cokupit napísal:
Jaroh ale uz len z toho "tonu" akym pises o bezpecnosti a plynulosti sa zda, ze bud nechapes o co ppz ide, alebo co je este horsie, nechces chapat. (Bez urazky, snad sa mylim).

Vacsina z nas sme tu chodci, cyklisti aj vodici. Vacsina z nas ma bohate skusenosti, boli sme mnohokrat obmedzeni ci ohrozeni chodcami, cyklistami aj vodicmi. Niektori si aj prizname, ze nie vzdy sa sami spravame idealne.

Bezpecnost a plynulost musi byt vyvazena a zahrnovat vsetkych. Problem je, ze chodec na ceste nie je bezpecna a plynula situacia. Preto sa okrem jej prechadzania na cestach vyskytuju co najmenej. Dokonca este aj ked daky chodec ide niekde po krajnici medzi hornou a dolnou, dozvies sa o tom z radia! Pritom ma plne zakonne pravo na tej ceste byt, ale aj tak je vsetkymi vnimany ako riziko.

Cyklista je na mnohych usekoch presne to iste = zbytocne a velke riziko. Naozaj si niekto mysli, ze cyklista v plnej premavke niekde na pretazenom medzinarodnom tahu prispieva k bezpecnosti a plynulosti? Samozrejme ze ju narusuje. Bola tu presne ta debata, ked sa nejaky sef kamionistov stazoval, ze jeden rekreacny cyklista na vylete pokojne obmedzi a zdrzi desiatky aut, ludi, tovar. Zbytocna nervozita, zbytocne riziko. Vsetko len nie bezpecnost a plynulost.

Preto ta chcem poprosit, ked nabuduce budete rokovat s ppz, skuste im navrhnut "podme najst zlatu strednu cestu, vy pustite nieco cyklistom a my cyklisti zase podporime napriklad rozumne navrhy usekov, kam budu osadene zakazove znacky pre cyklistov. Zacnime spolu doraznejsie pracovat na tom, aby vznikalo nielen co najviac cyklotras a procyklo usekov, ale tiez usekov bez cyklistov. Pretoze je to na prospech nas vsetkych, dostat sa tam kam chceme a na dopravnom prostriedku na ktorom chceme BEZPECNE A PLYNULO. A pretoze bezhlave tlacenie len svojej agendy je kontraproduktivne"
Takto nejak si to ako chodec, cyklista a vodic predstavujem...


pokial ma pamat neklame, tak "bezpecnost a plynulost" premavky je/bol argument vyuzivany PZSR aj pri neschvaleni bus-pruhov, napriklad v BA. Takze, dalo by sa to teraz otocit, ze vlastne, bez urazky, ty nechapes...
01.04.2022 - 20:46:50
00
Stanos nechapem, ale hlavne ze si "vysvetlil"

"Dopravné inšpektoráty nemajú čo byť "naklonené autám", majú byť naklonené doprave. A je čisto na projektantovi, obci či cestnom správnom orgáne že akú dopravu chcú na danej komunikácii preferovať alebo naopak zakázať a ako majú tie dopravné módy navzájom interagovať. Oni chcú a určia (na základe mnohých kritérií), že tu bude cyklopruh, priechod pre cyklistov, zákaz vjazdu motorovým vozidlá, cesta 1. triedy a pod. Bohužiaľ, v zákone je ešte stále uvedený aj DI, ale to je prežitok, ministerstvo dopravy už avizuje, že stanovisko DI bude síce povinné. ale nie zaväzné. Buď si istý, že projektant, obec či cestný správny orgán má oveľa vyššiu kvalifikáciu na to, aby vedel posúdiť, čo je dobré a čo je zlé, než policajt. "

