ja som si všimol včera a dnes dva fenomény bratislavskej premávky, za bežnej jazdy ťa 90% áut obieha natesno nezávisle od toho či si na krajnici alebo v tretine pruhu ... ale v zápche pekne sledujú a keď ide cyklista pomknú sa jemne k stredu cesty a ako prejdem zase prejdú smerom ku krajnici (keďže sanitky sa púšťajú stredom)
Takže sa na to pozrime. Jezus by si asi mal pozrieť článok, ktorý odkazuje na odborné práce z oblasti dopravného inžinierstva a hovorí presne to, čo som tu pred časom tvrdil. Vedecké výskumy hovoria úplne jasne, že mnou navrhovaný spôsob jazdy spôsobuje štatisticky najmenší počet nehôd.
Si myslis, ze si jediny, co vie citat, ze? To, ze si nasiel dalsieho pacienta co vytrhava veci z kontextu aby obhajil neobhajitelne, este neznamena, ze mate pravdu a recept na zivot. Nikto iny ziadne studie nikdy nevidel, len Ty a Tvoj kamarat bloger ich poznate a preto mate pravo stanovovat ostatnym co je spravne a ako to maju robit, ze? Mas skutocne "velky" rozhlad a "chapes" veci v suvislostiach ked Ti staci jednym smerom zamerana nejaka studia potvrdzujuca Tvoju naivnu neobjektivnu uvahu.
Takze teraz nam sem prosim daj odkaz na studiu, ktora potvrdzuje, ze pri tachometrovych 58 v meste je mensia umrtnost chodcov a cyklistov pri nehodach s autami ako pri tachometrovych 48 km v meste. A potom nam sem sem daj este odkaz na studiu, ktora potvrdzuje, ze pri tachometrovych 98 mimo mesta su zranenia pri nehodach menej zavazne a umrtia v mensom pocte ako pri tachometrovych 85. Velmi sa na tie studie tesim. A ak take nenajdes, tak uz sem laskavo nevypisuj hluposti typu "väcsia rychlost je bezpecnejsia". Ludia ako Ty, zahladeni len do seba a obhajujuci svoju vlastnu "pravdu" za kazdu cenu a nepripustajuci, ze sa mozu mylit, su ti najnebezpecnejsi pre spolocnost celkovo. A v premavke dvakrat tak.
Je mi úplne fuk, čo si väčšina myslí, občas niekto príde na to, že fakty sú niekde úplne inde. Myslím, že to bol Churchill, čo povedal, že prejavom zdravého rozumu je nesúhlasiť s väčšinou voličov. Želám pekný večer.
Presne o tomto som pisal. Si hotovym stelesnenim rozhladu, tolerancie, snahy o objektivitu. Rovnako ako pri tych rybaroch a ako pri tych cyklistoch jazdiacich v pruhu. A este sa utesujes, ze Tvoj skresleny neobjektivny zaslepeny postoj neberuci do uvahy plno faktorov je prejav zdraveho rozumu. Na Teba presne sedi "Vsetci ste blazni, len ja som lietadlo!" Proste dalsi pripad potvrdzujuci, ze pri aute s ECV s pismenami DS si treba davat dvojnasobny pozor.
Jezus S niektorými ľuďmi na tomto fóre sa dá korektne diskutovať aj v prípade, keď majú odlišný názor. Ale ty vieš o tom, koľko som sa takýmito vecami zaoberal, úplný prd, nedostatok argumentov už nahrádzaš invektívami. Vo väčšine fór existujú moderátori, ktorí upratujú práve podobné ad hominem výplody aj s ich autormi. Ale ak sa samotný moderátor správa takto, integrita fóra je v ohrození. Ak sa rozohní cyklista, ktorý môže mať pocit, že som sa neprimerane dotkol jeho najväčšej životnej vášne, no budiž. Ale moderátor, ktorý nikdy nepochopil, čo pôvodne znamená výraz "moderato", to už je na pováženie.
