Aký alibizmus? Boli tam minimálne 2 od tej stavby. Spýtať sa ich, či sú v poriadku, či niečo nepotrebujú, zavolať záchranku a hasičov a žiaľ koniec. Hovor mi zbabelec, ale zákon mi neukladá povinnosť riskovať vlastný život, aby som tam preliezal tie vraky, keď neviem čo všetko tam môže byť, ako sa budú správať a podobne. Kľudne môže povoliť nejaký plech pod tlakom a zrazu nemá človek ruku, nohu, hlavu. Videl som, ako chalanovi rozdrvila prsty gurtňa v nákladiaku, lebo bol hrrr, išiel ju povoliť, v živote to nerobil, ale videl chalana, čo predtým povoľoval, tak že to také ťažké nebude. A to bola trápna gurtňa. Videl som naživo, ako praskla reťaz držiaca drevo na kamióne. Jediné šťastie, že nikto v okolí nebol a tá reťaz nikoho netrafila. Som videl, čo to spravilo s drevom na druhom kamióne, čo parkoval tesne vedľa neho. Každý 1 záchranár vám povie, že zraneného nikdy nevyťahujeme z auta. Nikdy. Musí sám z neho vyliezť. Môžeme otvoriť dvere a tak, ale nič viac. Nehýbeme s ním. Max obviazať rany. Keby začalo horieť auto, tak ho vytiahneme, či sa začalo potápať do vody a hrozilo by, že by sa ľudia v ňom utopili, to sú asi jediné výnimky. To že sa tam zastaví 5000 ľudí ničomu nepomôže, akurát to zablokuje cestu a sťaží príchod záchranných zložiek.
Presne tak 50kW na koleso, lebo presne to robi diferak, akurat musi byt aktivny. Tiez to zlepsi distribuciu vahy a elektricky vie volit zvysenu svornost, uzvairku, pomer nahonu v predu v zadu... To by bol aspon trocha argument pre elektriku. Tak isto 4 male motoy uchladis lahsie ako 2 alebo 1 velky. Nepotrebujes olejove vane v diferakoch. Vlastne mechanicky diferak ako celok. Co je asi jedna z najtazsie urobitlnych veci na slusnom aute aby nemal privelku svornost ani primalu.
Edit: Vidim, ze som neobjavil ameriku, len najskor musia predat vyhajpovanu kravinu, aby mohli dofinancovat vyvoj a za 2-3 roky povedat, ze ale musite vymenit lebo 4 motory su lepsie. Ked uz nejde predavat rychlejsie ani sportovejsie, ani schopnejsie v terene tak aspon povedia ze musis mat dva motory na vrch lebo je to ekonomickejsie
Predpokladam, ze kazde co ma nahon na vsetky 4 a je cisto elektricke.
Tak to - ako obyčajne - predpokladáš zle.
Len jediné auto to tak kvôli zatiaľ neprekonateľným konštrukčným problémom má - Rivian. Aj to je stále len startup, ktorý sa o tú sériovú produkciu skôr pokúša, akoby ju mal zvládnutú. Vyrába len desiatky kusov mesačne.
Na normalnom aute ako sa robilo do 2000 ano, ale motor pojde do obmedozvaca a aj tak este musis nejako zastavit.
Na epixlovine mozes vyhodit tak jedine seba a dufat, ze sa to vypne a zamkne, ked sa vzdialis od vozu.
Neviem ci vsetky ale vela modelov ma 4 motory na 4 kolesa. Ziadna prevodovka. Dokonca brzdia motrormi, ale neviem ci uz skusali aj uplne nahradit mechanicke brzdy len motormi. Dufam ze nie. Na to by mal byt zakon. Co nedokaze zastavit aj v pripade uplnom zlyhani vsetkeho, nema na ceste co robit. A hlavne ze bicykel musi mat 2 nezavisle brzdy. Auto zrejme nemusi mat ziadnu.
Bola reč o Š 120, ty expert na všetko okrem čítania s porozumením ...
Kice,pri takejto nehode by si tam akurát zavádzal zachranim zložkám,a neurobíš nič,jediné čo dokážeš je zdvihnúť telefón a zavolať pomoc.
Vidis tam niekde zachranne zlozky? Kym pridu prejde kolko? Kludne pol hodina. Nechci byt v takej situacii ty a vsetci co pojdu okolo budu alibisti ktori radsej odidu ako by ti podali prvu pomoc.
Bola reč o Š 120, ty expert na všetko okrem čítania s porozumením ...