Sice sa ti to nepaci, ale cestna doprava su v nasich podmienkach najma auta. Preprava ludi aj tovarov bicyklami je minimalna a bez kvalitnej infrastruktury aj bude. Pritom sam som zastancom toho, aby z miest boli auta vytlacane.
A ak si myslis ze cso/obec/projektant sa lepsie ako policajt vyzna v otazkach bezpecnosti a plynulosti, tak skoda reci. Podstatny rozdiel je aj v tom, ze policajt musi prihliadat na dopravnu situaciu komplexne v sirokom okoli. Projektant riesi to co projektuje a ako tym ovplyvni dalsie tri krizovatky alebo vedlajsie dediny ho nemusi zaujimat. Detto obec a obcania, ktori nieco chcu ci nechcu PRE SEBA, ale absolutne neriesia, ako tym ovplyvnia vsetkych naokolo. Ved ruku na srdce, vsetci by sme chceli, aby nam pod oknami nemohol nikto jazdit a mali by sme bozsky klud. Akurat ze doprava je verejny zaujem a nie len MOJ...
Ked bude kazdy iba slepo pretlacat to svoje, nikam sa nedostaneme.
02.04.2022 - 19:25:54
00
cokupit napísal:
A ak si myslis ze cso/obec/projektant sa lepsie ako policajt vyzna v otazkach bezpecnosti a plynulosti, tak skoda reci.


cokupit, si úplne mimo. Je to presne naopak - ak niekto v relevantných rozhodovacích štruktúrach na Slovensku neovláda moderné princípy bezpečnosti cestnej premávky, tak sú to dopravné inšpektoráty Policajného zboru (česť výnimkám).

Máš o policajtoch nejaké romantické či naivné predstavy. :-)
02.04.2022 - 20:51:29
02
Jaroh napísal:
Jano1987 lenže on sa musí vyjadriť ku KAŽDÉMU stojanu, nielen k tomu 6 metrovému. A najmä policajt sa k tomu nemá prečo vecne vyjadrovať, veď to je predsa vec správcu chodníka (obce), že či tam chce stojan a aký tam chce stojan. a policajt nemá čo takéto rozhodnutie skúmať. A je vec projektanta, aký stojan tam navrhne, aby najlepšie vyhovoval zadaniu a vec cestného správneho orgánu, aby ti ten stojan nezavadzal. Vyjadrenie policajta nemá nijakú vecnú relevanciu, ten iba oprávnene nadáva, že musí riešiť aj takéto prkotiny a nemá potom čas na dôležitejšie veci.



Takže som sa nedozvedel žiadne problematické rozhodnutia za posledné roky. Dopravný inšpektorát má na starosti dopravu, teda aj chodcov, či cyklistovi. Ak sa jeho kompetencie presunú inde, prosím. Ale zaparkovaný bicykel v stojane tvorí prekážku na chodníku. Pre mňa ako chodca je irelevantné, či to je auto, bicykel, alebo mimozemská loď. Tvorí prekážku v priestore určenom pre mňa. To isté budem tvrdiť, aj keď budem cyklista a chodec, či auto sa bude nachádzať priestore určenom pre mňa. To isté bude platiť aj pre mňa ako šoféra motorového vozidla.
03.04.2022 - 01:56:13
00
Jaroh napísal:
cokupit, si úplne mimo. Je to presne naopak - ak niekto v relevantných rozhodovacích štruktúrach na Slovensku neovláda moderné princípy bezpečnosti cestnej premávky, tak sú to dopravné inšpektoráty Policajného zboru (česť výnimkám).

Máš o policajtoch nejaké romantické či naivné predstavy. :-)


Hej hej, ukoncit to ad hominem utokom. Moderne a odborne...
03.04.2022 - 08:34:14
00
Prepána, kde tam vidíš nejaký útok?
03.04.2022 - 09:23:20
02
Vsade. Ja som mimo, ja mam predstavy, policajti su tiez blbci co o bezpecnosti nic nevidia, len ty si lietadlo. Sa cudujem ze ta vobec pustaju na ppz cez vratnicu s takymito argumentacnymi kvalitami.
Kazdopadne v teme "ti co kazia meno normalnym cyklistom" si spravne... Len je smutne, ze tymto svojim povyseneckym a arogantnym pristupom tam reprezentujes aj nas ostatnych. Asi aj preto mate take "uspechy". Ale ja viem, to ti blbci na ppz co vidia aj viac ako dve kolesa za to mozu... Nebavia ma taketo "diskusie".
03.04.2022 - 14:32:09
00
cokupit, len z čisto metodologického hľadiska: tento tvoj prispevok nesie oveľa viac znakov ad hominem argumentácie než ktorýkoľvek môj :-).
Peknú nedeľu.
03.04.2022 - 14:55:43
03
Spravne, akcia vyvola reakciu
03.04.2022 - 19:15:46
00
https://www.bratislavskenoviny.sk/rozhovory/71072-su-uz-vodici-ohladuplnejsi-k-cyklistom-rozhovor-so-sefom-cyklokoalicie-k-novemu-cestnemu-zakonu

