Stále idú štýlom "nás mnóga"

hmm,dokedy ...
Kopírujem zaujímavý text z uzavretej skupiny:
Velmi zajímavý text od Defence UA:
V noci na 14. srpna zahájila Ukrajina novou sérii účinných úderů proti ruským letištím v Ruské federaci. Mezi cíli byly letecké základny u Voroněže, Borysoglebsku a každému Ukrajinci známé letecké základně Savasleyka 650 km od hranic, ze které pravidelně startují nosiče MiG-31K s Kh-47 „Kynzhal“.
Nyní je zde ale naděje, že nepřítel z ní již neodletí. Ukazuje to video z místa činu, kde si obyvatel ruského vnitrozemí stěžuje, že ruská protivzdušná obrana tohoto extrémně důležitého letiště nedokáže sestřelit ani jeden úderný dron.
Důvod je docela banální - na letecké základně Savasleyka jsou za veškerou protivzdušnou obranu zodpovědné kulomety typu ZU-23-2. Výkonnější zařízení nebyla zaznamenána - na rozdíl od výsledků dopadu. Satelitní služba NASA ukazuje silný požár v oblasti vykládání a skladování paliv a mazacích materiálů.
MiG-31 používá specifické palivo – petrolej T-6. Jedná se o speciální těžké tepelně stabilní palivo, které je určeno pro nadzvukové lety ve velké výšce, ve kterém se petrolej zahřívá na 100-150 stupňů. MiG-31 může používat jiná paliva, například nejběžnější RT petrolej, ale s omezeními letových režimů. Například bez nadzvukových výškových letů - bez nichž je odpalování X-47 nemožné.
Petrolej T-6 se v Ruské federaci používá pouze v MiGu-31 a jde to unikátní druh paliva speciálně pro tento typ. Dříve jej používal i MiG-25, ale tento stroj je již dávno vyřazen z provozu. Dalším podobným typem paliva je T-8B, které se používá v Tu-160. Tato paliva se vyrábějí jen z určitých druhů ropy a ne v každé rafinérii.
To znamená, že zničení zásob paliva, stejně jako části palivové infrastruktury letiště, je již poměrně významný výsledek vedoucí pro omezení aktivit MiGů-31. Tím je také zpochybněna otázka umístění MiGu-31K na této letecké základně. To samozřejmě neznamená, že nepřítel nebude moci přesunout letadla na jiné letiště, ale v každém případě jde o další komplikace pro nepřítele. Na letišti "Savasleyka" jsou umístěny nejen MiG-31K, ale také MiG-31BM, což jsou stíhačky využíváné k výcviku pilotů.
Stojí za připomenutí, že služba NASA-FIRMS zaznamenává požáry, nikoli výbuchy. To znamená, že se nezobrazí například poškození letadel, pokud nedošlo ke vznícení. UA drony jsou vybaveny náložemi, které detonují ve vzduchu nad cílem. Jsou ideální pro ničení letadel na otevřených prostranstvích. A přesně takto jsou uloženy MiGy-31, protože na letišti "Savasleyka" pro ně nejsou žádné kryty. Minimálně od 30. června 2024, byly MiGy-31K chráněny pouze pneumatikami.
https://www.facebook.com/groups/390862303211503/posts/806149421682787/