Výhoda predného 26" palcového
kolesa je vyššia ako pridaná hodnota mať obidve
kolesá rovnaké, ale malé... Tá povera o lepších jazdných vlastnostiach dvoch rovnakých
kolies by sa vlastne mala volať "nemať zadné koleso menšie ako predné" a zároveň platí, že aj to predné sa vždy správa lepšie ak má 26" než keď má 20" ( toto je môj subjektívny pocit, pre mňa je kultivovanosť a rýchlosť jazdy 26" viac než dynamika a obratnosť 20")
Tým som chcel povedať, že to "mať obidve kolesá rovnaké" sa používa pri porovnaní 26/20 resp. 28/20 voči 26/26 resp 28/28. To 20" koleso je jednoducho menšie, na hrboloch, škárach, obrubníkoch bude mať vždy väčší problém. A teda pri vyšších rýchlostiach a ostrejších zákrutách, nebodaj ešte aj s brzdením to zadné koleso pôjde trochu ináč ako predné, lebo je menšie. Pri dvoch malých pôjdu obidve rovnako zle
Tu ale vstupuje ešte jedna dôležitá vec - 26/20 Morxes sa bude pri 68 km/h dole kopcom správať ináč ako 26/20 inej značky, ktorá má mäkký rám, nevhodnú geometriu atď. Mal som požičaná nemenovanú 26/20 kolobežku, kde som si pri 25+ km/h nedovolil pustiť jednou rukou riaditka. A nebolo to 26/20, ale rámom ktorý to nepodržal.
Máme doma aj 26(28)/20 aj 20/20. Je to zhruba rovnaké porovnanie ako Octavia vs. Fabia. Áno, s Fabiou sa skôr pichnem do malého parkovacieho miesta, lepšie sa prepletiem cez zápchu a kludne na nej môžem cestovať po celej Európe. V Octavii je trochu viac miesta, má dlhší rázvor takže na hrboloch neskáče, ale cez ne prechádza a po 16 hodinách za volantom som síce dolámaný, ale z Fabie by som už nevystúpil... Takže sme mali doma dve Octavie, aj keď tá jedna jazdila viac po meste ako vonku.
A teraz čisto subjektívny pocit, kam by som sa pozeral, keby som si teraz vyberal - 26(28)/20 - Morxes, Kickbike, Yedoo Alloy 20/20 - Yedoo Alloy... Mibo ma bohužial neoslovuje, ale to je len môj pocit estéta