Má tu niekto električku? Napíš správu...
15.12.2022 - 16:13:37
00
Električku má asi len ten arabský študent čo písal domov, že sa má v Bratislave dobre, len že jediný chodí do školy autom a všetci spolužiaci električkou. Tak mu tatko odpísal, že mu teda kupuje novú električku.
15.12.2022 - 16:22:47
05
elektromobilita je určite technologicky zaujímavá vec...

kto by nechcel "obyčajné" auto s rýchlostnými parametrami superšportu za "zlomkovú" cenu (trošku sa desím následkov, keď sa to hromadne dostane do rúk "plebsu", ktorý nezvláda obyčajné 150 k turbo-benzíny)

a určite je pekné, že napr. v tej Prahe rastú tie chytré lampy, ako huby po daždi... akurát taká drobnosť... aktuálne sa v ČR 1/2 elektrickej energie vyrába z uhlia a to prevažne hnedého, prosím pekne (podiel FVE je aktuálne niekde okolo 0,5% ;-) )... a v takom Poľsku aj 2/3...

technicky, technolgicky je to zaujímavá vec, ale nehovorme o tom, že je to EKO-logické, a vzhľadom k cenám ani EKO-nomické, nehovoriac o nedostatku elektrickej energie... a čo mi na tom asi vadí najviac, elektromobily ako také ani nie, ale to násilné pretláčanie proti zdravému sedliackemu rozumu zo strany EU...

(prečo nejdeme cestou "medzikroku" plugin-hybridov, ľudia si na to zvyknú jazdiť po meste na baterku a večer dobíjať, aj tá baterka nemusí byť taká veľká, ťažká, keď pôjdu na dovolenku, alebo niekam ďalej, tak ich podrží úsporný turbobenzín, a medzičasom vybudujeme sieť nabíjacích staníc, posilnime elektrárne, vylepšime batérie, technológie a hlavne znížme cenu a ľudia to zožerú aj s navijákom...)


Naposledy upravil madbugie dňa 15.12.2022 - 20:32:57, celkovo upravené 1 krát.

15.12.2022 - 20:18:13
01
k cene sa už nejdem vyjadrovat padlo to tu už x-krát..
tak aspon hybridom niečo
thumb_up-1thumb_down
15.12.2022 - 20:29:14
00
typický český brouk pytlík ;-) všetko je nevýhoda a baterka je super (o tom že s električkou sa nechodí do servisu a nič sa neplatí, tak to je celkom slušný ftip... keďže zo spaľovákom sa musí), všetko je to také teoreticky pekné, akože investícia do FVE sa vám vráti do 5 rokov... teoreticky áno... na takúto rýchlu zmenu v priebehu 10 rokov, nie sme materiálne pripravení, nemáme takú prenosovú sústavu, nemáme toľko energie, nemáme toľko materiálu na výrobu batérií atď. (aspoň podľa aktuálnych podmienok, ak sa v budúcnosti kapacita batérií zvýši, pri znížení hmoty, alebo príde nejaký nový zdroj energie, atď. tak OK môže byť)

z elektrickej siete dobíjateľný plug-in s reálnym dojazdom cca 80 km na baterku má zmysel (nie hybrid typu toyota, ktorý sa nabíja iba z motora), ak dochádzaš do práce cca 20 km, tak to denne dáš hore dole, čisto na baterku, ktorú si doma v pohode dobiješ z obyčajnej jednofázovej zásuvky 2 kW ;-), a motor v podstate funguje ako "kúrenie" v zime, "chladenie" v lete (sem tam nejaký prudší rozbeh, ak treba)... takto majú ľudia reálnu spotrebu cca 1 liter na 100 km ;-) 75% jázd je zvyčajne, ako sa vraví "okolo komína" tam to zmysel podľa mňa má... a na dlhšie trasy holt na benzín... a ak sa parametre elektromobilov zlepšia a energetická sústava bude na to pripravená, nech sa páči full-elektro, alebo čo to bude...

(ozaj a ako sa pozeráte na ťažbu kobaltu v takom Kongu, ktorý treba do tých bateriek, napr. z humanitárneho hľadiska... toto je čisto *****, ak je to naozaj tak ako to píšu, tak je to des...)
15.12.2022 - 20:46:56
03
Lebo hybrid je len medzikrok a slepa vyvojova vetva. Co mas na tom ludi ucit? Evergreen chorvatsko, nabijes na rychlonabijacke, alebo vymenis baterku. Nepotrebujes kur*itko v podobe dalsieho motora a prevodovky.
Tie reci o tom, ze elektriku vyrabame aj tak z uhlia mam podobne rad ako ze baterky nevieme recyklovat. Po prve uz len ten smrad a hluk z vyfukov za to stoja. No najma dnesny stav je nepodstatny, dolezite je, ze mame technologie a o 10-20r ked tu bude ovela viac elektromobilov, bude aj infrastruktura aj iny energo mix. Ked prichadzali prve auta, nieze neboli ziadne rafinerie, cerpacky, servisy, ale ani ziadne asfaltove cesty... mimochodom ropu berieme z ruska, saudskej arabie, iraku a podobnych zemi zaslibenych, ty kobalt...
A o vyjazdene baterky bude vacsi zaujem ako je dnes o AL pixle od piva. Nehovoriac o tom, ze vzdy bol najprv odpad, az potom jeho spracovanie a recyklacia.
15.12.2022 - 21:18:59
02
hmmm škoda, že sa nedá preniesť v čase... naozaj by ma zajímala realizácia tej tvojej predstavy o "inom" energo mixe o 10 rokov... (budeme radi, ak sa nám podarí spojazdniť Mochovce... ty energo mix... akože vrtuľky a fve ??? )

rád by som sa mýlil, ale od dnešného stavu to asi nebude mať veľmi ďaleko... nevšimol som si, že by po európe rástli elektrárne ako huby po daždi, akurát tak tých čiernych panelov všade pribúda... a vzhľadom k ich nedostatom, sa s elektrikou začalo prudko kupčiť a výsledok vidíme dnes a denne ;-) aj tá voda tým švajčiarom prestala v tých horách tiecť... blbé...


