To vyzerá ako úsek, kde sa pripája zjazd z diaľnice smerom z prístavného mostu na cestu vedúcu z Dolnozemskej ulice smerom na most Apollo. Čo tam vôbec robili cyklisti, keď hneď vedľa za zvodidlami je cyklocesta, vedúca cez most Apollo? Z opačnej strany toho mosta, je ešte tabuľa, zákaz vjazdu cyklistov na most. Na diaľnici je všeobecne zákaz vjazdu cyklistom a chodcom. Z Dolnozemskej ulice ide cyklotrasa, no či je aj niekde pred výjazdom na diaľnicu/most tabuľa so zákazom vjazdu pre cyklistov, si nepamätám.
To miesto som myslel. A nie je to zjazd smerom od prístavného mostu, ako som písal vyššie, ale od mostu Lafranconi.
Stále mi ale nejde do hlavy, čo tam na tej ceste robili cyklisti. Ak ich tam niekto poslal, ako tu bolo spomenuté ohľadom tej mestskej polície, tak ten dotyčný by mal mať plnú zodpovednosť za tú nehodu.
Pozeral som to na google street view. Vyzerá to tak, že cyklisti išli najprv po cyklotrase, čo ide hneď vedľa. Ale potom skončí asfalt a zámková dlažba prudko otáča doprava. A cyklisti podľa mňa jednoducho prešli na cestu ale tam už autá pália 70km/h a nestihli na nečakanú situáciu zareagovať.
Tipujem, že cyklisti asi neboli miestni. Ja osobne by som na žiadny bratislavský most cez Dunaj nešiel po ceste medzi autami. https://www.google.sk/maps/@48.1290536,17.1301014,3a,75y,357.3h,82.35t/data=!3m7!1e1!3m5!1syf6ALLjg9WqlOt-CWPk42w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.650152157999287%26panoid%3Dyf6ALLjg9WqlOt-CWPk42w%26yaw%3D357.2968963195314!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxOC4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ak to bolo koly tomu behu, ktory mal skoncit o 16:30 a este 17:30 tam utekali, tak to bol teda fail jak brno. Aj nas odklanali prec ale s dietatom som to odignoroval a pokracoval po kraji po hradzi aj s davom cyklistov..,
Väčšina holandských vodičov sú veľmi zdvorilí, rešpektujú cyklistov. Dávajú im prednosť dokonca aj keď nemusia. Takýchto vodičov je tu oveľa viac ako na Slovensku. Čím to je?
To je asi to najpodstatnejšie – každý holandský vodič je aj cyklistom! Takže všetci vodiči vedia, čo je to bicyklovať v bežnej premávke. Vedia, aký zraniteľný je cyklista a preto sú opatrní nielen keď idú na bicykli, ale aj keď šoférujú auto. Sú voči cyklistom oveľa ústretovejší ako vodiči v iných krajinách.
Čítala som o tom na FB niekoľko diskusií na takých bežných spravodajských stránkach a tá "nálada" väčšiny ohľadom premávky dostupnej pre všetkých je peklo, hrozné. Tam sa niekto v podstate priznáva k tomu, že cyklistov treba kvázi zrážať, že tak im treba, nemajú čo robiť vlastne nikde v premávke. Mnohí považujú cyklistiku len za šport a vôbec nie za formu prepravy a zaujímalo by ma, že keď teda odporúčajú ísť na bicykli športovať na cyklochodník alebo do lesa, tak ako si predstavujú, že sa tam má ten cyklista dostať? ? vrtuľníkom? Cyklistika nie je tenis, že choď na lurt a nepinkaj si loptičku to na ceste ?
VIDEL SOM INFERNO (tento status nie je vhodný pre citlivé povahy).
Európsky týždeň mobility končí tradične Medzinárodným dňom bez áut a záverečné dva víkendové dni bývajú určené na rôzne podujatia a happeningy sláviace udržateľnú mobilitu európskych miest. V Bratislave bola takýmto podujatím aj Veľká cyklojazda (I BIKE BRATISLAVA), počas ktorej sa môžete na bicykli legálne previesť priamo po vozovke oboch vnútromestských mostov (Nový/SNP a Apollo). Tento rok som sa z viacerých dôvodov stal hlavným organizátorom podujatia, čo si vyžiadalo kopec vybavovania, prekresľovanie trás, mailov, telefonátov a návštev úradov. Keď sme v piatok dostali definitívne povolenie, zostalo overiť dopravné značenie jednej situácie pri zjazde Mosta Apollo do Ovsišťa.
