Súhlasím s Tebou.
1- Uviedol som že pri 30tkm ročne diesel vyhrá, ekonomika bežného Slováka nepustí.
2- Ak by sa dneska dalo kúpiť NOVÉ auto s 1.9 tdi,81kw, tak si kúpim rovno dve. Bohužiaľ také motory už dneska (a už dosť dlho) nerobia.
3- Okresky sú najideálnejsie na spotrebu ja skúsil minimálnu spotrebu a dostal som sa na 5,00l
4- Ak začneš tlačiť napr. 1.9 TDI PD 77kw (naj-sam fasa motor za posledné roky) tak za 5,5l/100km nepôjde. Odskúšané. Videl som na tom spotrebu už aj 10l štýlom na ktorý väčšina ľudí príliš silný pud sebazáchovy. Za 5,0 chodia na tom predpisovo šetrilkovia.
5- V Grecku som tankoval za 1,9eura za liter a prežil som, tak teraz 1,3eura ma nezrujnuje.
6- Nohu na pedáli mám ja môžem ísť aj za 5l aj za 10l, problém je v tom, že za 5 ma to nebaví a u nás sa aj za 8l veľmi nedá.
Ak porovnáme novší (do 5rokov starý) diesel s porovnateľným výkonom (neporovnávajme 77kW s 118 kW) tak ten rozdiel fakt nebude viac než uvedený 1-1,5l.
To ano. Mam pocit, ze benziny predbehnu dizle aj koli emisiam.
Uvidime ci elektromobil spravi dieru do sveta, jazdil som na leafe a u mna velmi prijemne zvezenie, v meste skoro bezkonkurencne, avsak ten dojazd...
1. Ja by som netvrdil, ze to zavisi od poctu km rocne. U mna benzin vs dizel rozhoduju najme trasy, ake bude auto jazdit. Bolo by mi luto trapit naftak cisto v meste a naopak na prevazujuce dlhsie trasy by som uz volil naftak koli ekonomike
2. Suhlasim ale najdu sa aj lepsie motory.
3. To sedi ja som sa dostal na nejakych 3.7 ale bolo to v lete za idealnych podmienok, avsak ziadne podtacanie motoru
4. 77kw PD je velmi dobry motor treba sa vsak vyhnut istemu kodu motoru (BXE)
5. Nojo teraz nafta pod euro je super
6. U mna sa to pri normalnej sviznej jazde pohybuje tak od 4.4, nejake maximum som neskusal a ani nepotrebujem, urcite nie som
brzda premavky, skor naopak.
Nemyslel som to ako nejake porovnanvanie sa ci vytahovanie, neber to nejako zle.
U mna je auto viacmenej iba dopravny prostriedok a snazim sa aby bol aj ekonomicky.