sorcerer Hejt prameni z toho ze tieto pololegalne motorky umoznuju ludom ktori si to nezasluzia dostat sa na miesta kam nepatria. Presne ako cuzy v lodickach na Lomnickom stite.
Toto presne inak umožnili aj horské bicykle. Do hôr začalo chodiť množstvo ľudí, ktorí by tam pešo neprišli
Keď prišiel nástup horských bicyklov, tiež to všetci peší turisti nevítali s nadšením
tr3mp nesuhlasim, na MTB ides za vlastne, akurat setris cas. Do tych hor ktore mam ja na mysli mtb neprinieslo viac ludi, akurat niektori uz nechodia peso. Zato elektricka motorka s pedalmi vyvezie bruchacov kamkolvek, aby si tam pripadne zavolali HZS k vybitej baterke ;-]
tr3mp nesuhlasim, na MTB ides za vlastne, akurat setris cas. Do tych hor ktore mam ja na mysli mtb neprinieslo viac ludi, akurat niektori uz nechodia peso. Zato elektricka motorka s pedalmi vyvezie bruchacov kamkolvek, aby si tam pripadne zavolali HZS k vybitej baterke ;-]
V kopcoch ideš polovicu cesty za vlastné Ak idem na bicykli po kopcoch, tak do kopca makám, z kopca sa veziem bez šľapania a ak je dobrý profil trate, tak sa viem len tak viezť ešte pekný kus po skončení kopca aj po rovine, prípadne do mierneho kopca.
Ak idem pešo/bežecky, tak do kopca makám. Po rovine makám. Dole kopcom je to ľahšie, ale stále idem dosť výrazne za svoje. Nie je to len vezenie sa ako na bicykli.
Inak to je práve podstatou bicykla. Ten čas šetríš práve preto, že je to ľahšie ako ísť pešo. Ideš za vlastné, ale nie až tak namáhavo ako pešo a vo viacerých momentoch nejdeš ani za vlastné, ale využívaš pohybovú alebo kinetickú energiu (spôsobom, akým to pešo nie je možné).
Ked sa na vec pozries fyzikalneho pohladu, na bajku stale ides za vlastne, ked dole tak spotrebuvas energiu ktoru si naakumuloval vynesenim sustavy jazdec - bike do prislusnej vysky prekonanim gravitacnej sily. Bajkom vyrazne zvysis efektivitu vyuzitia, pri pesej ceste je efektivita nizsia [ predtym som toto popisal ako "setrenie casu" ]. Stale sa ale bavime o scenari v ktorom vsetku potrebnu energiu vygenerovali tvoje svaly [ pripadny vietor zanedbame ].
Ak to chapem správne tak aj korčuliari sú vlastne chodci čo podvádzajú…
Nakoniec vsetko co nesúhlasí z nazorom tradičnej večšiny je čudné, podvodné a neakceptovateln, hodné vlastného zamyslenia sa.
Teraz ma napadlo že všetky pridavné veci a zariadenia k ľudskému telu sú vylepšenia… počnúc ponozkami cez topanky , korcule a bicykle, motorky , auta , vlaky, ruksaky, lyže, lietadlá až po rakety vlastne nutia ľudí podvadzať či obchádzať zakony prirody a ničia pravú podstatu naheho človeka stvoreného bohom.
Taký človek by sa už teda ani nemal právo tváriť ako človek a už vôbec sa za neho považovať.
Ked sa na vec pozries fyzikalneho pohladu, na bajku stale ides za vlastne, ked dole tak spotrebuvas energiu ktoru si naakumuloval vynesenim sustavy jazdec - bike do prislusnej vysky prekonanim gravitacnej sily. Bajkom vyrazne zvysis efektivitu vyuzitia, pri pesej ceste je efektivita nizsia [ predtym som toto popisal ako "setrenie casu" ]. Stale sa ale bavime o scenari v ktorom vsetku potrebnu energiu vygenerovali tvoje svaly [ pripadny vietor zanedbame ].
To využitie akumulovanej energie platí len v prípade, že začínaš na rovnakej, alebo nižšej nadmorskej výške. Ak sa časť cesty vyvezieš, či už vlakom, autobusom, autom či lanovkou, tak to neplatí.
Inak z hľadiska využívania energie, možno o zjazdároch, ktorí sa vyvezú lanovkou na kopec a následne idú dole kopcom, hovoriť ako o športovcoch? Rozdiel výdaju energie pri použití bicykla bez prípomoci a s ňou je pri zjazde zanedbateľný.
