Ano presne tak a kedze aspon ja sa bavim o tom, ze pri rovnomernom pohybe je pomer medzi rotujucimi a nerotujucimi castami v teretickej rovnovahe, ked budem mat 10 kg kolesa a pol kilovy zbytok bicykla, ze to take iste ako ked budem mat pol kilove kolesa a 10 kilovy zbytok. A potvrdil si to aj ty, kedze si napisal, ze so zvysovanim hmotnosti CELKU sa zvysuje aj vykon potrebny na prekonanie sil na celok posobiaci. Mylim sa teraz ja?
ja som napisal este aj nieco ine, co sa vylucuje s tvojim tvrdenim.
skusim mierne nacrtnut, ako by som analyticky riesil tento problem.
z fyziky si urcite pamatas ze sila sa pocita ako sucin zrychlenia a hmotnosti.
no. a ked ides rovnomernym priamociarym pohybom po nejakej ceste si brzdeny. to so mnou budes urcite suhlasit ze ta brzdi jednak odpor vzduchu a trecia sila.
takze na teba posobi nejaka sila v presne opacnom smere ako sa ty pohybujes, a aby si udrzal ten svoj rovnomerny priamociary pohyb, tak musis nejak posobit proti nej, aby sa tieto sily vyrovnali.
a ako vypocitas tu silu, ktorou budes posobit proti brzdnej sile? ako akceleraciu krat hmotnost.
zastavme sa pri tej akceleracii - ako sa to akceleruje s tymi kolesami?? Aky je ten pomer kilo na kolese vs. kilo na rame???
Asi tusis kam tym smerujem - k tomu, ze NIE JE jedno ci mas 10 kilovy ram pol kilove kolesa, alebo polkilovy ram a 10 kilove kolesa. Totiz pri tej akceleracii kolesa a ram zavazia inak - a mas to dokazane aj na bajk.cz
no a teraz sme sa dostali uplne niekde inde... Ved to som pisal hned, ze akceleracia deceleraia, kopce.... ci nie? ze tam zalezi najviac na hmotnosti kolies
Root napísal/a:
-------------------------------------------------------
> Viem, ze to sem nepatri,ale neda mi to:
> Robo som rad, ze este aj niekto okrem mna sa to
> nebal povedat nahlas, ze na vahe kolies zalezi zo
> vsetkeho najviac, ak teda berieme do uvahy
> akceleraciu a deceleraciu a jazdu do kopca; pri
> ustalenej jazde po rovine to je jedno
Root napísal/a:
-------------------------------------------------------
> Ano presne tak a kedze aspon ja sa bavim o tom, ze
> pri rovnomernom pohybe je pomer medzi rotujucimi a
> nerotujucimi castami v teretickej rovnovahe, ked
> budem mat 10 kg kolesa a pol kilovy zbytok
> bicykla, ze to take iste ako ked budem mat pol
> kilove kolesa a 10 kilovy zbytok.
a ja cely cas reagujem na tu ustalenu jazdu po rovine - ze to nieje jedno, neda sa ani vtedy brat koleso/ram+ostatne nerotujuce veci ako to iste. aj pri tej ustalenej jazde stale musis akcelerovat...
jeden maník mi vysvetľoval. že s hmotnosťou na obvode kolesa je to inak. nezapametal som si presne prečo, ale ukázal mi xtr-ka kolesá a ten centrovací element mali pri náboji, tak isto špice sa robia zužované smerom k ráfu, mavic ma zfrézované časti na ráfe pomedzi špice (hnotn sa prenáša preč od ráfu blišie k náboju-samozrejme hmot. celku ostáva)takže skôr bych řek že je kus dôležitá váha na obvode. ževraj to má niečo s odstredivou silou.
podľa tochto je teta hmotnosť "kolesa" na ráfe a po obvode dôležitá. je to tak?
potom by mali byť ľahké kolesá naozaj dôležitou časťou
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
skusim mierne nacrtnut, ako by som analyticky riesil tento problem.
z fyziky si urcite pamatas ze sila sa pocita ako sucin zrychlenia a hmotnosti.
no. a ked ides rovnomernym priamociarym pohybom po nejakej ceste si brzdeny. to so mnou budes urcite suhlasit ze ta brzdi jednak odpor vzduchu a trecia sila.
takze na teba posobi nejaka sila v presne opacnom smere ako sa ty pohybujes, a aby si udrzal ten svoj rovnomerny priamociary pohyb, tak musis nejak posobit proti nej, aby sa tieto sily vyrovnali.
a ako vypocitas tu silu, ktorou budes posobit proti brzdnej sile? ako akceleraciu krat hmotnost.
zastavme sa pri tej akceleracii - ako sa to akceleruje s tymi kolesami?? Aky je ten pomer kilo na kolese vs. kilo na rame???
Asi tusis kam tym smerujem - k tomu, ze NIE JE jedno ci mas 10 kilovy ram pol kilove kolesa, alebo polkilovy ram a 10 kilove kolesa. Totiz pri tej akceleracii kolesa a ram zavazia inak - a mas to dokazane aj na bajk.cz
Root napísal/a:
-------------------------------------------------------
> Viem, ze to sem nepatri,ale neda mi to:
> Robo som rad, ze este aj niekto okrem mna sa to
> nebal povedat nahlas, ze na vahe kolies zalezi zo
> vsetkeho najviac, ak teda berieme do uvahy
> akceleraciu a deceleraciu a jazdu do kopca; pri
> ustalenej jazde po rovine to je jedno
Root napísal/a:
-------------------------------------------------------
> Ano presne tak a kedze aspon ja sa bavim o tom, ze
> pri rovnomernom pohybe je pomer medzi rotujucimi a
> nerotujucimi castami v teretickej rovnovahe, ked
> budem mat 10 kg kolesa a pol kilovy zbytok
> bicykla, ze to take iste ako ked budem mat pol
> kilove kolesa a 10 kilovy zbytok.
a ja cely cas reagujem na tu ustalenu jazdu po rovine - ze to nieje jedno, neda sa ani vtedy brat koleso/ram+ostatne nerotujuce veci ako to iste. aj pri tej ustalenej jazde stale musis akcelerovat...
jeden maník mi vysvetľoval. že s hmotnosťou na obvode kolesa je to inak. nezapametal som si presne prečo, ale ukázal mi xtr-ka kolesá a ten centrovací element mali pri náboji, tak isto špice sa robia zužované smerom k ráfu, mavic ma zfrézované časti na ráfe pomedzi špice (hnotn sa prenáša preč od ráfu blišie k náboju-samozrejme hmot. celku ostáva)takže skôr bych řek že je kus dôležitá váha na obvode. ževraj to má niečo s odstredivou silou.
podľa tochto je teta hmotnosť "kolesa" na ráfe a po obvode dôležitá. je to tak?
potom by mali byť ľahké kolesá naozaj dôležitou časťou