a nema nahodou octavia identicky TDI motor so sharanom?
22.06.2010 - 22:00:14
00
ma... koncern ma vo vsetkych vozoch tie iste motory...

..chipovanie mi pride dost odveci.. To mi chcete tvrdit ze daky suhajko z garaze vie lepsie naprogramovat mapu ako vo fabrike kde tie motory navrhuju a testuju? :tmi: kde asi udelali soudruzi chybu...??

Najviac ma aj tak vedia pobavit tie brutalne nachipovane tdi ...ked sa pred tebou na semafore rozbieha nevidis pol minuty nic :D .. ale hlavne ze to ´´taha pekne odspodu´´ :lol:

Nechapem naco sa snazi niekto urobit z auta ,ktore je vyrabane na spotrebu ,raketu??
ked je malo 75kW z 1.9tdi ..treba predat a kupit 3.0tdi so 176 kW...

..a s tou spotrebou som uz tiez pocul rozne nazory...
22.06.2010 - 22:14:32
00
alebo nežerte marketing a kúpte si namiesto 16v benzináku 8v a ten taha odspodu ovela lepsie ak to niekomu chyba a nechce pomalý diesel
22.06.2010 - 22:28:07
00
tak potom mi nie je jasne, preco na octavii ten vykonovy rozdiel tak necitit ako na sharane, teda tak som to pochopil z toho, co tu bolo napisane...

chipovanie nerobi ziaden suhajko v garazi, su na to speci programy, ktore ovladaju kvalifikovani ludia. bol si niekedy pri chipovani auta? ja som bol a poviem ti, ze ten clovek musel robit aj rozne vypocty, aby vsetko sedelo a motor isiel tak ako ma. nie je to len tak, ze pripojis kabel do auta, pockas kym sa preprogramuje riadiaca jednotka a tot vse...
normalny chiptuning zvysuje vykon o nejakych 15-20%, to len niektori hlupaci zmykaju male motory na maximalne vykony, aby sa mohli predviest na semafore a tak im to nic nevydrzi. chip aj znizuje spotrebu, kedze pri rovnakych otackach je iny vykon po chipovani. aj kamiony sa chipuju-kvoli spotrebe.
22.06.2010 - 22:31:46
00
nemozes preboha porovnavat motor z kamoiona s 12 stupnovou prevodovkou s 1.9tdi 5/6 ...

Vykonovy rozdiel octavka/sharan bude asi len vdaka inym prevodovym pomerom.. a mozno aj firmou kde to robili..

chipovanie nerobi ziaden suhajko v garazi, su na to speci programy,

..reagoval som na largeov prispevok kedze vyssie pisal ze to ani nema zmerane na brzde.. to mi chces povedat ze to bola profi firma? skor len taka garazovka..

normalny chiptuning zvysuje vykon o nejakych 15-20%

..a umerne s tym sa viac opotrebuva malicke turbo ktoremu uz siahas na jeho vykonovu rezervu ,vstreky ...atd atd...
22.06.2010 - 22:44:24
00
no oni to tak aj robia 1.9tdi bolo 66 77 96 a110 kw ten isty motor inak nastelovana jednotka a nedavaju vzdy vsetky motorizacie ..na sr mas 2 brzdy asi.. toto bol servis vacsi garazovy ale znameho a soft je od cechov co sa specializuju nato..plus upravoval to tak ze najprv nahral data z auta a poslal do ceska a oni poslali soft a potom nahral stary si ulozil.
nesnazim sa raketu len ked sa clovek nabali ide to cez 1.5 tony a tych 77kw uz nevladze avtedy bolo lepsie len fsicko a to je zrac 10L..
22.06.2010 - 22:51:23
00
..chipovanie mi pride dost odveci..

:lol:
ako sa písalo už vyššie predomnou,"prechipovaním" riadiacej jednotky sa mení výkon už v sérii:či už napr. 1.9TDi 90 koní alebo 110k.....takže to nieje žiadna novinka,alebo zlá vec
chiptuning je dobrá vec za málo peňazí,navyše auto dosť pomôže,nikto z toho nechce mať športák, ale nejaký ten kôn sa vždy zíde...

ináš,čo si myslíš,že koľko asi tak vydrží motor v Fabii RS 180koní,2 turbá a motor 1.4 :D určite kratšie ako normálne načipované TDičko.....(poprípade Nissan Navara 2.5TD ktorý ma koní skoro 180...výdrž motora je krátka,až nulová)

"CHIPtuning" sa najlepšie robí na klasickom starom TDičku(Audi 80,Golf 3 a iné,nielen VW),ktoré má mechanické čerpadlo,tam lne pridáš na čerpadle a hneď ide auto inak,a rozdiel nie je nespozorovateľný...a urobím to aj na dialničnom odpočívadle s 13kou klúčom :D

Nechapem naco sa snazi niekto urobit z auta ,ktore je vyrabane na spotrebu ,raketu??