Čo som sa dozvedel z článku:
1) za všetko môžu autá a rýchlosť.
2) jazda cyklistov v jednosmerke a na chodníku je najťažší prečin cyklistov.
3) bezohľadná jazda cyklistov je v pohode, lebo pri nej neumierajú chodci
4) samozrejme že si chodec zaslúži väčšiu právnu ochranu, ale keďže vieme, že cyklisti nezabíjajú chodcov, ale autá, tak treba riešiť autá.
5) riešením bezohľadnej jazdy kolobežkami a ohrozovaním chodcov je pokutovanie zle zaparkovaných kolobežiek.

Nízka úroveň článku, keďže v prípade otázok na problémy čo spôsobujú cyklisti sme sa nedočkali odpovede, len odvedenie pozornosti na autá. Vyzerá to viac ako PR článok.
04.04.2022 - 14:37:01
02
😂 veru... 20% nehôd majú na svedomí opilci, tak treba riešiť triezvych, lebo robia 80% nehôd 😂
04.04.2022 - 14:51:18
01
a predpokladám, že drvivú väčšinu priestupkov ako peší, cyklista a aj motorista spôsobuje biely muž ... zakážme mu vstup do premávky
04.04.2022 - 14:54:13
03
Jano1987 napísal:
Čo som sa dozvedel z článku:
1) za všetko môžu autá a rýchlosť.

KDE?

Jano1987 napísal:
2) jazda cyklistov v jednosmerke a na chodníku je najťažší prečin cyklistov.

KDE?

Jano1987 napísal:
3) bezohľadná jazda cyklistov je v pohode, lebo pri nej neumierajú chodci

KDE?

Jano1987 napísal:
5) riešením bezohľadnej jazdy kolobežkami a ohrozovaním chodcov je pokutovanie zle zaparkovaných kolobežiek.

KDE?

Kde v tom clanku su napisane tieto vyroky resp. vyroky, z ktorych by dane vyplyvalo?

Maly kviz. Ked je napriklad uvedena veta:
Pri cyklistoch je typickým porušením predpisov jazda na chodníku či napríklad jazda v nesprávnom smere v jednosmerke.

tak z nej vyplva, ze jazda na chodniku resp. v protismere je a.) typicky priklad porusenia predpisov alebo b.) toto su tie najtazsie preciny?

Dalej z vety:
Na rozdiel od rýchlosti vozidiel však takéto priestupky len zriedka spôsobia nehodu, nehovoriac o tragických následkoch.

je hned jasne, ze pocet nehod sposobenych cylistami je nenulovy, ako je teda mozne tvrdit, ze v tom clanku je informacia, ze za VSETKO mozu auta a rychlost?

Atd. atd... Tieto tendencne vyklady textu, to uz je uplne smutne.
04.04.2022 - 14:58:26
06
Don't feed the troll... co mne v tom clanku trosku chyba, kedze predpokladam, ze cyklokoalicia primarne bojuje za commute, je prave rozviest ten bod ohladom zdielanych chodnikov, co vyzera byt trend u nas vo vychodnej europe.. lebo z mojho pohladu je to dlhodobo neudrzatelne.
Napr v Prahe su uz tie najhlavnejsie tahy absolutne pretazene, napr hlavna severo-juzna trasa je pri navrate z prace takmer neprejazdna a cim dalej tym viac bude vyvolavat konflikty.. a predstavy planovacov, ze pri kazdo prejazde a pod bude musiet cyklista spomalit a pod je uplne scestna.. kedze v takom pripade pri znizeni priemerky pod istu hranicu bude cyklistika nekonkurencie schopna..
04.04.2022 - 15:09:59
04
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/cyklista-v-brne-nezvladl-predjizdeni-policejni-kamera-zachytila-naraz-do-auta-40397232
17.05.2022 - 10:19:03
00
keyboard_arrow_up