Zhodou okolností som čosi k téme práve písal vo vlákne "Pieskovisko", stojím si za tým a myslím si, že mnoho ľudí sa tu ubezpečuje o tom, ako sa správať na ceste, no ja som si dovolil to označiť za skupinovú sugesciu a je takmer zábavné sledovať, aké vášne to potom dokáže vyvolať.
A to, čo som písal predtým, že by som si rád pozrel videodokumentáciu navrhovaného spôsobu jazdy v jazdnom pruhu po ceste 63, stále platí. Chlapci, poďte to predviesť, pozrieme si video a potom môžeme dokončiť diskusiu. Ale mám obavy, že takúto guráž tu nikto nebude mať.
Stale cakam odkaz na tie studie nizsieho poctu umrti pri vyssich rychlostiach potvrdzujuce Tvoju "pravdu". Dovtedy sa nemame o com bavit, takze sa nesnaz odbocovat od temy.
Pali65 skúsim tak trochu inak.. cyklistu si zameň za traktor, kombajn, konský povoz to sú účastníci cestnej premávky cca rovnakej (alebo menšej) rýchlosti takže vodiči musia na nich reagovať veľmi podobne ako na cyklistu! akurát s tým rozdielom že títo ostatní účastníci si svojimi rozmermi to bezpečné predbiehanie vynútia automaticky.. a kľudne si namontuj tie kamery na tieto "vozidlá" a pozoruj správanie sa vodičov pri prekážke "potrebujem miesto na predbehnutie" a potom namontuj kamery na bicykel a sleduj správanie sa vodičov "tam sa zmestím"..
cyklista teda tým že nejde tesne po krajnici ale viac v pruhu vlastne len virtuálne zväčšuje svoj rozmer a tým núti neuvedomelých vodičov vyčkať a predbehnúť bezpečne.. tak ako to urobí keď sa vlečie za traktorom, akurát tam to každému príde normálne lebo "tam sa nezmestím"
no s tou teóriou že pomalší účastníci narúšajú plynulosť a možno aj bezpečnosť premávky celkom súhlasím, lebo samozrejme najjednoduchšie je ísť v kolóne konštantnou rýchosťou všetci, ale to je nereálne v praxi..
Pali65 Každý z nás má právo urobiť si názor a to akým spôsobom chce...
Tvoja krivka pochádza zo 60. rokov minulého storočia. (The curve was based on research conducted by David Solomon in the late 1950s and published in 1964.) Netuším, aké boli vtedy priemerné rýchlosti, ale zrejme nižšie. Netuším, aká bola vtedy hustota premávky, ale zrejme výrazne nižšia.
Ja som našiel článok, kde sa píše: "1 km/h increase in speed → 3% increase in accidents" (Informácia z roku 1997.) Našiel som články, kde sa "obúvajú" do tej Solomonovej krivky, ako už nepravdivej.
Tvrdiť, že treba ísť rýchlejšie ako priemerná rýchlosť (bez ohľadu na to či v meste, alebo mimo, alebo na diaľnici) je scestné. Čisto logicky: Ak to urobia všetci, ako odporúčaš, dvihne sa aj priemerná rýchlosť, takže tí bezpečnejší vodiči sa stanú rovnako nebezpeční ako tí pred tým nebezpečnejší. Takže, aby sa stali opäť bezpečnejšími, musia zdvihnúť rýchlosť. A to sa bude opakovať. Toto určite nekonverguje k riešeniu bezpečnosti a ohľaduplnosti na cestách.
(Som toho názoru, že bezdôvodná pomalá jazda by mala byť rovnako trestaná ako rýchla jazda. Len sa to zle dokazuje.)
hocikde kde je väčšia premávka tak čokoľvek pomalšie spôsobuje kolízne situácie, môžem vám budúci rok natočiť jazdu traktorom na STK, koľko vodičov ma predbieha cez plnú čiaru a aké rizikové situácie pri tom vznikajú..
