... takéto núdzové pristátie je pre pilota ešte dosť ľavá zadná... kĺzavý let a bruchom do relatívne mäkkého, žiadne štruktúrne poškodenie nosných plôch či trupu...

Hm, ja si pamätám na Zlaté piesky 1976.
05.03.2009 - 21:52:13
00
No keď sledujem tie letecké nehody tak odporúčam asi skôr vlak.Síce je to pomalšie,ale furt si na zemi.
05.03.2009 - 22:28:12
00
triki : asi nevies kolko ludi zomrelo za rok 2008 pri leteckych nestastiach - bolo to 589

cim chcem len povedat , ze je to podla mna velmi dobre cislo, ked berieme v uvahu kolo ludi zomiera na zelezniciach a cestach
05.03.2009 - 22:42:43
00
tak to otočme koľko ludí zomrelo pri žel.nehodách minulý rok.
Berme náš eu priestor nie pakistan. 8)
05.03.2009 - 22:46:33
00
no vidis to by aj mna zaujimalo... ale neviem o vlaky sa nezaujimam :)
a hento bolo celosvetove cislo, uznavam ze v nasich koncinach vela vlakovych nestasti nieje (alebo je to tym ze malo sledujem spravy?) , na druhu stranu ani tych leteckych.. :)
05.03.2009 - 22:50:30
00
lietalo je bezpecnejsie statisticky.. len ked praskne sebou lietadlo tak sance na prezitie su daleko nizsie ako ked sa s niecim zrazi vlak (ked zbura nejake auto, nakladiak ani o tom nevie, a vlak vlak to uz je pruser a prvych par vagonov si to ods**e)
05.03.2009 - 22:52:59
00
štatistika na množstvo odvezených pasažierov a počet nalietaných km je v prospech lietadiel,ale bezpečnejší je podla mna teda určite vlak.
05.03.2009 - 22:57:06
00
JoKo Zlaté Piesky sú mi dosť dobre známe, http://www.ivanka.sk/image/clanky/nebo_nad_ivankou/zp.pdf
tiež v podstate chyba pilota, podobne ako ten dopad na krídlo z jedného z videí na predošlej strane
kým som nemal -3D chcel som také šoférovať... aj by sa mi to splnilo aspoň na úrovni športového lietania, ale došiel rok 89 a "poněkud podraželo"
triki v každom prípade aj vlk aj lietadlo sú bezpečnejšie ako plechové substituenty dĺžky penisu ktoré 2x denne zadrbávajú ulice BA
06.03.2009 - 01:29:49
00
Ak chceš lietať, tak paragliding je jedna z lacnejších ciest, so správnym padákom pomerne bezpečná a fyzicky nenáročná, akurát tam nemáš ten pocit, že si v kabíne lietadla. :wink:
Keď budem veľký, tak do toho pôjdem. :)
06.03.2009 - 09:55:28
00
2tulenik: tvoje sqostné analytické závery ma zakaždým obohatia. Nevolal sa niekto z tvojich predkov Cimrman? :twisted:
zn: predám tričko chrobák truhlík. :mrgreen:
06.03.2009 - 11:35:06
00
Skok cez 36m vysoky Vitazny obluk v Las Vegas:

http://de.redbulletin.com/maddo

Nieco malo o adrenaline od dr. Vojtechovskeho:

http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/content/view/31/61/

Si myslim ze na Hudsone pristal pan pilot. Niekde uvadzali ze podobne pristatie by zvladlo iba do 10% pilotov (co bude asi troska blbost). Ono je super ze Ti starsi pani piloti maju casto za sebou aj vojnove skusenosti a to sa asi podpise na organizme.

Ako napriklad Gimli glider (http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_glider) mal stastie ze kapitan sluzil na klzakoch a na zrusenej zakladni kde pristal sluzil (toho casu pretekarsky okruh). Neskor ked sa snazili podobnu situaciu napodobnit pri vycviku na simulatore tak sa to nikomu nepodarilo.