Naposledy upravil madbugie dňa 15.12.2022 - 21:53:41, celkovo upravené 1 krát.

15.12.2022 - 21:50:10
00
http://large.stanford.edu/courses/2010/ph240/sun1/

a kto chce nech si tam da novsie cisla pre elektro auta
15.12.2022 - 21:51:29
00
a čo tým chcel básnik povedať... efektivita bateriek už čo to poskočila od 2010... dnešné články, pri rovnakej kapacite vážia 1/2... to čo Tesla uložila pred pár rokmi do 500 kg baterky sa dnes zmestí do 250 kg... a 3 generácia CATL článkov, možno prinesie elektroautá s reálnym dojazdom na úrovni 800 - 1000 km, čo už bude podľa mňa 99% musieť stačiť... (pokiaľ platí, že by sa baterka mala optimálne používať medzi 20 -80 % kapacity(toto stále platí, či sú aj tu nejaké tie "zmeny" ?, čo by dávalo akčný dojazd 500 km, čiže dobíjanie 1 do týždňa)

takú EV6 GT by som si vedel predstaviť v garáži namiesto Ceed-ky aj hneď (teda až na tú cenu :D)

➡️Technológia batérií CATL tretej generácie „cell-to-pack“ (CTP) – známa ako „Qilin“ – údajne zlepšuje energetickú hustotu a zároveň zjednodušuje výrobu a znižuje náklady, pričom ponúka dojazd až 1 000 kilometrov na jedno nabitie za určitých okolností.
➡️Zámorské správy hovoria, že batérie CTP 3.0 sa budú montovať do modelov Hyundai a Kia určených pre Európu a Južnú Kóreu.
➡️O batériách Qilin sa hovorí, že sú približne o 13 percent efektívnejšie ako najnovšie batériové články Tesly „4680“.

ale ako cokupit trošku "utopisticky" píše, je to stále "hudba" budúcnosti, možno blízka, možno nie, to sa uvidí čo nám to reálne prinesie, vízií už bolo...

je to ako s autami dnes... no aj by si si ho kúpil, ale vyrobia ti ho možno až o rok a pól... len jazdiť treba tu a teraz... ;-) a možno je to len o zvyku... dlhšie prestávky na "pumpách" čo by možno nebolo na škodu... trošku iné šoférske návyky a ono to nejako pôjde... kvetinky budú kvitnúť, ftáčiky spievať, energo mix sa obráti naruby a celkovo bude na tom svete nádherne...
15.12.2022 - 22:15:22
00
ja neviem, a co chcel autor povedat svojimi prispevkami o "zlej a necistej generacii elektriny"....? pre teba som zjavne nechcel nic povedat, uz tato reakcia je "nadreakciou" na pana velkomozneho
15.12.2022 - 22:35:49
00
sranki napísal:
Zatiaľ čo sa tu zamýšľaťe nad tým ako a prečo sa to nedá, už aj v zaprdenom Česku už pochopili:
https://fdrive.cz/clanky/v-praze-rostou-chytre-lampy-po-desitkach-9972

Niečo mi uniklo? Čo pochopili???? K lampe pripojili nabíjačku? Stále je to komerčná verejná nabíjačka s tarifami, roamingom a cenami vyššími ako domáce nabíjanie.
Ale už som sa dozvedel, že za 15 rokov technológie zlacnejú, vyrieši to Japonec Samosato a verejné nabíjanie bude lacnejšie ako domáce.
15.12.2022 - 23:27:45
00
S ignorantami je tazko. Takze veselo dezinformuj ako budes nabijat raz za tyzden, na pumpe. Lebo... lebo si nic nepochopil. Asi ako jazdec na koni pred sto rokmi, ktori sa snazil do svojho noveho benzinoveho auta natlacit slamu a ovos... skoda slov na takyto material.
16.12.2022 - 00:51:19
10
A to som si myslel, že si konečne pochopil, že verejná nabíjačka nie je iba rýchlonabíjačka...
A že verejná nabíjačka z princípu fungovania bude asi vždy drahšia ako privátna nabíjačka.
Ale Samosato to za 15 rokov istotne nejako vyrieši. Len by som čakal, že to riešenie bude známe už dnes.
17.12.2022 - 00:56:31
00
Joe70 napísal:
A že verejná nabíjačka z princípu fungovania bude asi vždy drahšia ako privátna nabíjačka.
.


Prečo?
17.12.2022 - 07:34:57
00
pretoze zatialco doma si buchnes wallbox na stenu a neriesis, verejne nabijacky musia mat servisakov, zakaznicke centrum, financne oddelenie, kancelarie, auta, pocitace, software, .... a to vsetko sa premietne do ceny za nabijanie. Na druhej strane bude mat prevadzkovatel dohodnute lacnejsie ceny za elektrinu ako domacnost, cize ten zisk moze mat z toho. Za mna je teda otazne, ci budu verejne nabijacky drahsie. Je to otazka konkurencie na trhu.
17.12.2022 - 07:48:07
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up