ahojte, v tomto odvetvi komponentov sa vobec nevyznam, preto by som si radsej chcel nechat poradit. Potreboval by som spolahlivy cyklocomputer, ktory by zaznamenaval:
- rychlost
- prejdene km
- nadmorsku vysku(stacilo by max min), ale keby zaznamenal aj profil bolo by ok
- a mozno aj sklon terenu
dajte nejake typy, ani nie uplne lacne a ani uplne drahe
dik
sorry ale ten bod 1 je nespravne
pretoze blizssie k stredu je pomalsia obvodova rychlost magnetu a preto je magnet dlhsi cas pri senzore preto je menej presne meranie. presnejsie je co najdalej od stredu-co najblizssie k rafiku
Dobra teoria. A ako konkretne zavisi presnost merania poctu otacok od toho, kolko casu stravi magnet pri senzore? Hadam cim kratsi cas je magnet pri senzore, tym vyssia sanca, ze pri urcitej rychlosti a urcitej velkosti medzery medzi magnetom a senzorom uz rele v senzore magnet nezosnima.
Lebo čo som videl na foto montáže, tak skoro vždy som videl montáž drôtového snímača viac pri oske a montáž bezdrôtového asi v strede, alebo viac ku kraju, ale nie úplne pri ráfiku, tak preto sa pýtam kde je najlepšie umiestniť bezdrôtový snímač...aby to bolo ako tak presné...Prečo potom drôtové montujú viac ku stredu ?
Este Ti nestacilo? Namontuj to na stred nech pokojne spavas a hotovo. A ak zvladas odmerat obvod kolesa tak ho odmeraj a jeho obvod v mm zadaj do tachaca - to je to stvormiestne cislo. Ak ho odmerat nezvladas, tak zadaj cislo z tej tabulky. Hotovo.
Lebo čo som videl na foto montáže, tak skoro vždy som videl montáž drôtového snímača viac pri oske a montáž bezdrôtového asi v strede, alebo viac ku kraju, ale nie úplne pri ráfiku, tak preto sa pýtam kde je najlepšie umiestniť bezdrôtový snímač...aby to bolo ako tak presné...Prečo potom drôtové montujú viac ku stredu ?
Nevidel som všetky snímače sveta, ale väčšinou sú drôtové snímače menšie a aby boli dosť blízko magnetu, musia byť bližšie k oske.
Naopak bezdrôtové snímače sú väčšie (je v nich elektronika a baterka) a preto ľahko dosiahnu aj vzdialenejší magnet ďalej od stredu.
A Jezus má pravdu, robíš z toho zbytočnú vedu. Dôležitá je vzdialenosť magnetu, nech spoľahlivo sníma a ak chceš vyššiu presnosť, tak zmeraj koleso, najlepšie nafúkané a zaťažené tak, ako v prevádzke.
Jezus:
Neboj sa zvládnem to...nie som keketko ako si možno myslíš, len som chcel vedieť ako si to vysvetlia druhý, tú montáž som myslel...viem to odmerať v milimetroch aj centimetroch aj zadať to viem do počítača, mám meter aj ruky na to aby som to urobil a hlavu na to aby som to vyrátal...Nemusíš sa hneď zavzdušňovať na tím čo sa pýtam...Chcem sa v tom naplno uistiť ako je to čo možne najlepšie namontovať aby to čo možne najlepšie aj fungovalo a čo možne aj najlepšie meralo údaje. Asi toľko, keď sa ty nechcelo písať nemusel si, ale napísal si a ja ty za to ďakujem, len bez bez komentára "ešte Ty nestačilo" by to bolo bez urážky a správnejšie.
Mi napadlo, že žena má magnet s takým nešťastným úchytom, že sa rád otáčal okolo špice. Preto som ho umiestnil tam, kde sa križujú špice tak, aby bol fixovaný proti otočeniu. Takže umiestnenie určuje poloha magnetu. Proste rob a rozmýšľaj nad vhodným umiestnením podľa tvojej konkrétnej situácie.
A neviem čo chceš rátať pri meraní obvodu kolesa. Ak to chceš rátať z priemeru, tak to nebude presná cesta.
