Zipsik napísal:
Hlavne nechapes ze nebezpecne to nieje len koli tomu rozdielu rychlosti… ale casto aj pre to ze taki idioti nepouzivaju ani spetaky… on ani len netusi ze to poslal pred ovela rychlejsie auto…..


Toto sa mi inak minule potvrdilo pri podstatne nižšej rýchlosti. V Dolanoch som zabocil do vedľajšej ulice, dacia predo mnou sa sťahovala vpravo pred ďalšie auta, tak reku asi odstavi vpravo, tak pomaly, ale išiel som viac naľavo, aby som ho obišiel a zrazu drb, stocil vľavo na chodník pred dom, bez smerovky. Podľa mňa absolútne netušil, že niekto môže ísť za ním. Vyplynulo to aj z reakcie, keď som naňho zatrubil...len sa strhol vľavo ako aj ostatní pasažieri...
28.08.2022 - 23:43:38
02
JoKo napísal:
A pri cestach je vela krizikov na pamiatku takym vodicom...

Preto by si to mal kazdy objektoivne overit. Skusat svoje schopnosti vystavovat sa hranicnym situaciam v kontrolovanom prostredi a bud zisiti, ze je vyborny bvodic, alebo zisit ze musi na sebe este popracovat. Nehovorim, ze schopnosti su stit nedotknutelnosti, ale je to zatracene blizko.
29.08.2022 - 11:18:27
00
Hosť napísal:
Zipsik už sa zobuď akým právom chceš vyžadovať dodržiavanie zákonných predpisov keď ich nedodržuješ ty?

Tak ako clea cyklisticka iniciativa.
Navyse on nevyzaduje dodrziavanie zakona, on chcle len zakladnu slusnost a snahu o bezpecnost a plynulost cestnej premvky.
29.08.2022 - 11:20:26
11
Mňa by zaujímalo, že keď sú nemecké diaľnice tak nebezpečné, že na 1 miliardu km pripadá 2,7 mŕtvoly (bez ohľadu na obmedzenú/neobmedzenú rýchlosť), že ako je možné, že na mimodialničných cestách je priemer 14,3 osoby na 1 miliardu km.
Teraz pár faktov z ktorých si každý vie vybrať to svoje a argumentovať.
1) na nemeckej diaľnici bez rozdielu rýchlosti sa stane celkovo cca 6,5% nehôd zvyšok pripadá na okresky a mestá.
2) priemerný nájazd v Nemecku je cca 40% diaľnica, 60% okresky a mesto.
3) na diaľniciach s neobmedzenou rýchlosťou je 3x nižšia nehodovosť ako na diaľniciach s obmedzenou rýchlosťou.
4) a teraz malý zádrheľ. Na diaľniciach s neobmedzenou rýchlosťou jazdí cca 80% osobných vozidiel medzi 100-130km/h, len 2% jazdí rýchlejšie ako 160km/h. Rýchlostné zloženie je skoro identické s tým, kde je obmedzená rýchlosť, ak sa zarátajú aj porušovatelia predpisov, rozdiel je pár desatín % https://www.topspeed.sk/novinky/dialnice-s-neobmedzenou-rychlostou-su-bezpecne-cez-160-kmh-jazdia-len-2-percenta-vodicov/19955
4) priemerná nehodovosť v GB na diaľniciach na 1 miliardu km je 10,9 obete (maximálna rýchlosť 110km/h), 11,4 obete je v Holandsku (MPR 100km/h).

