s novými modelmi sa roztrhlo vrece

ID 2all
https://www.mojelektromobil.sk/volkswagen-id-2all-elektromobily-pre-masy/
Kia EV5
https://www.mojelektromobil.sk/kia-ev5/

Fiat 600 electric SUV
https://www.autodaily.com.au/fiat-600-electric-suv-spied/

Ford Explorer
https://www.youtube.com/watch?v=YC0nd1yIj64&t=204s

a dalších 8 kúskov v lineupe

Prílohy:

ford_electric_cars.jpg
ford_electric_cars.jpg 133.97 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2023 - 18:00:05
00
Samozrejme, ved ani nic ine neostava, ked uz v 2030 musia predavat cca 50% BEV.

Automobilky uz posledne roky investuju vo vela pripadoch vacsinu R&D prostriedkov do BEV.
21.03.2023 - 23:15:40
00
škoda, že tá ID2 nie je zadokolka...
22.03.2023 - 07:01:43
00
:rofl:
22.03.2023 - 08:16:04
01
No, neviem čo je ti smiešne, ale lepšie sú zadokolky. Príjemnejšie na jazdenie, lepšie prenesieš výkon. Treba skúsiť...
Napr. Kona 150kw má problém preniesť výkon na vozovku kvoli prednému pohonu. Zato zadokolky napr. tesla 3 je na tom ovela lepšie. A to aj v zime.
22.03.2023 - 08:21:10
00
milos21 napísal:
Začal som byť pesimista. Ak Slovensko nevie ani s pomocou EU a všetkých svätých dať do pucu zdravotníctvo, kde ide o život, tak ako dokáže prebudovať odvetie kde nejde ani o ten život?

To je prave to, co tu mnohi nechapu. Ze ked to zacne byt na SK skutocnou realitou, oni budu uz davno oddychovat v hrobe a ziadna elektromobilita sa ich nebude tykat. My nevieme ani len prevziat miliardy eur, ktore nam z eu uz 20 rokov tlacia do gagorov. Proste nie sme toho schopni, eurofondy cerpame uz tradicne (druhi) najhorsie v unii, neberieme si ani polovicu z toho, co nam na zlatom podnose ponukaju.
Cize mozeme tak akurat ticho pozerat, ako nam usiel vlak, vo vsetkom.
"Predaj nových áut v EÚ sa vo februári medziročne zvýšil o 11,5 percenta, rástol siedmy mesiac v rade. Dôvodom je však aj nízka vlaňajšia úroveň. S výnimkou Slovenska a Česka sa vo všetkých krajinách ďalej zvyšoval podiel batériových elektromobilov.

Odbyt elektromobilov vo februári stúpol o 39,7 percenta na 97 300 vozidiel, na Slovensku však padol o vyše 28 percent a v Česku o tri percentá. Podiel elektromobilov na celkovom predaji áut v EÚ vo februári vzrástol na 12,1 percenta z 9,7 percenta pred rokom."

https://dennikn.sk/minuta/3292721
22.03.2023 - 09:39:09
01
Ale no, veľa hothatchov má predný náhon a nemajú problém s prenosom o tretinu väčších výkonov. Okrem toho predný náhon ide skôr do nedotáčavosti ktorá je zvládnutejšia ľahšie ako pretáčavosť pri zadnom náhone.

Pri tom id2all je trochu zvláštne volať to nový model. On nový teda je, len treba dodať že až príliš nový a sériová výroba sa plánuje až o dva roky.


Naposledy upravil perez dňa 22.03.2023 - 09:50:56, celkovo upravené 1 krát.

22.03.2023 - 09:45:58
00
No neviem, mám opačnú skúsenosť...
22.03.2023 - 09:48:04
00
milos21 napísal:
Začal som byť pesimista. Ak Slovensko nevie ani s pomocou EU a všetkých svätých dať do pucu zdravotníctvo, kde ide o život, tak ako dokáže prebudovať odvetie kde nejde ani o ten život?

nastastie toto nebude v rukach Slovenska, ale sukromnych firiem.
22.03.2023 - 10:12:59
03
perez napísal:
Ale no, veľa hothatchov má predný náhon a nemajú problém s prenosom o tretinu väčších výkonov. Okrem toho predný náhon ide skôr do nedotáčavosti ktorá je zvládnutejšia ľahšie ako pretáčavosť pri zadnom náhone.

