cokupit
áno, určite máš pravdu
práve pre TO vždy keď narazím na nejaký problém volám 158, aby to bolo zaznamenané a následne sa nemohol niekto vyhovárať, že sa skutok nestal, alebo o ničom nevedeli
a aj preto mám v aute kameru ...
a za 2. zjavne všetci, všetko pozorne MONITOROVALI .... keď krízový štáb zasadal o 9:00
len 3 hodiny po prúsere
ja len zdieľam názor, ktorý tu vyslovil jfab
pokial bude vo vyhlaške zázračná veta: vodič je povinny prisposobit svoju jazdu stavu a povahe vozovky ....
ktorá už dopredu zbavuje zodpovednosti všetkých ktorí to (zjazdnosť a bezpečnosť ) majú v náplni práce a robia dopredu vodiča vinnym za vsetko. NIC SA NEZMENI
Buduci tyzden budem mat moznost zajst na velin NDS, tak skusim zistit, ake su moznosti ich monitoringu ciest. Ved tie kamery na dialniciach snad nie su atrapy.
Mozno nehodovost a umrtnost klesli, ale naozaj v tom vidis zasluhu politika? Ved len zmenil metodiku vypoctu. Pocet nehod klesol o pocet skodovych udalosti, ktore dovtedy neexistovali. Pocet mrtvych pri nehodach statistika rata iba tych, ktori boli odvezeni v pohrebakoch. A co ti, ktori umieraju o par hodin/dni v nemocniciach?
Takto vyzeral monitoring tunela Branisko v r. 2013.
podľa mňa má hlavný vplyv na klesanie úmrtnosti stále novší a bezpečnejší vozový park.. a samozrejme aj spôsob ako sa konkrétna štatistika interpretuje... lebo naše média sú také, že si vždy nájdu tú nejakú fascinujúcu a nikdy už nedopovedia za B...
áno úmrtnosť klesá, aj vďaka lepším autám, lepším bezpečnostným systémom a lepšej (teda modernejšej a rýchlejšej) zdravotnej a záchranárskej starostlivosti, ale nik už nesleduje, že stúpa počet ťažkých a veľmi ťažkých zranení, lebo prežívajú ľudia po haváriách, ktorí by pred tým nemali šancu ...
čerstvá info: (7:30)
vodiči sa sťažujú na poľadovicu na diaľnici medzi Popradom a Prešovom ... kto vie či sa niečo deje a niekto koná
v tom videu ma zaujali 2 informácie
1. že normálny vodič dokázal s problémom, ale zastať bez havárie, keď pred tým išiel minimálne 100 km/h
2. v rádiu sa ozvalo, že: je 6:25 a podľa spolujazdkyne, ktorá išla pomáhať tam v tom čase nebol ešte nikto z kompetentných
V momente ako by som bezpecne zastavil tak by som sa snazil co najviac vycuvat aby som varoval prichadzajuce auta. Takto sa tam akurat skladali ako tetris..
v momente ako by som (akokolvek) zastavil, tak odopinam pas, a utekam za zvodidla... vsetko ostatne je hra so smrtou
edit: za zvodila myslene mimo vozovky, u nas teda vacsinou na travu
Je uplne jedno ci stojis alebo cuvas. Schytas to rovnako. Navyse hmlovku, cuvacie, smerovky a po krajnici cuvat a mavat z okna vestou.. Das hned vacsiu sancu dalsim reagovat a vyhnut sa nielen tebe ale aj kolizii so stenou aut pred tebou.
bez sance, ani netusis kam bude letiet ten dalsi ked dupne na brzdy, alebo taky kamion, v tom videu zena vyskocila a do 20 sekund vpravo uz mimo cesty letelo auto a hned do neho dalsie
v tom videu ma zaujali 2 informácie
1. že normálny vodič dokázal s problémom, ale zastať bez havárie, keď pred tým išiel minimálne 100 km/h
nie, on sice do tej "tmy" vosiel 100km/h ale v case ked uvidel obrys kamionu mal rychlost ut len 58km/h ergo spravne brzdil uz v case ked nevedel ze to pred nim stoji... (vpravo dole mas aktualne rychlosti)
ak som spravne videl, tak vedla zaparkovalo do zaveju auto a neskor narazil do neho najprv jeden, a potom o chvilu do nich dalsi (uplne posledny buch a jemny posun auta)?
To video je skvelé. Presne vidieť, prečo sa na diaľniciach robia reťazovky. Ako sa v zákone píše: "Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad. "
Problém je presne ten nájazd v 100km do bielej tmy. Vodič na videu mal za bielou stenou ešte dosť miesta a ubrzdil. Každému za ním sa však to miesto skracuje a v daných podmienkach a rýchlostiach je to jednoducho neubrzditeľné.
Lenže to väčšina vodičov nevie. Predpokladajú, že tá stena je len hmla a oni ňou prejdú.
Správnym predpokladom však je jedine to, že stena je betónová...
