sorcerer napísal:
áno keď chceme, je to aj veget ako sviňa. na druhej strane na 7-8kg žiletke a 20 mm plášťoch sa človek tiež veľmi nenarobí. zober MTB fulla s poriadnym obutím a choď do lesa.


a ty zober rozum do hrsti a netrep somariny, neni podstatné co kde zoberieš ale aký na tom máš energetický výdaj - ako dlho ideš a kolko wattov, toto je ale pre teba, marceluspp, ... zrejme moc vysoká matematika
17.08.2023 - 10:57:37
02
Ja vidím pomer obézných e a bio tak pol na pol, žiadny výrazný rozdiel.
Už si jednu tému s tvojími výpočtami W a J zdevastoval musíš to prenášať aj sem?
17.08.2023 - 11:03:24
00
bojíš sa informácii ? ked ťa to nezaujíma cod robit daco druhé, bavíme sa o e-bikoch, predstav si takýto stav - obézni ktorí jazdia na klasických bicykloch kvoli zlepšeniu kondície, zdravia s cieľom zhodiť nejaké kilo venujú týždenne tejto činnosti 15 hodín, ak chce mať obézny na e-biku s rovnakým cieľom rovnaký energetický výdaj musel by pri 50 % pripomoci motora najazdiť 30 hodín, môže však len 15 - neni profík aby jazdil denne viac ako 4 hodiny, už dve hodiny bicyklovania denne je preňho z časového hľadiska dosť teda e-bike je preňho kontraproduktívny, ešte jedna vec, takíto bežní nešportovci ebikeri jazdia po rovinatých cyklo chodníkoch akou rýchlosťou ? predpokladám že okolo 20 km/h, ak by šli bežným nenáročným výkonom napr. 150 W a mali by pripomoc motora 50 % teda spolu 300 W akou rýchlosťou by šli po tom chodníku ? môžu ísť e-bikeri 150 W po takomto chodníku ? nemôžu, teda musia ísť podstatne menším výkonom ako nenáročných 150 W teda ako som písal e-bike je pre podstatnú časť veget jak sviňa a práve pre tých co by to najmenej potrebovali


Naposledy upravil Hosť dňa 17.08.2023 - 11:42:35, celkovo upravené 1 krát.

17.08.2023 - 11:08:31
00
Tých tvojich áno, ale nie preto, že by niečo dali. S tebou musí byť super spolupracovať ty uznávaš len svoj ten správny názor.
Napadlo ťa niekedy, že sa môžeš aj mýliť? Asi nie.
17.08.2023 - 11:12:56
02
ivan chodíš občas s kamarátmi na pivo? či nie je s kým, lebo ťa nevládzu počúvať? na rozdiel od teba nepokladám moje názory za jediné správne, nevnucujem ich ostatným a vôbec nepotrebujem vedieť výkon na kilogram, jazda na ebajku ma baví aj bez toho.
17.08.2023 - 11:25:18
05
Tuto temu uz treba premenovat na "preco mam rad e-bike / e-bike vylety". Co tak si zalozit vlastnu temu?
17.08.2023 - 11:35:57
06
VTV napísal:
Tých tvojich áno, ale nie preto, že by niečo dali. S tebou musí byť super spolupracovať ty uznávaš len svoj ten správny názor.
Napadlo ťa niekedy, že sa môžeš aj mýliť? Asi nie.


ved pred chvílou si sa dozvedel že teba sa to netýka ale iných e-bikerov tak neviem co furt reaguješ :D

mýliť sa môžem ale toto úplne jednoduché a realita, či chceš povedať že bežný rekreačný stredne zručný užívateľ/užívateľka bude jazdiť na e-biku nenáročným výkonom 150 W rýchlosťou 35 - 40 km/h ? šak sa vytrepe v prvej zákrute, aj s motorom :D


Naposledy upravil Hosť dňa 17.08.2023 - 11:51:19, celkovo upravené 1 krát.

17.08.2023 - 11:44:38
00
Podľa mňa je to téma krčma, kde prišli ebikeri a ich odporcovia na pivo :)
Ivanko a výpočty ... pomer žiletkára je 65kg na 8kg bike a pomer ebikera je 90kg jazdec na 27kg ebike

čiže žiletkár spolu 73kg, ebiker 117kg rozdiel 44kg. Tých 44kg keď bude ťahať motor, tak sme na tom rovnako v pomere váhy, naviac má ebike 2x také široké gumy a lesný dezén a jazdec vyšší odpor vzduchu. Takže suma sumárum ebiker maká viac aby tu sústavu utiahol. Na základnej prípomoci má výdaj wattov oveľa vyšší ako žiletkár na asfalte, takže nech mi tunikto nehovorí že ebike je zadarmo.