Pri tom id2all je trochu zvláštne volať to nový model. On nový teda je, len treba dodať že až príliš nový a sériová výroba sa plánuje až o dva roky.

ID.2 All je koncept, nie hotovy seriovy model, koncepty sa zvycajne prezentuju niekolko rokov dopredu

Co sa tyka nahodnu, ano spalovacie auta nemaju s prednym pohonom problem, ale neda sa to uplne porovnavat:
- spalovacie predokolky maju ovela vacsiu hmotnost na prednej naprave, takmer vsetky predokolky maju realne motor pred osou prednej napravy. BEV ma ovela lahsi elektromotor a potom tazku bateriu vacsinou medzi napravami.

- priebeh vykonu a krutiaceho momentu u spalovaku a BEV je iny. Kedze BEV ma maximum od nulovych otacok, tak prave to pohybanie a prenos pri nizkych rychlostiach je problem. Pri palovakoch vykon a krutak stupa s otackami, no aj medzi spalovakmi su auta (a nie hothatche), ktore nemaju dobre zvladnutu trakciu prednej napravy a pri prudsom pohynani alebo pri povrchu so slabsou adheziou dochadza lahko k preklzu

U BEV to je mozne riesit elektronicky regulaciou a ak sa nemylim, nova Kona BEV ma mat znizeny krutiaci moment oproti starej prave z tohto dovodu.

Cize realne je naozaj lepsie mat zadny pohon u BEV, ale u malych aut o snad odladia, tych 150-160kW uvadzanych u ID.2 predpokladam bude top verzie, nie zaklad. Tak verim, ze to odladia tak, aby nebol problem, VW s tymto u spalovakov nezvykol mat problem (vstupuje do toho aj riesenie a kinematika napravy).
22.03.2023 - 12:33:40
02
Novým modelom to nazval trionq, nie ja. Ale vďaka za upresnenie s tým predným/zadným náhonom.
22.03.2023 - 13:30:09
00
K teme zadokoliek BEV je pekna odpoved na Quore k otazke preco ma Tesla 3 zadny nahon.

-- (prelozene translatorom - nech tu neni zbytocne po anglicky)
Krátka odpoveď: je to energeticky efektívnejšie.

Dlhšia odpoveď: je to z rovnakého dôvodu, prečo Preston Tucker dal motor do zadnej časti svojho „Tucker ’48“, lepší výkon.

Pohon zadných kolies v autách s benzínovým motorom je preferovanou konfiguráciou športových áut, pretože poskytuje lepší rozbeh. Hmotnosť sa prenáša na zadnú časť vozidla a poskytuje lepšiu trakciu.

Ale čo jazda v zime? Nie je lepší pohon predných kolies? Je to pre autá poháňané benzínom, ak je motor vpredu. Pohon predných kolies je lepší na snehu, pretože motor sedí nad hnanými kolesami.

Ale keďže je hmotnosť v modeli 3 rozložená rovnomernejšie, jeho trakcia na snehu nepochádza z toho, že je nakonfigurovaný ako pohon zadných kolies. Vyplýva to zo skutočnosti, že má dobré rozloženie hmotnosti.
--
zdroj: https://www.quora.com/Why-is-the-Tesla-Model-3-rear-wheel-drive
22.03.2023 - 13:36:16
01
Vhodnost pohonu a trakciu v zime sa neda generalizovat, ze lepsi je predny ako zadny.

Je to vzdy spojene s rozlozenim hmotnosti. Zadny pohon v zime u auta s lahkym zadkom napr BMW 1er moze byt problem.

Ale takisto problem predny u auta s taziskom v zadnej casti, ktore by malo predok malo zatazeny, ako napr vacsie BEV.
22.03.2023 - 13:44:57
00
Celkovo keď presadnem s auto z rovnakým výkonom čo má zadný náhon, tak sa to lepšie šoféruje. 8 rokov mám staré bmw zo zadkom a žena jazdí aj v zime a bola spokojná.
Vravím, na tej staršej kone 150kw to proste nevedelo dobre preniesť na vozovku. Naproti tomu tesla 3 s ovela vačším výkonom to vedela preniesť. Proste elektriky keď už majú mať poháňanú len jednu nápravu tak preferujem zadok. Potom môže mať auto aj lepší rejd.
22.03.2023 - 15:00:57
00
tak na úvahu.. to také triky že keď dačo nevýjdem lebo hrabe tak to vycúvam nepoznáte? :) vždy záleží od situácie
23.03.2023 - 08:55:12
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up