asi tak...kam to speje...
01.03.2015 - 20:58:26
00
To sa deje dlho. Ale pomaly a postupne, takže sme ako žabka v hrnci s vodou na plameni. Pomaly sa varíme a varíme.... Veď žijeme v kapitalizme zameranom na nezmyselný konzumizmus. Načo vyrobiť niečo síce ťažšie čo vydrží roky. Oklameme zákazníka super hmotnosťou, vzhľadom. Natlačíme doň "kilá" reklamy a peniaze sa kotúľajú. Každý rok nový model, lebo je to IN, žiadne náhradné diely, aby si to rozumní zruční ľudia nemohli opraviť doma sami. V práci minimálna mzda a máme tu novodobú otrokársku spoločnosť s vymasírovanými mozočkami.
01.03.2015 - 21:06:18
017
Mne XT kazeta vydržala 2000km. Na maratóne mi rafli dva prevody. Putovala preč...
01.03.2015 - 23:07:09
00
Treba si ale uvedomiť,že XTR rada je pretekárska kde je dôraz kladený na presnosť a váhu a nie na životnosť. A vyrobili aj niečo ťažšie-deore. :-)
Klamanie zákazníka sa deje, to je fakt, ale rozhorčenie v tomto prípade nie je úplne na mieste. Nikto nikomu nedrží nôž na krku aby si kúpil ľahší a krajší design.
01.03.2015 - 23:18:25
02
Tak zatial tu mame 2 pripady 10 speed XT kaziet. Mozno to ma suvis s tym stencovanim. Alebo mal niekto niekedy takyto problem aj s 9 speed XT kazetou?

P.S. Zaujimave, ze to nezvladol ani 5 ramenny pavuk (ten starsi pripad bol 4 ramenny). To uz asi fakt poriadne setria na materiali.
02.03.2015 - 01:08:27
00
pekná farba tej kazety...chcel by som vidieť tú reťaz :)
02.03.2015 - 08:41:53
01
Aj na 9 kole je to blato, obycajny deor je asi najlepsia volba.
02.03.2015 - 09:31:45
01
Tam je zas iný háčik. Kazeta sa zakusuje do orecha.
02.03.2015 - 09:33:42
02
Presne tak. Deore je v pomere výkon/cena u 9prevodových jednoznačne naj voľba.

...k tomu zasekávaniu
Asi záleží aj na orechu - mne sa ešte nič nezaseklo ;-)
02.03.2015 - 09:34:27
00
Aha, to je 10sp kazeta. Tak to asi este zvazim, ten prechod. Lebo mne prva XT (9tka) vydrzala asi 20tisic km , nez uz bola vhodna na vymenu kvoli zjazdeniu pastorkov:) Druha mozno tiez tolko, novsi model (ale dnes uz vlastne prastary). Takze asi smer SRAM. Pokial clovek ma hlinikovy orech , hlavne bez toho bite guardu, tak jedine pavuka ..
02.03.2015 - 09:37:34
00
Lord Klaymen napísal:
To je tá optimalizácia zastarávania. Zákazník má na XT alebo dokonca na XTR? Super. Znížime kvalitu a nabalíme ho na nízku hmotnosť. A vymačkáme z neho posledný cent. ;-)


Presne tak. Deje sa to všade. Nepríklad vo Formule 1 nalákajú jazdcov na dobrú priľnavosť pneumatík a tie pneumatiky vydrža len cca 100 km.
A ani nechci vedieť aké drahé su tie gumy. Takto sú zdierané tímy plánovanou životnosťou.. A nejde len o pneumatiky, podobne sú na tom aj ostatné súčiastky formuly.
02.03.2015 - 10:42:52
01
Tak ale XT pavuk by vydrzat mal, to nie je ziadny high-end.
02.03.2015 - 10:51:23
00
imho je 5000 akurát :) to je viac ako sezóna :) uvidíme koľko mi vydrží xtr teraz :) predpokladám že minimálne dva roky
02.03.2015 - 10:58:52
00
Kice napísal:
Presne tak. Deje sa to všade. Nepríklad vo Formule 1 nalákajú jazdcov na dobrú priľnavosť pneumatík a tie pneumatiky vydrža len cca 100 km.
A ani nechci vedieť aké drahé su tie gumy. Takto sú zdierané tímy plánovanou životnosťou.. A nejde len o pneumatiky, podobne sú na tom aj ostatné súčiastky formuly.

To co popisujes je take, pretoze to tak chcu mat - vola sa to Option tyre a je to najmaksia zmes dostupna jazdcovi na kvalifikacne kolo. Medium a Hard zmesi maju vacsiu trvacnost. Pirelli nikoho na nic nelaka, oni sa riadia poziadavkami FIA a tymov. Skus si zobrat auto na okruh v obycajnych pneu, ktore mas na tom obute a daj im plnu naloz par kol, potom to porovnaj s tymy v F1, ktore musia znasat neporovnatelne vacsie zatazenia. Je maly zazrak kolko tie pneu vydrzia...
02.03.2015 - 11:28:46
04
co ja viem, aby som menil xt kazetu kazdy rok a pol mi pride pekne uchylne :finger:
02.03.2015 - 11:32:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up