Mal som mavic ksyria najvyssiu sadu v hliniku a nahradilo som ju vlani s bora one 35. oba PLASTOVE. Karbonove
rafiky voci hlinikovym brzdia slabsie. Poznat to v tom, ze ak ides za niekym s hlinikom tak jeho zaber je na zaciatku rychlejsi a rutis sa donho, potom sa to spravi. Takze nabeh ma karbon v mojom vydani pomalsi, potom je dobra modulacia a rychle zakruty su rovnocenne. Silne brzdenie chce poriadne zatiahnutie za paky. Reflexovo som poznal, ze na hliniku by som uz siel do smyku. Je to vsak o zvyku, ze je to posunute, aj na karbone dokazem zablokovat
brzdy az za hranicu kedy sa zacne smykat, ak by som bol plasak. Z odstupom sezony som jazdil jedny a druhe
kolesa na Korzike kde boli aj 25km zjazdy aj s technckymi pasazami aj s dlhymi brzdeniami kedy sa zhavili jedny aj druhe rafiky. Francuzske alpy a talianske dolomity som prechadzal len na hlinikovych a moja vysoka vaha ich rozpalila poriadne. Na Korzike je to miernejsie, tam rozdiel az tak nepoznat. Zistil som ze karbony maju menej radi trvale miernejsie brzdenia. vtedy sa nazhavia viac ako pri prerusovanych a intenzivnejsich. Asi je to dane tepelnou vodivostou materialu. V kazdom pripade v dlhych "aplskych" zjazdoch ak sa nepretekas smerom nahor nie je karbonovy raf zasadny prinos. Ak tam budes zavodit je to zas ine. Za mokra mam skusenost, ze to zavisi od mnozstva vody na ceste a to ci ides sam alebo v skupine. Ak je moc vody tak kazdy silnejsi tuk a chytas akvaplaning kvoli malej stycnej ploche gumy nech mas cokolvek. V skupine voda strieka vsade od zeme az po meter a pol, takze tam naberies spiny a svinstva aj pri mensom mnozstve vody a prvy zaber to musi zotriet. Vo vodnej triesti som nadobudol pocit ze karbon ten proces zotretia znasal linearnejsie ako hlinik, ktory sa najprv nechytal a potom zabral. Musim priznat, ze skupinove jazdenie v dolomitoch som mal na maratone s 9000 startujucimi a na Korzike v malej turistickej skupinke, co tiez mohlo ovplyvnit pocity. Celkom som bol prekvapeny ze zvykovy prechod z hliniku na karbon bol dlhsi ako som ocakaval. To sa stava starsim ludom. V alpach vysoke rafiky neprinasali na hobby jazdenie absolutne nic az na vyssiu vahu (rokmi od 20 - 60mm). Disklajmer: To su moje subjektivne pocity ktore sa nemusia zhodovat s meraniami, pocitmi inych ludi ci marketingovymi studiami.