@Claire, choď do toho
Ak s vami ide sprievodné vozidlo (vozidlá, keď vás ide 30?), tak to znamená, že by v prípade potreby nemal byť problém zviesť sa. Napríklad nechať sa vyviezť na ten priesmyk, čo sa hore spomínal. Alebo rovno vypustiť jeden deň. Pretože tie denné dávky kilometrov vôbec nie sú zanedbateľné. Ale dajú sa zvládnuť, najmä keď idete viacerí. Pevná vôľa robí divy. A s prihliadnutím na to, že budeš ozaj celý deň v sedle (vychádzam z priemernej rýchlosti cca. 18 km/h krát 8 hodín).
V súvislosti s týmto sa skús v rámci prípravy zamerať na dlhé jazdy pomalou rýchlosťou (takou, aby si povedzme na začiatok dokázala krútiť vkuse cca 2 hodiny - 40 km) a uvidíš, ako sa potom budeš cítiť. Postupne to zvyšuj na cca 6 hodín, s prestávkami podľa potreby (60 - 100 km, podľa typu trasy a smeru vetra
). Pravdepodobne ťa zo začiatku budú bolieť tie svaly, o ktorých by si to pri bicyklovaní ani nepovedala (krk, šija, ramená, predlaktie, kríže, rôzne kĺby). Tiež možno prídeš na to, že ti treba zmeniť posed, dokúpiť rohy, pohodlnejšie sedlo, po prvej jazde v daždi blatníky a pod. ...
Ku typu bicykla: ak idete v zmiešanej skupine, kde každý jazdí na tom, čo má doma, kľudne choď na horskom s cestnými (napr. Continental Sport contact) alebo cykluturistickými plášťami (napr. Schwalbe Marathon) natlakovanými na tlak bližšie hornej odporúčanej hranici. Ja som osobne za tie druhé, lebo slicky sa na mokrej vozovke veľmi ľahko dostanú do šmyku. A s dažďom treba počítať. Ak majú ostatní
cesťáky a berú tú túru ozaj vážne, tak za nimi na horskom isto nebudeš stíhať. Osobne by som ti ale kúpu
cesťáku neodporúčal, lebo je to pomerne jednoúčelovo zameraný bicykel. Krossový
bicykel má oproti už spomínaným výhodám aj tie výhody, že naň prakticky bez problémov možno nahodiť rôzne prískušenstvo (blatníky, svetlá, nosiče, držiaky, ...), ktoré "nepasujú" na všetky MTB. Ak s tým ale nemáš problém, odporúčal by som ti ostať pri horskom s hladkými plášťami. Po odjazdení pár stovák km prídeš sama na to, aký
bike je pre teba vhodný.