nie je robené ani na spotrebu,ani na rachetľu...kompromis...kto chce z neho mať troška viac,preprogramuje RJ,kto menšiu spotrebu,tiež preprogramuje RJ..a nebude to taká zmena,že by motor mal skapitulovať na najbližšom semafore
23.06.2010 - 07:13:36
00
No oni skor mysleli zivotnost trysiek, cerpadiel a turba u novsich motorov. Motor samotny sa robi +- stejny pre viac vykonostnych variacii ale moze sa lisit prave periferiami, takze pokial najdes v epc ze vykonejsia verzia ma tie iste tak by som sa rozumneho zvysenia vykonu nebal, pokial ale do slabsej montuju ine turbo(staci ina kompresorova cast) nariklad tak uz ano. Neviem vsak ci by som to vsak aj podstupil.
23.06.2010 - 08:55:17
00
Ktorá Fábia je 1,4 biturbo? TFSi? Bol som v tom, že je to jedno turbo, ako všetky nemecké. Mal som v tom guláš. Stará RS mala 150 koní na pumpa diese vstreku a životnosť bola viac než veľmi dobrá. O zadymených križovatkách nerozhoduje počítač, ale spalovacia jednotka motora a všetky ostatné zvody kadial prechádzajú zplyniny. Prečo ide Sharan lepšie ako Octavia? -prevodovka, väčšie turbo, zvody, program s ktorým je spojený nástup výkonu.
23.06.2010 - 09:01:59
00
1.4 tfsi ma tusim kompresor to je pri nizkych otackach a potom sa zapne turboduchadlo..stou prevodovkou ta moze robit rozdiel. 1.2.3 su traktorove prevody .s dymenim uff no x krat som videl dymit novrho pasata 2tdi co ma aj filter pevnych castic zalezi ze ako clovek dupe ja som osobne sa autom este kudoli cierne nevidel :) ale to este vyskusam .este musime vymenit kotuce vpredu a potom sa moze ist skusat .teraz sa ani brzdit neda vo vysokej rychlsoti .uplne sa roztrase volant :worried:
23.06.2010 - 09:29:40
00
Bezny "chiptuning" sa robi tak, ze chlapci niekde na nete zobrali datovu mapu z uz nacipovaneho motora a tu potom cpu kde-kade. Seriozne ladenie motora nemoze fungovat bez toho aby nemali valce a merali niekolkokrat vykonovu krivku :)

large: dokial nemas vysledok z valcov, nemas ziadnu istotu, ze ti pridali tych 35 koni :) .. zmena datovej mapy v riadiacej jednotke este vobec nic nezarucuje, pretoze to nestaci. Nevies v akom stave mas motor a vsetko dalsie co s tym suvisi (turbo, hadice, ventily, atd..)

U niektorych starsich dizlov je v pohode zvysit vykon takto, pretoze to vyrobca tak robil, ze mal jeden motor, a do lacnych vozov daval "podtaktovane" motory.

A poznamka na okraj .. taketo zvysovania vykonu sa deju prakticky len preto, ze sa zvacsi plniaci tlak turboduchadlom. Niekedy (ale nie vzdy) je potrebne vyrobit nove datove mapy, ale tam bez kontroly motora a suciastok, casto ich vymeny, a o teste na brzde ani nehovorim, nema zmysel uvazovat. U motora bez turba (atmosfericky diesel,benzin) sa ciptuningom viac ako max. 3% vykon pridat neda :) .. povetsine je to do 10% ale to sa meni vyfuk,sanie a kadeco ine. No u turba sa da pridat aj 200% :D .. ovsem, kovane piesty a ojnice, 2x turbo, atd...
23.06.2010 - 10:59:11
00
Aštar Šeran by z vás radosť nemal, vy ste tu snáď všetci očipovaní... :rofl:

Prílohy:

nenechame_se_ocipovat.jpg
nenechame_se_ocipovat.jpg 50.79 KiB thumb_up0thumb_down

23.06.2010 - 11:51:15
00
Technické parametre zvýšenia výkonu:

Motory benzínové nepreplňované /bez turbodúchadla/ 10-15% výkon a točivý moment

Motory benzínové preplňované /s turbodúchadlom/ 20-25% výkon a točivý moment

Motory naftové nepreplňované /bez turbodúchadla/ 10-15% výkon a točivý moment

Motory naftové preplňované /s turbodúchadlom/ 20-25% výkon a točivý moment
23.06.2010 - 12:23:47
00
Technické parametre zvýšenia výkonu:

Motory benzínové nepreplňované /bez turbodúchadla/ 10-15% výkon a točivý moment



..... :lol: no to by som chcel vidiet.. max tie 3% ako napisal lto...
nenechaj sa opit rozkom ...

..jedina moznost zvysenia vykonu pri atmosferickom nepreplnanom motore by bola taka ze by bol ten isty motor v serii dodavany v 2 verziach (napr civic 66kW ktory bol dodavany na europsky trh s 55kW) kde vlastne len uvolnis ´´priskrtenych´´ 10kW
23.06.2010 - 12:34:51
00
toto bol servis vacsi garazovy ale znameho a soft je od cechov co sa specializuju nato..plus upravoval to tak ze najprv nahral data z auta a poslal do ceska a oni poslali soft a potom nahral stary si ulozil.


..tak ako pisal lto.. sice ti tam natiahli novu mapu..ale zmerane to nemas..
ten isty chip sa bude spravat na 2 rovnakych motoroch inaksie.. preto tie valce
23.06.2010 - 12:43:55
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up