Druhá vec: ak by mal niekto doma dynamo nabíjačku, napr. na stacionárnom bicykli, tou by si nabil batériu na elektrobicykel vlastným šľapaním a tú neskôr použil v teréne, tak to už ide by už išlo o športové bolo použitie bicykla za "vlastné"? Lebo v takomto scenári všetku potrebnú energiu vygenerovali vlastné svaly. Či sa ráta len okamžité generovanie na mieste? Len to by zase neplatilo zjazdovanie dole kopcom
chcel by som vidiet toho ebikera co si nabije baterku doma tocenim na rotopede ;-] s takym pojdem rad na vylet a pod kopcom rad pockam kym si trochu "donataca" do zasoby LOL
Dnes na Passo Gardena, v tom najťažšom 12% stúpaní, som makal na najľahšom prevode, pulz skoro na maxime, zhlboka dýchal.. A zrazu ma predbehol (doslovne preleteli okolo mňa) pár mladých e-motorkárov (e-bikerov?), obidvaja na nosiči dve tašky, vysmiati, v pohode sa rozprávali, netočili viac ako ja (cca 50 otáčok/min.), reťaz na kazete niekde na začiatku dolnej polovice...
Určite sa tešili, ako tvrdo makajú a ťažko športujú...
Chcem pochváliť jedného e-bikera ... pekne sa mi pozdravil, ako prvý ... s radosťou som mu odkýval.
No ale aby som nebol offtopic: iní dvaja v kopci ma predbehli, samozrejme bez pozdravu, len s blbou poznámkou "Dnes to dajako nejde". Vedel som, že príde môj čas, keďže na vrchol bolo len niečo pod 0,5 km. Môj čas neprišiel. Na kopci obaja červení, zadýchaní lapali po dychu. a asi hodnú chvíľu oddychovali, lebo som už ich ani za sebou nevidel. Ja som si kopec vyšiel v 2 zóne na pohodu. Aj som rozmýšľal, či si neprišliapnem, ale načo provokovať
Určite sa tešili, ako tvrdo makajú a ťažko športujú...
vôbec nič o nich nevieš a hneď škatuľkuješ. keď majú so sebou bágle asi vedia prečo majú motor medzi nohami. možno sú na výlete/dovolenke a chcú sa ísť do Dolomitov kochať, nie zodrať.
A lyžovanie je šport či zábava??? Každý bežný lyžiar sa na kopec vyvezie a dole kopcom športuje. Skupinka ľudí si rada tie kopce vyšlape za svoje a dali si názov Skialpinisti. A neverím že sa takto nadúvajú nad klasickými lyžiarmi a očakávajú od nich pozdravy keď idú okolo a frflú si popod nos že oni sú praví lyžiari
A ešte je tu jedna pravda. Ebiker využíva svoju energiu v práci aby zarobil peniaze na zaplatenie vyššej ceny ebiku a hlavne elektriky ktorou ho nabíja. Takže zákon o zachovaní energie tu platí tiež. Tá námaha, ktorú na ebiku nevidno sa vykonala už dávno predtým na inom mieste. Kde iní začínajú, my už sme dávno skončili
Takže kým bioši šlapú za svoje, ebiker už len zbiera plody svojej práce. A toto je podstata Ebikerstva ...
Co sa deje na e-biku ked dojde baterka? Treba tahat aj motor? Lebo dnes som videl jednu tetku ako to tlacila na rovinke.
Nestane sa vobec nic, ak vypnes asistenciu ide to cez spojku, je z toho potom obycajny bike tazky ako ukrajina. Ja jazdim prevazne s vypnutou asistenciou lebo ked idem nad 25 km/hod tak musis prekonavat odpor motora. po rovinkach bezne chodim 30 - 33 km/hod tiez za vlastne ale zato s 25 kg bikom. Zato v kopcoch a slusnom protivetre to ocenujem.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Toto presne inak umožnili aj horské bicykle. Do hôr začalo chodiť množstvo ľudí, ktorí by tam pešo neprišli
Keď prišiel nástup horských bicyklov, tiež to všetci peší turisti nevítali s nadšením
a kontext prispevku na ktory som reagoval chapes ?
Napríklad mne osobne to šetri cyklistikou zničené kolená.
