Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
v skratke, vybalancovana kluka, lahke kovane ojnice a piesty (tiez balanced), prevrtane valce, znizena hlava + port a unshroud ventilov, komplet 2.5" vyfuk, COP, vacsie vstreky, ITBcka, programovatelna riadiaca jednotka a dalsie drobnosti aby to v pohode zvladalo tych 800 otacok navyse (prakticky ventilove viko bude asi jediny neupraveny diel ). stavba chvilu potrva ale myslim, ze to bude stat zato. Turbo by vyslo lacnejsie a dalo by viac ponikov, no chcem to najprv skusit takto lebo atmosfera je top ak bude malo tak bude mat ten motor aspon bulletproof pripravu na slimaka ale do toho by som siel nerad
Dva a pol palcový výfuck pri NA 1.8mičke je nezmysel, prídeš o spätný tlak a stratíš krútiaci moment...japonci sú na to dosť náchylní. Niečo podobné sme riešili kedysi strašne dávno pri Civicu 1.6Vti...motor bol podobne upravený ako plánuješ...na brzde vyšlo cca 25hp+ oproti sérii, ale Nm boli nižšie ako OEM...trocha laborovania...nakoniec sa použilo užšie výfuckové potrubie. Hneď bolo 25Nm+ a tuším 195HP.
Supafly666 tato Mazda ma velmi restriktivnu hlavu v porovnani s Hondou, ktora ma tie stare motory navrhnute dost dobre, takze si viem predstavit ze upravou hlavy, ktora v zaklade obmedzuje celkovy flow sa da na Mazde ziskat trosicku viac ako upravou hlavy na Honde, ktora je od zakladu velmi dobra. Pre mazdacku 1.6 je 195koni bez turba nedosiahnutelny ciel, zato su ale tie motory brutalne naddimenzovane preto ich kazdy rad preplnuje bez nutnosti sahnut na vnutornosti Vyfuk sa bude riesit az sa nan dostane rada, uvidim ake budu odporucania
v skratke, vybalancovana kluka, lahke kovane ojnice a piesty (tiez balanced), prevrtane valce, znizena hlava + port a unshroud ventilov, komplet 2.5" vyfuk, COP, vacsie vstreky, ITBcka, programovatelna riadiaca jednotka a dalsie drobnosti aby to v pohode zvladalo tych 800 otacok navyse (prakticky ventilove viko bude asi jediny neupraveny diel ). stavba chvilu potrva ale myslim, ze to bude stat zato. Turbo by vyslo lacnejsie a dalo by viac ponikov, no chcem to najprv skusit takto lebo atmosfera je top ak bude malo tak bude mat ten motor aspon bulletproof pripravu na slimaka ale do toho by som siel nerad
Ty si blázon... Robíš blbosť.
Narvať tolké prachy, ktoré sa ti nikdy nevrátia. Najrozumnejšia cesta je kúpiť auto s požadovaným výkonom.
Ja sa vždy smejem ked mladý chlapci "ladia" zdochliny typu 1.4i či 1.6i - dávajú tam "športový" filter, nahodia ladený UNI koncový tlmič a ked im to viac reve tak si myslia že to lepšie ide. Pritom stačí kúpiť iné auto kde je trebárs 2.0i a hned je tam omnoho viac výkonu ako u toho "lajna" čo sa pokúšali vytuniť
Ja mám preto 2.5i, lebo to má výkon aj slušný krútak a nemusím na to neustále tlačiť aby to šlo. Ked mladý chlapci poladia tie lajná, tak na to furt tlačia a aj tak to nejde a pritom tlačení plynového pedálu to má akurát vysokú spotrebu - velmi blízku mojej 2.5i akurát s podstatne horšou pružnosťou motora.
