Kristina napísal:
Carbon-Ti vyrába, ale zuby sú titan alebo Alu a Fybre Lyte robí asi jediný komplet karbon.

Esteze to astro nepozna, uz by ta zvozil za y :) http://www.fibre-lyte.co.uk/
17.12.2016 - 09:41:49
00
a karbonova retaz nech je to uz komplet? :)
17.12.2016 - 10:20:11
00
k tomu je asi najblizsie gates carbon drive
17.12.2016 - 10:26:02
00
Karónová reťaz by bola šupa. Karbón má 0-rozťažnosť.
17.12.2016 - 12:39:02
00
na singlspeed maximalne
17.12.2016 - 12:43:22
00
Admich - lto tu raz pisal, ze retaz sa neroztahuje v materiali, teda v stenach clankov, ale to predlzenie vznika vyvaklanim valcekov v ockach. Karbonova retaz by teda v tomto asi nepomohla.
17.12.2016 - 12:48:53
00
keby tam dali loziska, tak sa to nevyvakle :D
17.12.2016 - 12:53:11
00
Vyvakle. A potom by ich bolo treba vymenit. 112 clankov x 4 ouu ouu
17.12.2016 - 13:38:20
00
A váha reťaze by bola zaujímavá s ložiskami - ložisôčkami v tomto prípade :D
17.12.2016 - 15:09:09
00
AdMich - mňa ako laika,problematiky neznalého, úplne prekvapila hrúbka trubiek na rámoch vo videu na predošlej strane,ja som si až doteraz myslel,že hrúbka steny karbonových trubiek musí byť oveľa väčšia,keď som to uvidel v tom ,,poloprofile"nikdy by som neveril, že ma to môže uniesť :D.Je to nejakou normou štandardizované?Alebo to má každý výrobca inak?
17.12.2016 - 18:18:10
00
myslim ze docela pekny prehlad ako sa moze robit karbonovy bajk. Pozeral som viacero videjok, postupov a tak, a z toho co som nasiel (v priebehu par mesiacov pocas volna) je toto asi pre mna najzaujimavejsi sposob - mechur napusteny sklenenymi gulickami, ktore sa po oblepeni prepreg-u vysypu a mechur sa vytiahne. Co ale troska nerozumiem je, preco takto robia len jednotlive diely a nie rovno (takmer) cely ram. Inak je podla mna uplna supa tieto veci okolo karbonu, jeho dostupnosti a vyrobnych technologii, lebo vpodstate je mozne "na kolene" poskladat nieco s pre bezneho cloveka dokonalymi vlastnostami. https://www.bikerumor.com/2013/12/11/factory-tour-guru-cycles-part-2-building-a-carbon-bicycle-frame/
17.12.2016 - 19:27:17
00
Optimus normované to nieje - resp. záťažovými testami podľa nejakej normy pravdepodobne áno. No hrúbkou steny nie...ono pevnosť rámu je výsledkom použitých tkanín a ich uloženia. Každý výrobca má to svoje "tajomstvo", ktoré potom nazvú nejakým kozmickým "nano, ultra, ballistec, hi-mod" názvom, aby to znelo ešte drahšie ako to je ;)
17.12.2016 - 20:22:51
00
k tej demolacii karbonovych kotucov... to su presne ti fejky, kedy sa kotuc len jednoducho vyreze z priemyselne vyrabanej platne ( lisovana uhlikova tkanina + zivice). Ta platna ma vynikajuce mechanicke vlastnosti, ale mizerne tepelne a este mizernejsie ohlade oteruvzdornosti. Na tych fotkách nastala "delaminacia", kedy sa po zahriati, resp. mozno az zhoreni zivice oddelili vlakna. Podobny pripad moze nastat pri masívnom brzdeni karbónového rafiku, navyse (ak je to plastovka) tam to zvykne byt aj podfarbene roztrhnutim plasta. Hentake kotuce mohol vymysliet cisty samovrazedny *****... ale spat ku karbonu... svojho casu som objavil video o vyrobe kolies Mad Fiber, kde ma fascinovalo ze robia z karbonu nielen rafiky, ale aj spice a komplet stred... ale uz som kdesi cital ze ukoncili vyrobu, tak neviem co je na tom pravdy...

https://www.youtube.com/watch?v=bSZF8OJGqbM

a to @AdMich.. moj posledny karbonovy produkt si zachytil ...? Aj ked presne je to pripad karbónového rafika a celustovej brzdy, co ja osobne nemam moc rad... :/ Ram je robeny takou zvlastnou technológiou... zaklad je karbonova kostra, ta je vypenena, obrusane a pokryta dvoma vrstvami tkaniny. Je to pomerne tuhe a aj dost lahke...

Prílohy:

DSC_3655.jpg
DSC_3655.jpg 479.68 KiB thumb_up1thumb_down

19.12.2016 - 05:37:38
01
a este k tej hrubke ramu... cim viac vlákien je homogenne spojených co v najtensom profile, tym je ten ram pevnejsi (ale zaroven aj krehkejsi). Preto su vyrobky z prepregu (nasytena a podchladena tkanina s vysokym podielom vlakna a nizkym podilom zivice) ktore sa vypekaju v autoklave, (z jednaj strany je pretlak, z druhej vákuum) tie najpevnejsie. Vyrobca supersportovych aut Koenigsegg robi komplet cele kolesa ktore dokaze preniest obrovske sily... ale to je technologia nedosiahnutelna v garazi.. :)

https://www.youtube.com/watch?v=PGGiuaQwcd8

a uz maju an s novym dizajnom

https://www.youtube.com/watch?v=hvwY4LCJLiE
19.12.2016 - 05:46:47
00
ddemo krásna robota!

K tým brzdám - presne, z lisovanej platne vyrezaný kotúč....čistá samovražda. Keby to bolo lisované vlákno s keramikou...možno by som tomu veril. Je to pekné, ale ostávam verný overeným zliatinám, ktoré sa používajú a sú bezpečné a funkčné.
Tie špice, čo spomínaš, sú zaujímavé aj z hľadiska výroby. Neviem presne, ako to robia, no vyschádza mi to na dve možnosti:
Existuje technológia "filament winding", v podstate navýjanie nasýteného rovingu pod rôznymi uhlami. Mám také skúsenosti s výrobou rybárskych prútov.
Filament Winding thumb_up0thumb_down
Druhá technológia - je v podstate opak tej vyššie spomínanej "pultrúzia" kde nasýtené vlákna vchádzajú do profilu, vyfrézovaného do kovu, kde sa rovno zahrieva a z druhej strany
vychádza hotový profil. Niečo podobné majú kolegovia v Španielsku, kde vyrábajú zo skleného vlákna náhradu roxoru do betónu.
Pultrusion thumb_up1thumb_down
19.12.2016 - 08:06:22
00
keyboard_arrow_up