Som jediny co si tu z teba nerobi prdel, ze chces nieco vyhadzovat oknom a napisem ti relevantnu odpoved a ty sa do mna este obuvas ? Tak sa spravas ku svojim kamaratom ? A ak to ze hovoris vylucne o S120, ktora tu bola spomenuta len ako priklad, si asi mohol z tvojho prispevku vediet len ty, tak som napisal odpoved pre oba pripady. whatever
I ked este je ista moznost, ze si to nemyslel ironicky, v tom pripade dakujem a na citane a pisanie rozhodne expert nie som to mas pravdu.
Len jediné auto to tak kvôli zatiaľ neprekonateľným konštrukčným problémom má - Rivian. Aj to je stále len startup, ktorý sa o tú sériovú produkciu skôr pokúša, akoby ju mal zvládnutú. Vyrába len desiatky kusov mesačne.
Moj predpoklad je zjavne lepsi, ako tvoja overena informacia.
Ako vravim musia najskor predat co uz maju, a z toho dofinancovat co nemaju. Resp nebudu si kanibalizovat trh.
Ked vravis o tych neprekonatelnych problemoch:
Mustang MACH-E 1400 prototype impressively pushes out the same amount of power as its predecessor, maxing out at a staggering 1,400 horsepower thanks to a seven-motor configuration, along with 2,300 pound-feet of torque and 2,300 pounds of downforce when traveling at 160 mph. Another advantage to using individual motors is the capability of shifting between front, rear, or all-wheel drive settings, which can be fine-tuned depending on your driving needs. Ocividne funguje nie 4 ale 7
A 4WD s hub motormi si postavi doma aj nadseny amater. copyrighti.pinimg.com i.pinimg.com
Dokonca je to tak strasne neriesitelne, ze cicani ti na to predaju kit: copyrightae01.alicdn.com ae01.alicdn.com
Ked si ma uz donutil zistovat informacie o problematike ktora ma nezaujima, tak som sa nad tym trocha zmyslel. A trufnem si povedat ze je dost pravdepodobne ze ked to ma 4 hub motory tak to ani diferencial nepotrebuje. Pret oze elektricky motor automaticky zvysi otoacky ked ho odlahcis a znizi pri zatazi. Cize aj bez akehokolvek riadenia bude auto drzat stopu v zakrute. Ako dobre to bude funkcne je otazne asi to nebude na kruh ale do mesta verim, ze absolutne v pohode.
Kice, prosím, čo tam môžeš robiť? Evidentne už máš plán postupu prác. Na začiatok by si mohol zadefinovať, koľko ľudí je optimum, aby sa tam zastavili a potom tie práce, čo môžu robiť.
Jano1987 Mas uplnu pravdu, ale nechaj ho. Chce urobit dobru vec, tak ho za to nepranieruj. Hrdinovia vela krat zachranili den, racio nevedie vzdy k najlepsim vysledkom.
Vidis tam niekde zachranne zlozky? Kym pridu prejde kolko? Kludne pol hodina. Nechci byt v takej situacii ty a vsetci co pojdu okolo budu alibisti ktori radsej odidu ako by ti podali prvu pomoc.
Scarinko viem o čom hovorím,a naozaj nechci byť v takej situácii,lebo najhoršia je tá bezmocnosť,keď aj chces a nedokážeš,lebo sa k tomu človeku nevieš dostať,a jediné čo dokážeš je otvoriť dvere,ak sa dajú,a čakať len na záchranku.Takze ak si nezažil tak radšej nekomentuj.
scarinko Nechapem celkom toto tovje tazenie. Treba pomoct ked sa da, ano na to msa asi zhodneme vsetci. Ci je to ale dobry napad v pripade z tvojho videa vie len Boh a ten nepovie. Clovek iduci okolo sa musi riadit len tym co vie. Cize nejakymi pravidlami, raciom, instinktom, vycvikom, sucitom.... Kazdy sme iny, kazdy mame ine vedomosti, ine schopnosti, ine skusenosti. Kazdy by sme pre to reagovali trocha inak. Ktora reakcie by bola spravna nevie nikto, to sa da povedat len spatne.
Moj vycvik a racio hovori :
Prvorada je bezpecnost zachranara.
Az zabezpecim, aby sa pri pomahani nemohlo stat dalsie nestastie a meisto jedej obete som nemal vo finale dalsie, mozem ist pomahat.
To ale v tomto pripade s tym co mam v aute urobit neviem. Preto nejlepsie co mozem urobit je nezavadzat do prichodu toho co vie a ma vybavenie.
