An EAPC must have pedals that can be used to propel it.
It must show either:
... must have a maximum power output of 250 watts
should not be able to propel the bike when it’s travelling more than 15.5mph
....
Myslel som ohľadom jeho otázky, ako som napísal.
Napísal som, že jediné čo môj bicykel nespĺňa, je vypnutie motora až pri vyššej rýchlosti. Nerozumel a nerozumiem jeho otázke, preto som sa pýtal. Bol som ochotný otestovať.
A podľa toho, čo si zvýraznil hrubým písmom, tiež nerozumieš, čo je čipnutý bicykel. Nie je to strieboborná ovca s očmudeným zadným nárazníkom. Čipnutý ebajk nemá vyšší výkon ako povolených 250W. To veľa hejterov netuší a myslí si, že je to motorka.
Tak mi z toho vyplýva že klasický bio biker je ako panic čo si obhajuje že najlepšie je "jazdiť" za svoje a je v tom svojom svete šťastný. Až keď o to svoje bio panictvo príde, zistí že tam vonku beží skutočný svet a ku svojmu biu sa občas vráti skôr zo zvyku či nostalgie.
Uz pochopte ze niektori proste nemame potrebu osierat. Ked si svoju rit lanovkou vyveziem na Lomnicak, tiez nikde nehovorim, ako som ho vyliezol. Dal som sa vyviezt a hotovo.
Keď už ebajky má rád aj tento chalan, nie je tu o čom polemizovať ...
Polemizovať je možné minimálne o tom aká úprimná je tá jeho láska a obdiv ku ecku.
A teraz ta polemika - ecko ako elektrobike alebo ecko ako euráče pre ambasadora a propagátora firmy Bosch, producenta motorov pre ebiky.
Elektrický bicykel s pomocným motorom (strojové zariadenie) - max. menovitý výkon motora nesmie presiahnuť 250 W
- max. rýchlosť 25 km/h
Bicykle na elektrický pohon (EPAC – Electrically Power Assisted Cycles) s maximálnym menovitým výkonom 0,25 KW u ktorých výkon sa postupne znižuje a úplne preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km/h alebo skôr, ak cyklista prestane točiť pedálmi patria medzi strojové zariadenia. Na bicykli nemôže byť iný spôsob spúšťania pohonu ako pedálovanie. (napr otočná rukoveť, pedál a iné)
Je uplne jedno co si ja predstavujem, § hovoria zrozumitelne.
Ludia maju kadeco na cierno, vsetko je "ok" az kym sa nestane uraz. Nedajboze zacne sa to vysetrovat.
Kolega ma cipnutu kolobezku, vraj to da 70... Stiska ritkou ked su polisi na okoli. Stoji to za to ?
Mal aj uraz pri 50, ruky mal fajne dochramane.. Ludia beru zakazy a prikazy ako trest, ale je to pre ochranu cloveka.
Neviem si v reálnej situácii predstaviť ako by ho mohli policajti pokutovať, ako by mu to dokazovali že išiel 70tkou...resp. ako by dokázali že má čipnutú riadiacu jednotku. To by mu ju zhabali a poslali na expertízu .....alebo by sa na nej jeden policajt išiel previesť ??? Dodržiavanie zákonov je jedna vec a dokazovať ich porušovanie je vec druhá.
K tej pzp, špz a lekárničke by som pridal trojuholník a náhradné koleso ...
Aj mňa lákalo niečo urobiť s limitmi, ale nechal som to tak ako to je. Na cykloturistiku to stačí.
Ten limit bude asi nejaký kompromis ktorý mladých brzdí a deduškov chráni prd katastrofou. Optimálna maximalna rýchlosť by mala závisieť napriklad od veku a to pre dospelých Vmax = 80 - vek.
V normálnej krajine sa rešpektujú pravidlá, potom netreba dokazovať / pokutovať. Pri kúpe e-vozidla (prieči sa mi slovo bike kdekoĺvek v slovnom spojení) sa tu v SR predavač rovno spýta, či aj flash/chiptuning
Nerozumel a nerozumiem jeho otázke, preto som sa pýtal. Bol som ochotný otestovať.
A podľa toho, čo si zvýraznil hrubým písmom, tiež nerozumieš, čo je čipnutý bicykel. Nie je to strieboborná ovca s očmudeným zadným nárazníkom. Čipnutý ebajk nemá vyšší výkon ako povolených 250W. To veľa hejterov netuší a myslí si, že je to motorka.
Jo, chcel som ti poslat SS, ale nejak mi to vysumelo z hlavy...
