Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftwill napísal:
A co si myslis, ako bude nahradeny vypadok dane z paliv pri masivnom nasadeni elektromobilov ?

Akože tachografom s meraním maximálnej rýchlosti namiesto obyčajného merania nájazdu? :D Veselá predstava.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 09:18:13
00
V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 09:29:32
01
arrow_leftwill napísal:
A co si myslis, ako bude nahradeny vypadok dane z paliv pri masivnom nasadeni elektromobilov ?


Prvá lastovička je Island. Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň.
Na Islande chýbali peniaze na cesty.

Debaty o kompenzácii sú aj v iných vyspelých krajinách (Nórsko, Holandsko, Nemecko...) a samozrejme aj EU
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 09:30:04
02
arrow_leftJano1987 napísal:
V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?


Lebo sa to ťažko aplikuje. Cyklistika a kolobežky nie sú štátom regulované na rozdiel od automobilov.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 09:32:39
00
arrow_leftKice napísal:
Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň. Na Islande chýbali peniaze na cesty.


Treba povedať aj B (a vlastne aj C :D ).

Od začiatku tohoto roka sa mala táto forma daní týkať všetkých áut vrátane spaľovákov, ale pre tút kategóriu to na poslednú chvíľu odložili. Dôvod si už nepamätám, myslím, že to bolo kvôli nedotiahnutému mechanizmu hlásenia nájazdu, ten pôvodne navrhovaný kapacitne nedostačoval.

Ad chýbajúce peniaze na cesty – Island má 380 tisíc obyvateľov a potrebuje obslúžiť dosť neadekvátnu kilometráž ciest, kvôli 2,5 miliónu turistov ročne. Plus veľa tunelov, nových mostov, zmena cestej siete zo šotolinovej na asfaltovú a podobne. A údržba vzhľadom k počasiu stojí rádovo vyšší podiel z rozpočtu na cesty ako trebárs u nás. Preto chýbajú tie peniaze.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 09:36:25
10
Dík za doplnenie.
Aj ja dodám, že viac ako polovica nových aut na Islande je elektro. A moja úvaha je, že by ich možno bolo viac, ale pri tak riedko osídlenej krajine bude električky brzdiť infraštruktúra.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 09:49:25
00
arrow_leftJano1987 napísal:
V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?


1. Zdroj tej štatistiky?

2. Ani z´daleka sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí netýkajú len motoristov.

3. Fyzicky zabíja auto, nie bicykel, kolobežka či chodec.

4. Bicykle, kolobežky a chodci nie že nie sú regulovaní (ako píše Kice), ale v realite nie sú ani veľmi regulovateľní. Tie obmedzené zdroje, ktoré máme na vymáhanie práva, je z hľadiska škôd oveľa efektívnejše investovať do regulácie a jej vymožiteľnosti v automobilovej doprave, než v nemotorovej doprave.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 10:01:44
00
arrow_leftKice napísal:
Prvá lastovička je Island. Od 1. januára 2024 zaviedol ročný poplatok asi 0,04 € za prejdený kilometer pre elektromobily. Hybridy menej. Vodiči ročne hlásia stav tachometra a platia daň.

nerobim si iluzie, stačanie v našej bryndzovej džamahiíríi bude este vacsi narodny sport.
ked vtip popisuje realitu trhu s autami- predam auto, cena pevna, km dohodou


Naposledy upravil peter120 dňa 09.11.2025 - 10:28:37, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 09.11.2025 - 10:11:28
00
peter120 V našej džamahírii ani peniaze z daní za palivo, ani z cestnej dane nejdú na cesty, ale tam, kam populisti potrebujú.
Dane idú do spoločného rozpočtu.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 10:21:07
01
Zase sa mýlite! Zakonodarcovi ide o bezpečnosť a nie o vyberanie peňazí,však áno 😀
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 11:23:48
00
Áno. Ospravedlňujem sa za omyl.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 11:59:02
00
@rs955i Zhruba 30 % smrteľných nehôd v Európe spôsobuje neprimeraná rýchlosť. Vo svete je to ešte horšie, odhaduje sa, že až polovica všetkých nehôd s úmrtím súvisí s tým, že vodiči išli príliš rýchlo. Neprimeraná rýchlosť nielen zvyšuje riziko vzniku nehôd, ale keď už nehoda vznikne z iného dôvodu, vyššia rýchlosť vždy zhorší jej následky.

Preto má zmysel, aby sa rýchlosť dôsledne kontrolovala. A ak sa pritom zároveň vyberú peniaze, ktoré sa dajú použiť na zlepšenie infraštruktúry a tým predchádzať nehodám z iných príčin, o to lepšie pre všetkých.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 12:27:59
02
trpk1 tu by bolo potrebné kvantifikovať neprimeranú rýchlosť, ktorá spôsobuje smrť. Súčasné autá majú taký stupeň pasívnej bezpečnosti, že nehody pri 60-70km/h asi nebudú výrazne figurovať v tebou spomínanej štatistike úmrtnosti. To neviem doložiť, len si to myslím.
Takže kontrola 50km/h v obciach asi nezníži smrteľné nehody. Aspoň nie zásadne.

Nechcem tým povedať že sa nemusí dodržiavať.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 13:24:01
01
arrow_lefttrpk1 napísal:
@rs955i Zhruba 30 % smrteľných nehôd v Európe spôsobuje neprimeraná rýchlosť. Vo svete je to ešte horšie, odhaduje sa, že až polovica všetkých nehôd s úmrtím súvisí s tým, že vodiči išli príliš rýchlo. Neprimeraná rýchlosť nielen zvyšuje riziko vzniku nehôd, ale keď už nehoda vznikne z iného dôvodu, vyššia rýchlosť vždy zhorší jej následky.

Preto má zmysel, aby sa rýchlosť dôsledne kontrolovala. A ak sa pritom zároveň vyberú peniaze, ktoré sa dajú použiť na zlepšenie infraštruktúry a tým predchádzať nehodám z iných príčin, o to lepšie pre všetkých.

No práveže nie!
Bezmozog potom nerozmýšľa.
Je tam 40 tak pôjdem 40 a nič sa mi nestane lebo "dodržujem".
Že je poľadovica...
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 14:36:15
01
A ďalšia vec je pocit "nesmrtelnosti"
Lebo pasívna bezpečnosť,lebo asistenty ,ktoré mnohokrát bárs akú lamu vytiahnu zo šlamastiky až ju presvedčia, že vie šoférovať 🫤.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 14:40:33
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up