BTW: update od zachranarov. Viete ako sa zmenila prva pomoc pri zranenom v bezvedomi bez pulzu a dychu ? Kto nevie nech si nastuduje. Nemam priestor to tu vysvetlovat, ale co je dolezite je, ze sa uz nedycha. A aj to preco sa to zmenilo. Zmenilo sa to lebo ludia bez praxe to v tom strese domrsili a v konecnom dosledku sposobili dalsiu traumu postihnutemu. Iniciativny blbec horsi ako triedny nepriatel. A to bohuzial plati aj tu.
Pomahjte ale v ramci svojich moznosti a nie domnelich, teoretickych, ale skutocnych praxou overenych.
BTW: update od zachranarov. ... ale co je dolezite je, ze sa uz nedycha. A aj to preco sa to zmenilo. Zmenilo sa to lebo ludia bez praxe to v tom strese domrsili a v konecnom dosledku sposobili dalsiu traumu postihnutemu. Iniciativny blbec horsi ako triedny nepriatel.
Kenai zase trochu motá.
Hej, nie je nutné dýchať, ale nie je to zakázané. Ak sa bojíte nejakej nákazy, ak sú v oblasti úst zvratky, krv, špina a pod., tak netreba dýchať, stačia kompresie. Ale ak sa nebojíte nákazy (napríklad je to niekto blízky), nie je krv či zvratky a ak to viete, tak samozrejme dýchať môžete.
Skrátka nie je to nutné, ale nie je to zakázané, najmä ak to viete robiť.
Úplne prvá vec po nereagovaní postihnutého a po zaistení vlastnej bezpečnosti je vytočenie 155 a nastavenie hlasitého odposluchu a maximálnej hlasitosti. Operátor/ka vás potom bude navádzať, veľmi to v tom strese pomáha, iba počúvate jeho pokyny a nemusíte na nič iné myslieť.
A najlepšie je volať cez aplikáciu 155, ktorú treba mať v mobile. Má to výhodu, že spolu s hovorom sa operátorovi odošle aj vaša GPS poloha, takže hneď vidí, odkiaľ voláte a ušetríte vzácny čas vysvetlovaním polohy (ktorú v prípade nehody ani nemusíte presne poznať). https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.x155.app
Kice, prosím, čo tam môžeš robiť? Evidentne už máš plán postupu prác. Na začiatok by si mohol zadefinovať, koľko ľudí je optimum, aby sa tam zastavili a potom tie práce, čo môžu robiť.
Ty jednoznačne vieš, že sa tam pomôcť nedá. Je ti to jasné z toho videa.
Keby som k nehode prišiel ja, asi by som si predtým nemal možnosť pozrieť to video. Nemám tvoju múdrosť, že hneď vieš, že sa pomôcť nedá. Preto by som sa najprv pokúsil zistiť stav a zhodnotil by som možnosti ako pomôcť. Určite s dôrazom na vlastnú bezpečnosť.
Koľko ľudí je optimum? No asi by ich malo byť viac ako nula.
Pri svojej športovej činnosti som párkrát organizoval záchrannú akciu. Profíci určite pomôžu najlepšie, ale zažil som ten nekonečne vlečúci sa čas, kým prišli...
Kice prídem tam, spýtam sa, či niečo netreba. Ak povedia nie, tak odchádzam a nezavadziam. Ale keď vidím, že predo mnou už prešlo XY áut a len tam postávajú ľudia a nič nerobia, tak tam zastavovať nebudem. Keby to bolo nutné, tak niekto tam bude mávať, že treba pomôcť. Preto sú aj pravidelne všade kolóny, aj keby nemuseli, každý Slovák sa musí pozrieť, čo sa to stalo, spomaliť a najlepšie aj natočiť.
Edit: samozrejme odpovede na moje otázky som sa nedočkal, len to, že tých osôb musí byť viac ako 0.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pravda je uprostred. Každá náprava má svoj motor a prevodovku. Napríklad https://www.topspeed.sk/userfiles/articles/11-02/17196/1582237235-audi.e.tron.electric.motor.topspeed.sk.jpg
Pravda je uprostred. Každá náprava má svoj motor a prevodovku. Napríklad https://www.topspeed.sk/userfiles/articles/11-02/17196/1582237235-audi.e.tron.electric.motor.topspeed.sk.jpg
Presne tak 50kW na koleso, lebo presne to robi diferak, akurat musi byt aktivny. Tiez to zlepsi distribuciu vahy a elektricky vie volit zvysenu svornost, uzvairku, pomer nahonu v predu v zadu... To by bol aspon trocha argument pre elektriku. Tak isto 4 male motoy uchladis lahsie ako 2 alebo 1 velky. Nepotrebujes olejove vane v diferakoch. Vlastne mechanicky diferak ako celok. Co je asi jedna z najtazsie urobitlnych veci na slusnom aute aby nemal privelku svornost ani primalu.
