Pri autach je to naozaj ine, sila nahonu je daleko vyssia ako na biku a pri slabom dezene nemas dostatocnu trakciu, specialne v zime. Okrem toho nacastejsie pouzivana koncepcia pri autach je predny nahon. ;-)
Ale zase vsetko je o osobnych preferenciach. Ak sa ti lepsie jazdi s jemnesich dezenom vpredu a vzadu mas rad lepsi grip (napriklad ak silovo slapes), tak preco nie.
Inak suhlas, NN je trochu overkill na cerovku, ale kazdy nech si jazdi co chce, kazdy ma ine preferencie.
11.09.2015 - 11:47:46
00
Pekny Trek, Filip80. Ake su Bontrageri?
11.09.2015 - 11:48:33
00
Diky. :-)
XR3 mi dost vyhovuju, je to velmi univerzalny plast. Su makke tak akurat, ziadny overkill na asfalte a v terene drzia dobre, vyhovuju mi. Na hrane nedrzia tak dobre, podklznu, ale velmi predvidavo, nic nahle. Zatial som kazdy sklz ustal, dokonca aj predneho. Nie je to plast do mokra ci blata, ale zase da sa aj tam, jazdim ich celorocne. Jazdim nizsie tlaky, cca 2 az 2.2 baru na 29, a s dusami. Planujem konverziu, len som lenivy (uz mam vsetko doma).
Ale ak si jazdil NN tak asi nebudu mat tolko gripu, na pohlad maju plytsi a hustejsi dezen ako NN, hlavne v strede.
11.09.2015 - 11:56:28
00
ak budem potrebovat prezut NN do niecoho rychlejsieho mozno i na asfalt, tak zatial nemam vybranu nahradu...chalani chcu zasa liezt na nejaky HC kopec a to s NN uz nechcem. na kralovke je aj asfalt aj sotolina.
11.09.2015 - 11:59:39
00
Ahoj, zdielam názor, že to nie je o plášťoch… Najrýchlejší jazdec to dal na Specialized Fast trak 2,1 ja som tiež medzi top 3. a bežne na Schwalbe Racing Ralph 2,1 alebo bezdušových Racing Ralph 2,25. Samozrejme 29" Ak chceš byť rýchly potrebuješ volnú trať a to je skoro ráno, alebo ked je horšie počasie (napr. chladno, veterno) inak je to nebezpečné pre teba a hlavne pre okolie. Hlavne kôli technike je treba vedieť sa aj povoziť po cérovke zlahka a easy, aby si poznal dobre terén. Ak to ideš na plný kotol - kopce sa dupú v zákrutách nebrzdí, korene sa skáču… ale ako píšem hlavne bezpečne. Jazdil som to aj na Continental X-king 2,2 a tiež super. Plášte nefungujú iba keby bolo extrémne blato. Ja som to jazdil aj so zjazdenými plášťami a také mám aj teraz. Všetko je to technika ;) Ak ma niekde podšmyklo bola to vždy moja chyba ako som si nadišiel a ako som prekážku prechádzal a v akej rýchlosti. Vždy jazdím rovnaký plášť vpredu aj v zadu. Takže netreba riešiť …je to o hlave... a hlavne jazdiť pre radosť :) A ešte odporúčam diskusné fóra pred jazdou - Malé karpaty a Cérová dráha. Aktuálne informácie tam dávajú chalani čo stále jazdia po okolí - aktuálny stav trate a čo je kde spadnuté. Pred každým výjazdom super informácie...
27.09.2015 - 13:00:09
02
Dakujem za nazor Shamu, ale si o 20 rokov mladsi ako ja podla toho co mas na profile napisane, ked som bol v tvojom veku ako aktivny sportovec som mal inu uplne kondicku a hmotnost ako teraz a urcite mam aktualne lepsiu kondicku ako za ostatnych 10 rokov.
Mozno som to dost hadzal na plaste, ale mal som aj malu osmicku ktora sa zvacsovala na prednom kolese co som zistil medzicasom, aj po prezuti bolo predne koleso neiste stale, vcera mi bike vratili zo servisu opraveny. na cerovke som odvtedy nebol, a mam kupene aj racing ralphy na vyskusanie, este som tam ale nemal cas ist. K zodratejsiemu plastu, osmicke, unave sa urcite pridal aj dalsi podstatny faktor, ktory tam ale nie je permanentne a to vela vela prachu po suchom lete zaciatkom septembra. viacej tuto temu nemusime riesit, ak je niekto lahsi, dostane slusnu oporu v zakrute aj na plastoch RR alebo fastrack. Inak, v aktualnom cisle Biker sa pise o tom ako nespadnut na klopke, take rady ani nepotrebujem, viem kde musi byt tazisko pri takom prejazde a to mi ide intuitivne, nemusim o tom citat....
27.09.2015 - 13:11:48
00
Jasné, chápem, snažil som sa len poradiť. Myslím, že vek je tiež len číslo a nie je až taký podstatný. Poznám vela starších bikerov, ktorí dajú dole bez problémov mladších ucháňov. Každý z nás má svoj príbeh, čas, ktorý sa môže venovať biku a peniaze, ktoré môže dovoliť investovať do pre mňa naj aktívneho hobby. Ja myslím, že mám najazdené dosť, ale rád si pozriem vždy článok o technike…už len zo zvedavosti. Vždy ťa v teréne niečo prekvapí a pocit, že som najlepší… pýcha môže predchádzať pád a ten ma už stretol často v teréne :D Tiež som riešil s plášťami túto dilemu. Jazdil som tento rok maratony a mal som pocit, že ma nedržia plášte, hlavne v blate na začiatku roka. Ale chyba bola určite aj vo mne - nebol som ešte tak rozjazdený. Samozrejme ty najlepšie vieš. Mne pomohlo do trailov ísť do širšieho plášťa 2,25. Samozrejme nepochybujem, že moja výhoda je vo veku a aj hmotnosti…no tiež nepatrím medzi "chrtov" a mám čo robiť, keď sa chcem s nimi udržať :D Tento rok som šiel do dvoch rovnakých párov kolies (ide to do peňazí, ale je to velmi komfortné ak jazdíš často) a na dalšiu sezonu idem skúsiť jazdiť na sucho Continental Xking 2,2 a do horších podmienok Schwalbe NN 2,25 - oba páry Tubeless (Black chilli a SnakeSkin verzie) a myslím - dúfam, že budem spokojný. Hlavne si to užívaj - o tom je bike. Možno sa niekedy vidíme v MK ;)
27.09.2015 - 13:24:06
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Plášte a duše / MTB)
keyboard_arrow_up