A k tomu nepodarenemu pristatiu na vode. No bola to vina pilota, ale tazke je pristavat bez motorov na vode a este sa aj bit o holy zivot s unoscami (http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_Airlines_Flight_961).
06.03.2009 - 12:17:51
00
Waaau pjekne :)
No o použití motorky miesto sily svalov si myslím vždy svoje, ten skok a zoskok (rozhodne nie "skok cez") je tak trápne emerický až ma pichol otvorený nožík Kalašnikov vo vačku. I když isté majstrovstvo, nácvik, rutinu a nervy to iste chce. Nehovorím, že zavrhujem všetky športy používajúce motor. Ale ... nejako to nie je ono.
Kolega Vojtěchovský - súhlas :D tak nejako by som to povedal aj ja.
To s tými 10 % je IMHO silne "podhnané". Každý pilot toto absolvoval v simulácii x-krát a keď si pozrieš ako to tam vyzeralo... ideálne podmienky na núdzové pristátie. Vojnové skúsenosti nie sú celkom prenosné na šoférovanie autobusu. Hlavne bojové mašiny sú neporovnateľne obratnejšie a citlivejšie reagujúce (pokiaľ to nie je transporťák Galaxy alebo niečo podobné - to zasa je porovnateľné v pohode). Takejto krave musíš dať dostatok času. Ale napríklad ak ju pekne položíš na tú vodu, je to oveľa stabilnejšie ako keby si skúšal také pristátie s niečím menším.
K tej Etiópii, ako píšem vyššie, jednoznačná chyba pilota "pokiaľ tam nebola hardwarová chyba alebo iné okolnosti zabraňujúce vyrovnať náklon okolo pozdĺžnej osi". Takže iné okolnosti. (Background som nepoznal.) Inak pekné v tom popise nehody je, že práve spomínajú, ako "nacvičene panická" reakcia zabránila časti cestujúcich opustiť lietadlo :D keď si spomínam na jeden môj vážny výpadok v TA3 (vyletel štand) tak síce prvé čo ma napadlo, bolo že "dosť průser", ale napriek tomu som zostal pokojný ako korytnák (50 m na sutinu mi môže byť z hľadiska ďalšej perspektívy fakt šumafuk) a ... neviem presne ako ... :D ale som tu (a predýchal som to za 2 minúty). Celkove si myslím, že súčasné "mediálne programovanie" je smerované k povzbudzovaniu iracionálnych a panických reakcií a "nízkych pudov" a nemyslím si že je to z hľadiska odolnosti populácie voči katastrofám správne. Akože keby si to robili emeričania len so sebou, ešte by sa mi to páčilo, žiaľ, oni to vyvážajú a kopa iných im to žere. (Ma tak napadá že jediný z môjho hľadiska pozitívny Amík je MacGyver :D )
06.03.2009 - 12:50:24
00
Ale nejde iba o zrucnost a prax v riadeni autobusu. Vojensky pilot podstupuje tvrdsi vycvik, ma inu mentalnu vybavu. Taky nacvik vzdusneho suboja, alebo realna bojova situacia je ovela vacsi stres. Cize je mu vystaveny ovela castejsie a musi mat v sebe paky ako si s nim poradit. Kdezto civilny pilot sa snad ani nedostane do situacie ked je jeho zivot ohrozeny. Nevraviac o tom ze medzi stihacov sa dostane iba uzka elita.

Predstav si vypadok oboch motorov, tazky stroj plny paliva po starte, nizka vyska (malo casu) a husto zaludnena oblast pod Tebou. Ono vyhodnotit spravne situaciu a najst vhodne miesto na pristatie to zase nieje len tak. Zvladnut pod takym tlakom vsetky nudzove ukony suvisiace s pristatim, na ktore je inak more casu tiez. Ak mu vypadli motory tak odisla hydraulika a to nieje sranda. Z toho zaznamu je dobre pocut ze dispecer bol v ovela vacsom strese ako pilot.

Panika sa nemusi sirit obrazovkou. Aky stres zaziva sucasny clovek v "zapadnej" casti sveta? Ze mu vypadne mobil, internet? Dav robi tiez svoje. Ocitnut sa vo vode, v uzavretom trupe lietadla medzi vrestiacimi pasaziermi tak to zamava s kazdym. Media vsak na tom maju urcite svoj podiel.

Jediny rutiner v katastrofach ktoremu by som bez obav zveril svoj zivot je ORR z Hlavy 22 :) http://en.wikipedia.org/wiki/Orr_(Catch-22)
06.03.2009 - 14:43:09
00
Hlavu MILUJEM!!!
Inak u armády sú elitou piloti bojových vrtuľníkov, je to rádove ťažšia pilotáž a vidno to aj na príjmoch. Rútiť sa 1500 za hodinu v stratosfére je rádove jednoduchšie ako stovkou pár metrov ned zemou v dostrele RPGčok.
Trúfam si však tvrdiť, že aj z bojových pilotov sa menšina dostane do reálneho boja... na druhej strane ich stroje sú náchylnejšie na poruchy, takže predsa len to majú ťažšie.
06.03.2009 - 16:32:12
00
Kazde ma svoje caro :wink:

http://www.patricksaviation.com/videos/Sir%20Franzis%20Drake/1642/

http://www.patricksaviation.com/videos/Igorsb/1987/
06.03.2009 - 17:03:00
00
keyboard_arrow_up