Ale no, veľa hothatchov má predný náhon a nemajú problém s prenosom o tretinu väčších výkonov. Okrem toho predný náhon ide skôr do nedotáčavosti ktorá je zvládnutejšia ľahšie ako pretáčavosť pri zadnom náhone.
Pri tom id2all je trochu zvláštne volať to nový model. On nový teda je, len treba dodať že až príliš nový a sériová výroba sa plánuje až o dva roky.
ID.2 All je koncept, nie hotovy seriovy model, koncepty sa zvycajne prezentuju niekolko rokov dopredu
Co sa tyka nahodnu, ano spalovacie auta nemaju s prednym pohonom problem, ale neda sa to uplne porovnavat:
- spalovacie predokolky maju ovela vacsiu hmotnost na prednej naprave, takmer vsetky predokolky maju realne motor pred osou prednej napravy. BEV ma ovela lahsi elektromotor a potom tazku
bateriu vacsinou medzi napravami.
- priebeh vykonu a krutiaceho momentu u spalovaku a BEV je iny. Kedze BEV ma maximum od nulovych otacok, tak prave to pohybanie a prenos pri nizkych rychlostiach je problem. Pri palovakoch
vykon a krutak stupa s otackami, no aj medzi spalovakmi su auta (a nie hothatche), ktore nemaju dobre zvladnutu trakciu prednej napravy a pri prudsom pohynani alebo pri povrchu so slabsou adheziou dochadza lahko k preklzu
U BEV to je mozne riesit elektronicky regulaciou a ak sa nemylim, nova Kona BEV ma mat znizeny krutiaci moment oproti starej prave z tohto dovodu.
Cize realne je naozaj lepsie mat zadny pohon u BEV, ale u malych aut o snad odladia, tych 150-160kW uvadzanych u ID.2 predpokladam bude top verzie, nie zaklad. Tak verim, ze to odladia tak, aby nebol problem, VW s tymto u spalovakov nezvykol mat problem (vstupuje do toho aj riesenie a kinematika napravy).