motory s výkonom 250w-povolené v EU

priame motory
sú to motory v prednom alebo zadnom kolese, ich výkon 250w je slabý, bajk je ťažký v pomere k výkonu , pre jazdu v terene a kopcoch nevhodné

stredový motor

výrazne lepšie riešenie,motor sa nachádza v v ráme alebo je uchytený na ráme, umožňuje na rozdiel od priamych motorov využivanie zmeny prevodov pomocou kazety.Učinne pomože, ale pedálovať sa musí.Rýchlosť je max. 25km/hod

sprevodovaný priamy motor

prevodovka je súčasťou motora v prednom či zadnom kolese.planetová prevodovka býva z plastov, kvalitné motory napr. E Zee sú dosť drahe. ich učinnosť je v kopcoch lepšia ako priamych motorov. Rýchlosť max 25km

motory s výkonom nad 250w-v EU nelegálne,

práve tieto motory ma zaujímali, a tak som si po mesiacoch študovania postavil dva bajky, lebo kúpiť hotové po 3500.-Euro bolo pre mňa pridrahe Tu sú moje skusenosti:

1.priamy HT /high torque/ motor v zadnom kolese s vysokým krútiacim momentom a maximálnym výkonom 2000w,
max rýchlosť okolo 40-60km/hod podľa voltáže baterie
motor je ťažký, ma 7,5kg, ráfik je zdvojený ako pre downhillové bajky a špice sú silné ako na babete. bateria 15 Ah má 8kg, zvyšok riadiaca jednotka, káble asi 0,5kg.
celková váha bajku sa blíži k 30kg, čo je dosť...avšak po otočený akceleračnou páčkou akoby sa hmotnosť stratila.
motor ťahá a zrychľuje veľmi citilne do rýchlosti asi 40km/hod.môžete na bajku jazdiť ako na klasickom mtb alebo ako na enduromotorke.naviac, ak pri jazde z kopca zmačknete el. brzdu, dobíjate bateriu.20% stúpanie nie je problem výjsť bez použitia pedálov. 25% stúpanie s pedalovaním sa mi podarilo zdolať bez veľkej námahy, pričom moja rýchlosť neklesla pod 15km/hod.
takýto typ pohonu je vhodný pre cesty, polné cesty, horské zvážnice a chodníky kde si dokážete udržať rýchlosť okolo 15km/hod. Pri nižšej rýchlosti motor straca učinnosť a výkon sa mení na teplo.
a dojazd?
bateria 48V 15Ah pri rýchlosti 20km po rovine okolo 100km pri ľahkom pedalovaní.

výhody:
jednoduchý,
velmi tichý,
bezudržbový,
nemá sa čo pokaziť

nevýhody:
nie je vhodný do ťažšieho terenu, kde treba isť pomaly
nedá sa využiť sprevodovanie bajku

2.stredový motor s maximalnym výkonom 1200w, max. rýchlosť 40-60km/hod podľa voltáže baterie

ideálna voľba do hôr, vytiahne Vás všade, kde si len zmyslíte aj bez pedálovania, ak sa ovšem na ňom udržíte..
31% stúpanie na Považský Inovec ešte nebol pre motor veľká záťaž, avšak ja som sa prevrátil dozadu, hoci som bol prevesený cez riadidlá.
motor využiva kazetu zadného kolesa v celom rozsahu, pri 34 zubovom kolečku je nezastavitelny a to este stále ide 12-14 km rýchlosťou.
Pre takéto jazdenie je nutnosť mať bateriu v ráme kvôli ťažisku, pokiaľ som mal celoodpružený bajk a bateriu na nosici vzadu, jazdenie bolo pocitovo nebezpečné-/moja žena má dodnes z toho modrinu na nohe/
po výmene rámu za pevny došlo k optimálnemu rozloženiu hmotnosti a jazda sa stala pôžitkom.
9.9. bol dňom testovania bajku a výdrže batérii
Zvolil som si trasu a bol som zvedavý pokial až dôjdem na jedno nabitie baterie.

trasa:
Trenčín-sedlo Lúčky,Neporadza, Slatinka,Baske, hrebeňom na Homôlku, Valaská Bela,Čavoj, cez hory smer Tužina, Čičmany sedlo nad zjazdovkou, Strážov