Stále nechápem, lebo tam vôbec nič rátať netreba, ale budiž nechajme to tak.
Teda ešte k tej montáži, o ktorú tu ide: Asi nebolo povedané, že na strane brzdového kotúča je väčšia vzdialenosť vidly a magnetu ako na strane bez kotúča. Tak aj to ber do úvahy, aby ti čidlo správne dosiahlo k magnetu.
No ak zadávaš podľa tabuliek tak netreba rátať, ale ak to niekto chce na milimetre presne tak si vyráta obvod kolesa v milimetroch na jedno otočenie a má presnejšiu hodnotu, ale to zavisí aj od zaťaženia a plášťu...Ok. dík za upozornenie, to ma ani nenapadlo, že na strane kotúča to je ďalej, ale to nevadí, snímač si aj tak musíš natočiť ku magnetu na 2 mm takže tam si to natočíš viac ako na druhej strane a máš...
Kice:
tak som to myslel to prerátanie, že si zmeriaš jedno otočenie kolesa a výsledok v milimetroch máš vlastne mieru v palcoch podľa tabuľky a opačne...to prerátanie som myslel odmeranie, zmenu z palcov na milimetre odmeraním-vyrátaním...ale nešlo o to, ale o správnu montáž snímača, som chcel vedieť ako to majú ostatný na tej vidlici namontované, či viac k oske, alebo k ráfiku...a na ktorej strane vidlice ho majú...ale tak asi je to jedno viac menej, nemá to vplyv na správne meranie, ale vplyv má vzdialenosť snímača a magnetu.
Snímač už ako tak chápeš, ale to meranie obvodu pletieš jedna radosť.
Žiadne prerátanie na palce, žiadne tabuľky, nič také netreba.
Na podlahe si urobíš dve značky na otáčku kolesa. Zmeriaš ich vzdialenosť v mm. Dostaneš 4 miestne číslo, ktoré zadáš do cyklokomputera. To je všetko. Len meriaš, nerátaš.
Veď áno, viem ako...možno som to zle napísal a je to už celé dopletené u mňa, tak zato nechápeš tomu čo píšem a ako to myslím...ale čo som chcel vedieť tak viem a o to išlo...o montáž a polohu snímača
Suhrn: Nahodis cyklopocitac. Snimac umiestnis hocikde na vidlu, na hociktoru stranu. Len nie na kotuc
Na zem rozlozis meter. Das bike na 0 das na nafukanu gumu ciarku, spravis jednu otocku a odcitas dlzku. Dostanes obvod v mm. Odporucam premerat x krat a spravit priemer. To zadas do tachaca. Done
Nemohol by si mi to nakresliť s popisom čo ako spraviť presne aby som to nedoplietol prepáč, nemohol som si to odpustiť...považujem to za uzavreté...téma môže pokračovať ďalej tam kde sme začali horúčkovito debatovať začalo to polohou snímača a skončilo pri matike a metri Ospravedlňujem sa za možné nedorozumenia z mojej strany každému
Dobra teoria. A ako konkretne zavisi presnost merania poctu otacok od toho, kolko casu stravi magnet pri senzore? Hadam cim kratsi cas je magnet pri senzore, tym vyssia sanca, ze pri urcitej rychlosti a urcitej velkosti medzery medzi magnetom a senzorom uz rele v senzore magnet nezosnima.
to neni teoria to je prax. tvoja teoria hovori ze najlepsie by bolo mat magnet na oske - teda kedy by bol spinac stale zapnuty. v snimaci nie je rele ale cievka ktora pri zmene magnetickeho pola indukuje napatie.
kazdy magnet ma okolo seba magneticke pole na ktore je citlivy snimac. preto je lepsie mat ten snimac v tom magentickom poli co najkratsie aby si mal co najpresnejsie meranie. pretoze chces vediet ze ten magnet presiel okolo snimaca za 3 sekundy presne 3x a nie ze presiel okolo za 3 sekundy 2,5-3,7x
ak si to nepochopil mozem ti to tu aj vypocitat a nakreslit
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pretoze blizssie k stredu je pomalsia obvodova rychlost magnetu a preto je magnet dlhsi cas pri senzore preto je menej presne meranie. presnejsie je co najdalej od stredu-co najblizssie k rafiku
Dobra teoria.
