tmax: kedze ten ram je naozaj highend a ma vela benefitov, bol by samozrejme absolutny diletantizmus na ne nepoukazat :!:

Steju: Uz niekolko kusov tychto ramov jazdi a napr. jeden z nich aj na spominanom Super Recorde 11 ;-) Onedlho zverejnim aj ja svoj setup :P
18.05.2011 - 20:04:47
00
tmax: kedze ten ram je naozaj highend a ma vela benefitov, bol by samozrejme absolutny diletantizmus na ne nepoukazat :!:

Nevidim tam v tych skratkach nic, co by nemal bezny ram uz nejaky ten rok dva tri :lol: (hadam asi len bowdeny tahane vnutrom nema kazdy ram, ale zase za vyhodu to nepovazujem :P ) .. ale tak marketing musi byt :!:
18.05.2011 - 20:09:35
00
Lubo, plno ramov este niektore z tych veci nema a hlavne pomenej ich ma vsetky naraz. ;) Ten ram ma vsetko co treba. Ale T2T nepovazujem za nieco, co by sa malo vyzdvihovat a na co by sa malo upozornovat - to je len ekonomicka alternativa skutocneho highendu (monokok) a teda medzi ostatne menovane technologicke vylepsenia podla mna nepatri.
18.05.2011 - 20:18:03
00
HMC,NNT - marketing, uspesne pouzivany uz najmenej 2-3 roky
T2T,SIS - no koment :x
ICR - nema to kazdy ram, ale neberiem ako vyhodu, naviac, pouziva sa to uz hooodne dlho (ziadna novinka)
CFD - keby kazdy ram mal mat v skratke vsetky pouzite feaures, tak fakt neviem :tmi:
THT,BB30 - nic zvlastne, akurat tapered na HTcku |( .. to je ram na 150mm zdvihu ?
HP-C - neviem precitat :lol:

takze zhrniem .. nic zvlastne tam nevidim .. asi bude dost tazky, ked ma tolko skratiek :lol:


edit: HP-C som nasiel http://www.dema-bicycles.com/?page=static_page&id_category=6 .. OMG :tmi: .. tak to je skutocny skvost marketingovych blabolov. V preklade to znamena .. "doteraz sme to robili nahovno, teraz to uz ako-tak funguje" :rofl:

ps: nic proti tomu ramu nemam, verim, ze sa pouzivat da, a ze je v pohode. Len ma obcas vytacaju reklamne triky marketingovych oddeleni (nie v bajkoch, ale inde .. viem ako to funguje :@ ).
18.05.2011 - 20:36:32
00
... Ale T2T nepovazujem za nieco, co by sa malo vyzdvihovat a na co by sa malo upozornovat - to je len ekonomicka alternativa skutocneho highendu (monokok)....


Prave naopak 8)
monokok je prezitok. Vsetky high-end firmy prechadzaju na tube to tube. Uspora hmotnosti, lepsie moznosti ovplyvnit vlatnosti ramu, flexi geometria a velkosti, atd...
18.05.2011 - 21:01:10
00
lto: kedze sa jedna o naoaj moderny ram, tak musi mat vsetko co sa od sucasnych spickovych ramov vyzaduje, bez nich by to bolo k nicomu... ako si povedal marketing a informovanost je samozrejme dolezitou sucastou predaja produktov.

Podla toho co si popisal naozaj nemas vela predstavu k comu tie technologie su a co je ich prinosom vid High Modulus Carbon (konkretne na tomto rame 3 druhy, zivica s pridavkom nanopojiva alebo konicka hlavova rurka/stlpik vidlice. Co sa tyka retazovych vzpier, tak spajaju 2 najdolezitejsie miesta co sa tyka tuhosti ramu. Naozaj to nie su kecy...
Da sa popisat dost veci k technickej stranke, ale ked sem uvediem technicke parametre materialu, pojiv, popripade vysledky testov a namerane tuhosti v oblasti HT, BB a DP, tak to vela nepovie resp. to ani nebude s cim zrovnat. Kdezto ikony s technologiami su samozrejme zrozumitelmejsie a davaju jasnejsiu predstavu o tom rame.

Co sa tyka hmotnosti kompletneho ramu (s lakom, patkou, voditkami), tak je 890~980g v zavislosti od velkosti (51-54-57-60), vidlica s neskratenym krkom ma hmotnost 350g .
Ramovy kit splna vsetky potrebne normy a nema ziadne obmedzenia (okrem vseobecneho limitu maximalneho zatazenia 120kg ako na kazdy iny ram/bicykel pre dospelych DEMA)
18.05.2011 - 21:02:11
00
Inak k tomu ramu - na komplet ciernej 105-ke, kolesa Novatec, komponenty FSA hlinik a cena do 1500 e.... :inlove:
18.05.2011 - 21:02:29
00
porto: no kolega z exportneho oddelenia si stavia jeden kusok na ciernej 105tke, kolesa Vision a FSA SLK s cervenym K ;-)
18.05.2011 - 21:05:49
00
porto, no na tom asi nieco bude. :) Len ja to stale vnimam tak, ze T2T je ekonomickejsia moznost. Ale je fakt, ze vo vysledku nemusi byt horsia.

