Mňa by zaujímalo, že keď sú nemecké diaľnice tak nebezpečné, že na 1 miliardu km pripadá 2,7 mŕtvoly (bez ohľadu na obmedzenú/neobmedzenú rýchlosť), že ako je možné, že na mimodialničných cestách je priemer 14,3 osoby na 1 miliardu km.
Teraz pár faktov z ktorých si každý vie vybrať to svoje a argumentovať.
1) na nemeckej diaľnici bez rozdielu rýchlosti sa stane celkovo cca 6,5% nehôd zvyšok pripadá na okresky a mestá.
2) priemerný nájazd v Nemecku je cca 40% diaľnica, 60% okresky a mesto.
3) na diaľniciach s neobmedzenou rýchlosťou je 3x nižšia nehodovosť ako na diaľniciach s obmedzenou rýchlosťou.
4) a teraz malý zádrheľ. Na diaľniciach s neobmedzenou rýchlosťou jazdí cca 80% osobných vozidiel medzi 100-130km/h, len 2% jazdí rýchlejšie ako 160km/h. Rýchlostné zloženie je skoro identické s tým, kde je obmedzená rýchlosť, ak sa zarátajú aj porušovatelia predpisov, rozdiel je pár desatín %
https://www.topspeed.sk/novinky/dialnice-s-neobmedzenou-rychlostou-su-bezpecne-cez-160-kmh-jazdia-len-2-percenta-vodicov/199554) priemerná nehodovosť v GB na diaľniciach na 1 miliardu km je 10,9 obete (maximálna rýchlosť 110km/h), 11,4 obete je v Holandsku (MPR 100km/h).
Takže už je na každej strane, čo si vyberie. Buď populizmus, kde bude tvrdiť, že na častiach nemeckej diaľnice zomrie 1,67 človeka na 1 miliardu km oproti obmedzenej rýchlosti 0,95 človeka a ostatné sa hodí do autu, alebo sa povie že na diaľnici, kde je neobmedzená rýchlosť síce umrie 1,67 človeka, ale autá tam jazdia podobne rýchlo ako na častiach, kde je neobmedzená rýchlosť, ale je tam 3x menšia nehodovosť. Samozrejme, ak to niekto v 200km/h narve do zvodidiel, či druhého auta, šanca na prežitie je menšia ako pri 120km/h. Väčšina nehôd na neobmedzených úsekoch je spôsobená tým "pichnutím" sa pred auto na poslednú chvíľu, čo sa tu teraz riešilo. Takže záleží len od toho, ako to človek interpretuje. Aj v Austrálii zaviedli na niektorých diaľniciach (odporúčam pozrieť si fotky, ako vyzerá austrálska diaľnica, veľa ľudí bude šokovaných) neobmedzenú rýchlosť a počet nehôd sa znížil o 400% a viac.