Ďalším levelom je potom to, čo robia najmä niektorí kamionisti, ktorí i vďaka lepšiemu rozhľadu v prípade prekážky hneď zapínajú výstražné a tým posúvajú "stenu" a poskytujú ostatným dlhšiu brzdnú dráhu.
jfab - tie kamery nie sú atrapy. Ale všimni si, kde sú. Nemonitorujú komplet cestu. Najlepšie monitorované a riadené sú tunely, nasledujú mosty a križovatky, potom niektoré problémové úseky. Väčšina ciest musí byť monitorovaná fyzicky a to je prirodzene veľmi neefektívne.
A aj kvalita reakcie na nebezpečenstvo má vyššie uvedenú postupnosť. Máš úseky (tunely, mosty, križovatky, horské priechody) kde stačí z velína stlačiť gombík a zastavíš dopravu. Pretože tam máš diaľkovo ovládané informačné tabule.
A potom sú úseky a tých je drvivá väčšina, z ktorých musíš najprv dostať externú informáciu (napr. od občana), poslať tam hliadku aby ju overila, následne sa burcuje celá mašinéria a na miesto sa posiela XYZ zložiek a ľudí. A vo výsledku niekto z reťazovky čaká i hodiny v priekope.
K tej nehodovosti. Áno, to čo píšete je samozrejme pravda. A nijak sa to však nevylučuje s tým, čo som napísal a čo zopakujem, že SR sa voči EU zaviazala k dramatickému zníženiu úmrtnosti na cestách a tieto záväzky sa plnia. Ministerstvo napríklad zaviedlo:
- zníženie rýchlosti v obci na 50
- povinné denné svietenie
- povinné prilby pre cyklistov
- reflexný odev pre cyklistov aj chodcov
- alkohol nad 1 promile sa stal trestným činom
- objektívna zodpovednosť
- zákaz telefonovania za volantom
- "policajný štát", "vyberanie pokút", "nonstop buzerovanie vodičov"
cokupit
nechcem tu "flameovat" a nič proti tebe nemám ALE nič z toho čo si napísal nie je zásluha MV a už vôbec nie "kalismera" je to len nutné zosúladenie našich predpisov v rámci EU, ku ktorému sme sa zaviazali ... nič viac a nič menej
teda okrem posledného riadku ... lebo ten je presne proti princípom platiacim v EU
LL ved ja nasu debatu neberiem v zlom. Naopak. Je uzitocna.
Pokial viem, konkretne opatrenia su plne v kompetencii vlad. Zaviazali sme sa znizit umrtnost, ale ako to dosiahneme je na nas. Preto napr. v Rakusku denne svietenie nemaju, v Nemecku maju useky s neobmedzenou rychlostou a vo vacsine EU mozes nafukat iste promile. Skratka vsade je to ine a za to co je u nas nesie zodpovednost MV a jej predstavitelia. V dobrom aj zlom.
Ak mas ine info sem s nim, rad sa necham vyviest z omylu.
canopus to, ze prislusnici nevedia gramatiku, je hoax. Polovica gramatiku a pisat vie, ta druha zas vie citat. Preto chodia vo dvojiciach
Aj táto hromadná nehoda je smutná udalosť, podiel viny majú asi viacerí. Človek má reakcie stavané tak na 10-20 km/h, všetko naviac je len nacvičená technika jazdy, pravidlá a pripravená cesta na jazdu vozidlom. Keď niektoré z týchto faktorov zlyhá, tak už je to len o šťastí alebo smole.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
áno, určite máš pravdu
práve pre TO vždy keď narazím na nejaký problém volám 158, aby to bolo zaznamenané a následne sa nemohol niekto vyhovárať, že sa skutok nestal, alebo o ničom nevedeli
a aj preto mám v aute kameru ...
a za 2. zjavne všetci, všetko pozorne MONITOROVALI .... keď krízový štáb zasadal o 9:00
len 3 hodiny po prúsere
ja len zdieľam názor, ktorý tu vyslovil jfab
pokial bude vo vyhlaške zázračná veta: vodič je povinny prisposobit svoju jazdu stavu a povahe vozovky ....
ktorá už dopredu zbavuje zodpovednosti všetkých ktorí to (zjazdnosť a bezpečnosť ) majú v náplni práce a robia dopredu vodiča vinnym za vsetko. NIC SA NEZMENI
Mozno nehodovost a umrtnost klesli, ale naozaj v tom vidis zasluhu politika? Ved len zmenil metodiku vypoctu. Pocet nehod klesol o pocet skodovych udalosti, ktore dovtedy neexistovali. Pocet mrtvych pri nehodach statistika rata iba tych, ktori boli odvezeni v pohrebakoch. A co ti, ktori umieraju o par hodin/dni v nemocniciach?
Takto vyzeral monitoring tunela Branisko v r. 2013.