Edit: Vidim, ze som neobjavil ameriku, len najskor musia predat vyhajpovanu kravinu, aby mohli dofinancovat vyvoj a za 2-3 roky povedat, ze ale musite vymenit lebo 4 motory su lepsie. Ked uz nejde predavat rychlejsie ani sportovejsie, ani schopnejsie v terene tak aspon povedia ze musis mat dva motory na vrch lebo je to ekonomickejsie
https://www.slashgear.com/four-reasons-quad-motor-evs-should-excite-you-27604474/
https://electrek.co/2019/12/05/porsche-testing-4-motor-electric-suv-drivetrain-next-macan/
Len to nesmu supnut do kolies, ako to robia v lacnakoch ta neodpruzena hmotnost by bola katastrofa.
Tak to - ako obyčajne - predpokladáš zle.
Len jediné auto to tak kvôli zatiaľ neprekonateľným konštrukčným problémom má - Rivian. Aj to je stále len startup, ktorý sa o tú sériovú produkciu skôr pokúša, akoby ju mal zvládnutú. Vyrába len desiatky kusov mesačne.
Na epixlovine mozes vyhodit tak jedine seba a dufat, ze sa to vypne a zamkne, ked sa vzdialis od vozu.
Neviem ci vsetky ale vela modelov ma 4 motory na 4 kolesa. Ziadna prevodovka. Dokonca brzdia motrormi, ale neviem ci uz skusali aj uplne nahradit mechanicke brzdy len motormi. Dufam ze nie. Na to by mal byt zakon. Co nedokaze zastavit aj v pripade uplnom zlyhani vsetkeho, nema na ceste co robit. A hlavne ze bicykel musi mat 2 nezavisle brzdy. Auto zrejme nemusi mat ziadnu.
Bola reč o Š 120, ty expert na všetko okrem čítania s porozumením ...
Tomu človeku by mali zakázať prístupy na internety ...
Vidis tam niekde zachranne zlozky? Kym pridu prejde kolko? Kludne pol hodina. Nechci byt v takej situacii ty a vsetci co pojdu okolo budu alibisti ktori radsej odidu ako by ti podali prvu pomoc.
Som jediny co si tu z teba nerobi prdel, ze chces nieco vyhadzovat oknom a napisem ti relevantnu odpoved a ty sa do mna este obuvas ? Tak sa spravas ku svojim kamaratom ? A ak to ze hovoris vylucne o S120, ktora tu bola spomenuta len ako priklad, si asi mohol z tvojho prispevku vediet len ty, tak som napisal odpoved pre oba pripady. whatever
I ked este je ista moznost, ze si to nemyslel ironicky, v tom pripade dakujem a na citane a pisanie rozhodne expert nie som to mas pravdu.
Len jediné auto to tak kvôli zatiaľ neprekonateľným konštrukčným problémom má - Rivian. Aj to je stále len startup, ktorý sa o tú sériovú produkciu skôr pokúša, akoby ju mal zvládnutú. Vyrába len desiatky kusov mesačne.
Moj predpoklad je zjavne lepsi, ako tvoja overena informacia.
Ako vravim musia najskor predat co uz maju, a z toho dofinancovat co nemaju. Resp nebudu si kanibalizovat trh.
Ked vravis o tych neprekonatelnych problemoch:
Mustang MACH-E 1400 prototype impressively pushes out the same amount of power as its predecessor, maxing out at a staggering 1,400 horsepower thanks to a seven-motor configuration, along with 2,300 pound-feet of torque and 2,300 pounds of downforce when traveling at 160 mph. Another advantage to using individual motors is the capability of shifting between front, rear, or all-wheel drive settings, which can be fine-tuned depending on your driving needs. Ocividne funguje nie 4 ale 7
A 4WD s hub motormi si postavi doma aj nadseny amater.