Ja som síce tiež zástancom názoru, že ak je to možné, mali by cyklisti jazdiť po krajnici, no v prípade že krajnica chýba alebo nie je zjazdná, treba ísť holt v jazdnom pruhu. Nevravím že rovno meter od kraja cesty, no určitý primeraný odstup od kraja si treba nechať, v opačnom prípade by ho autá jedno za druhým lízali a v skutočnej krízovej situácii by sa už nemal kam vyhnúť. A napríklad v neprehľadných zákrutách je dokonca žiaduce, aby išiel cyklista kľudne aj bližšie k stredovej čiare než ku krajnici, lebo inak by si ho zozadu prichádzajúce autá nevšimli včas. A aj ten žiletkár z Paliho príspevku mohol mať na tú jazdu ďalej od kraja dobrý dôvod, takže netreba hneď vynášať súdy.
A čo sa týka tých pomalších účastníkov cestnej premávky, či už sú to cyklisti, traktory, kombany alebo vozidlá autoškoly, tak tam platí, že tie nebezpečné situácie nevytvárajú oni, ale tí čo idú za nimi a tlačia sa predbiehať aj tam, kde na to naozaj nie je vhodná príležitosť.
CraObs Veď hej, len tebou uvádzaný príklad sa líši od zraniteľného cyklistu v tom, že traktor či povoz je od cyklistu 4x širší, je omnoho lepšie viditeľný, ľahšie ich zbadáš aj spoza iného auta, tiež býva dobrým zvykom vodičov traktorov natlačiť sa celkom na krajnicu a dobrí šoféri v protismere to urobia tiež (mimochodom, ak vidím v protismere cyklistu, tak sa autom tlačím na svoju krajnicu často viac, ako on, aby protiidúce autá mohli obiehať plynulejšie a bezpečnejšie). A legislatívci asi vedeli, prečo napr. v mnohých krajinách zaviedli pre pomalé vozidlá obmedzenia. Napr.:
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky dáva do pozornosti prevádzkovateľom vozidiel ustanovenie § 39 ods. 7 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podľa ktorého používanie zvláštnych motorových vozidiel na cestách je s výnimkou ciest III. triedy, miestnych komunikácií a účelových komunikácií zakázané, to neplatí
pre traktory a pracovné stroje samohybné povinne opatrené tabuľkou s evidenčným číslom, ktoré môžu používať aj cesty I. a II. triedy s tým, že cesty I. triedy nemôžu používať
v pondelok až piatok v čase od 07.00 do 09.00 hodín a
v piatok a v dňoch pracovného pokoja v čase od 16.00 do 20.00 hodín
Existujú zákazy jazdy kamiónov v určitých časoch, atď.
Najdôležitejšia mantra v tejto súvislosti je "plynulosť"...
Chápem aj tú snahu cyklistov virtuálne zväčšiť svoj rozmer a donútiť premávku zozadu zabrzdiť, ale zároveň vravím, že tento štýl bohužiaľ dramaticky zvýši nebezpečnosť daného úseku vo všeobecnosti pre všetkých zúčastnených. Tomu, samozrejme, nikto nemusí veriť, ale opäť musím vyzvať, aby sa ľudia pozerali vlastnými očami.
______________
Jezuško, stále tu niekto nevie pochopiť podstatu problému a rešerše zaňho robiť nebudem. Ale môžem ľudí zabávajúcim sa čítaním tohto fóra vyzvať na osobné pozorovanie: všímajte si vlastnými očami rôznych šoférov. Ak pravidelne jazdíte, narazíte na tých svižnejších aj tých pomalých, čo pre istotu idú v obci 45km/h.