Vyštartoval som z Trenčína až 12,30, pedáloval som temer celou cestou tak, aby som sa nespotil a veľmi nezadýchal, ked sa mi občas pedalovať nechcelo, nechal som to iba na motor.
Vzhľadom na charakter terénu som počital, že budem dobíjať bateriu v chate na Homôlke, ale nebolo treba... V Čavoji stále nebolo treba...Z Čavoja do Čičmian je to výhradne len po lesnej zvážnici plnej kamenia, v dedine som siel po asfaltke este 39km rýchlosťou.Kopec z Čičmian na vrchol Strážova však už bol priveľa..asi v 1/3 baterka vypla a s 25 kilovým bajkom som to otočil priamo do Čičmianskej reštaurácie, kde pri pive a haluškách som dobil bateriu,domov po asfalte som už šiel temer 40kilometrovou rýchlosťou.

Trasa ktoru som prešiel na 1. nabitie :69,8km
prevýšenie :1868m
Priemerná rýchlosť :25,2km/hod

výhody stredového motora:

nizka hmotnosť 4,5 kg
málo sa zahrieva v kopcoch
možnosť využitia prevodov-7 rýchlostí
možnosť jazdy krokom i 40kilometrovou rýchlosťou
nízka spotreba energie
veľký dojazd
výborná stúpavosť

nevýhody

možnosť závad, viac súčiastok podliehajúcich opotrebeniu,
nízka kvalita motorov čínskej produkcie,
náročnejšia inštalácia
11.09.2013 - 10:40:44
09
Mňa by na tom zaujímala životnosť komponentov, pretože sa s pohonom iným ako ľudským dá jazdiť v teréne svižnejšie. Ako je na tom po napr. reťaz, kolesá, brzdy? Alebo dokonca rám? Celkovo mám z týchto bikov dojem, že sa medzi cyklistov príliš nerozšíria. Akurát prilákajú ku "cyklistike" nových ľudí.

Ďalej bude po prípadnom rozšírení takýchto bicyklov zaujímavé sledovať, či neporastú nehody... Podľa mňa hej :)
11.09.2013 - 10:56:31
02
predpokladám rýchlejšie opotrebenie u stredových motorov, u priamych v zadnom kolese ani nie reťaz a brzdy sa opotrebuvajú menej ako na normálnom bajku, motorová brzda je velmi silna,asi ako na aute ked ides dolu kopcom a mas zaradenú jednotku, a tým, že ťaháš ako po rovine reťaz ,prevodník a kazeta trpí menej.Rám-to závisí od toho aký, najmenej vhodne sú asi karbonove, najvhodnejšie duralove a hliníkove, čo najpevnejšie, vaha nehra rolu.Myslím si že e bajky sa rozšíria, hoci radšej by som bol, keby sa nerozširili...ale takéto silne stroje sú dosť drahe, tak myslím cena bude limitným faktorom ich rozšírenia u nas...v Tirolsku je ich asi 5x viac než pred troma rokmi bolo...
11.09.2013 - 11:21:10
01
mne sa paci ako je to obmedzene na 25kmh ;) kus nechapem zmysel no ;) ked rychlejsie sa da ist hocikedy hocikde aj bez motora tak naco s motorom len 25
11.09.2013 - 13:42:16
01
aby s tým lamy nemohli jazdiť rýchlejšie s pomocou motora...dáš to na 35 a sa pozabíjajú v mestách ;)
11.09.2013 - 13:57:10
03
fotky nedas? mna to zaujima a myslim ze aj inych. ake si pouzil baterie?
11.09.2013 - 14:08:51
01
ak byvas v meste na kopci tak tam urcite nepribrzduju bez motora na 25 :) proste nevydim v tom velky zmysel :) kto chce brzdi kto nie ten pojde rychlo tak ci tak ;) ci ma motor ci nie
11.09.2013 - 17:11:01
00
Daj fotky a ceny motorov,mas tam sgnalizaciu stavu vybitia batérie? Odkial si kupoval baterie a motory.velmi ma to zaujalo
11.09.2013 - 19:45:02
00
fotky este nemam, ceny motorov nie sú rozhodujúce, okolo 350-400 euro, ale elektronika okolo-riadiaca jednotka a akumulátory ja mam lifepo 4 15Ah Ping s rýchlonabíjačkou 6A a špičkovým manažmentom riadenia baterie,2000nabijacích cyklov , len tie stoja 750.-E. cela prestavba ma vyšla asi 1400-1500 Euro/1 bajk,
11.09.2013 - 21:31:16
00
priame motory
sú to motory v prednom alebo zadnom kolese, ich výkon 250w je slabý,

Neuveriteľný dríst...
Ak na pedáloch vytlačím 250 W a motorček mi pridá ďalších 250 W, tak sa mi v háku zadýcha a spotí Wiggins aj Cancellara...

