Shogun mali by sa toho ujat v prvom rade niekto zo skusenych miestnych bikerov a na zaklade toho spolupraca SLOMBY.
k teme-nekuvikat,dost stresu bolo narobene "lesnym zakonom"...
dalsie vlakno oničom. ani raz som est nestretol cloveka ktory by bol povereny ma zastavit a odkázať na inu trasu nedajbože pokutovať. A to som jazdil vo všetkých stupňoch ochrany. Čo viem, tak v našom riegione sa ale dosť tvrdo zamerali na motorkárov. Jak zo strany jednotlivých polovníckych združení , urbariátov ktoré su v rpiamo spojení s policiou. A hlavne na pohraničí kde operujú konské hliadky.
ako perličku na záver azda len to, že nedávno v USA asociacia združujúca narodne parky po študiach dospela k záveru že cyklista neškodí svojím pohybom v krajine viac ako peší turista či kone a do niekolkých narodnychparkov povolila vstup aj cyklistom. Po čase planuje tento zákaz zrušiť vo aj vo všetkých ostatných rezerváciach aparkoch po USA.
Tulenik ti uz odpovedal, zavisi od stupna ochrany. v NParku nie ak nie je vyznacena ako cyklotrasa(aj asfaltka na ktorej je zakaz vjazdu).
IMHO nebol by asi až taký problém vybaviť ako cyklotrasy aj niektoré úseky v NP, len sa musí nájsť niekto, kto to vypapieruje, a niekto, kto to zaplatí - žiada sa vlastne o výnimku zo zákona na ochranu prírody a krajiny, čo stojí asi 65 €. Napr. čo sa týka hrebeňa Ružomberok - Krížna, tam nevidím enviro problém a ide v podstate len o to, aby istá turistická značka bola zároveň uznaná aj ako cyklotrasa.
Ej keby sa tak podarilo zlegalizovať túto hrebeňovku, to by bola nádhera.
Možno by to mohla skúsiť SloMBA.
Mám čierny pás v karate a navyše som vždy nabudený bororom.
Vraj že na vstup do súkromného lesa treba povolenie. Ja viem tak že podľa lesného zákona môže ísť hocikto aj do súkromného lesa a majitel si tam nemôže ani plot postaviť ani nič.
Alebo sa mýlim?
A mám takú otázku: tam kde je asfaltka alebo poľná cesta môžem ísť na biku? (myslím tým poľnú cestu širokú ako pre auto, nie nejaký chodník).
A keď je tam rampa ? (to chápem ako zákaz motorovým vozidlám).
Ja to skôr celý zákon chápem tak že po novom sa nemôže jazdiť hocikade (po koreňoch, lesných chodníčkoch a pod. ) ale kde je cesta (poľná alebo asfalt) a nieje tam chránené územie tak sa môže.
IMHO nebol by asi až taký problém vybaviť ako cyklotrasy aj niektoré úseky v NP, len sa musí nájsť niekto, kto to vypapieruje, a niekto, kto to zaplatí - žiada sa vlastne o výnimku zo zákona na ochranu prírody a krajiny, čo stojí asi 65 €. Napr. čo sa týka hrebeňa Ružomberok - Krížna, tam nevidím enviro problém a ide v podstate len o to, aby istá turistická značka bola zároveň uznaná aj ako cyklotrasa.
V podstate do 2. stupňa ochrany vrátane môžeš na biku použiť akúkoľvek cestu, značkovanú trasu, atď., v podstate čo ti zakazuje LESNÝ zákon, je jazda vo voľnom poraste. Traduje sa, že istá klika to myslela inak, len to tak blbo sformulovali, že im to nevyšlo, ale keďže to doteraz nenovelizovali, možno aj o tejto paranoidnej vízii pochybovať.
Od 3. stupňa ochrany (národný park napr.) zasa platí zákon o ochrane prírody a tam už musíš použiť CYKLOtrasu. To ale NIE JE ten zákon, na ktorý sa tu najviac pizzovalo