a čo tým chcel básnik povedať... efektivita bateriek už čo to poskočila od 2010... dnešné články, pri rovnakej kapacite vážia 1/2... to čo Tesla uložila pred pár rokmi do 500 kg
baterky sa dnes zmestí do 250 kg... a 3 generácia CATL článkov, možno prinesie elektroautá s reálnym dojazdom na úrovni 800 - 1000 km, čo už bude podľa mňa 99% musieť stačiť... (pokiaľ platí, že by sa
baterka mala optimálne používať medzi 20 -80 % kapacity(toto stále platí, či sú aj tu nejaké tie "zmeny" ?, čo by dávalo akčný dojazd 500 km, čiže dobíjanie 1 do týždňa)
takú EV6 GT by som si vedel predstaviť v garáži namiesto Ceed-ky aj hneď (teda až na tú cenu
)
➡️Technológia batérií CATL tretej generácie „cell-to-pack“ (CTP) – známa ako „Qilin“ – údajne zlepšuje energetickú hustotu a zároveň zjednodušuje výrobu a znižuje náklady, pričom ponúka dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie za určitých okolností.
➡️Zámorské správy hovoria, že
batérie CTP 3.0 sa budú montovať do modelov Hyundai a Kia určených pre Európu a Južnú Kóreu.
➡️O batériách Qilin sa hovorí, že sú približne o 13 percent efektívnejšie ako najnovšie batériové články Tesly „4680“.
ale ako cokupit trošku "utopisticky" píše, je to stále "hudba" budúcnosti, možno blízka, možno nie, to sa uvidí čo nám to reálne prinesie, vízií už bolo...
je to ako s autami dnes... no aj by si si ho kúpil, ale vyrobia ti ho možno až o rok a pól... len jazdiť treba tu a teraz...
a možno je to len o zvyku... dlhšie prestávky na "pumpách" čo by možno nebolo na škodu... trošku iné šoférske návyky a ono to nejako pôjde... kvetinky budú kvitnúť, ftáčiky spievať, energo mix sa obráti naruby a celkovo bude na tom svete nádherne...