V kopcoch ideš polovicu cesty za vlastné
Ak idem pešo/bežecky, tak do kopca makám. Po rovine makám. Dole kopcom je to ľahšie, ale stále idem dosť výrazne za svoje. Nie je to len vezenie sa ako na bicykli.
Inak to je práve podstatou bicykla. Ten čas šetríš práve preto, že je to ľahšie ako ísť pešo. Ideš za vlastné, ale nie až tak namáhavo ako pešo a vo viacerých momentoch nejdeš ani za vlastné, ale využívaš pohybovú alebo kinetickú energiu (spôsobom, akým to pešo nie je možné).
Nakoniec vsetko co nesúhlasí z nazorom tradičnej večšiny je čudné, podvodné a neakceptovateln, hodné vlastného zamyslenia sa.
Teraz ma napadlo že všetky pridavné veci a zariadenia k ľudskému telu sú vylepšenia… počnúc ponozkami cez topanky , korcule a bicykle, motorky , auta , vlaky, ruksaky, lyže, lietadlá až po rakety vlastne nutia ľudí podvadzať či obchádzať zakony prirody a ničia pravú podstatu naheho človeka stvoreného bohom.
Taký človek by sa už teda ani nemal právo tváriť ako človek a už vôbec sa za neho považovať.
To využitie akumulovanej energie platí len v prípade, že začínaš na rovnakej, alebo nižšej nadmorskej výške. Ak sa časť cesty vyvezieš, či už vlakom, autobusom, autom či lanovkou, tak to neplatí.
Inak z hľadiska využívania energie, možno o zjazdároch, ktorí sa vyvezú lanovkou na kopec a následne idú dole kopcom, hovoriť ako o športovcoch? Rozdiel výdaju energie pri použití bicykla bez prípomoci a s ňou je pri zjazde zanedbateľný.
Druhá vec: ak by mal niekto doma dynamo nabíjačku, napr. na stacionárnom bicykli, tou by si nabil batériu na elektrobicykel vlastným šľapaním a tú neskôr použil v teréne, tak to už ide by už išlo o športové bolo použitie bicykla za "vlastné"? Lebo v takomto scenári všetku potrebnú energiu vygenerovali vlastné svaly. Či sa ráta len okamžité generovanie na mieste? Len to by zase neplatilo zjazdovanie dole kopcom
https://www.nytimes.com/2023/06/20/nyregion/nyc-chinatown-fire.html
* biobikerista, rozumej biobikerský fundamentalista
Určite sa tešili, ako tvrdo makajú a ťažko športujú...
nespravne. https://sk.wikipedia.org/wiki/Ch%C3%B4dza chodza nie je korculovanie.
biokorcule alebo podvadzanie s elektrinou : https://www.escendblades.com/
No ale aby som nebol offtopic: iní dvaja v kopci ma predbehli, samozrejme bez pozdravu, len s blbou poznámkou "Dnes to dajako nejde". Vedel som, že príde môj čas, keďže na vrchol bolo len niečo pod 0,5 km. Môj čas neprišiel. Na kopci obaja červení, zadýchaní lapali po dychu. a asi hodnú chvíľu oddychovali, lebo som už ich ani za sebou nevidel. Ja som si kopec vyšiel v 2 zóne na pohodu. Aj som rozmýšľal, či si neprišliapnem, ale načo provokovať
vôbec nič o nich nevieš a hneď škatuľkuješ. keď majú so sebou bágle asi vedia prečo majú motor medzi nohami. možno sú na výlete/dovolenke a chcú sa ísť do Dolomitov kochať, nie zodrať.
A ešte je tu jedna pravda. Ebiker využíva svoju energiu v práci aby zarobil peniaze na zaplatenie vyššej ceny ebiku a hlavne elektriky ktorou ho nabíja. Takže zákon o zachovaní energie tu platí tiež. Tá námaha, ktorú na ebiku nevidno sa vykonala už dávno predtým na inom mieste. Kde iní začínajú, my už sme dávno skončili
Takže kým bioši šlapú za svoje, ebiker už len zbiera plody svojej práce. A toto je podstata Ebikerstva ...
Nestane sa vobec nic, ak vypnes asistenciu ide to cez spojku, je z toho potom obycajny bike tazky ako ukrajina. Ja jazdim prevazne s vypnutou asistenciou lebo ked idem nad 25 km/hod tak musis prekonavat odpor motora. po rovinkach bezne chodim 30 - 33 km/hod tiez za vlastne ale zato s 25 kg bikom. Zato v kopcoch a slusnom protivetre to ocenujem.