V sobotu som krátko pred štartom cyklojazdy vyrazil z domu smerom na miesto. Pred Prístavným mostom z ružinovskej strany ma prekvapili desiatky zmätených cyklistov, ktorí prichádzali vďaka teplému počasiu z viacerých smerov, často rodiny s malými deťmi, a nevedeli, čo majú robiť, keďže na cyklistickej lávke mosta a na cyklochodníku v smere k Eurovey prebiehalo bežecké podujatie a stovky bežkýň tak zablokovali aj zostávajúcu pešiu lávku mosta. Patová situácia sa opakovala aj pred vstupom do Nákladného prístavu, kde sa kopilo mnoho cyklistov, ktorí nevedeli, kadiaľ majú pokračovať, mnohí teda pokračovali po vozovke mestských komunikácií. Keď sa mi podarilo dostať na petržalskú stranu, situácia bola opäť podobná, dezorientovaní cyklisti hľadali obchádzky pod diaľničnou estakádou na Starom Ovsišti, niektorí po vyšlapaných chodníkoch obchádzali nájazdy Mosta Apollo.
Keď som sa predral k problematickému značeniu pred Mostom Apollo a overil si ho, zostávalo mi necelých 10 minút do začiatku cyklojazdy, preto som sa vybral naspäť na Klokočovu, aby som sa najrýchlejšou cestou dostal k Sadu, kde sa už zbiehali účastníci. Niekde za mojim chrbtom sa však niekoľkokrát rozoznelo pekelné kovové dunenie, ktoré ma vydesilo. "Padá časť mosta? Narazili do seba vlaky? Čo to preboha je?" Až na ďalšie zadunenie som si všimol auto prichádzajúce šialenou rýchlosťou bez brzdenia z Dolnozemskej k Mostu Apollo, ktoré niekoľko krát obtrelo kovové zvodidlá. V zlomku sekundy sme si vymenili pohľady s rovnako zdesenou dvojicou cyklistov, ktorá sa z nejakého dôvodu dostala na Dolnozemskú a smerovala priamo na vozovku Mostu Apollo. V okamihu ich oboch šialené auto nabralo a rozmetalo spolu s ich bicyklami po okolí. Šialenstvo neskončilo a auto vo vysokej rýchlosti preskočilo cestné zábrany a narazilo do auta v pripájacej vetvy od Einsteinovej. Ak by nedošlo k nárazu, pravdepodobne by vozidlo vymrštilo z násypu a padlo by do priestoru pri hrádzi, v ktorom sa v tom čase pohybovalo mnoho bežkýň a cyklistov s chodcami, ktorí sa snažili obísť most naokolo.
Nastalo šialenstvo a beznádej. Zdeformované telá, volanie záchranky, plač a krik, mnoho krvi a kusy bicyklov navôkol. Za pár minút prišla polícia, následne záchranka. Napriek prvým odhadom pri snahe pomôcť sa zistilo, že jeden z dvojice cyklistov ešte žije. Zranené osoby boli aj obďaleč v aute.
Keď sa mi z tohto pekla podarilo dostať, museli sme sklamať viac ako 150 cyklistov nadšených na skvelú jazdu mestom. V situácii pár minút po jednej z najtragickejších dopravných nehôd posledných rokov v Bratislave bolo krajne nevhodné vyštartovať na takúto cyklojazdu, zvlášť, keď pozostatky nehody a jedného z cyklistov boli na mieste ešte vo večerných hodinách, pričom okolo neho malá viesť naša trasa.
Čo sa vlastne presne udialo a prečo sa to udialo neviem. Stále ma striasa čistá hrôza a posledné hodiny fungujem na upokojujúcich tabletkách. Píšem to tu preto, lebo je dôležité hovoriť o traumách, skúsenosti so smrťou a hrozných veciach všeobecne. Rovnako je dôležité hovoriť o zhoršujúcej sa situácii v bezpečnosti chodcov a cyklistov na našich uliciach. Budíčkom bola podobná tragédia na Staromestskej pred takmer troma rokmi, ale aj zabitý cyklista pred pár mesiacmi v Bisku*****ach. Netýka sa to len nás, iba tento mesiac boli autami zabití dvaja cyklisti vo Viedni a Hamburgu a viacero chodcov. Auto je dobrý pomocník, ale v zlých rukách sa vie v okamihu zmeniť na vraždiacu zbraň.