Možno si všimnete, že ten pohotovejší šofér, čo sa nebojí používať povolený rozsah rýchlostí, zbadá autobus na zastávke a bude ho obchádzať s nohou na brzde rýchlosťou 28km/h. A ten opatrnučký si ten autobus ani deti na zastávke vôbec nevšimne a ďalej pôjde svojich 45. Lebo tu sa nebavíme o tupom stískaní plynového pedálu, ale o tom, ako je niekto bdelý a prispôsobuje svoju jazdu tomu, čo sa okolo neho deje. Volá sa to aj súdnosť. Najmenej súdni šoféri sú potom tí, čo jazdia ako blázni, k dianiu na ceste a okolo nej sú "slepí" a tí sú aj najnebezpečnejší.
Je logické, že náraz vyššou rýchlosťou je apriori nebezpečnejší, ale výsledok stretu je predovšetkým závislý na tom, či vodič vnímal okolie a predvídal. Ale dosť už, začnite si všímať šoférov a možno pochopíte, čo sa tu snažím povedať.
Stale cakam odkaz na tie studie nizsieho poctu umrti pri vyssich rychlostiach potvrdzujuce Tvoju "pravdu". Dovtedy sa nemame o com bavit, takze sa nesnaz odbocovat od temy.
citam citam, ale pohoda, iba som troska zaflejmoval: chcel som vediet dovod tej konvexnosti grafu.....ale kedze to je v davnej minulosti 60te roky,tak hodnota grafu je 0,tymto koncim tuto debatu,nema to vyznam
Možno si všimnete, že ten pohotovejší šofér, čo sa nebojí používať povolený rozsah rýchlostí, zbadá autobus na zastávke a bude ho obchádzať s nohou na brzde rýchlosťou 28km/h. A ten opatrnučký si ten autobus ani deti na zastávke vôbec nevšimne a ďalej pôjde svojich 45. Lebo tu sa nebavíme o tupom stískaní plynového pedálu, ale o tom, ako je niekto bdelý a prispôsobuje svoju jazdu tomu, čo sa okolo neho deje. Volá sa to aj súdnosť. Najmenej súdni šoféri sú potom tí, čo jazdia ako blázni, k dianiu na ceste a okolo nej sú "slepí" a tí sú aj najnebezpečnejší.
Môže byť, ale to vôbec neznamená, že tí čo prekračujú rýchlosť sú automaticky "bezpečnejší vodiči" ako to prezentoval ten tvoj graf. Takisto pozorný a vnímavý môže byť aj ten, ktorý rýchlosť neprekračuje.
boze, vsetci pisete dobre ,len nechapem preco do seba nekomplexne zadrapujete v suvisiacich veciach....a mame na cestach "uz" aj novu modu 70km/h vsade...to je uplne "uzasne"
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
4 AŽ 10 , mali by to prekvalifikovať na vraždu
Si myslis, ze si jediny, co vie citat, ze? To, ze si nasiel dalsieho pacienta co vytrhava veci z kontextu aby obhajil neobhajitelne, este neznamena, ze mate pravdu a recept na zivot. Nikto iny ziadne studie nikdy nevidel, len Ty a Tvoj kamarat bloger ich poznate a preto mate pravo stanovovat ostatnym co je spravne a ako to maju robit, ze? Mas skutocne "velky" rozhlad a "chapes" veci v suvislostiach ked Ti staci jednym smerom zamerana nejaka studia potvrdzujuca Tvoju naivnu neobjektivnu uvahu.
Takze teraz nam sem prosim daj odkaz na studiu, ktora potvrdzuje, ze pri tachometrovych 58 v meste je mensia umrtnost chodcov a cyklistov pri nehodach s autami ako pri tachometrovych 48 km v meste. A potom nam sem sem daj este odkaz na studiu, ktora potvrdzuje, ze pri tachometrovych 98 mimo mesta su zranenia pri nehodach menej zavazne a umrtia v mensom pocte ako pri tachometrovych 85. Velmi sa na tie studie tesim. A ak take nenajdes, tak uz sem laskavo nevypisuj hluposti typu "väcsia rychlost je bezpecnejsia". Ludia ako Ty, zahladeni len do seba a obhajujuci svoju vlastnu "pravdu" za kazdu cenu a nepripustajuci, ze sa mozu mylit, su ti najnebezpecnejsi pre spolocnost celkovo. A v premavke dvakrat tak.
