Ten obmedzovač rýchlosti máme myslím všetci v mozgu od prírody! :tmi: Teda aspoň väčšina z nás, len ho treba rešpektovať. :headbang:
04.03.2010 - 17:20:40
00
Pre cyklistov platia iné prikázané rýchlosti ako pre vodičov automobilov?

Prosim autora otazky o odpoved aj s vysvetlenim dovodu jej vzniku. Vdaka.
04.03.2010 - 19:01:25
00
Nerozumiem presne, prečo sa od autora otázky žiada odpoveď. Keby vedel odpoveď, tak otázku nemusí klásť :!:

Otázka vznikla preto, že pri mojom návrhu obmedzit max. rýchlosť automobilov na 100 km/h sa tento prirovnával k obmedzeniu rýchlosti cyklistov na 15 km/h.
05.03.2010 - 09:07:39
00
1: wake up - chytri ludia predavaju emisie - tym je u prdele rozdelenie rychlosti cyklistov a automobilov (si borec gratulujem, btw v 20km/h su na Bratislavskej hradzi smrtelne urazy, rychlo tam podme jazdit 50km/h lebo neporusujeme pravidla)

Aby sme predišli rozdielnemu chápaniu výrazu "chytrí ľudia" tak ho nahradím výrazom "odborníci".
Môžu sa popri cestných komunikáciách umiestniť zariadenia, ktoré budú vyhodnocovať všeobecnú bezpečnú rýchlosť v danom úseku v závislosti na klimatických podmienkach a stave vozovky, vyšlú ju obmedzovačom v dopravných prostriedkoch a tie si ju prepočítajú vzhľadom k možnostiam a stavu vozidla.
To je samozrejme len príklad. Dôležité je to, že pravidlá napísané na papieri ma neochránia pred niekým, kto ich nedodržuje a mne to vadí, ostatné je len otázka spôsobu zabránenia porušovaniu pravidiel.

2: wake up - v tej chvili su chodcovi pravidla u prdele - nema 5 minut cas cakat na dalsiu elektricku lebo ak ju zmeska nestihne do prace a sef ho vyhodi. a kludne si dosad hociaky dobry dovod preco ide LTT na tu elektricku.

Inými slovami, ak mal Žitný dobrý dôvod ísť rýchlo, tak je nevinný?

3: please apply common sense - a kludne to mozme dat na auta - MPR mimo obce 90km/h pred 25 rokmi a teraz - aka rychlost by bola "porovnatelne bezpecna" pre sucasnu uroven automobilov a 100ky/120ky/zigulaky jazdene v tej dobe? praveze by ten plot obmedzoval vzhladom na to co sucasna doba umoznuje.

Viď "technické" riešenie v bode 1:

4: a potom si sa zobudil s rukou v nocniku... drzim palce rozkazovat ludom - dajme jeden co vacsina na tomto fore pozna. bikujes v lese? co zakon o vstupovani len na lesne cesty siroke aspon 4m? dodrziavas pravidla/zakaz v zakone?

V lese nejazdím, takže konkrétnu odpoveď nedám, ale aj na cestách sú pravidlá, ktoré ma obmedzujú a napriek tomu ich dodržiavam. Každý zákon niekoho obmedzuje, treba len dúfať, že nie bezdôvodne. Ak mám rozumné argumenty na zmenu akéhokoľvek zákona, nemal by byť problém presvedčiť rozumných ľudí na jeho zmenu.

anyway - toto su veci ktore prikazmi/obmedzeniami/pravidlami nezmenis. pokial bude mentalita taka ako je tak mas len dve moznosti neriesit a dufat ze nebudes v zlom case na zlom mieste alebo sa fakt odstahovat na ostrov bez kokosovych palm...

Som presvedčený, že skôr zmením zvyk ľudí prechádzať cez cestu mimo prechodu pre chodcov postavením plota, než tabuľou s nápisom "Prechod zakázaný!".
05.03.2010 - 09:47:58
00
1: zacni riesit chodcov co chodia na cervenu cez prechod - ked chces ludom rozkazovat - dalsi z prikazov na ktorom je vidno ze kym sa nezmeni mentalita mozes pisat do vyhlasky co chces.

odbornici maju prd vplyv na to co sa deje. keby to tak bolo nepotrebovali by sme parlament.

2: laskavo citaj co pisem...

"drzim palce zastavit auto z 50km/h ked ti vyskoci chodec mimo prechodu utekajuci na elektricku (v strede medzi jazdnymi ako je to napr v dubravke) z pred odparkovanej avie -> nic zle si nespravil - len zle miesto zly cas a na stupiditu (tentokrat chodca) doplatis ty (aj ked reletivne lepsie ako napr v pripade Zitneho kedze si len odsedis neumyselne zabitie a zaplatis pokrcene plechy na aute)..."

je tam jasne napisane ze aj keby mal Zitny dobry dovod je viac ako vinny. Na stupiditu chodca doplatis ty ze ho zrazis (basou a plechmi), na stupiditu Zitneho doplatil maly chlapec. Chodec vie ze tam nema co robit a ma prechadzat cez prechod ktore su v Dubravke relativne nahusto.