Takze limity su 2 a ako pises nezavisle - vykon (max. priemerny vykon 250W v priebehu 1/2h ) a rychlost. Zda sa, ze ten prvy aj samotny vyrobcovia bikov s certifikatom nedodrziavaju. Fyzicky limit vykonu predpokladam bude dany vynutim/nepriamo velkostou motora a asi aj riadiacou elektonikou, nakolko tie motory by mali byt bezuhlikove (BLDC). Ale na to tu mame vacsich odbornikov DaDo.Bzz.
V kazdom pripade si myslim, ze tie motory v dnesnych beznych legalnych ebikoch zvladnu v pohode dlhodobo (=teda nominalne) aj 500W a to obmedzenie kvoli legislative je len softverove - prediktivne sa snazia cca. dodrzat ten "legalny" vykon. Uz udavany krutak 80Nm+ hodne napoveda - pri beznych cyklistickych 70rpm je to takmer 600W.
Aj laickym testom by sa to malo dat zistit, ako sa im to dari. Kedze mas zruseny rychlostny limit, ty nepotrebujes ani kopec*. Ten sluzi len na to, aby si pri teste nim nebol obmedzovany. Teda na testovanie nechipnutych bikov potrebny bude. Idealne nieco dlhe , plynule -napr. Velka Javorina v Bielych Karpatoch, pripadne Inovec.
Skratka budes 1/2 hodku dupat co to da (pozor na infarkt) s maximalnou dopomocou. *Otazka je ci nenarazis na limit chybajucich tazkych prevodov. Potom v apke pozries svoj priemerny vykon (napr. 200W) a priemerne percento dopomoci motora (napr. 150%). Taketo cislo by znamenalo porusenie legislativy - 200W *1,5 = priemerna motorova pomoc 300W za 1/2 hodiny.
Neviem si v reálnej situácii predstaviť ako by ho mohli policajti pokutovať, ako by mu to dokazovali že išiel 70tkou...resp. ako by dokázali že má čipnutú riadiacu jednotku. To by mu ju zhabali a poslali na expertízu .....alebo by sa na nej jeden policajt išiel previesť ??? Dodržiavanie zákonov je jedna vec a dokazovať ich porušovanie je vec druhá.
v prípade bicyklov napríklad takto, čochvíľa to dorazí aj ku nám. ale ja som za. Otvoriť v novom oknethumb_up0thumb_down
Neviem si v reálnej situácii predstaviť ako by ho mohli policajti pokutovať, ako by mu to dokazovali že išiel 70tkou...resp. ako by dokázali že má čipnutú riadiacu jednotku. To by mu ju zhabali a poslali na expertízu .....alebo by sa na nej jeden policajt išiel previesť ??? Dodržiavanie zákonov je jedna vec a dokazovať ich porušovanie je vec druhá.
politici podobne pristupuju k cucaniu statnemu rozpoctu, keby nieco - skutok sa nestal
som rad ze existuje mobilna stk ek, a ze uz niekolko "vozidiel" pochytali.
lebo to co jazdi po sr, bez uplatku to nemohlo prejst.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.gov.uk/electric-bike-rules
What counts as an EAPC
An EAPC must have pedals that can be used to propel it.
It must show either:
...
must have a maximum power output of 250 watts
should not be able to propel the bike when it’s travelling more than 15.5mph
....
Myslel som ohľadom jeho otázky, ako som napísal.
Napísal som, že jediné čo môj bicykel nespĺňa, je vypnutie motora až pri vyššej rýchlosti. Nerozumel a nerozumiem jeho otázke, preto som sa pýtal. Bol som ochotný otestovať.
A podľa toho, čo si zvýraznil hrubým písmom, tiež nerozumieš, čo je čipnutý bicykel. Nie je to strieboborná ovca s očmudeným zadným nárazníkom. Čipnutý ebajk nemá vyšší výkon ako povolených 250W. To veľa hejterov netuší a myslí si, že je to motorka.
len taký malý detail, má to motor, takže motorka to je
Ale vážne teraz. Snáď bude v poriadku teda a držím palce, ak je to niečo vážne.
Je v poriadku, korona téma ho reaktivovala. Neodolal, rad počíta, prepočítava a "grafuje".
https://youtu.be/HDJbZdR25P0
Tak mi z toho vyplýva že klasický bio biker je ako panic čo si obhajuje že najlepšie je "jazdiť" za svoje a je v tom svojom svete šťastný. Až keď o to svoje bio panictvo príde, zistí že tam vonku beží skutočný svet a ku svojmu biu sa občas vráti skôr zo zvyku či nostalgie.
Všetko má svoje!
Polemizovať je možné minimálne o tom aká úprimná je tá jeho láska a obdiv ku ecku.
A teraz ta polemika - ecko ako elektrobike alebo ecko ako euráče pre ambasadora a propagátora firmy Bosch, producenta motorov pre ebiky.