Takže už je na každej strane, čo si vyberie. Buď populizmus, kde bude tvrdiť, že na častiach nemeckej diaľnice zomrie 1,67 človeka na 1 miliardu km oproti obmedzenej rýchlosti 0,95 človeka a ostatné sa hodí do autu, alebo sa povie že na diaľnici, kde je neobmedzená rýchlosť síce umrie 1,67 človeka, ale autá tam jazdia podobne rýchlo ako na častiach, kde je neobmedzená rýchlosť, ale je tam 3x menšia nehodovosť. Samozrejme, ak to niekto v 200km/h narve do zvodidiel, či druhého auta, šanca na prežitie je menšia ako pri 120km/h. Väčšina nehôd na neobmedzených úsekoch je spôsobená tým "pichnutím" sa pred auto na poslednú chvíľu, čo sa tu teraz riešilo. Takže záleží len od toho, ako to človek interpretuje. Aj v Austrálii zaviedli na niektorých diaľniciach (odporúčam pozrieť si fotky, ako vyzerá austrálska diaľnica, veľa ľudí bude šokovaných) neobmedzenú rýchlosť a počet nehôd sa znížil o 400% a viac.
30.08.2022 - 01:37:44
10
Jano1987, mrzí ma, že si musel zabiť toľko času zbytočným zberom zrejmých čisiel. O tom, že diaľnice sú bezpečnejšie ako normálne cesty, niet pochýb. A tiež môže byť, že nemecké diaľnice sú bezpečnejšie ako britské či holandské (pri tých holandských sa ani nečudujem, tie sú precpaté až až). Ja som iba porovnával nebezpečnosť nemeckých neobmedzených úsekov s obmedzenými úsekmi a tam sú čísla (mimochodom sú to čísla nemeckej rady pre bezpečnosť na cestách) jednoznačné. Nič viac.
30.08.2022 - 06:39:21
02
Jaroh: ja som len poukázal na istý fakt. Rýchlostné zloženie áut na nemeckých diaľniciach je veľmi podobné bez ohľadu na typ. Rozdiel bude v autách nad 150km/h prípade kde je obmedzená rýchlosť, že tam ich bude o niečo menej. Ale čo je zaujímavé, napriek tomu, že rýchlostná skladba je zhruba rovnaká, na tých s neobmedzenou rýchlosťou je 3x menšia šanca, že bude nehoda. Dôvod je podľa psychológov jednoduchý. Šofér nemusí sledovať rýchlosť, ide si svoje pohodové tempo a vie, že za ním môže byť ešte niekto rýchlejší a výrazne, teda sa lepšie pozrie, či môže predbiehať. Tak isto ak príde k pomalšiemu vozidlu, vie, že na to stačí dupnúť a obehne ho. V momente, keď tam je MPR, vodič sa viac venuje sledovaniu rýchlosti, aby ju neprekročil a sleduje menej okolie. Väčšina vodičov je aj menej pozorná, keď sa chystá predbiehať, lebo však je tu nejaká MPR, tak to tam proste šupne a hotovo, lebo však ja idem MPR, alebo menej a viem, že približujúce sa auto ide max MPR ± pár km hore dole. Psychická pohoda ide potom prudko dole. A je jedno, či sa bavíme o autách na ceste, kde je nemožné predbiehať a pred vami sa vlečie dosť pomalšie auto, alebo je to cyklista na cyklotrase, kde nadáva, že nemôže ísť svojích 38,5km/h, lebo tam je veľa pomalších cyklistov a musí brzdiť, lebo nemôže predbiehať, alebo chodec v prúde chodcov a vy nemáte šancu sa predrať dopredu, lebo pred vami idú ovce a nie ľudia.
30.08.2022 - 08:47:34
10
Nie, žiadna psychológia, ani psychiatria, ani Sigmun Freund, ani alchýmia, ani šamanizmus za tým nie je a už vôbec nie odpútanie pozornosti tým, že chudák vodič musí sledovať rýchlosť a teda sa menej venuje tomu, čo je okolo neho (to je mimoriadne komický argument :-) ) .
Je za tým iba to, že rýchlosť sa skrátka obmedzuje tam, kde je nejaký problém, konfliktný bod či úsek - prípajacie pruhy, odpájacie pruhy, vysoká intenzita premávky, častejší vznik kolón, bočný vietor a pod. a je logické, že nehody sa stávajú najmä v takých úsekoch. Je ich tam viac, ale majú menej závažné následky ako na neobmedzených výsledkoch.
30.08.2022 - 09:43:53
03
Jano1987 napísal:
Jaroh: ja som len poukázal na istý fakt. Rýchlostné zloženie áut na nemeckých diaľniciach je veľmi podobné bez ohľadu na typ. Rozdiel bude v autách nad 150km/h prípade kde je obmedzená rýchlosť, že tam ich bude o niečo menej. Ale čo je zaujímavé, napriek tomu, že rýchlostná skladba je zhruba rovnaká, na tých s neobmedzenou rýchlosťou je 3x menšia šanca, že bude nehoda. Dôvod je podľa psychológov jednoduchý. Šofér nemusí sledovať rýchlosť, ide si svoje pohodové tempo a vie, že za ním môže byť ešte niekto rýchlejší a výrazne, teda sa lepšie pozrie, či môže predbiehať. Tak isto ak príde k pomalšiemu vozidlu, vie, že na to stačí dupnúť a obehne ho. V momente, keď tam je MPR, vodič sa viac venuje sledovaniu rýchlosti, aby ju neprekročil a sleduje menej okolie. Väčšina vodičov je aj menej pozorná, keď sa chystá predbiehať, lebo však je tu nejaká MPR, tak to tam proste šupne a hotovo, lebo však ja idem MPR, alebo menej a viem, že približujúce sa auto ide max MPR ± pár km hore dole. Psychická pohoda ide potom prudko dole. A je jedno, či sa bavíme o autách na ceste, kde je nemožné predbiehať a pred vami sa vlečie dosť pomalšie auto, alebo je to cyklista na cyklotrase, kde nadáva, že nemôže ísť svojích 38,5km/h, lebo tam je veľa pomalších cyklistov a musí brzdiť, lebo nemôže predbiehať, alebo chodec v prúde chodcov a vy nemáte šancu sa predrať dopredu, lebo pred vami idú ovce a nie ľudia.