Lubo, si ma pobavil. :D Zrovna to HMC a NNT nie je len marketing, ale o tom by asi vedeli povedat viac nejaki materialovi inzinieri. Robia sa aj shitne carbonaky a tam sa rozhodne nepouziva HMC a NNT a samozrejme hmotnost ide hore. A THT a BB30 je o tuhosti, ale to urcite vies - sa divim, ze prave toto povazujes za zbytocnost (ale to je tym, ze nejazdis na cestaku). Ale ved vsetko podstatne napisal Raver...

Mna by zaujimalo, ako by vyzeral ten ram so striebornym osadenim - vsetko od kolies, cez kluky az po kokpit. Samozrejme cierne sedlo a cierna omotavka. To by mohlo byt tiez zaujimave, aj ked taky retro look na modernom rame by nemusel dobre vypalit. :lol:
18.05.2011 - 21:10:19
00
Keď si to predstavím na Rede a Zippoch 404, nehanbil by som sa to nafasovať veru. A čo sa týka takej tapered hlavovky alebo BB30 na cestnom biku - kto jazdí trochu viac ako turisticky, tak je to dosť podstatný, citeľný rozdiel, tak isto aj správne rozloženie materálu ktoré tie technológie ponúkajú. Keď to už ten rám má, nepochváliť sa by bolo na hlavu


Naposledy upravil MarianSUP dňa 18.05.2011 - 21:17:48, celkovo upravené 1 krát.

18.05.2011 - 21:14:51
00
o uhlikovych nanotrubkach sme sa bavili s profesorom na hodinach robotiky okolo roku 2004. Islo o to, ze nanotrubky maju neuveritelnu tuhosti pri minimalnej hmotnosti. Problem bol len v tom, ze v tom case ich vedeli robit len v dlzkach v rade nanometrov.....
Pokial viem (ak nie, opravte ma...), prva zacala s nanocasticami laborovat Merida. Do epoxidu pridavali uhlikove nanotrubky (alebo skor uhlikovy prach) v minimalnom mnozstve a tvrdili ze to zlepsi vlastnost ramu...teoretisky by mohlo, ale len vtedy, ak by tie trubky boli orientovane tym istym smerom. A to si v lepidle akosi neviem predstavit...Ale mozno soudruzi z taiwanu medzitym nieco vymysleli ;-)
18.05.2011 - 21:17:42
00
Dema Carrera:
Nuž neviem, čo poznamenať. Snáď len to, že opäť
chýba trochu kreativity pri vymýšľaní názvov...

Dema Carrera sa budú predávať len na Slovensku? A výrobca bicyklov Carrera nebude mať námietky proti tomu názvu? Nebude to považovať za parazitovanie?

Prílohy:

carrera.jpg
carrera.jpg 105.08 KiB thumb_up0thumb_down

carrera2.jpg
carrera2.jpg 95.26 KiB thumb_up0thumb_down

18.05.2011 - 22:36:17
00
Lubo, si ma pobavil. :D Zrovna to HMC a NNT nie je len marketing, ale o tom by asi vedeli povedat viac nejaki materialovi inzinieri. Robia sa aj shitne carbonaky a tam sa rozhodne nepouziva HMC a NNT a samozrejme hmotnost ide hore. A THT a BB30 je o tuhosti, ale to urcite vies - sa divim, ze prave toto povazujes za zbytocnost (ale to je tym, ze nejazdis na cestaku). Ale ved vsetko podstatne napisal Raver...


Je to marketing .. vsade to tak funguje, Porto zhruba nacrtol ako sa veci maju.V prvom rade totiz vobec nevies ako je ten matros spraveny a nikto Ti to nepovie... Nanouhlik okolo toho mozno len rychlikom siel, ale hrdo si to tam vycapia.

THT a BB30 som nenapisal, ze je zle alebo zbytocne :!:, len som podotkol, ze to nie je nova vec, BB30 sa pouziva min. 2 roky a THT rovnako ak nie viac (na AM/EN/DH bajkoch). A jazdenie/nejazdenie na cestaku s tym nesuvisi :P Aj ked teda cestacky ram + THT :?:

Ovsem jednoznacne v marketingovom masirovani verejnosti vedie Merida a Specialized :P
18.05.2011 - 23:15:24
00
Kto sa nechá oklamať marketingom, jeho chyba. Ostatní si kúpia Meridu. :P
19.05.2011 - 08:28:35
00
a po mesiaci riešia či je to prasklina alebo nie :lol:
19.05.2011 - 08:45:07
00
keyboard_arrow_up