Zrovna dnes šiel taký pretekár po starej ceste NM-TN na striebornej A4 B5 sedan (vzadu čínske svetlá) a myslel si že je "šumacher" - tie obiehacie manévre boli tak trochu... Teda hlavne jeden s riadne odretými ušami. Čierny kúdol z výfuku nevychádzal tak predpokladám klasická 1.6i 74kW
Nikdy by ma nenapadlo upravovať atmosféru na turbo, ked už tak poladiť oturbený motor. Kedže mám Subaru tak by som nič neriešil a kúpil nejakú WRX 160/165kW - to s prehladom stačí v serii
Ale on nerobi tuzing .. vymena ojnic je nieco uplne ine .. potom ale vacsinou taki, co kupuju seriovky im zamrzne usmev na tvari, ked ich nieco take predbehne .. obvykle sa okrem motora robi aj podvozok a odlahcuje. Ono, na zavodnu 1.6tka by si nestacil ani mrknut a usla by ti .. ale podstatna vec v tomto je, ze to cloveka bavi. A ten efekt je tam viditelny , hmatatelny, nie ako ked sa vymeni pohon 2x10 na 1x12 .. a stale rovnako to nejde /ale peniaze to zozerie skoro rovnako/
Seriova WRX je nic moc
Btw, on meni 81kW na 150kW .. takze to prirovnanie kriva na vsetky styri kolesa..
Ježiši , Jezus ... prosím ta , tak toto mi aj všetkým bikerom vysvetli . To akože keď si vymením ťažké hliníkové kolesa za ľahké karbóny nebudem pociťovať rozdiel ?! Kluky , brzdy ? Nemyslím tuning starých autosračiek , ale výmenu na “ mladom “ biku ...Ja som si to rozumovo zdôvodnil a jazdím s ešte väčším úsmevom ?
Rovnako ako v bicykli sa "rozumne" dajú peniaze utopiť v aute....napríklad na kvalitný podvozok, lepšie gumy, ľahšie disky atď. Keď je Robo fanúšik/nadšenec do starej Mazdy...predpokladám 323f bg "Mrkačky", tak najrozumnejšia cesta ako zvýšiť výkon je swapnúť motor za najvýkonnejšiu variantu aká sa robila, v tomto prípade 1.8mička. To že chce ešte do toho napchať mrte peňazí v podobe kovaných vnútorností atď už nie je také racionálne, rovnako ako nie je ovešať bicykel top pohonom, brzdami atď pokiaľ sa s tým nechystá súťažiť. Čo sledujem toto fórum už nejaký ten piatok, tak napríklad ty Ramon patríš do skupiny ľudí, ktorí utopia do bikov pre niekoho už nezmyselnú kopu peňazí, aj keď ti to okrem radosti neprináša iný benefit napríklad v podobe lepšieho umiestnenia v závode a podobne. By si mohol chápať to, čo robí a popisuje kolega vyššie s autom. Chlapci a chlapi sú stále rovnakí, akurát hračky sú väčšie vekom...
ivko1 nebudem kupovat auto, ktore sa mi nepaci koli tomu ze to ma napr. dvojliter, ja mam auto, ktore je podla mojho gusta a mam ho cisto pre zabavu, lahka zadokolka bez zbytocnej elektroniky a asistentov len bojuzial sa do toho nemontovali nabusene boxery a radove sestvalce a ja neviem co este.. 1.6 je v pohode na bezne jazdenie, ale po case proste prestane stacit, a ked chce clovek jazdit nejake tie slalomy a okruhy tak ta 1.6 je mrtva. co sa tyka turba (ktore tam nechcem davat), tak zrovna v tomto pripade je to naopak, kedze motor je original navrhnuty s turbom a mazda z toho v tejto aplikacii spravila atmosku (co sa podpisalo aj na problemoch s chladenim), cize ten motor je 100% pripraveny na turbo uz v serii. taktiez nejdem pchat spraveny motor do seriovej socky, auto je na to pripravene je to proste hobby ako kazde ine a dolezite je ze robi radost
Tuzing zožerie pomaličky po stovkách kludne aj cez 1000€, ale seriozná úprava zožerie pár tisíc €€€ za krátku dobu. A to je dôvod prečo by som do toho nešiel a tiež trebárs lebo STK
Autá ako 306 S16, alebo trebárs Delta Integrale, stará Impreza GT si vždy budú držať cenu, lebo sú to dobové ikony. Ale nejaké prerábačky kde sa šupne vykonný motor si nikdy nebudú držať cenu a ani nebudú zberatelsky zaujímavé
Oturbiť atmosféru typu 1.6i bárs je motor na to akože "pripravený" je tiež somarina, lebo človek musí prispôsobiť 300 vecí aby to šlo. A na rovinu poviem načo sa babrať s oturbovaním napríklad 1.6i ked si viem kúpiť trebárs iné auto kde je seriový výkon cez 150kW a všetko k tomu výkonu prispôsobené, od spojky, cez prevodovku, poloosi, brzdy, chladenie...