Idem pozrieť pri kávičke
netreba citovat zahranicne §, eu normy boli prenesene k nam.
https://eshop.enerbike.sk/elektricky-bicykel-blog/elektricky-bicykel-vodicske-opravnenie
- max. menovitý výkon motora nesmie presiahnuť 250 W
- max. rýchlosť 25 km/h
Bicykle na elektrický pohon (EPAC – Electrically Power Assisted Cycles) s maximálnym menovitým výkonom 0,25 KW u ktorých výkon sa postupne znižuje a úplne preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km/h alebo skôr, ak cyklista prestane točiť pedálmi patria medzi strojové zariadenia.
Na bicykli nemôže byť iný spôsob spúšťania pohonu ako pedálovanie. (napr otočná rukoveť, pedál a iné)
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/134/20200901#paragraf-30 ...31,32
to je rovnaka situacia ako mopedy, ktore maju tiez urcite obmedzenia, aby nemali prava a povinnosti ako velke motorky....
same vyhody by ste chceli mat, bez nevyhod. ale takto system nefunguje.
https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/statny-dopravny-urad-4/info-o-prevadzkovani-vozidiel/povinna-vybava-vozidla
to znamena pzp, spz, motoprilba, lekarnicka, vodicak moto, atd
Ludia maju kadeco na cierno, vsetko je "ok" az kym sa nestane uraz. Nedajboze zacne sa to vysetrovat.
Kolega ma cipnutu kolobezku, vraj to da 70... Stiska ritkou ked su polisi na okoli. Stoji to za to ?
Mal aj uraz pri 50, ruky mal fajne dochramane.. Ludia beru zakazy a prikazy ako trest, ale je to pre ochranu cloveka.
Aj mňa lákalo niečo urobiť s limitmi, ale nechal som to tak ako to je. Na cykloturistiku to stačí.
Ten limit bude asi nejaký kompromis ktorý mladých brzdí a deduškov chráni prd katastrofou. Optimálna maximalna rýchlosť by mala závisieť napriklad od veku a to pre dospelých Vmax = 80 - vek.
Redbull rampage bro propaguje úplne priblíženie cyklistiky k motorkám (doslova). Absolútny šok.
A podľa toho, čo si zvýraznil hrubým písmom, tiež nerozumieš, čo je čipnutý bicykel. Nie je to strieboborná ovca s očmudeným zadným nárazníkom. Čipnutý ebajk nemá vyšší výkon ako povolených 250W. To veľa hejterov netuší a myslí si, že je to motorka.
Jo, chcel som ti poslat SS, ale nejak mi to vysumelo z hlavy...
Takze limity su 2 a ako pises nezavisle - vykon (max. priemerny vykon 250W v priebehu 1/2h ) a rychlost. Zda sa, ze ten prvy aj samotny vyrobcovia bikov s certifikatom nedodrziavaju. Fyzicky limit vykonu predpokladam bude dany vynutim/nepriamo velkostou motora a asi aj riadiacou elektonikou, nakolko tie motory by mali byt bezuhlikove (BLDC). Ale na to tu mame vacsich odbornikov DaDo.Bzz.
V kazdom pripade si myslim, ze tie motory v dnesnych beznych legalnych ebikoch zvladnu v pohode dlhodobo (=teda nominalne) aj 500W a to obmedzenie kvoli legislative je len softverove - prediktivne sa snazia cca. dodrzat ten "legalny" vykon. Uz udavany krutak 80Nm+ hodne napoveda - pri beznych cyklistickych 70rpm je to takmer 600W.
Aj laickym testom by sa to malo dat zistit, ako sa im to dari. Kedze mas zruseny rychlostny limit, ty nepotrebujes ani kopec*. Ten sluzi len na to, aby si pri teste nim nebol obmedzovany. Teda na testovanie nechipnutych bikov potrebny bude. Idealne nieco dlhe , plynule -napr. Velka Javorina v Bielych Karpatoch, pripadne Inovec.
Skratka budes 1/2 hodku dupat co to da (pozor na infarkt) s maximalnou dopomocou. *Otazka je ci nenarazis na limit chybajucich tazkych prevodov. Potom v apke pozries svoj priemerny vykon (napr. 200W) a priemerne percento dopomoci motora (napr. 150%). Taketo cislo by znamenalo porusenie legislativy - 200W *1,5 = priemerna motorova pomoc 300W za 1/2 hodiny.
v prípade bicyklov napríklad takto, čochvíľa to dorazí aj ku nám. ale ja som za.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
politici podobne pristupuju k cucaniu statnemu rozpoctu, keby nieco - skutok sa nestal
som rad ze existuje mobilna stk ek, a ze uz niekolko "vozidiel" pochytali.
lebo to co jazdi po sr, bez uplatku to nemohlo prejst.