Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Priamo na mieste je dosť ťažké dokázať či je e-bike odblokovaný. Ľahšie to je pri e-bikoch, kde nemusíš pedalovať, tam sa to dokázať dá na mieste. Riešením by možno bolo zaviesť PZP na každý e-bike + vodičák ako na malú motorku. Rovnako aj na e-kolobežky. Ale na to asi veľká vôľa na zmenu zákona/ov nebude.
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 08:30:06
00
arrow_leftSlavoSTL napísal:
Priamo na mieste je dosť ťažké dokázať či je e-bike odblokovaný. Ľahšie to je pri e-bikoch, kde nemusíš pedalovať, tam sa to dokázať dá na mieste. Riešením by možno bolo zaviesť PZP na každý e-bike + vodičák ako na malú motorku. Rovnako aj na e-kolobežky. Ale na to asi veľká vôľa na zmenu zákona/ov nebude.

Všetko sa dá odkontrolovať. V zahraničí na to už majú zariadenia, ktoré dokážu zistiť, či je prípomoc aj nad 25 km/h. A kontrolujú to, lebo tam majú hustú sieť cyklociest, kde sa tieto čipnuté rárohy premávajú, ohrozujú tým cyklistov a zároveň plnia si to čo majú zo strany polície alebo aj obecnej polície, ktorá by to mala najskôr riešiť. No tu treba prekopať aj právomoci a jasne zadefinovať represie. Nie pokuty, ale zabavovanie a to trvalé.
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 08:34:07
02
A na čo ti je zariadenie či máš prípomoc aj nad 25? Policajt zastaví, sadne, odvezie sa a vidí na displeji či ide nad 25 - na normálnom ebajku je to citeľné...Normálne ebajky - s normálnymi výrobnými parametrami - neodblokované nemajú mať prečo EČV - sú to úplne obyčajné bicykle len je tam dopomoc, ktorá vyslovene závisí od majiteľa ako s ňou narába. Ale stále tam treba ťahať pedálmi ako na bežnom bicykli. Odblokovaný ebajk, alebo tieto emotorky čo tu ľudia komentujú už problém sú. Na cyklotrase to vôbec nepočuť a keď sa to zrazu vynorí odniekiaľ 60kou, tak je problém sa uhnúť. Nehovoriac o tom, že už aj u nás pri žiline blbečkovia objavili kategóriu E-motocross. A spokojne nám tu v okolí jazdia po trailoch, ktoré tu pracne udržujeme, aby zostali pre ďalšie generácie. Tu treba hľadať problémy, nie v 250w ebajkoch.
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 08:47:58
04
Tak dokázať ti to musí na certifikovanom meracom zariadení. To máš ako tú aféru s ručnými radarmi. Jedného času to nemalo certifikáciu a nemalo to značku, že to prešlo kalibráciou v metrologickom ústave. Našli sa hriešnici, ktorý sa z pokuty a dobrým kamarátom právnikom, vykrútili, lebo radary nespĺňali zákonné požiadavky.
Napr, u nás vo firme meriame mriežku na zateplovanie na metre koľko požaduje zákazník. Na to musíme mať skalibrované meracia zariadenie, ktoré vždy za určitý čas musíme odniesť do metrológie. Inak by sme boli zo strany SOI pokutovaný.
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 09:16:18
00
arrow_leftbranomelis napísal:
A na čo ti je zariadenie či máš prípomoc aj nad 25? Policajt zastaví, sadne, odvezie sa a vidí na displeji či ide nad 25 - na normálnom ebajku je to citeľné...Normálne ebajky - s normálnymi výrobnými parametrami - neodblokované nemajú mať prečo EČV - sú to úplne obyčajné bicykle len je tam dopomoc, ktorá vyslovene závisí od majiteľa ako s ňou narába. Ale stále tam treba ťahať pedálmi ako na bežnom bicykli. Odblokovaný ebajk, alebo tieto emotorky čo tu ľudia komentujú už problém sú. Na cyklotrase to vôbec nepočuť a keď sa to zrazu vynorí odniekiaľ 60kou, tak je problém sa uhnúť. Nehovoriac o tom, že už aj u nás pri žiline blbečkovia objavili kategóriu E-motocross. A spokojne nám tu v okolí jazdia po trailoch, ktoré tu pracne udržujeme, aby zostali pre ďalšie generácie. Tu treba hľadať problémy, nie v 250w ebajkoch.


