Podporte hromadnú cyklistickú pripomienku k novele Zákona 8/2009 o premávke. Novela, ktorá sa pripravuje, je zameraná výhradne na automobilovú dopravu a ignoruje požiadavky moderného bicyklovania a cyklistickej dopravy. Ľudia z platforiem Cykloaliancia Slovenska a Cyklokoalícia pripravili preto súbor návrhov, ktoré majú odstrániť bariéry bicyklovania na cestách a vylepšiť podmienky. Netýka sa to síce v prvom pláne horských bicyklov a jazdenia v prírode, ale aj na našich bikoch chodíme po cestách a po mestách a tak sa nás to týka.

Širte prosím ďalej, do 31. marca musíme nazbierať 500 podpisov, ale čím viac, tým lepšie!

Hromadnú pripomienku môžete podporiť na:
http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=527440
25.03.2011 - 14:50:10
00
sa mi nechce veriť že 500 pdopisov by stačilo

bike je iba nástroj, to biker určuje svoje limity

25.03.2011 - 15:24:12
00
Verit nemusis, staci podporit.

www.bike-forum.cz/foto/detail/1884-giant-nrs-2
www.bike-forum.cz/foto/detail/2638-ghost-ert-7500

25.03.2011 - 16:09:59
00
500 podpisov je potrebných, aby predkladateľ novely musel spraviť stretnutie a prerokovať tie pripomienky, t.j. nemôže ich len tak odmietnuť, ale v prípade, že ich odmietne, tak musí vysvetliť, prečo ich odmieta a je možnosť argumentácie a vyjednávania. Navyše pripomienky, ktoré nebudú akceptované predkladateľom novely a predsa budú mať veľa podpisov, budú zaujímavé aj pre poslancov parlamentu, aby ich predsa len zaradili pri prijímaní zákona - veď ide o ich voličov.


Naposledy upravil Jaroh dňa 25.03.2011 - 21:08:24, celkovo upravené 1 krát.

25.03.2011 - 18:51:26
00
Podpísané. Ja by som ešte dal dodatok, že cyklista môže jazdiť po chodníku, za nejakých jasne stanovených podmienok. Lebo neviem ako vy, ale ja pri pohybe v meste považujem jazdu po ceste za x-krát nebezpečnejšiu ako jazdu po chodníku. Teda popravde po ceste v meste vôbec nejazdím, ak sa to dá riešiť chodníkom. A myslím si, že prípadná kolízia cyklistu s chodcom je potenciálne omnoho menej nebezpečná pre zúčastnených, ako keď ma navinie auto do prednej nápravy.

„Keď ráno vstaneš, poďakuj za ranné svetlo, za svoj život a silu. Poďakuj za jedlo a za radosť zo života. Ak nenachádzaš dôvod k vďake, hľadaj chybu sám v sebe."
(Tecumseh, Shawnee)

25.03.2011 - 19:06:16
00
no tak na taketo pripomienky bude aj tych 500 podpisov vela , sak je to o nicom ....
25.03.2011 - 21:04:04
00
A čo by si iné chcel? Napíš.
25.03.2011 - 21:07:24
00
aby sa dalo jazdit v dvojici ale nato niesu cesty ine ma nenapada .....
25.03.2011 - 21:14:05
00
No vidíš :-)

Neboj sa, podpíš a rozpošli kamarátom, aby podpísali. Ono totiž zákon o premávke nie je jediný, do ktorého chceme navrhovať zmeny.
Veľmi dôležitá bude novelizácia vyhlášky 9/2009, ktorá okrem iného určuje dopravné značenie.
Ďalej cestný zákon - ten sa zasa okrem iného zaoberá zodpovednosťou za plánovanie, budovanie, údržbu a používanie ciest a chceme, aby sa v ňom určilo, kto bude zodpovedný za cyklistické cesty.
Pre bikerov bude veľmi dôležitá novela zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorá sa chystá - už teraz môžeme zbierať podnety, čo by bolo treba zmeniť.
Tak isto sa bude meniť aj lesný zákon aj s jeho paragrafom o zákaze jazdy mimo značených trás a lesných ciest, aj keď toto sa bude meniť asi až v 2013.
A prípadné ďalšie zákony, ktoré sa týkajú bicyklovania či už po ceste alebo v prírode. No ale aby sa darilo nejaké zmeny presadiť, tak treba, aby úradníci a politici cítilu masu ľudí, aby cítili, že bikeri a cyklisti chcú svoje práva a práve preto je potrebný každý podpis pod každou tou zmenou.