Nevidel som všetky snímače sveta, ale väčšinou sú drôtové snímače menšie a aby boli dosť blízko magnetu, musia byť bližšie k oske.
Naopak bezdrôtové snímače sú väčšie (je v nich elektronika a baterka) a preto ľahko dosiahnu aj vzdialenejší magnet ďalej od stredu.
A Jezus má pravdu, robíš z toho zbytočnú vedu. Dôležitá je vzdialenosť magnetu, nech spoľahlivo sníma a ak chceš vyššiu presnosť, tak zmeraj koleso, najlepšie nafúkané a zaťažené tak, ako v prevádzke.
Neboj sa zvládnem to...nie som keketko ako si možno myslíš, len som chcel vedieť ako si to vysvetlia druhý, tú montáž som myslel...viem to odmerať v milimetroch aj centimetroch aj zadať to viem do počítača, mám meter aj ruky na to aby som to urobil a hlavu na to aby som to vyrátal...Nemusíš sa hneď zavzdušňovať na tím čo sa pýtam...Chcem sa v tom naplno uistiť ako je to čo možne najlepšie namontovať aby to čo možne najlepšie aj fungovalo a čo možne aj najlepšie meralo údaje. Asi toľko, keď sa ty nechcelo písať nemusel si, ale napísal si a ja ty za to ďakujem, len bez bez komentára "ešte Ty nestačilo" by to bolo bez urážky a správnejšie.
A neviem čo chceš rátať pri meraní obvodu kolesa. Ak to chceš rátať z priemeru, tak to nebude presná cesta.
aha, týmto si teda myslel jedno otočenie kolesa? To mi nejak nedošlo.
Teda ešte k tej montáži, o ktorú tu ide: Asi nebolo povedané, že na strane brzdového kotúča je väčšia vzdialenosť vidly a magnetu ako na strane bez kotúča. Tak aj to ber do úvahy, aby ti čidlo správne dosiahlo k magnetu.
Kedysi som sem dal môj spôsob merania obvodu kolesa:
http://www.mtbiker.sk/forum/post813924.html#p813924
Ako vidíš, ja naozaj nič nerátam
tak som to myslel to prerátanie, že si zmeriaš jedno otočenie kolesa a výsledok v milimetroch máš vlastne mieru v palcoch podľa tabuľky a opačne...to prerátanie som myslel odmeranie, zmenu z palcov na milimetre odmeraním-vyrátaním...ale nešlo o to, ale o správnu montáž snímača, som chcel vedieť ako to majú ostatný na tej vidlici namontované, či viac k oske, alebo k ráfiku...a na ktorej strane vidlice ho majú...ale tak asi je to jedno viac menej, nemá to vplyv na správne meranie, ale vplyv má vzdialenosť snímača a magnetu.
Žiadne prerátanie na palce, žiadne tabuľky, nič také netreba.
Na podlahe si urobíš dve značky na otáčku kolesa. Zmeriaš ich vzdialenosť v mm. Dostaneš 4 miestne číslo, ktoré zadáš do cyklokomputera. To je všetko. Len meriaš, nerátaš.
Na zem rozlozis meter. Das bike na 0 das na nafukanu gumu ciarku, spravis jednu otocku a odcitas dlzku. Dostanes obvod v mm. Odporucam premerat x krat a spravit priemer. To zadas do tachaca. Done
S takýmto prístupom sa najkôr nabudúce odpovedi nedočkáš.
to neni teoria to je prax. tvoja teoria hovori ze najlepsie by bolo mat magnet na oske - teda kedy by bol spinac stale zapnuty. v snimaci nie je rele ale cievka ktora pri zmene magnetickeho pola indukuje napatie.
kazdy magnet ma okolo seba magneticke pole na ktore je citlivy snimac. preto je lepsie mat ten snimac v tom magentickom poli co najkratsie aby si mal co najpresnejsie meranie. pretoze chces vediet ze ten magnet presiel okolo snimaca za 3 sekundy presne 3x a nie ze presiel okolo za 3 sekundy 2,5-3,7x
ak si to nepochopil mozem ti to tu aj vypocitat a nakreslit