Dakujem jezus - aby som upresnil - mojim prispevkom kt si teraz aj citoval, som narazal na vyjadrenia na jedneho/par uzivatelov, ktore vyznievali akoze ze 4l je pomaly s prstom v nose u modernych spalovakov. Oproti tomu, ked som daval realne cisla z nasej kony, tak tu oponovali youtubermi na tesle co isli nad 130km/h.
Uprimne, nemal som ponatia kolko cakat na tej pozicanej i20, zatial tam na tych <2000km co ma najazdene celkovo asi, svieti 6.1 tusim, na nasich cca 100km svieti tusim 6l.
Takze, este raz v skratke, dakujem za potvrdenie toho co som cakal a na co som narazal - ze 4l ani u novych aut nebude take jednoduche, a navyse si ma este poucil ze ani take dobre pre zivotnost auta.
Kde ty pojdeš po okreskách za 4 litre s 2,0TDi (neviem do akých áut to dnes dávajú, tipujem napr. octávia) tak ja s teslou pojdem za 10 kwh/100km
Ja som niekde napisal, ze elektromobily jazdia za viac ako spalovaky alebo o co zas ide?
Btw. ked to na tej Tesle za tych 10 kWh na 100 tento tyzden zajazdis, tak to sem postni aj s trasou a priemerkou. Pokojne si pre tu srandu dam ten isty okruh na tom mojom vyse 11 rokov starom diesli, aby sme vedeli porovnat tie spotreby. Ale fakt len tento tyzden, lebo 19. 5. mi konci dialnicna a dalsiu uz nekupujem, lebo auto budem predavat. Aj mi za nim bude smutno, lebo v ramci EU ekologizacie nove auto zerie tak o 30 % viac. Ale pre objektivitu dodam, ze nove je relativne o dost väcsie a o nieco tazsie + je to benzin, takze to nie je voci nemu uplne fer. Lenze zivot nie je fer.
Do 10:09 OK, potom sa to meni na politicku agitaciu za umele zdrazovanie paliv, umele dotovanie elektromobilov a greenwashing v style "nainstalujte vsade solar a usetrite tisice".
ano, ta prva cast je OK. Potom uz zacina politicka agitacka. Ale aspon z toho uvodu snad mnohi pochopia, co vsetko je vo vyrobnom cykle benzinu/nafty a ze to treba zapocitat k spalovaciemu autu, ked sa pre elektromobil pocita s emisiami elektrarni.
To bez debaty. Ja sa na elektricku buducnost aj celkom tesim ked si predstavim kam sa vyvoj baterii a infrastruktury (snad) dostane o 15 rokov. Cely ropny priemysel je cisty hnus. Zijeme doslova aj obleceni do ropy (synteticke oblecenie), jedlo balime a skladujeme v rope (plastove obaly) a zial ropa koluje aj v kazdom z nas (mikroplasty).
Trionq nevymýšľaj,aká polhodina??
Žiadne čakanie medzi autami
peter120, nech sme korektní, je to o cosi pomalšie ako benzín (najmä ak ideš úplne do plna, nad tlak nastavený na čerpačke), nabudúce to odmeriam (i keď v okruhu X metrov je zakázané používať elektrospotrebiče...pozriem na hodinky;))
Môj pocitovy odhad: dvoj-trojnásobok času tankovania benzínu
Tak som zmeral čas tankovania LPG (je boli reči o polhodine) 40 litrov, čistý čas iba tankovanie 3 minúty, započítajúc cestu dovnútra spýtať sa, či môžem bolo 5 minút ,s platením cca 6 minút ( to už som nesledoval a áno, mal som šťastie, preve nikto predo mnou neplatil).
Netuším/nepamätám, presne ako dlho trvá natankovať 40 l benzínu(ani sa nechystám to stopovať;)), no casy benzin/lpg su myslím porovnatelne
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Uprimne, nemal som ponatia kolko cakat na tej pozicanej i20, zatial tam na tych <2000km co ma najazdene celkovo asi, svieti 6.1 tusim, na nasich cca 100km svieti tusim 6l.
Takze, este raz v skratke, dakujem za potvrdenie toho co som cakal a na co som narazal - ze 4l ani u novych aut nebude take jednoduche, a navyse si ma este poucil ze ani take dobre pre zivotnost auta.
Dakujem!
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus-RWD/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:135_5_,frn:2020,prx:30000,dmg:false/pg:vipcar/386351767.html
Dovoz z USA, restored in Lithuania, z toho nic dobre nekuka
Ja som niekde napisal, ze elektromobily jazdia za viac ako spalovaky alebo o co zas ide?
Btw. ked to na tej Tesle za tych 10 kWh na 100 tento tyzden zajazdis, tak to sem postni aj s trasou a priemerkou. Pokojne si pre tu srandu dam ten isty okruh na tom mojom vyse 11 rokov starom diesli, aby sme vedeli porovnat tie spotreby. Ale fakt len tento tyzden, lebo 19. 5. mi konci dialnicna a dalsiu uz nekupujem, lebo auto budem predavat. Aj mi za nim bude smutno, lebo v ramci EU ekologizacie nove auto zerie tak o 30 % viac. Ale pre objektivitu dodam, ze nove je relativne o dost väcsie a o nieco tazsie + je to benzin, takze to nie je voci nemu uplne fer. Lenze zivot nie je fer.
vela stastia pri procese prihlasenia a homologizacie.
do 2 mesiacov bude na značkách
https://insideevs.com/news/717730/cybertruck-owner-issues-1-month-pedal/
Vŕzgajúci volant ako bonus.
https://x.com/McKayTaylor/status/1788383836612542491
A kto má šťastie, tak mu neodpadnú diely na karosérii.
https://x.com/garageklub/status/1788383093365375189
Čítajte viac: https://index.sme.sk/c/23329341/mercedes-chcel-od-roku-2028-vyrabat-iba-elektricke-vozidla-od-planu-upustil.html?ref=mnt
Asi platí ako raz niekto povedal: štatistike verím jedine tej, ktorú sám zfalšujem
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://twitter.com/i/bookmarks
Žiadne čakanie medzi autami
peter120, nech sme korektní, je to o cosi pomalšie ako benzín (najmä ak ideš úplne do plna, nad tlak nastavený na čerpačke), nabudúce to odmeriam (i keď v okruhu X metrov je zakázané používať elektrospotrebiče...pozriem na hodinky;))
Môj pocitovy odhad: dvoj-trojnásobok času tankovania benzínu
Tak som zmeral čas tankovania LPG (je boli reči o polhodine) 40 litrov, čistý čas iba tankovanie 3 minúty, započítajúc cestu dovnútra spýtať sa, či môžem bolo 5 minút ,s platením cca 6 minút ( to už som nesledoval a áno, mal som šťastie, preve nikto predo mnou neplatil).
Netuším/nepamätám, presne ako dlho trvá natankovať 40 l benzínu(ani sa nechystám to stopovať;)), no casy benzin/lpg su myslím porovnatelne