Keď nechceš točiť nožičkami, tak si kúp motorku. Ak nevládzeš točiť nožičkami (vysoký vek, zdravotné problémy, telesné postihnutie), tak si kúpiš e-bike, ktorý ti pridá na výkone.

Ale prsiť sa rýchlosťou do kopca a pritom nepretočiť nožičkami a nezadýchať sa - to je zvrátený pohľad na cyklistiku.
11.09.2013 - 21:43:36
012
Tu poslednu vetu tesat do kamena.
11.09.2013 - 21:49:25
07
Joko, v podstate si napisal, že ak ma niekto iný pohľad na vec ako ty, je to neuveritelný dríst...možno maš pravdu, možno nemáš, ale rozhodne takýto vyrok hovori viac o tebe ako o podstate veci.
15.09.2013 - 20:30:38
02
Ak idú cyklisti (tým myslím pretekárov) v balíku, podávajú výkon 220 - 270 Wattov, tí na špici niečo cez 300. Wiggins na minuloročnej Tour v kopcoch dokázal ísť 30 minút s výkonom 450-480 Wattov. Takže hrdo písať na cyklistickom serveri o tom, že 250 W motorček je málo, je naozaj dríst.

A jazdiť k kilowattovým motorom má tak ďaleko k cyklistike asi ako má hruška visiaca na strome ďaleko k slivovici vo fľaške...
16.09.2013 - 21:29:16
01
Aha tak už to aj predáva :)
http://sport.bazos.sk/inzerat/29320234/MTB-electric.php

Na strednej, spolužiaci robili ako maturitnú prácu elektromobil.. bola to trojkolka, poháňaná 400W elektromotorom, poháňané jedno zadné koleso cez pevný prevod, 2 autobatérie, váha spolu okolo 40kg.. Po prepočítaní s 50kg jazdcom im vychádzala výkonová rezerva 50Watt.. Chodilo im to max 20km/h..

Takže na horský bike by som tých 250W možno aj uveril, že bude málo pokiaľ to je výkon z tých motorov v náboji... Ten motor na ráme kde sa dá meniť prevod, tak tam by to šlapať mohlo už pekne..
JoKo na cesťáku by to bolo o inom tj, jak byť uviazaný k malému Saganovi :D

Tých 2000Watt dávať na bike by som sa bál !.. Babetta ma 3-4 kone, max konštrukčnú rýchlosť 45km/h a to je dosť dobrý kus železa .. Aké tam máš batérie a napätie?!

V Brne na výstave, som si skúšal nejaký mestský elektrobike.. Super vozenie, tá pomoc motorčeka po šliapnutí bola suprová, po pár minútach som si zvykol na to oneskorenie a dalo sa s bikom pracovať.. a ten bike proste šiel dobre ale keby chcem niečo podobné zažiť ráno cestou do "práce" tak asi radšej moped :)
17.09.2013 - 00:33:32
00
tuna v Berne na elektrobicykloch jazdi snad tretina ludi, niektori predajcovia poskytuju sluzbu "prenajmu" baterie, platis mesacne a ak prides na ich pobocku tak ti vymenia vybitu baterku za nabitu, celkom dobre ak s tym niekto ide dlhu streku, pri dobrom planovani sa nemusi bat vybitia :)
na cestu do prace je to fajn pre tych co sa nechcu spotit (su tu dost hnusne kopceky po celom meste, takze bez zapotenia to nejde), dost tras vedie aj hlinou/strkom takze aj e-MTB vyuzivaju na taketo dochadzanie
co sa tyka e-bike vs motorka (moped) - za e-bike neplatis poistku, mozes ho zaparkovat aj tam kde motorku nemozes, nesmrdi to :)
17.09.2013 - 08:06:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Sady / Príslušenstvo k elektronickým sadám)
keyboard_arrow_up