Vyjadrujem úprimnú sústrasť pozostalým a verím, že zraneným sa čoskoro zlepší stav. Zároveň prosím, odpustite mi to, ale v najbližších dňoch nebudem pracovne schopný pokračovať v sprevádzaní. Rovnako všetkých prosím, aby ste mi nepísali ohľadom ďalších otázok z priebehu tragédie. Všetky tie zvuky, pohľady a ďalšie spomienky na udalosť sú skľučujúce a v podstate všetko dôležité som opísal v tomto príspevku.
Dávajte si na seba pozor a nepodceňujte ani psychické zdravie. Ďakujem za pochopenie.
Viď nehoda na Apollo moste
Akurát som išiel v protismere, prvé čo ma napadlo, že ako dokázal zrušiť auto pred sebou keď obaja idú rovnakým smerom, že to musela byť rýchlosť
Potom žena hovorí že niekoho oživujú riadny kus za autami, tak myslela že niekto skolaboval v MHD
do boha jeho, čo tam robili, boli na bokoch kúsok po hrádzi ďalej je ďalší a ďalší most
Akurát do zákazu, keď navyše kritické miesto plné tupohlavov
Každopádne zase dôvod prečo radšej prejdem kus po chodníku než po ceste a obdiv ziletkarom čo nemajú strach
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Stále mi ale nejde do hlavy, čo tam na tej ceste robili cyklisti. Ak ich tam niekto poslal, ako tu bolo spomenuté ohľadom tej mestskej polície, tak ten dotyčný by mal mať plnú zodpovednosť za tú nehodu.
Tipujem, že cyklisti asi neboli miestni. Ja osobne by som na žiadny bratislavský most cez Dunaj nešiel po ceste medzi autami.
https://www.google.sk/maps/@48.1290536,17.1301014,3a,75y,357.3h,82.35t/data=!3m7!1e1!3m5!1syf6ALLjg9WqlOt-CWPk42w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.650152157999287%26panoid%3Dyf6ALLjg9WqlOt-CWPk42w%26yaw%3D357.2968963195314!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxOC4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Belgicko - povedal by som len flamsko, germanske kmene. Ale oni sú viac popredu dlhodobo. Valoni sú "cigáni".
To je asi to najpodstatnejšie – každý holandský vodič je aj cyklistom! Takže všetci vodiči vedia, čo je to bicyklovať v bežnej premávke. Vedia, aký zraniteľný je cyklista a preto sú opatrní nielen keď idú na bicykli, ale aj keď šoférujú auto. Sú voči cyklistom oveľa ústretovejší ako vodiči v iných krajinách.
https://www.cyklodoprava.sk/nout-ramaekers-v-holandsku-je-kazdy-vodic-aj-cyklistom/
https://blog.sme.sk/michalco/sport/cyklistika-v-dansku
VIDEL SOM INFERNO (tento status nie je vhodný pre citlivé povahy).
Európsky týždeň mobility končí tradične Medzinárodným dňom bez áut a záverečné dva víkendové dni bývajú určené na rôzne podujatia a happeningy sláviace udržateľnú mobilitu európskych miest. V Bratislave bola takýmto podujatím aj Veľká cyklojazda (I BIKE BRATISLAVA), počas ktorej sa môžete na bicykli legálne previesť priamo po vozovke oboch vnútromestských mostov (Nový/SNP a Apollo). Tento rok som sa z viacerých dôvodov stal hlavným organizátorom podujatia, čo si vyžiadalo kopec vybavovania, prekresľovanie trás, mailov, telefonátov a návštev úradov. Keď sme v piatok dostali definitívne povolenie, zostalo overiť dopravné značenie jednej situácie pri zjazde Mosta Apollo do Ovsišťa.
V sobotu som krátko pred štartom cyklojazdy vyrazil z domu smerom na miesto. Pred Prístavným mostom z ružinovskej strany ma prekvapili desiatky zmätených cyklistov, ktorí prichádzali vďaka teplému počasiu z viacerých smerov, často rodiny s malými deťmi, a nevedeli, čo majú robiť, keďže na cyklistickej lávke mosta a na cyklochodníku v smere k Eurovey prebiehalo bežecké podujatie a stovky bežkýň tak zablokovali aj zostávajúcu pešiu lávku mosta. Patová situácia sa opakovala aj pred vstupom do Nákladného prístavu, kde sa kopilo mnoho cyklistov, ktorí nevedeli, kadiaľ majú pokračovať, mnohí teda pokračovali po vozovke mestských komunikácií. Keď sa mi podarilo dostať na petržalskú stranu, situácia bola opäť podobná, dezorientovaní cyklisti hľadali obchádzky pod diaľničnou estakádou na Starom Ovsišti, niektorí po vyšlapaných chodníkoch obchádzali nájazdy Mosta Apollo.
