posledna dilema k novemu cestaku - ako velmi zle je brzdenie na karbonovych rafkoch v porovnani s hlinikovymi za mokra?

inak polozena ta ista otazka, ak su na vyber tieto alebo tieto kolesa a bavime sa o serioznych alpskych zjazdoch za mokra zobrat radsej hlinik alebo karbon aby to nebolo "zivotu nebezpecne"?

a tu bez hanby priznavam ze fakt netusim odpoved takze kazdy nazor dobry :)
15.04.2016 - 11:26:10
00
uplne normaln to brzdi na karbone.teda aspon na mojich kolesach .netreba sa toho bat
15.04.2016 - 12:23:26
02
pri tych nite ti bude ruchlejsi odchadzat brzdove gumicky
15.04.2016 - 12:25:17
00
preco chces ist do takeho nizkeho profilu? zivotu nebezpecne to nieje zalezi aj od spalikov ake budes pouzivat. ono brzdi to o neico horsie za mokra ale to brzdi aj hlinik oproti suchu
15.04.2016 - 16:26:57
01
30mm neberiem ako prilis nizky profil. kolesa su planovane do kopcov.
15.04.2016 - 18:25:27
00
30mm je dost nizky profil, pri nizsich profiloch je kazdy centimeter naviac velkou vyhodou, neskor to uz ide pomalsie. Precitaj si napriklad tento white-paper od bontrageru, ich aeolus 3D rada zacina az od 35mm, kdekolvek inde ako v prudkych alpskych stupaniach budes rychlejsi s vyssim rafikom.
15.04.2016 - 19:14:06
01
hlavne keď karbón tak galuskovú verziu, inak si radšej kúp hlinu a nemusíš riešiť či ti to bude na vode brzdiť. ja som dnes šiel mokrý zjazd na tých mojich 500€ karbónoch a pohoda, akurát mali brzdy pomalší nábeh ale potom brzdili lepšie ako hliníkové za mokra..
15.04.2016 - 20:29:12
03
Za tu cenu mas aj bora one 35 v galuske je aj lepsia vaha
15.04.2016 - 21:19:48
01
clincher verzia je o 400E drahsia ako tubular (podla wiggle), co uz je prilis mimo budget. vdaka za tip v kazdom pripade.
15.04.2016 - 22:47:11
00
Mal som mavic ksyria najvyssiu sadu v hliniku a nahradilo som ju vlani s bora one 35. oba PLASTOVE. Karbonove rafiky voci hlinikovym brzdia slabsie. Poznat to v tom, ze ak ides za niekym s hlinikom tak jeho zaber je na zaciatku rychlejsi a rutis sa donho, potom sa to spravi. Takze nabeh ma karbon v mojom vydani pomalsi, potom je dobra modulacia a rychle zakruty su rovnocenne. Silne brzdenie chce poriadne zatiahnutie za paky. Reflexovo som poznal, ze na hliniku by som uz siel do smyku. Je to vsak o zvyku, ze je to posunute, aj na karbone dokazem zablokovat brzdy az za hranicu kedy sa zacne smykat, ak by som bol plasak. Z odstupom sezony som jazdil jedny a druhe kolesa na Korzike kde boli aj 25km zjazdy aj s technckymi pasazami aj s dlhymi brzdeniami kedy sa zhavili jedny aj druhe rafiky. Francuzske alpy a talianske dolomity som prechadzal len na hlinikovych a moja vysoka vaha ich rozpalila poriadne. Na Korzike je to miernejsie, tam rozdiel az tak nepoznat. Zistil som ze karbony maju menej radi trvale miernejsie brzdenia. vtedy sa nazhavia viac ako pri prerusovanych a intenzivnejsich. Asi je to dane tepelnou vodivostou materialu. V kazdom pripade v dlhych "aplskych" zjazdoch ak sa nepretekas smerom nahor nie je karbonovy raf zasadny prinos. Ak tam budes zavodit je to zas ine. Za mokra mam skusenost, ze to zavisi od mnozstva vody na ceste a to ci ides sam alebo v skupine. Ak je moc vody tak kazdy silnejsi tuk a chytas akvaplaning kvoli malej stycnej ploche gumy nech mas cokolvek. V skupine voda strieka vsade od zeme az po meter a pol, takze tam naberies spiny a svinstva aj pri mensom mnozstve vody a prvy zaber to musi zotriet. Vo vodnej triesti som nadobudol pocit ze karbon ten proces zotretia znasal linearnejsie ako hlinik, ktory sa najprv nechytal a potom zabral. Musim priznat, ze skupinove jazdenie v dolomitoch som mal na maratone s 9000 startujucimi a na Korzike v malej turistickej skupinke, co tiez mohlo ovplyvnit pocity. Celkom som bol prekvapeny ze zvykovy prechod z hliniku na karbon bol dlhsi ako som ocakaval. To sa stava starsim ludom. V alpach vysoke rafiky neprinasali na hobby jazdenie absolutne nic az na vyssiu vahu (rokmi od 20 - 60mm). Disklajmer: To su moje subjektivne pocity ktore sa nemusia zhodovat s meraniami, pocitmi inych ludi ci marketingovymi studiami.
15.04.2016 - 22:51:09
08
stax clincher karbonovu verziu neber tiez sa viac priklanam ku galuskam. vyssi rafik bude mat aj pri zjazde lepsi odvod tepla a hned ich tak nebude krutit. to co pise rasto s pomalsim nabehom ja moc suhlasit nemozem zmacknem brzdu a flekujem ale ono dost zalezi aj od spalikov nie kazdy tak kuse to iste plati aj pri zohrievani rafika nie kazdy spalik tak zohrieva rafik niektory vyrobcovia na dlhe zjazdy neodporucaju napr. SwissStop Flash Pro Carbon tie ich vedia riadne zahriat.
16.04.2016 - 13:07:18
01
Ak je na karbónových kolesách použitý kvalitný basalt a brzdové špalky Swiss Stop tak je brzdenie určite účinnejšie ako na hlinníku. Či už za sucha alebo za mokra. Za mokra na karbone treba pred brzdením brnknúť do brzdy aby špalky očistili ráfik a potom je účinnosť 100% tná. Mám to otestované v závodoch UCI na ceste aj v cyklokrose. A určite odporúčam galusky.
16.04.2016 - 16:03:12
01
ok, dik za skusenosti. pouzivam original cervene gumicky od campy co boli pridane ku kolesam a tie sa spravaju takto. Mozno to pomoze aj dalsim k zorientovaniu. Ine typy gumiciek som namal odvahu nasadit kedze aj toto riesenie bolo normalne pouzitelne len malo ine spravanie ako tie vase. Predsa len skusenosti od viacerych ludi su cennejsie ako len od jedneho a toto bol moj poznatok.
16.04.2016 - 22:09:13
00
orvaq skus pozriet rafiky token stranka tokenproducts sa mi zda. Vyrabaju rafiky naboje a aj cele kolesa sedlovky predstavce riaditka atd
23.04.2016 - 03:25:00
00
martinsulovsky dikes za tip ale uz som medzicasom kupil tie DT Swiss 511 a aj uspesne vyplietol - spokojnost. ale dobre, ze si spomenul Token - uplne som na nich zabudol ale pozeram, ze v ponuke nemaju samotne rafy. cele kola alebo naboje.
23.04.2016 - 20:10:34
00
keyboard_arrow_up