Mas ujasnene co chces jazdit? XC po polnych, lesnych cestach, sem tam asfalt alebo uz nieco narocnejsie - myslim tym, ze nabehnes do lesa a pustas to po neupravenyh zvazniciach, ides do Fatry na Martinske hole a pod...?
Pytam sa preto, ze si tu uviedol 3 dost rozdielne biky.
Kross Level R8 je klasicke XC - ak sa rad motas po nenarocnych cyklotrasach, na to bude idealny.
Kross Dust 2.0 je uz vhodnejsi do troska narocnejsieho terenu, hlavne svojou geometriou.
Kross Soil 1.0 - plati to iste co pre Dust 2.0, akurat to bude mat pohodlnejsie tvoja prdel
Ci to mas ujasnene sa pytam preto, aby si nahodou nekupil nieco a nevrazil do toho vela penazi a potom to lutoval. Ja som zacinal na Meride so 120mm zdvihu(vtedy som o
bikoch prd vedel), po roku som mal jasno, ze pojdem do niecoho na vacsich zdvihoch lebo ma nebavilo
behat po cyklotrasach, ale sa vybrat do hory, vyslapat si na kopce a dole si to uzivat a tam uz proste Meridka nestacila a to som uz do nej vrazil dalsich 800EUR. Ked to spocitam mohol som mat za 1600 EUR pekne celopero + do neho este coto vrazit. Takto som v bikoch nechal 4000 a mohol som len 2400. 1500 som utratil v podstate len na to, aby som zistil, aky styl ma bude bavit.
Podla mna mas len dve moznosti. Ak chces hartail, tak jedine XC so 100-120mm zdvihu. Ak chces jazdit tvrdsie, tam hardtail velmi nema zmysel - dosetri a kup celopero (v bazari su super kusky)
Komponenty si troska sam nastuduj, da sa povedat, ze s cenou rastie aj kvalita. Shimano ma svoje rady od najnizsej az po najvyssiu :
SIS, Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX, XT, XTR
SRAM to presne neviem, ale ked budes googlit vsetko sa dozvies
Co sa tyka vidlic, tak XCM,XCT sa vyhni. Ostatne budu v pohode uz pouzitelne. Ked napises model biku, tak ti nieco poradime. ale v prvom rade si na bajku vsimaj vidlu - zvysna bizuteria nestoji tak vela a da sa lahko vymenit. Nova
vidla ta vyjde uz dost draho.