triki: ku karbónu a Meride - je tomu asi 14 rokov, čo som dosť jazdil cestu a rozmýšľal som, že vymením starého Favorita za niečo novšie A KARBÓNOVÉ. Merida za 15 l bol celkom dobrý pomer výkon/cena.
MTB som fakticky nesledoval až do roku asi tak 1997, len som zachytil, že v časoch, keď ešte zváranie Al zliatin nebolo tak zvládnuté, ako dnes, sa v Meride pokúšali rámy lepiť a tam boli nejaké průsery, naklepal si na nej (rám prasknutý na 3 miestach držal pokope len bovdenmi) držu napr. Tomáš Čada, bývalý pomerne dobrý čs. lezec a podľa všetkého aj priekopník tamojšieho MTB. Ale to, podobne ako ten priekak s Al-Mg rámami by som hodnotil ako prejavenie sa chýb technológie pri veľkosériovej produkcii... keďže Merida u nás dlhodobo patrí k najjazdenejším značkám, nutne musí mať aj najviac takýchto príhod (aj keď percentuálne asi rovnako ako ostatní, it's a matter of discussion) o ktorých sa aj najskôr dozvieš. Napr. ja dodnes nepoznám v BA osobne nikoho, kto sedlá Pell's - okrem mňa... a viem u nich akurát o jednej prasknutej karbónovej
sedlovke a to odtiaľto z fóra (a druhú takú istú vozí kamoš a pochopiteľne jej nič nie je). Lenže to nič nedokazuje, ani nehovorí - pri malých číslach je odchýlka štatistiky vysoká.
Z môjho okolia asi najviac ľudí jazdí práve Meridy a neviem napr. o nijakej "príhode" s rámom (to skôr odchádza low-end ovidlenie). Dokonca aj ja som uvažoval pôvodne nad Meridou, kým som nenatrafil na GT a nedostal tip na Pell's. Potom som sadol na oba... a druhé menované sadnutie skončilo pocitom "ako riť na šerbel".
Nejako moc riešiť rámy na 20 l
bikoch IMHO nemá zmysel. Nech to jazdí, nech tam je aspoň Deore a trošku únosná
vidla a nech to neváži metrák.