Waaau pjekne
No o použití motorky miesto sily svalov si myslím vždy svoje, ten skok a zoskok (rozhodne nie "skok cez") je tak trápne emerický až ma pichol otvorený nožík Kalašnikov vo vačku. I když isté majstrovstvo, nácvik, rutinu a nervy to iste chce. Nehovorím, že zavrhujem všetky športy používajúce motor. Ale ... nejako to nie je ono.
Kolega Vojtěchovský - súhlas
tak nejako by som to povedal aj ja.
To s tými 10 % je IMHO silne "podhnané". Každý pilot toto absolvoval v simulácii x-krát a keď si pozrieš ako to tam vyzeralo... ideálne podmienky na núdzové pristátie. Vojnové skúsenosti nie sú celkom prenosné na šoférovanie autobusu. Hlavne bojové mašiny sú neporovnateľne obratnejšie a citlivejšie reagujúce (pokiaľ to nie je transporťák Galaxy alebo niečo podobné - to zasa je porovnateľné v pohode). Takejto krave musíš dať dostatok času. Ale napríklad ak ju pekne položíš na tú vodu, je to oveľa stabilnejšie ako keby si skúšal také pristátie s niečím menším.
K tej Etiópii, ako píšem vyššie, jednoznačná chyba pilota "pokiaľ tam nebola hardwarová chyba alebo iné okolnosti zabraňujúce vyrovnať náklon okolo pozdĺžnej osi". Takže iné okolnosti. (Background som nepoznal.) Inak pekné v tom popise nehody je, že práve spomínajú, ako "nacvičene panická" reakcia zabránila časti cestujúcich opustiť lietadlo
keď si spomínam na jeden môj vážny výpadok v TA3 (vyletel štand) tak síce prvé čo ma napadlo, bolo že "dosť průser", ale napriek tomu som zostal pokojný ako korytnák (50 m na sutinu mi môže byť z hľadiska ďalšej perspektívy fakt šumafuk) a ... neviem presne ako ...
ale som tu (a predýchal som to za 2 minúty). Celkove si myslím, že súčasné "mediálne programovanie" je smerované k povzbudzovaniu iracionálnych a panických reakcií a "nízkych pudov" a nemyslím si že je to z hľadiska odolnosti populácie voči katastrofám správne. Akože keby si to robili emeričania len so sebou, ešte by sa mi to páčilo, žiaľ, oni to vyvážajú a kopa iných im to žere. (Ma tak napadá že jediný z môjho hľadiska pozitívny Amík je MacGyver
)