Ked si niekto kúpi auto s 300kW a zdá sa mu málo tak moc na výber nemá a trebárs musí upravovať, ale srať sa "kýblami"???
Ešte keby to bolo auto čisto na trebárs spomenutý slalom, že na to človek nepotrebuje papiere a nahána kone a znižuje váhu aby sa dostal pred konkurenciu tak chápem, ale to zasa človek musí mať platák aby to mohol prevážať a podobne
motorizaciu si urcite odhadol zle, cierny kudol, na 100% to bol nachipovany 1.9tdi
a stymi 1.6 si tiez mimo staci lahsie auto a tvoju 2.5 atmo tubaru by vedelo pekne potrapit...
Prečítaj si to ešte raz - som napísal čierny kúdol z výfuku nevychádzal!!!
Čo to je lahšia 1.6i? Ja netvrdím že by ma 1.6i nepotrápila, ale Legacy je určitá trieda auta kde máš nejaký level komfortu = pohodlie v sedačkách, priestor pre celú posádku, ticho na palube, premiový sound system...
Pod toto ja nejdem...
Kto chce auto vyššej triedy nemôže chcieť aby vážilo 1100kg a teda v tom ani nebude 1.6i
Doma sme mali aj Ford Fusion 1.4i
Dakujem, ale neprosím. Odporúčam len tým čo chcú potrestať seba samých
Tak isto som jazdil aj Scénic I 2.0i 102kW a áno šlo to lepšie ako Legacy a mám ho celkom rád, ale to Legacy je stále niekde inde. V tom môžem cestovať 1000km a budem v pohode. Z Fusiona je človek na kašu ani nie po 100km
mal som saxo VTS 1.6 87kw a vaha bola niečo malo nad 900 kg ako chodilo to slušne no to je tak všetko , male , žiadna bezpečnosť , žiadny comfort
ale zas na druhej strane si viem to auto predstaviť ako vyšperkovanu vikendovku , nieje to nejaky oldtimer no mňa to bavilo
ak ak si to vezmem z pohľadu merania cicin tak to vedelo potrapiť dosť veľa bežných aut ako octa či passat , často museli byť borci prekvapení keď sa im vzdiaľovali moje svetla ale táto doba je už zamnou teraz sa už len motkám a auto slúži ako dopravny prostriedok
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Dva a pol palcový výfuck pri NA 1.8mičke je nezmysel, prídeš o spätný tlak a stratíš krútiaci moment...japonci sú na to dosť náchylní. Niečo podobné sme riešili kedysi strašne dávno pri Civicu 1.6Vti...motor bol podobne upravený ako plánuješ...na brzde vyšlo cca 25hp+ oproti sérii, ale Nm boli nižšie ako OEM...trocha laborovania...nakoniec sa použilo užšie výfuckové potrubie. Hneď bolo 25Nm+ a tuším 195HP.
Ty si blázon... Robíš blbosť.
Narvať tolké prachy, ktoré sa ti nikdy nevrátia. Najrozumnejšia cesta je kúpiť auto s požadovaným výkonom.
