Ja som si potom čo som trochu špekuloval so stavbou bezdušákov uvedomil, že až taká mega super výhra to zas nie je. Možnosť jazdiť na nižšom tlaku je síce fajn, odolnosť voči defektom tiež poteší, no tých zas nie je toľko, že by sa to nedalo vydržať. Na druhej strane je treba vo väčšine prípadov použiť špeciálne
ráfiky aj pneumatiky (ktoré sú spravidla drahšie) a aj tak nie je záruka, že to bude pri každej kombinácii fungovať.
A čo som až doteraz nevedel pochopiť - každý mi rozprával, aké sú bezdušáky super, že na maratón nič lepšie nemôže byť, že neexistuje aby som na tom dostal defekt a podobné ódy, no na každom maratóne som pritom videl viacero ľudí s prerezaným, vyzutým, vyfučaným alebo inak "znehodnoteným" bezdušákom tlačiť
bajk najkratšou cestou do cieľa. Niekedy tam dokonca bol aj poškodený
ráfik "ako bonus" a ja som jednoducho nechápal, ako to tí ľudia robia
Teraz už viem, že to asi boli takí, ktorí používali nesprávnu kombináciu
ráfiku a plášťa, prípadne sa kvôli úspore hmotnosti snažili použiť úplne papierové plášte, minimum mlieka, alebo to prehnali s príliš nízkym tlakom. Pre porovnanie, ja som pritom s dušami a väčšinou a najpapierovejšími Schwalbe pneumatikami, na ktoré tu na fóre snáď nikto nevedel nájsť pekného slova
absolvoval cca. 90 maratónov, pričom nedokončil som len trikrát a z toho ani raz kvôli problémom s plášťami. Teda aby som bol presný, raz som rozrezal Racing Ralpha v mieste, kde boli na trati vysypané rozlámané tehly a kachličky, no bolo to tesne pred cieľom, tak som to už došiel... Iste, pár defektov sa pritrafilo, ale tie som na trati bez problémov opravil, akurát som stratil nejaký ten čas, pričom borci s bezdušákmi mali tendenciu pri prvom probléme preteky vzdávať...
Teraz už viem, že bezdušáky sú síce fajn vec, ale tiež majú svoje limity a nemožno od nich čakať zázraky. Keď ich budem stavať najbližšie, tak už nebudem špekulovať a použijem kombináciu TLR + TLR alebo v ideálnom prípade UST.
Je možné skombinovať TLR ráfiky spolu s UST pneumatikami?