Existuje veľké množstvo plášťov a tmelov, dá sa to rôzne kombinovať. Môžeš natrafiť aj na kombináciu, ktorá prinesie viac starostí ako radosti
Plášte skutočne nie je problém kúpiť, ale vybrať ich, to býva problém. Nájsť vhodný tmel, to je tiež "zábava" - azda je najlepšie vyskúšať nejaký overený a sledovať, ako sa bude správať.
Mohol by si uviesť aké
plášte máš teraz a aký z nich máš pocit. Plus aký máš
bicykel a čo jazdíš.
Vzhľadom k hmotnosti a požiadavkám by som sa zameral na plášte, ktoré nie sú príliš gramárske a majú oproti "bežným" modelom určité vrstvy navyše, napr. pod dezénom a na bočniciach. Možno nakoniec prechodom na bezdušové riešenie nezískaš úsporu hmotnosti, ale stále to bude mať iné prínosy, ktoré už asi poznáš: valivý odpor, odolnosť voči defektom prepichnutím, nemôžeš preseknúť dušu, iný pocit z odvaľovania aj pri rovnakom tlaku, celkovo umožnia voziť o trochu nižšie tlaky a teda aj tá trakcia sa určite citeľne zmení (pri rovnakom tlaku by mohla byť tiež lepšia, vzhľadom na vyššiu poddajnosť plášťa bez duše)...
K tlakom - na presné čísla by som sa veľmi nezameriaval, merače tlaku na bežných pumpách môžu ukazovať rôzne čísla a každému aj tak sadne niečo iné. Veľa záleží od konkrétneho bicykla - od rozloženia hmotnosti pri jazde na predok/zadok, od šírky ráfikov, od plášťov (rozmery, dezén, poddajnosť), od toho či sa jazdí s dušami (ak áno tak s akými) alebo bez, či ide o full/HT/... Tiež aj od konkrétneho štýlu jazdenia a terénu - niekto mení tlak aj počas výjazdu, pričom dobrý odhad majú už títo ľudia väčšinou v rukách a nepozerajú na to, či upustili pred zjazdom alebo pridali pred presunom na asfalte 0,1 alebo 0,2 baru.