Nuz nie, okolo 20 km tam, naspet a potom by som siel so bb cca 230 km … 260 km a teraz si pozri co si sam napisal o dojazde. Dakujem neprosim, ostanem pri dizli
18.12.2022 - 09:39:49
00
Nema to vyznam, jeden napise ze v zime na ma dojazd 200 km, to sa nedostanem ani k svokrovcom z devinskej. Ale okej, nebudem vzm uz kazit debatu, nie som kenai
18.12.2022 - 09:41:18
00
ked bezny clovek bude riesit elektromobil, ten Golf s dojazdom 200km bude 20 rokov stare auto a uz ani teraz nemaju elektromobili dojazd 200km. O 10-15 rokov ti ponuknu bateriu s dojazdom 3000-5000km a mozno aj viac.
18.12.2022 - 09:48:27
00
lapaloma, nerozumiem, prečo sa tak úpenlivo brániš, keď ťa nikto z ničoho neobviňuje. Elektromobily sa dnes nevyrábajú a nepromujú preto, aby zajtra ráno malo 100% obyvateľstva elektromobily, ale preto, aby boli použiteľné v roku 2035, keď už iné nové auto ako elektromobil nekúpiš.
Ak sa dnes elektromobil na tvoje mobilitné potreby (ak sú to naozaj potreby a nie iba rozmar) nehodí, tak si ho nekupuj, nikto ti to predsa neprikazuje.
18.12.2022 - 10:01:40
01
Lapaloma - nikto ťa tu predsa nenúti predať tvoj disel a kúpiť električku. Keď to v tvojom prípade nevychádza ok.
Bola tu položená otázka na, ktorú som odpovedal.
18.12.2022 - 10:02:05
00
Ja neviem ale kamoš ma eGolf a tvrdí mi, že taký rádius okolo domu ma 150km.
Naschvál som si ešte pozrel spritmonitor

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=5&powerunit=2
18.12.2022 - 10:04:04
00
Len pripomeniem, že podľa oficiálnych zdrojov:
- 30% jázd autom v Európe je na vzdialenosť kratšiu ako 3 km a 50% jázd autom v Európe je na vzdialenosť kratšiu ako 5 km (zdroj WHO);
- 21% jázd v ČR je kratších ako 2 km (Európsky atlas mobility);
- 12% jázd v Trnave je kratších ako 1 km a 61% jázd je kratších ako 5 km (Plán udržateľnej mobility mesta Trnava).
I keď samozrejme percentuálny pomer nehovorí nič o štruktúre jázd, tak tieto čísla hovoria o tom, že už dnes je uvažovanie o elektromobiloch relevantné (nehovoriac o používaní bicykla či nôh, ale to je iná téma). Napríklad typické druhé auto v rodine, ak ho niekto naozaj potrebuje (čo nie je vždy pravda), by už vo väčšine domácnosti kľudne mohol byť elektromobil (keby ho bolo kde nabíjať).
Ale ako som napísal nižšie, dôležitý je tok 2035 a nie dnešok.
18.12.2022 - 10:23:30
04
Mna by zaujimala jedna vec. Predstavme si, ze by to cele bolo naopak: teraz by sme mali elektromobily a mali by sme prejst na spalovaky. Viete si predstavit tie argumenty sucanych hejterov na spalovaky? Ta predstava, ze by si kazdy individualne na benzinke "capoval" do nadrze vysokovybusnu kvapalinu, jazdil by s tym cely cas pod zadkom a motoro by fungoval na principe 3000 vybuchov za minutu? Co by asi taki hejteri tvrdili? Ze auta budu vybuchovat na slnku, budu horiet benzinky, lebo ludia budu rozlievat, ze je nezmysel jazdit pre beznin na benzinky, lebo vsetci su zvyknuti nabijat doma, ze nikto nebude chciet zastavovat na tankovanie kazdych 900 kilometrov, ze z horucich vyfukovych plynov bude horiet trava pri ceste a umierat ludia na udusenie, ze to zvysi teplotu v mestach o 15 stupnov....
18.12.2022 - 10:28:28
22
Stale si myslim, ze sa povodna myslienka emobility ubrala zlym smerom. V prvej faze sa mala riesit mobilita v meste s max dojazdom okolo 100km. Vykryt kratke trasy, znizit prasnost a hlucnost. Lahka mala bateria pre druhe auto v rodine, prip. hromadna doprava, taxi, mestska logistika, ebajky. Lahsie vybudovatelna infrastruktura v meste.
No vrhli sme so do SUV, limuzin s dialnicnym najazdom, aut pre obchodnych zastupcov, nakladnej dialkovej dopravy... tazka velkokapacitna bateria, probkem spojeny s rychlostou nabijania, infrastruktura mimo mesta, to mala byt podla mna az faza X+.
18.12.2022 - 10:29:47
010
Dudo, nemáš celkom pravdu.
1. kto "sa vrhol"? Vrhli sa výrobcovia, nie my. Pre nich je to rentabilnejšie, tak sa do toho vrhli.
2. aj dnes dostaneš dostatočný počet čisto baterkových áut, ktoré sú vhodné na mestskú premávku - menší nájazd, ale menšie baterky.

Ale s tým ostatným súhlasím. Štát pri podpore elektromiobility argumentuje znižovaním emisií, ale pritom až tak veľmi nepodporuje iné spôsoby zniživania emisí - MHD, cyklo a pešo. To je pravda.
18.12.2022 - 10:40:10
02
Jaroh napísal:
Bežný smrteľník nepotrebuje denne jazdiť 200 km a už vôbec nie 1300 km.