Ebike má jedinú nevýhodu - zle sa s ním skáče
17.08.2023 - 11:47:16
01
s pripomocou motora bude furt rozdiel, 50 %, 75 %, ... nevýhodne menej vykonanej práce, energetického výdaja tučného na e-biku oproti výhodne viac vykonanej práce, energetického výdaja tučného na biku bez motora, v podstate máš výpočty dobré len stačí ked prehodíš znamienka pri tom co je výhodné/nevýhodné
17.08.2023 - 11:58:22
00
Mne vyčítaš, že reagujem, ale všimol si si ty vôbec že ty reaguješ na všetko a všetkých? Asi nie .Si ako hašterivá ženská, ktorá musí mať posledné slovo.
17.08.2023 - 12:21:00
01
S ebajkom sa normálne veci na prírodných trailoch skáču úplne v pohode ako na každom biku s dobrou geometriou. Čo sa týka pomoci, tak napríklad také TurboLevo aj na základnej pomoci ide do kopca pre mňa takmer zadarmo. Skúšal som ísť kopec čo normálne by som tlačil - cez 30% a technický cez skaly. Nemal som ani nejaký ľahký prevod, len som tomu zabral, potom cez skaly potiahol trochu rukami a bol som hore. Neskutočná sila toho motora...takže som to vrátil šťastnému majiteľovi nech užíva.
17.08.2023 - 12:26:01
13
V rámci objektivity hodím tu toto:

https://hiking.dennikn.sk/news/8567/hzs_nasadi_elektrobicykle.html?ref=dn

HZS nasadí elektrobicykle
Záchranári budú elektrobicykle používať na prvotné rýchle výjazdy, pretože na horských zvážniciach sú rýchlejšie ako autá a sú aj ekologickejšie.

Horská záchranná služba (HZS) dostala vo štvrtok v Jasnej do užívania 33 nových elektrických bicyklov zakúpených z európskych fondov. Používať ich budú na zásahovú činnosť, a tiež na obnovovanie vedomostí o teréne. Pre TASR to uviedol riaditeľ HZS Marek Biskupič.

"Elektrobicykle môžu ísť po horskej zvážnici niekedy rýchlejšie ako auto, takže budú slúžiť na prvotné rýchle výjazdy. Takisto poslúžia na pohyb záchranárov v horských oblastiach. A to tak, aby bol záchranár rýchly a efektívny, a zároveň nezaťažoval horské prostredie emisiami," priblížil Biskupič.

Dodal, že nové bicykle budú umiestnené vo všetkých oblastných strediskách. "Uvidíme, ako sa ich prevádzka osvedčí a ak do budúcna uznáme za vhodné, že by bolo dobré ich doplniť, tak ich doplníme," skonštatoval šéf HZS.

Štátny tajomník ministerstva vnútra Tomáš Oparty vyzdvihol, že horskí záchranári sú veľmi úspešní v čerpaní eurofondov. "Celkovo tu boli realizované štyri projekty z Operačného programu Kvalita životného prostredia. Dva sú už ukončené, ďalšie dva priebežne ukončujeme," povedal pre TASR.

Podľa Opartyho sú hory ideálnym prostredím, kde by sa mala znižovať produkcia oxidu uhličitého. Ako podotkol, dbajú na to, aby sa záchrana ľudských životov v horskom prostredí uskutočňovala čo najekologickejším spôsobom.
17.08.2023 - 12:29:44
22
Základom je nebrať tuto temu vážne. Osobné napádania vôbec nepatria na fôrum a keďže ebikeri sú cyklistická menšina, tak by tu ani nemala byť druhová nenavísť voči nim - ebikerizmus.

Tiež je nutné striehnuť na podozrivé osoby ktoré maju túto elektricku menšinu snahu vyhladiť . Je to porucha osobnosti s nasledkami ktoré sa môžu prejaviť v realnom zivote. Nerad by som v živote zažil snahu o ebikerocídu…

Staré čínske prislovie hovorí : “Bicykluj a nechaj bicyklovať.” Takže ak to má kolesá a pedále … je to stále jedna rodina.
17.08.2023 - 12:36:48
04
V podstate by to malo byť každému jedno a je zbytočné sa zavzdušňovať nejakými ečkami, alebo či zdravia, alebo nezdravia, alebo ako sa divne správajú....Mne osobne to je len vtipné. Či je zima a sneží, alebo je leto, tak si idem kopec a leje so mňa pot...bike vyladený aby tam nebolo nič zbytočné a aj tak má 15-16kíl...točím tam 280-300W, v nižšej hodnote mám pocit, že stojím a spadnem na zem...No a do toho ma obehne ebike, pozdrav žiadny (poviem si-aj ty mňa môžeš...) sedlo dolu, nohy rozčapené, kadencia 50, zaradená asi 10ka a rýchlosť tam kde ja idem 8-9 tak on asi 18-20 s prstom v nose...A potom si prečítam plný MTBIKER o náročnosti tohto elektro športu....Takže nič zákerné , ani elektrocída, ale len veľmi smiešne ??
17.08.2023 - 12:48:57
011
nooo...niekedy sa aj mám chuť takých čo majú sedlo 15cm nižšie ako by mali mať: Čo? Pokazená teleskopka? :D ...išiel som minule dolu KH a oproti samí vyškerení 20 roční na e-bajkoch...len tak mávali nožičkami očividne bez námahy... a potom som stretol starší pár (asi manželia), možno aj 60r mali a na čom myslíte že išli hore? na graveloch...klobúk dole. pred pištom tiež klobúk dole aj keď už jazdí na e- ...ktovie koľkí z nás v jeho veku budú vôbec chodiť nie ešte bicyklovať...
17.08.2023 - 13:29:22
01
keyboard_arrow_up