JoKo napísal:
Upozorňujem, že píšem o cyklistoch a vzťahuje sa to na cyklistov - nie na cykloturistov, batôžkárov a pod. V Rakúsku môžu po ceste jazdiť, aj keď je súbežný cyklochodník, len jazdci na bicykloch, ktorých maximálna váha je 12 kg a ich bicykel má ráfiky o maximálnej šírke 23 mm.
JoKo, ze si to Ty, tak Ti otvorim oci - ti co jazdia po ceste su rovnaki cykloturisti ako ti, co jazdia po cyklochodnikoch. Tiez sa totiz len presuvaju z bodu A do bodu B. A to, ze maju napchate vsetko vo vreckach dresu nic nemeni na fakte, ze to vlacia na chrbte, takze su tiez odnoz batozkarov - vrecko na chrbte je forma integrovaneho batohu a vobec nie je dolezite, ze nejdu popruhy cez ramena. A posledna vec - dost vela MTB bajkov splna stanovene podmienky pre jazdenie na rakuskych cestach. Svedci to o rozhladenosti rakuskych zakonodarcov a o tom, ze nerobia rozdiely medzi cestnymi cykloturistami a MTB cykloturistami.

Inak toto je super priklad, ako sa stieraju rozdiely medzi roznymi formami cyklistiky pri spravnom uhle pohladu. :lol:

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

26.03.2011 - 12:52:21
00
súhlasím s janosik-ovou pripomienkou, aby mal správca komunikácie povinnosť udržiavať krajnicu v zjazdnom stave....

ale hneď prvá pripomienka sa mi zdá zbytočná..... nikdy pri prejazde križovatkou v meste ani mimo mesta som nemal pocit žeby som bol ohrozený ostatnými účastníkmi....

s ostatnými bodmi súhlasím....
26.03.2011 - 18:20:58
00
kedze denne dochadzam do prace na bajku, tak sa mi stava, ze ma neohladuplni vodici ohrozuju. je im jedno ci som na hlavnej, vklude mi vojdu do cesty. co sa tyka krizovatky, moze prave nastat situacia, kedy cyklista ide rovno a auto vedla neho (po lavej strane) odbocuje doprava - vtedy moze dojst ku kolizii. nedavno ma tak skoro dala nejaka vytreta soferka, ktora ma predbiehala a bocila tesne popred mna - ja som siel po hlavnej rovno, ona bocila.
je to pristupom, nie zakonmi. na sk bohuzial clovek, ktory slape na obycajnom bajku do/z prace je pre vodicov prekazka, ktora tam nema co robit, pripadne chamrad, ktorej nebude skoda. temer kazdy den sa s niecim takym stretnem a to polovicu cesty idem po cyklochodniku. preto uvitam akekolvek zlepsenie situacie aspon v zakone. vyzera to tak, ze bohuzial len cez zakon sa da tlacit na ignorantov.
s pesiakmi na cyklochodniku by tiez nieco mohli robit - nejako som pobadal, ze plno pesich ludi ma potrebu chodit po ciare alebo sa nej aspon "drzat" :)

ak neuvediem inak, tak pisem svoj nazor

26.03.2011 - 21:05:19
00
toto je pekny postreh, uz sa mi to stalo tolko krat ze som nato aj zabudol ....
jooj a tolko zbytocneho vytrubovania ked ide iba za mnou oproti ani prd a veselo si truby asi aby som vedel ze niekto ide :-)
26.03.2011 - 21:08:43
00
Jezus napísal:
JoKo, ze si to Ty, tak Ti otvorim oci - ti co jazdia po ceste su rovnaki cykloturisti ako ti, co jazdia po cyklochodnikoch. Tiez sa totiz len presuvaju z bodu A do bodu B.
Jesus, vo svojom príspevku som písal o trénujúcich cyklistoch, nie o bicyklistoch presúvajúcich sa z bodu A do bodu B...
Ak by totiž trénujúci cyklisti dodržiavali ustanovenie terajšieho a aj predchádzajúcich cestných zákonov o jazde po jednom, tak by sme tu nemali Jurča, Velitsovcov či Sagana. Vodiči tiež toto ustanovenie poznajú - a na trénujúcich cyklistoch si ho veľmi často vynucujú, dokonca ich ohrozovaním.
Na druhej strane, keď zákon bude viac chrániť trénujúcich cyklistov, tak aj tí ostatní cyklisti (bicyklisti), presúvajúci sa z bodu A do bodu B, budú viac chránení... Cítim to v Rakúsku, kde si rakúski vodiči už zvykli na jazdu v skupine, avšak slovenským ešte dosť vadí.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

26.03.2011 - 23:39:57
00
Zmena zakona je potrebna pre bezpecnost vsetkych cyklistov. Par postrehov z minuleho tyzdna. Na cestaku som nuteny vyuzivat aj frekventovane useky ciest preto sa snazim na ceste nezavadzat ale : ak idem po krajnici tak 90 % vodicov ma v trubke dat smerovku a bezpecne ma obehnut aj ked v protismere nic nejde. Kazdu chvilku cakam kto ma skrtne spetakom :-( Poucenie : na drzo jazdim meter od krajnice, na vytrubovanie mam taky pozdrav, ktory vsetci pozname a vysledok je taky, ze vodici su nuteny ma obiehat spravnym sposobom :rock:
Druhy pripad : presuval som sa po cyklochodniku, ktory ma sirku cca 1 m a je subezny s chodnikom pre pesich. Chodnik je vyznaceny vodorovnym a aj zvislym znacenim. Samozrejme po cyklo v protismere isiel dedo, tak aby som nerobil stres slusne som ho minul po pravej strane. Rozpazil ruky a krical za mno : Toto je chodnik, cesta je vedla. Tak som ho v duchu poslal do pečka.
Takze zmena zakon ano, ale jeho implementovanie do praxe bude zlozita, pretoze vzdy to bude o ludoch a ich tolerancii k druhym.
27.03.2011 - 11:42:34
00
drotar napísal:
Poucenie : na drzo jazdim meter od krajnice, na vytrubovanie mam taky pozdrav, ktory vsetci pozname a vysledok je taky, ze vodici su nuteny ma obiehat spravnym sposobom :rock:


Hlboko súhlasím. Na cestách a uliciach, kde autá nejazdia príliš rýchlo, už roky jazdím ďalej od krajnice a aj keď to na prvý pohľad vyzerá nebezpečne, tak autá ma musia "obchádzať" a nie "míňať" a teda musia spomaliť, dať smerovku a dajú si odstup. Tak isto pokiaľ nie je kam, tak neuhýňam, keď idem v meste v úzkom pruhu či po úzkej ulici. Iba naozaj veľmi zriedka sa mi stane, že by nejaký šofér prejavil nespokojnosť. Samozrejme, nedá sa to robiť na rýchlych cestách a v neprehľadných miestach.

drotar napísal:
Druhy pripad : presuval som sa po cyklochodniku, ktory ma sirku cca 1 m a je subezny s chodnikom pre pesich. Chodnik je vyznaceny vodorovnym a aj zvislym znacenim. Samozrejme po cyklo v protismere isiel dedo, tak aby som nerobil stres slusne som ho minul po pravej strane.


Toto je všeobecný problém asi všade. Včera som jazdil po okolí Budapešti a aj priamo v meste, plno bicyklových chodníkov tam majú a na nich plno chodcov, kočíkov a pod. Ale faktom je, že ani raz mi nikto nevynadal, celkom slušne sa tam rešpektujú cyklisti s necyklistami.
27.03.2011 - 12:05:01
00
tak to by som dedkovi asi slušne neslušne vynadal.. hlavne ak sú tam značky a paralelne má peší chodník.. keď už tam "zavadzia" nech aspoň drží hubu a šúcha ticho nohami..

CHUPACABRA :devil:

27.03.2011 - 12:26:48
00
Bral som to tak, ze dedko nemal ani tusenia co znamena ta zelena ciara a piktogram cyklistu na asfalte, ale toto je vseobecny problem, pretoze po tom chodniku chodia bezne chodci, mamicky s kocikmi po celej sirke chodnika a hadzu skarede pohlady na nas, ked nam musia uvolnit to co je vyclenene pre cyklistov. Aj to beriem, ale jednoducho sa na niekoho oborit a nemat pravdu tak to ma vzdy natoto :@ Podotykam, ze som si nikdy ziadny sposobom nevynucoval prednost, aj ked som mal na to narok. Ako som pisal, je to o tolerancii.
27.03.2011 - 12:36:31
00
veď to, kým sú ticho prežijem, ale aby mi tam ešte vynadal? vysvetliť mu čo sú značky a nabudúce už možno pojde po svojom..

CHUPACABRA :devil:

27.03.2011 - 12:37:58
00
Tak pri tom dedkovi by som zastal... :devil:
Na cestu až tak nechodím, no súhlasím. Debilné slovenské hlavi či už v BMW, alebo vo fabii radi nedávajú prednosť i keby som sa mal rozjeßať o dvere auta. Asi na to začnem reagovať veľmi ostro.
27.03.2011 - 13:43:46
00
Hej a táto pripomienka ... S tímto co mam mysliet ze by nebolo povinné nosiť prilbu pod 15 rokov ??

Pripomienka 2
§ 55, upraviť odsek 9
(9) Ak je cyklistom osoba mladšia ako 15 rokov, je povinná chrániť si hlavu riadne upevnenou ochrannou prilbou.
27.03.2011 - 14:39:21
00
Tá zmena navrhuje, aby deti do 15 rokov museli nosiť prilbu všade (aj v obci aj mimo nej) a nad 15 rokov nemuseli nikde - ani v obci, ani mimo nej.
Nosenie prilby odrádza ľudí od bicyklovania a podľa štatistík (ktoré sa nedejú u nás, lebo u nás popri stavaní diaľnic nemáme na také sprostosti čas) sa ukazuje, že celospoločenské straty, spôsobené nebicyklovaním kvôli povinnosti nosiť prilbu sú väčšie, než náklady na liečbu zranení, spôsobených nenosením prilby na bicykli.
Samozrejme, že tá pripomienka nie je proti noseniu prilby, ale necháva to na individuálne rozhodnutie jazdca a tu samozrejme nastupuje výchova, osveta a iné motivácie, ale na to tiež politici nemajú čas - prikázať je predsa jednoduchšie ako presvedčiť. Ale bohužiaľ z dlhodobého hľadiska skrátka nie je preukázaný žiadny prínos povinného nosenia prilby.
27.03.2011 - 15:07:51
00
Ludia neignorujte, podpisujte, cas bezi...
28.03.2011 - 08:42:39
00
Dal som prvý post na ďalšie 2 fóra. I tam sa nájdu priaznivci, dúfam že pomôže. ;)
28.03.2011 - 13:03:47
00
keyboard_arrow_up