Nie som taký optimista, aby som si myslel, že prostredie pre bicyklovanie sa na Slovensku zlepší hneď a zaraz. Potrvá to ešte dlho, ale pomôcť môžeš už dnes - svojim podpisom.

:-)
25.03.2011 - 21:24:26
00
inak uprimne moje meno ste tam mohli napisat aj vy , ako vedia ze ten kto napisal moje meno a adresu som skutocne ja ??
25.03.2011 - 21:33:40
00
No, ono sa to nezdá, ale aj na Slovensku ešte fungujú nejaké normálne zvyšky dôvery a zdravého rozumu ... Samozrejme, že si to formálne môžu overiť, pretože tam dávaš svoje meno a adresu, ale neviem o tom, že by to niekedy robili. Dôležité je, že úrady akceptujú túto formu podpory hromadnej pripomienky a tak ju využívame. :-)
25.03.2011 - 21:45:45
00
janosik napísal:
aby sa dalo jazdit v dvojici ale nato niesu cesty ine ma nenapada .....

:y: keď ideš sám idú ťa mrdnúť do jarku a ty tam chceš ísť vo dvojici? nato netreba zákon a vyhlášky, nato v prvom rade treba zmeniť zmýšlanie

CHUPACABRA :devil:

25.03.2011 - 22:30:19
00
V Nemecku sa jazdia dvojičky bežne a sú povolené cestným zákonom - len musí byť v skupine 10 a viac jazdcov. V Rakúsku je povolené jazdiť nielen vo dvojičkách, ale dokonca v skupine, t. j. napríklad lajnu pri bočnom vetre, a nie je to ohraničené počtom jazdcov, len šírkou jazdného pruhu. A keď nad tým porozmýšľaš, tak zistíš, že je do dokonca bezpečnejšie...
Napríklad preto, že keď ide za sebou 20 cyklistov, tak sú natiahnutí na dĺžku cca 40-50 metrov. Hocijaký pejo si takúto skupinu dovolí predbiehať bez rozmýšľania, aj keď ide niečo oproti - však cestný pruh je široký 3,5 metra a zmestí sa tam aj auto, aj bicykel. Ak pôjde rovnaká skupina vo dvojičkách, tak dĺžka skupiny bude 20-25 metrov a dá sa rýchlejšie predbehnúť. A na druhej strane, dvojička zaberie cca 1,5-2 metre zo šírky vozovky a tak skupinu dvojičiek si dovolí vodič predbehnúť len vtedy, keď má rozhľad a nič nejde oproti, lebo on musí vybočiť do protismeru.
Upozorňujem, že píšem o cyklistoch a vzťahuje sa to na cyklistov - nie na cykloturistov, batôžkárov a pod. V Rakúsku môžu po ceste jazdiť, aj keď je súbežný cyklochodník, len jazdci na bicykloch, ktorých maximálna váha je 12 kg a ich bicykel má ráfiky o maximálnej šírke 23 mm.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

25.03.2011 - 23:29:10
00
len v rakúsku sa obieha trochu inak.. tu často vodiči niesú ochotný ani opustiť pruh, pribrzdiť keď ide auto oproti.. niekorí sú schopní predbiehať auto ktoré obieha cyklistu..

a kvalita ciest je ďalšia vec, pár krát sa mi už stalo že skoro jediná možná stopa bez prizabitia bola stredová čiara :tmi: a to mám CX a nie klasický cesťák

CHUPACABRA :devil:

25.03.2011 - 23:42:09
00
keby len to, co tak pridat do zakona nejaku zakonnu povinnost udrziavat krajnice v cistote nie iba raz za rok po zime , sak aj toto ma dost casto vytlaca az za okrajovu ciaru smerom do stredu vozovky ..... :@
26.03.2011 - 08:23:30
00
keyboard_arrow_up