Keď som sa predral k problematickému značeniu pred Mostom Apollo a overil si ho, zostávalo mi necelých 10 minút do začiatku cyklojazdy, preto som sa vybral naspäť na Klokočovu, aby som sa najrýchlejšou cestou dostal k Sadu, kde sa už zbiehali účastníci. Niekde za mojim chrbtom sa však niekoľkokrát rozoznelo pekelné kovové dunenie, ktoré ma vydesilo. "Padá časť mosta? Narazili do seba vlaky? Čo to preboha je?" Až na ďalšie zadunenie som si všimol auto prichádzajúce šialenou rýchlosťou bez brzdenia z Dolnozemskej k Mostu Apollo, ktoré niekoľko krát obtrelo kovové zvodidlá. V zlomku sekundy sme si vymenili pohľady s rovnako zdesenou dvojicou cyklistov, ktorá sa z nejakého dôvodu dostala na Dolnozemskú a smerovala priamo na vozovku Mostu Apollo. V okamihu ich oboch šialené auto nabralo a rozmetalo spolu s ich bicyklami po okolí. Šialenstvo neskončilo a auto vo vysokej rýchlosti preskočilo cestné zábrany a narazilo do auta v pripájacej vetvy od Einsteinovej. Ak by nedošlo k nárazu, pravdepodobne by vozidlo vymrštilo z násypu a padlo by do priestoru pri hrádzi, v ktorom sa v tom čase pohybovalo mnoho bežkýň a cyklistov s chodcami, ktorí sa snažili obísť most naokolo.
Nastalo šialenstvo a beznádej. Zdeformované telá, volanie záchranky, plač a krik, mnoho krvi a kusy bicyklov navôkol. Za pár minút prišla polícia, následne záchranka. Napriek prvým odhadom pri snahe pomôcť sa zistilo, že jeden z dvojice cyklistov ešte žije. Zranené osoby boli aj obďaleč v aute.
Keď sa mi z tohto pekla podarilo dostať, museli sme sklamať viac ako 150 cyklistov nadšených na skvelú jazdu mestom. V situácii pár minút po jednej z najtragickejších dopravných nehôd posledných rokov v Bratislave bolo krajne nevhodné vyštartovať na takúto cyklojazdu, zvlášť, keď pozostatky nehody a jedného z cyklistov boli na mieste ešte vo večerných hodinách, pričom okolo neho malá viesť naša trasa.
Čo sa vlastne presne udialo a prečo sa to udialo neviem. Stále ma striasa čistá hrôza a posledné hodiny fungujem na upokojujúcich tabletkách. Píšem to tu preto, lebo je dôležité hovoriť o traumách, skúsenosti so smrťou a hrozných veciach všeobecne. Rovnako je dôležité hovoriť o zhoršujúcej sa situácii v bezpečnosti chodcov a cyklistov na našich uliciach. Budíčkom bola podobná tragédia na Staromestskej pred takmer troma rokmi, ale aj zabitý cyklista pred pár mesiacmi v Bisku*****ach. Netýka sa to len nás, iba tento mesiac boli autami zabití dvaja cyklisti vo Viedni a Hamburgu a viacero chodcov. Auto je dobrý pomocník, ale v zlých rukách sa vie v okamihu zmeniť na vraždiacu zbraň.
Vyjadrujem úprimnú sústrasť pozostalým a verím, že zraneným sa čoskoro zlepší stav. Zároveň prosím, odpustite mi to, ale v najbližších dňoch nebudem pracovne schopný pokračovať v sprevádzaní. Rovnako všetkých prosím, aby ste mi nepísali ohľadom ďalších otázok z priebehu tragédie. Všetky tie zvuky, pohľady a ďalšie spomienky na udalosť sú skľučujúce a v podstate všetko dôležité som opísal v tomto príspevku.
Dávajte si na seba pozor a nepodceňujte ani psychické zdravie. Ďakujem za pochopenie.
Akurát som išiel v protismere, prvé čo ma napadlo, že ako dokázal zrušiť auto pred sebou keď obaja idú rovnakým smerom, že to musela byť rýchlosť
Potom žena hovorí že niekoho oživujú riadny kus za autami, tak myslela že niekto skolaboval v MHD
do boha jeho, čo tam robili, boli na bokoch kúsok po hrádzi ďalej je ďalší a ďalší most
Akurát do zákazu, keď navyše kritické miesto plné tupohlavov
Každopádne zase dôvod prečo radšej prejdem kus po chodníku než po ceste a obdiv ziletkarom čo nemajú strach