Krasne napisane dakujem.
To je fakt na ktory som tu uz par krat poukazoval. Dnes priemerny vodic nejazdiaci podla tempomatu (ten s tempomatom je tragedia zase z inchy dovodov) stravi prilis vela casu sledovanim palubnej dosky. Zvlast za zhorsenej viditelnost a v neprehladnych usekoch, cas kedy preostruje dnu na palubku a opat von je prilis dlhy. Tiez mpr neumerne predlzuje predbiehacie manevre, kde sa clovek mnoho krat tlaci rychlostou o 5km/h vacsou ako auto ktore predvbieha, desiatky sekund okolo. Strazenie MPR pridava dalsi ukon a znizuje pozornost. Vela vodicov mylne predpoklada, ze kazde auto ktore vidia ide presne MPR a ak to tak nie je, nastavju problemy. Uz nevedia odhadnut rychlost auta iduceho oproti, spoliehaju sa len na vzdialenost. Ten problem je bezny aj pri nehodach cyklistov. U cyklistu kazdy rata ze ide 15km/h a ze to popred neho stihne, ked ide 40 je to pruser. To ze moze z roznych dodovov ist rychlejsie nikto do uvahy neberie. Tiez ak ide tych strasnych par km nad MPR tak vsade len vyzera policajtov a skace na brzdu pri kazdom podozrivom aute. To rozhodne bezpecnosti neprida. No a potom je tu vec za ktoru ma ukamenujete. Ale ja budem radsej mrtvola po buracke v 180km/h ako invalid do smrti po buracke v 110km/h. A pre system je to tiez lepsie stat ma uz darmozracov cerpajucich rozne davky dost netreba pridavat dalsisch. Cize viac mrtvol menej nehod je ciel kam to treba smerovat, nie opacne.
30.08.2022 - 10:35:59
01
Jaroh: bolo na to niekoľko vedeckých štúdií. Je to proste fakt. Pokiaľ je MPR na ceste, ľudia značnú časť šoférovania venujú kontrole rýchlosti, aby nedostali pokutu. Aj preto aj keď dodržiavajú rýchlosť a zbadajú policajné auto, radar, tak automaticky spomaľujú. Boja sa, že dostanú pokutu. Môžeš sa z toho smiať, zosmiešňovať to, ale je to fakt. Pokiaľ niekto jazdí pomocou tempomatu,tak ten problém odpadá. Koľko ľudí ale jazdí podľa tempomatu, či obmedzovača rýchlosti?
30.08.2022 - 11:05:30
03
Daj teda nejakú tu studiu.
30.08.2022 - 11:10:42
01
Jano1987 napísal:
Jaroh: bolo na to niekoľko vedeckých štúdií. Je to proste fakt. Pokiaľ je MPR na ceste, ľudia značnú časť šoférovania venujú kontrole rýchlosti, aby nedostali pokutu. Aj preto aj keď dodržiavajú rýchlosť a zbadajú policajné auto, radar, tak automaticky spomaľujú. Boja sa, že dostanú pokutu. Môžeš sa z toho smiať, zosmiešňovať to, ale je to fakt. Pokiaľ niekto jazdí pomocou tempomatu,tak ten problém odpadá. Koľko ľudí ale jazdí podľa tempomatu, či obmedzovača rýchlosti?