3: btw technicke riesienie ti cigani odnesu do zberu. skus nieco realne a financovatelne vzhladom na moznosti ked nie su v stave udrziavat cesty take aby si sa nemusel bat ze utrhnes napravu na kanali ktoremu odniesli poklop. (zst vinohrady smerom na pezinok)

4: "Ak mám rozumné argumenty na zmenu akéhokoľvek zákona, nemal by byť problém presvedčiť rozumných ľudí na jeho zmenu."

rozumne je velmi relativny pojem. aj "utok" na druhy pilier ET-ho je pre mojho stareho otca rozumny. pre mna ma k rozumnemu KRUTE daleko. (rozumne bolo pre amikov aj zhodenie atomky v Japonsku. ktovie co si o tom myslia Japonci...)

5: drzim palce. pod sa pozriet na most snp pred Auparkom :)

"Dôležité je to, že pravidlá napísané na papieri ma neochránia pred niekým, kto ich nedodržuje a mne to vadí, ostatné je len otázka spôsobu zabránenia porušovaniu pravidiel."

este raz: dalsie obmedzenia nic nevyriesia. VZDY sa nasiel sposob ako nieco obist. pokial sa nezmeni mentalita mozes skusat ludom rozkazovat kolko chces - aj tak budu robit po svojom. drzim palce aby si to pochopil co najskor. usetris si zbytocne stresy a sedive vlasy naviac ;)
05.03.2010 - 10:28:25
00
co to ma spolocne stym ze niekto jazdi rychlo a nepozorne tam kde na to nema a ked mu na to pridu tak sa hlupo vyhovara? to nevyriesi ziadne obmedzenie (lebo sa da obist) ani ziaden zakaz (ten uz jestvuje) ???
05.03.2010 - 12:09:38
00
Na každý spôsob ako niečo obísť sa dá nájsť spôsob, ako obchádzaniu zabrániť.

Keď jeden píše ako to je a druhý ako by to malo byť, tak sa ťažko zhodnú.

Každopádne, keby sme miesto hľadania riešení čakali, kým sa zmení mentalita ľudí, neboli by ani autá, ani bicykle a náš "spor" by zrejme vyhral ten s väčším kyjakom :muscle:
05.03.2010 - 12:14:34
00
...Môžu sa popri cestných komunikáciách umiestniť zariadenia, ktoré budú vyhodnocovať všeobecnú bezpečnú rýchlosť v danom úseku v závislosti na klimatických podmienkach a stave vozovky, vyšlú ju obmedzovačom v dopravných prostriedkoch a tie si ju prepočítajú vzhľadom k možnostiam a stavu vozidla.

chlape ty si uplne mimo. predpokladam ze mas tak 12 rokov a casto pozeras star trek.
05.03.2010 - 12:40:49
00
Až na 2-3 nepresnosti si ma celkom vystihol :lol:
05.03.2010 - 12:52:19
00
Každopádne, keby sme miesto hľadania riešení čakali, kým sa zmení mentalita ľudí, neboli by ani autá, ani bicykle a náš "spor" by zrejme vyhral ten s väčším kyjakom :muscle:


celkom peknym prikladom ako to ide bez kyjaku je "akcia" zabiek na prechodoch pre chodcov napriklad pri hoteli Danube pod mostom SNP - ziadne pokuty, "len dobry den, presli ste na cervenu" ku tomu pekna reportaz ako typek skoncil 20 metrov za prechodom potom co ho na tomto prechode zostrelilo auto kedze chodec siel na cervenu a vybavene.

par ludi si uvedomilo a hura mentalita sa meni. netraba na to ziadny plot. len normalny pristup bez dalsich obmedzeni...
05.03.2010 - 13:00:24
00
Aj tak je to len zmierňovanie následkov, nie predchádzanie stretu.

no mozno svita na svetlejsiu buducnost v tomto smere nove volvo s60
08.03.2010 - 14:22:19
00
no len neviem ako to bude reagovat na nebojacnych chodcov napr beziacich na autobus.. takych zrazok je myslim najviac.. resp vybehne spoza autobusu na dalsi autobus.. moze byt reakcia pocitacov akakolvek brzdnu drahu 50->0 to neprekona.. maximalne reakcia na brzdu prijde skor..
08.03.2010 - 15:26:05
00
ved prave o tu reakciu ide...aj milisekundy podla mna dokazu zachranit zivot
08.03.2010 - 22:41:34
00
no niezeby nedokazali.. ale pri bratislavskych autobusovych behacoch tomu moc nedavam..
08.03.2010 - 22:54:28
00
Fraska pokracuje http://www.topky.sk/cl/100334/707714/VIDEO-Sud-so-Zitnym-Do-Tomaska-vrazil-rychlostou-103-km-h-Hablovicova-tiez-hovorila-o-omdleti---
12.04.2010 - 22:40:09
00
keyboard_arrow_up