Tento argument nie je dobry. Tu nejde o dennodenne jazdenie, ale o dlhe jazdy, kde nemas kedy alebo kde nabit.

Ja napriklad nepotrebujem casto auto po presuvanie sa po meste - teraz, ked su uz deti vacsie. Vyuzivam MHD alebo bicykel.
Ale auto potrebujem najma na dlhe jazdy - 200 a viac km z Bratislavy je minimum.
Napriklad na cyklomaratony - 250-300 km na stredne slovensko - z toho aspon 200 po dialnici. A ked neni maraton daleko, tak to ideme na otocku - 300 km aj s bikami na streche (alebo za autom v buducnosti).
Rozumiem, ze by sa dalo auto pocas maratonu dobit, na verejnej nabijacke. Nemozes ale na verejnej nabijacke zaparkovat rano a prist si po auto vecer. Musi ostat volna aj pre inych. Pomale nabijacky na stlpoch by boli riesenim.
Ked chodim na skialp alebo na niektore turistiky, tak to casto davam na otocku -> auto parkuje pod lesom, takze nemozem nabijat. 500-600 km na den. Jednoducho nemam cele vikendy volne a orientujem sa podla pocasia.

Toto su dovody, preco mi zatial elektro nevyhovuje. Nie, ze denne jazdim 200 km, ale ze ked uz idem, tak trasa ma 200 a viac a nemozem vyuzit nabijacky, kvoli stravenemu casu. A nemyslim, ze som uplne uleteny.
18.12.2022 - 10:43:03
00
Jaroh - tak s tým, že nikto ti to predsa neprikazuje celkom nesúhlasím...

už je realitou, že sa spaľovákom zakazuje vjazd do centra mesta, atď., alebo vylúčenie dízlov, v niektorých krajinách už sú zavedené veľmi vysoké ročné EKO-poplatky za vlastnenie spaľováku (najme staršieho, s nižšou EURO normou...), takže toto celkom určite už dnes neplatí... ;-)

ono tie krôčky sú postupné, plíživé ale sú... "šróby sa uťahujú" a nie len v elektromobilite... ;-)
batérie idú dopredu, ale nejaké brutálne nárasty nepredpokladám, fyzika sa tak celkom obabrať nedá (ak nedôjde k nejakému naozaj prevratnému objavu), o elektrickej sieti a jej kapacite a elektromixe je možno aj úplne zbytočné sa baviť... to sa za 10 rokov len tak ľahko nezmení... to trvá podstatne dlhšie a je to aj podstatne drahšie...

áno filozofia lacných mestských autíčiek s dojazdom okolo komína ako druhé auto do rodiny by bola OK, ale to by v mestách, v ktorých sa už dnes nedá parkovať spôsobilo doslova masaker... statická doprava by skolabovala, ale že úplne... (nie že by nekolabovala už dnes...), ja tvrdím, že drahé elektormobily vlastne tento problém vyriešia, budeme ako 20-30 rokov nazad, auto bude tak v každej 2.-3. rodine a zrazu bude aj kde parkovať :D :D :D
18.12.2022 - 10:52:56
00
Čím si, will, dokonale potvrdil moje tvrdenie, že bežný smrteľník nepotrebuje denne jazdiť 200 km.
18.12.2022 - 10:55:04
00
madbugie napísal:
Jaroh - tak s tým, že nikto ti to predsa neprikazuje celkom nesúhlasím...
už je realitou, že sa spaľovákom zakazuje vjazd do centra mesta, atď., alebo vylúčenie dízlov, v niektorých krajinách už sú zavedené veľmi vysoké ročné EKO-poplatky za vlastnenie spaľováku (najme staršieho, s nižšou EURO normou...), takže toto celkom určite už dnes neplatí... ;-)
ono tie krôčky sú postupné, plíživé ale sú... "šróby sa uťahujú" a nie len v elektromobilite... ;-)


Počkaj, odpovedal som lapalomovi na jeho prehnanú obranu, že on si na cestu z Devínskej do Banskej Bystrice nebude kupovať elektromobil. Obmedzenia, ktoré (nepresne) opisuješ, na Slovensku a zatiaľ ani v blízkom okolí neexistujú. Ja osobne som aj presvedčený, že zvýhodňovanie elektromobilov oproti bežným autám je nesprávne a postupne sa to aj ukazuje - ich zvýhodňovanie v európskych krajinách sa začína obmedzovať. Ešte by som to nenazval trendom, ale s postupným vyrovnávaním cien (porovnateľných) áut s elektrickým a spaľovacím pohonom sa objavuje viac a viac škrtaní výhod pre e-autá.

Tak či tak, na Slovensku zatiaľ platí, že kam sa dostaneš s elektrickým autom, tam sa dostaneš aj so spaľovacím autom. A o Slovensku sme sa bavili. Ba dokonca na Slovensku sa podarilo vyhodiť z Akčného plánu pre elektromobilitu v SR umožnenie jazdy elektromobilov v buspruhoch a explicitnú zmienku o parkovani zdarma pre elektromobily.
18.12.2022 - 11:10:20
00
Jaroh napísal:
Čím si, will, dokonale potvrdil moje tvrdenie, že bežný smrteľník nepotrebuje denne jazdiť 200 km.

Nie, nepotvrdil som ti ho. Tvoj argument bol nespravny v danom kontexte.

Tu nejde o denne dochadzanie 200 km.
18.12.2022 - 11:29:43
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up