Bohuzial neviem zisit oficialne statistiky. Ale na ceste po ktorej som roky chodieval 2x denne bola klasicky 90km/h a v principe 1-2 nehody rocne. Vsetci tam ale jazdili 110-150km/h. Nikto tu nemeral, nikto neosadzal nove zakazove znacky. Dokonca aj rybari co odbocovali z cesty k vode mimo asfalt si urobili odbocky s pripajacimi pruhmi :D

Jedneho dna sa niekto rohodol zjendat poriadok a osadil nove znacky zakzay predbiehania, 70, dokonca 30 na niektore miesta. Nic sa nezmenilo vsetci jazdili nadalej tych 110-150km/h okrem turistov neznalych pomerov. Stalo sa par nehod ked niekto nieco neodhadol zacalo pribudat predchadzani lebo sa objavili pomaly (podla MPR) iduce auta. Nehody vzdarsli na min 5-6 rocne. To niekoho uputalo a zacal sem posielat panov z PZ aby pomahli a chranili. Malo to velky efekt dnes asi viac ako 95% vodicov ide predpisovo vo vlaciku pekne za sebou. Ale nohody vyleteli na ciala ake som v zivote nevidel. Kazdy druhy den som vidal auto v kanaly. V zime je situacia este horsia. Tie vlaciky na namrznutej ceste su cista smrt. Na stastie posledne roky jazdim uz zriedka, cize mi uz tak o zivot nejdse. Ak viete niekto najst statistiky nehodovosti k useku Cunovo Gabcikovo tak budem rad, mozno moje pozorovanie vyvratite.
30.08.2022 - 11:36:01
00
Jaroh: prosím napríklad tu https://etrr.springeropen.com/articles/10.1186/s12544-020-00408-8 viac sa dá určite nájsť v odborných časopisoch. Alebo aj sám môžeš pohľadať. O vplyve že ľudia sa viac sústredia na to aby neprekročili rýchlosť ako na samostatnú cestu písali The Times, Autobild, The Guardian a podobné médiá s odvolaním sa na rôzne štúdie. Nemám čas to hľadať. Od človeka čo sa tak rád všetkým oháňa by som čakal, že sa k takým štúdiám dostal, resp. aspoň nejakú čítal.
30.08.2022 - 12:18:53
10
A ty si ten článok aj čítal? Pretože ten píše o niečom inom, nie o znížení pozornosti vodiča na usekoch s obmedzenou rýchlosťou.
30.08.2022 - 13:34:23
01
Nechápem, posielal som iný link, neviem prečo to dalo tento link
30.08.2022 - 22:37:01
00
Jano, to šoroš klikol ctrl alt delete a vykonal napravu :-D nabuduce hrozi aj format C :-D
30.08.2022 - 22:40:15
05

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up