Ja sa vždy smejem ked mladý chlapci "ladia" zdochliny typu 1.4i či 1.6i - dávajú tam "športový" filter, nahodia ladený UNI koncový tlmič a ked im to viac reve tak si myslia že to lepšie ide. Pritom stačí kúpiť iné auto kde je trebárs 2.0i a hned je tam omnoho viac výkonu ako u toho "lajna" čo sa pokúšali vytuniť
Ja mám preto 2.5i, lebo to má výkon aj slušný krútak a nemusím na to neustále tlačiť aby to šlo. Ked mladý chlapci poladia tie lajná, tak na to furt tlačia a aj tak to nejde a pritom tlačení plynového pedálu to má akurát vysokú spotrebu - velmi blízku mojej 2.5i akurát s podstatne horšou pružnosťou motora.
Zrovna dnes šiel taký pretekár po starej ceste NM-TN na striebornej A4 B5 sedan (vzadu čínske svetlá) a myslel si že je "šumacher" - tie obiehacie manévre boli tak trochu... Teda hlavne jeden s riadne odretými ušami. Čierny kúdol z výfuku nevychádzal tak predpokladám klasická 1.6i 74kW
Nikdy by ma nenapadlo upravovať atmosféru na turbo, ked už tak poladiť oturbený motor. Kedže mám Subaru tak by som nič neriešil a kúpil nejakú WRX 160/165kW - to s prehladom stačí v serii
Seriova WRX je nic moc
Btw, on meni 81kW na 150kW .. takze to prirovnanie kriva na vsetky styri kolesa..
motorizaciu si urcite odhadol zle, cierny kudol, na 100% to bol nachipovany 1.9tdi
a stymi 1.6 si tiez mimo
Autá ako 306 S16, alebo trebárs Delta Integrale, stará Impreza GT si vždy budú držať cenu, lebo sú to dobové ikony. Ale nejaké prerábačky kde sa šupne vykonný motor si nikdy nebudú držať cenu a ani nebudú zberatelsky zaujímavé
Oturbiť atmosféru typu 1.6i bárs je motor na to akože "pripravený" je tiež somarina, lebo človek musí prispôsobiť 300 vecí aby to šlo. A na rovinu poviem načo sa babrať s oturbovaním napríklad 1.6i ked si viem kúpiť trebárs iné auto kde je seriový výkon cez 150kW a všetko k tomu výkonu prispôsobené, od spojky, cez prevodovku, poloosi, brzdy, chladenie...
Ked si niekto kúpi auto s 300kW a zdá sa mu málo tak moc na výber nemá a trebárs musí upravovať, ale srať sa "kýblami"???
Ešte keby to bolo auto čisto na trebárs spomenutý slalom, že na to človek nepotrebuje papiere a nahána kone a znižuje váhu aby sa dostal pred konkurenciu tak chápem, ale to zasa človek musí mať platák aby to mohol prevážať a podobne
a stymi 1.6 si tiez mimo
Prečítaj si to ešte raz - som napísal čierny kúdol z výfuku nevychádzal!!!
Čo to je lahšia 1.6i? Ja netvrdím že by ma 1.6i nepotrápila, ale Legacy je určitá trieda auta kde máš nejaký level komfortu = pohodlie v sedačkách, priestor pre celú posádku, ticho na palube, premiový sound system...
Pod toto ja nejdem...
Kto chce auto vyššej triedy nemôže chcieť aby vážilo 1100kg a teda v tom ani nebude 1.6i
Doma sme mali aj Ford Fusion 1.4i
Dakujem, ale neprosím. Odporúčam len tým čo chcú potrestať seba samých
Tak isto som jazdil aj Scénic I 2.0i 102kW a áno šlo to lepšie ako Legacy a mám ho celkom rád, ale to Legacy je stále niekde inde. V tom môžem cestovať 1000km a budem v pohode. Z Fusiona je človek na kašu ani nie po 100km
samozrejme aj s druhou castou suhlasim, ja hovorim o 1.6 co ma pod 900kg
ale zas na druhej strane si viem to auto predstaviť ako vyšperkovanu vikendovku , nieje to nejaky oldtimer no mňa to bavilo
ak ak si to vezmem z pohľadu merania cicin tak to vedelo potrapiť dosť veľa bežných aut ako octa či passat , často museli byť borci prekvapení keď sa im vzdiaľovali moje svetla ale táto doba je už zamnou teraz sa už len motkám a auto slúži ako dopravny prostriedok