Presne o tomto som pisal. Si hotovym stelesnenim rozhladu, tolerancie, snahy o objektivitu. Rovnako ako pri tych rybaroch a ako pri tych cyklistoch jazdiacich v pruhu. A este sa utesujes, ze Tvoj skresleny neobjektivny zaslepeny postoj neberuci do uvahy plno faktorov je prejav zdraveho rozumu. Na Teba presne sedi "Vsetci ste blazni, len ja som lietadlo!" Proste dalsi pripad potvrdzujuci, ze pri aute s ECV s pismenami DS si treba davat dvojnasobny pozor.
Zhodou okolností som čosi k téme práve písal vo vlákne "Pieskovisko", stojím si za tým a myslím si, že mnoho ľudí sa tu ubezpečuje o tom, ako sa správať na ceste, no ja som si dovolil to označiť za skupinovú sugesciu a je takmer zábavné sledovať, aké vášne to potom dokáže vyvolať.
A to, čo som písal predtým, že by som si rád pozrel videodokumentáciu navrhovaného spôsobu jazdy v jazdnom pruhu po ceste 63, stále platí. Chlapci, poďte to predviesť, pozrieme si video a potom môžeme dokončiť diskusiu. Ale mám obavy, že takúto guráž tu nikto nebude mať.
cyklista teda tým že nejde tesne po krajnici ale viac v pruhu vlastne len virtuálne zväčšuje svoj rozmer a tým núti neuvedomelých vodičov vyčkať a predbehnúť bezpečne.. tak ako to urobí keď sa vlečie za traktorom, akurát tam to každému príde normálne lebo "tam sa nezmestím"
no s tou teóriou že pomalší účastníci narúšajú plynulosť a možno aj bezpečnosť premávky celkom súhlasím, lebo samozrejme najjednoduchšie je ísť v kolóne konštantnou rýchosťou všetci, ale to je nereálne v praxi..
Tvoja krivka pochádza zo 60. rokov minulého storočia. (The curve was based on research conducted by David Solomon in the late 1950s and published in 1964.) Netuším, aké boli vtedy priemerné rýchlosti, ale zrejme nižšie. Netuším, aká bola vtedy hustota premávky, ale zrejme výrazne nižšia.
Ja som našiel článok, kde sa píše: "1 km/h increase in speed → 3% increase in accidents" (Informácia z roku 1997.) Našiel som články, kde sa "obúvajú" do tej Solomonovej krivky, ako už nepravdivej.
Tvrdiť, že treba ísť rýchlejšie ako priemerná rýchlosť (bez ohľadu na to či v meste, alebo mimo, alebo na diaľnici) je scestné. Čisto logicky: Ak to urobia všetci, ako odporúčaš, dvihne sa aj priemerná rýchlosť, takže tí bezpečnejší vodiči sa stanú rovnako nebezpeční ako tí pred tým nebezpečnejší. Takže, aby sa stali opäť bezpečnejšími, musia zdvihnúť rýchlosť. A to sa bude opakovať. Toto určite nekonverguje k riešeniu bezpečnosti a ohľaduplnosti na cestách.
(Som toho názoru, že bezdôvodná pomalá jazda by mala byť rovnako trestaná ako rýchla jazda. Len sa to zle dokazuje.)