čerstvá info: (7:30)
vodiči sa sťažujú na poľadovicu na diaľnici medzi Popradom a Prešovom ... kto vie či sa niečo deje a niekto koná
trošku z iného súdka:
https://domov.sme.sk/c/20508559/policia-postupovala-pri-fekalnom-fantomovi-cudne-hovori-sud.html?ref=trz
ospravedlňujem sa
1. že normálny vodič dokázal s problémom, ale zastať bez havárie, keď pred tým išiel minimálne 100 km/h
2. v rádiu sa ozvalo, že: je 6:25 a podľa spolujazdkyne, ktorá išla pomáhať tam v tom čase nebol ešte nikto z kompetentných
edit: za zvodila myslene mimo vozovky, u nas teda vacsinou na travu
1. že normálny vodič dokázal s problémom, ale zastať bez havárie, keď pred tým išiel minimálne 100 km/h
nie, on sice do tej "tmy" vosiel 100km/h ale v case ked uvidel obrys kamionu mal rychlost ut len 58km/h ergo spravne brzdil uz v case ked nevedel ze to pred nim stoji... (vpravo dole mas aktualne rychlosti)
Problém je presne ten nájazd v 100km do bielej tmy. Vodič na videu mal za bielou stenou ešte dosť miesta a ubrzdil. Každému za ním sa však to miesto skracuje a v daných podmienkach a rýchlostiach je to jednoducho neubrzditeľné.
Lenže to väčšina vodičov nevie. Predpokladajú, že tá stena je len hmla a oni ňou prejdú.
Správnym predpokladom však je jedine to, že stena je betónová...
Ďalším levelom je potom to, čo robia najmä niektorí kamionisti, ktorí i vďaka lepšiemu rozhľadu v prípade prekážky hneď zapínajú výstražné a tým posúvajú "stenu" a poskytujú ostatným dlhšiu brzdnú dráhu.
Dobrý doplnok k videu je tento článok:
https://autobild.cas.sk/clanok/203563/otazniky-okolo-rychlosti-a-bezpecnej-vzdialenosti/
jfab - tie kamery nie sú atrapy. Ale všimni si, kde sú. Nemonitorujú komplet cestu. Najlepšie monitorované a riadené sú tunely, nasledujú mosty a križovatky, potom niektoré problémové úseky. Väčšina ciest musí byť monitorovaná fyzicky a to je prirodzene veľmi neefektívne.
A aj kvalita reakcie na nebezpečenstvo má vyššie uvedenú postupnosť. Máš úseky (tunely, mosty, križovatky, horské priechody) kde stačí z velína stlačiť gombík a zastavíš dopravu. Pretože tam máš diaľkovo ovládané informačné tabule.
A potom sú úseky a tých je drvivá väčšina, z ktorých musíš najprv dostať externú informáciu (napr. od občana), poslať tam hliadku aby ju overila, následne sa burcuje celá mašinéria a na miesto sa posiela XYZ zložiek a ľudí. A vo výsledku niekto z reťazovky čaká i hodiny v priekope.
K tej nehodovosti. Áno, to čo píšete je samozrejme pravda. A nijak sa to však nevylučuje s tým, čo som napísal a čo zopakujem, že SR sa voči EU zaviazala k dramatickému zníženiu úmrtnosti na cestách a tieto záväzky sa plnia. Ministerstvo napríklad zaviedlo:
- zníženie rýchlosti v obci na 50
- povinné denné svietenie
- povinné prilby pre cyklistov
- reflexný odev pre cyklistov aj chodcov
- alkohol nad 1 promile sa stal trestným činom
- objektívna zodpovednosť
- zákaz telefonovania za volantom
- "policajný štát", "vyberanie pokút", "nonstop buzerovanie vodičov"
Toto všetko malo (tiež) efekt.
http://www.minv.sk/?tlacove-spravy-2&sprava=slovensku-sa-dari-plnit-novy-zavazok-eu-o-znizovani-umrtnosti-na-cestach
nechcem tu "flameovat" a nič proti tebe nemám ALE nič z toho čo si napísal nie je zásluha MV a už vôbec nie "kalismera" je to len nutné zosúladenie našich predpisov v rámci EU, ku ktorému sme sa zaviazali ... nič viac a nič menej
teda okrem posledného riadku ... lebo ten je presne proti princípom platiacim v EU
cokupit na to ze si policajt (ak teda si) mas vybornu gramatiku.Za to ti davam palcek hore....a vlastne aj dva
Pokial viem, konkretne opatrenia su plne v kompetencii vlad. Zaviazali sme sa znizit umrtnost, ale ako to dosiahneme je na nas. Preto napr. v Rakusku denne svietenie nemaju, v Nemecku maju useky s neobmedzenou rychlostou a vo vacsine EU mozes nafukat iste promile. Skratka vsade je to ine a za to co je u nas nesie zodpovednost MV a jej predstavitelia. V dobrom aj zlom.
Ak mas ine info sem s nim, rad sa necham vyviest z omylu.
canopus
https://www.cas.sk/clanok/538609/sneh-a-zrazka-59-aut-pod-tatrami-vyburcovala-muzov-zakona-po-tychto-soferoch-ide-policia/