A počiatok týchto problémov vznikol ako? Správne, ebajky odštartovali túto smutnú kapitolu dejín a u nich treba začať lebo fakt neviem kde to skončí.
To je ako keď niekto obhajuje húlenie trávy, ale čím to bude pokračovať nie je ťažké si domyslieť.
Tie elektro krosky sa preháňajú aj u nás, síce pár kusov, ale tak to začínalo aj so ebajkami a každý vidí ako to vyzerá teraz
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 09:23:36
00
To je samozrejmé, ale policajt má byť určitá autorita a navyše by tam mali byť dvaja policajti a skutok majú potvrdiť. Radar má dostatočnú certifikáciu na to, aby stačil na potvrdenie, že si šiel viac ako 25, v tom prípade môžeš kľudne napitý spochybniť alkoholtester a povedať, že ho nemajú kalibrovaný - čo pri spoľahlivosti dnešnej elektroniky môže byť.... Na základe radarového merania ťa odchytí a ide ďalšie dokazovanie, skúška dopomoci motora jazdnou skúškou.
Rovnako ako dostaneš pokutu za nevyhovujúci technický stav vozidla - nesvietiace svetlá, kolesá zasahujúce do blatníkov a pod. Nedokazuje sa to žiadnym zariadením. Je na to policajt a keď sa ti nepáči, tak nezaplatíš a ideš na správne konanie a tam môžeš skončiť s ešte vyššou pokutou. Ak už aktuálne nie je ani policajt považovaný za autoritu, tak to potom už ani certifikované zariadenia nejako nepomôžu....Ale ako píšem vyššie - v elektro 1 stopových vozidlách je aktuálne pre políciu obrovský priestor na kontroly a vyraďovania z premávky a nie sú to bežné ebajky, na ktorých tu bolo už ohejtené v tejto téme 1000 krát všetko - a prestáva to byť už vtipné celkom.
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 09:27:01
00
BTW Inzeraty na odcipovanie, servisy ktore odcipuvavaju ... to je legalne? Nebolo by najefektivnejsie tam zacat?
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 09:43:00
00
No ja sa o tom ani nezaujímam, takže áno....začal som od seba s bojkotom týchto riešení :) A na tých e-motorkách by ma potešila tiež legislatíva ako na ebikoch..nemusela by byť na rýchlosť, ale na výstupné otáčky motora...dal by som to na max 100 otáčok/min. A bolo by vystarané
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 09:53:13
00
arrow_leftpista napísal:
BTW Inzeraty na odcipovanie, servisy ktore odcipuvavaju ... to je legalne? Nebolo by najefektivnejsie tam zacat?


všetci sa chránia týmito vetami:
"Upozorňujeme, že provoz takto upravených elektrokol na pozemních komunikacích může být v rozporu s platnou legislativou některých zemí. Výrobce nenese žádnou zodpovědnost za škody vzniklé použitím produktů SpeedBox. Elektrokola vybavena produkty SpeedBox není dovoleno používat na pozemních komunikacích, cyklostezkách a veřejných prostranstvích. Elektrokola vybavena produkty SpeedBox je možno používat výhradně na svém vlastním pozemku, výhradně na svou vlastní zodpovědnost. Použitím produktů SpeedBox může dojít ke ztrátě záruky Vašeho elektrokola."
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 19:45:29
00
No a to je ten problem ze je to dovolene pouzivat na vlastnom pozemku. Keby to tak nebolo tak by to nemalo barlicku v zakone a mohlo by sa to postihovat uz pri zrode.
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 19:51:32
02
vsak aj paseraci cigariet funguju.... (a veselo porusuju zakon)

kym ich nechytia :D
Zobraziť komentár 01.10.2025 - 20:51:01
00
sprava je jasna, na ecku sa sportovec narobi viac LOL

Prílohy:

Day1vs1YearOfRidingAnE-Bike-ezgif.com-resize(2).gif
Day1vs1YearOfRidingAnE-Bike-ezgif.com-resize(2).gif 9.91 MiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 02.10.2025 - 10:03:16
04
keyboard_arrow_up