Dokonca je to tak strasne neriesitelne, ze cicani ti na to predaju kit:
Ked si ma uz donutil zistovat informacie o problematike ktora ma nezaujima, tak som sa nad tym trocha zmyslel. A trufnem si povedat ze je dost pravdepodobne ze ked to ma 4 hub motory tak to ani diferencial nepotrebuje. Pret oze elektricky motor automaticky zvysi otoacky ked ho odlahcis a znizi pri zatazi. Cize aj bez akehokolvek riadenia bude auto drzat stopu v zakrute. Ako dobre to bude funkcne je otazne asi to nebude na kruh ale do mesta verim, ze absolutne v pohode.
Scarinko viem o čom hovorím,a naozaj nechci byť v takej situácii,lebo najhoršia je tá bezmocnosť,keď aj chces a nedokážeš,lebo sa k tomu človeku nevieš dostať,a jediné čo dokážeš je otvoriť dvere,ak sa dajú,a čakať len na záchranku.Takze ak si nezažil tak radšej nekomentuj.
Moj vycvik a racio hovori :
Prvorada je bezpecnost zachranara.
Az zabezpecim, aby sa pri pomahani nemohlo stat dalsie nestastie a meisto jedej obete som nemal vo finale dalsie, mozem ist pomahat.
To ale v tomto pripade s tym co mam v aute urobit neviem. Preto nejlepsie co mozem urobit je nezavadzat do prichodu toho co vie a ma vybavenie.
BTW: update od zachranarov. Viete ako sa zmenila prva pomoc pri zranenom v bezvedomi bez pulzu a dychu ? Kto nevie nech si nastuduje. Nemam priestor to tu vysvetlovat, ale co je dolezite je, ze sa uz nedycha. A aj to preco sa to zmenilo. Zmenilo sa to lebo ludia bez praxe to v tom strese domrsili a v konecnom dosledku sposobili dalsiu traumu postihnutemu. Iniciativny blbec horsi ako triedny nepriatel. A to bohuzial plati aj tu.
Pomahjte ale v ramci svojich moznosti a nie domnelich, teoretickych, ale skutocnych praxou overenych.
BTW: update od zachranarov. ... ale co je dolezite je, ze sa uz nedycha. A aj to preco sa to zmenilo. Zmenilo sa to lebo ludia bez praxe to v tom strese domrsili a v konecnom dosledku sposobili dalsiu traumu postihnutemu. Iniciativny blbec horsi ako triedny nepriatel.
Kenai zase trochu motá.
Hej, nie je nutné dýchať, ale nie je to zakázané. Ak sa bojíte nejakej nákazy, ak sú v oblasti úst zvratky, krv, špina a pod., tak netreba dýchať, stačia kompresie. Ale ak sa nebojíte nákazy (napríklad je to niekto blízky), nie je krv či zvratky a ak to viete, tak samozrejme dýchať môžete.
Skrátka nie je to nutné, ale nie je to zakázané, najmä ak to viete robiť.
Úplne prvá vec po nereagovaní postihnutého a po zaistení vlastnej bezpečnosti je vytočenie 155 a nastavenie hlasitého odposluchu a maximálnej hlasitosti. Operátor/ka vás potom bude navádzať, veľmi to v tom strese pomáha, iba počúvate jeho pokyny a nemusíte na nič iné myslieť.
A najlepšie je volať cez aplikáciu 155, ktorú treba mať v mobile. Má to výhodu, že spolu s hovorom sa operátorovi odošle aj vaša GPS poloha, takže hneď vidí, odkiaľ voláte a ušetríte vzácny čas vysvetlovaním polohy (ktorú v prípade nehody ani nemusíte presne poznať).
https://play.google.com/store/apps/details?id=sk.x155.app
Ty jednoznačne vieš, že sa tam pomôcť nedá. Je ti to jasné z toho videa.
Keby som k nehode prišiel ja, asi by som si predtým nemal možnosť pozrieť to video. Nemám tvoju múdrosť, že hneď vieš, že sa pomôcť nedá. Preto by som sa najprv pokúsil zistiť stav a zhodnotil by som možnosti ako pomôcť. Určite s dôrazom na vlastnú bezpečnosť.
Koľko ľudí je optimum? No asi by ich malo byť viac ako nula.
Pri svojej športovej činnosti som párkrát organizoval záchrannú akciu. Profíci určite pomôžu najlepšie, ale zažil som ten nekonečne vlečúci sa čas, kým prišli...
Ale treba sa naučiť niečo o prvej pomoci. Aj keď sa na cudzieho kamionistu vykašle, k svojmu dietaťu predsa len bude pristupovať inak.
Edit: samozrejme odpovede na moje otázky som sa nedočkal, len to, že tých osôb musí byť viac ako 0.