A čo sa týka tých pomalších účastníkov cestnej premávky, či už sú to cyklisti, traktory, kombany alebo vozidlá autoškoly, tak tam platí, že tie nebezpečné situácie nevytvárajú oni, ale tí čo idú za nimi a tlačia sa predbiehať aj tam, kde na to naozaj nie je vhodná príležitosť.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky dáva do pozornosti prevádzkovateľom vozidiel ustanovenie § 39 ods. 7 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podľa ktorého používanie zvláštnych motorových vozidiel na cestách je s výnimkou ciest III. triedy, miestnych komunikácií a účelových komunikácií zakázané, to neplatí
pre traktory a pracovné stroje samohybné povinne opatrené tabuľkou s evidenčným číslom, ktoré môžu používať aj cesty I. a II. triedy s tým, že cesty I. triedy nemôžu používať
v pondelok až piatok v čase od 07.00 do 09.00 hodín a
v piatok a v dňoch pracovného pokoja v čase od 16.00 do 20.00 hodín
Existujú zákazy jazdy kamiónov v určitých časoch, atď.
Najdôležitejšia mantra v tejto súvislosti je "plynulosť"...
Chápem aj tú snahu cyklistov virtuálne zväčšiť svoj rozmer a donútiť premávku zozadu zabrzdiť, ale zároveň vravím, že tento štýl bohužiaľ dramaticky zvýši nebezpečnosť daného úseku vo všeobecnosti pre všetkých zúčastnených. Tomu, samozrejme, nikto nemusí veriť, ale opäť musím vyzvať, aby sa ľudia pozerali vlastnými očami.
______________
Jezuško, stále tu niekto nevie pochopiť podstatu problému a rešerše zaňho robiť nebudem. Ale môžem ľudí zabávajúcim sa čítaním tohto fóra vyzvať na osobné pozorovanie: všímajte si vlastnými očami rôznych šoférov. Ak pravidelne jazdíte, narazíte na tých svižnejších aj tých pomalých, čo pre istotu idú v obci 45km/h.
Možno si všimnete, že ten pohotovejší šofér, čo sa nebojí používať povolený rozsah rýchlostí, zbadá autobus na zastávke a bude ho obchádzať s nohou na brzde rýchlosťou 28km/h. A ten opatrnučký si ten autobus ani deti na zastávke vôbec nevšimne a ďalej pôjde svojich 45. Lebo tu sa nebavíme o tupom stískaní plynového pedálu, ale o tom, ako je niekto bdelý a prispôsobuje svoju jazdu tomu, čo sa okolo neho deje. Volá sa to aj súdnosť. Najmenej súdni šoféri sú potom tí, čo jazdia ako blázni, k dianiu na ceste a okolo nej sú "slepí" a tí sú aj najnebezpečnejší.
Je logické, že náraz vyššou rýchlosťou je apriori nebezpečnejší, ale výsledok stretu je predovšetkým závislý na tom, či vodič vnímal okolie a predvídal. Ale dosť už, začnite si všímať šoférov a možno pochopíte, čo sa tu snažím povedať.
Možno si všimnete, že ten pohotovejší šofér, čo sa nebojí používať povolený rozsah rýchlostí, zbadá autobus na zastávke a bude ho obchádzať s nohou na brzde rýchlosťou 28km/h. A ten opatrnučký si ten autobus ani deti na zastávke vôbec nevšimne a ďalej pôjde svojich 45. Lebo tu sa nebavíme o tupom stískaní plynového pedálu, ale o tom, ako je niekto bdelý a prispôsobuje svoju jazdu tomu, čo sa okolo neho deje. Volá sa to aj súdnosť. Najmenej súdni šoféri sú potom tí, čo jazdia ako blázni, k dianiu na ceste a okolo nej sú "slepí" a tí sú aj najnebezpečnejší.
Môže byť, ale to vôbec neznamená, že tí čo prekračujú rýchlosť sú automaticky "bezpečnejší vodiči" ako to prezentoval ten tvoj graf. Takisto pozorný a vnímavý môže byť aj ten, ktorý rýchlosť neprekračuje.