Pali65 Skusim este raz. Rozumiem, ze ta vedia vytocit cyklisti, ktori blokuju cestu naschval, alebo inak povedane, nie su k vodicom tolerantni natolko, aby im zjednodusili plynulu jazdu za situacie, kedy tym sami nijako neohrozia svoju bezpecnost (siroka kvalitna krajnica bez bordelu). Je vsak, dolezite si uvedomit, ze napriek tomu nic neporusuju, asi to nie je chvalihodne (mozme polemizovat aky na to maju dovod, ci je to proste "mindset" alebo ich 5minut predtym niekto vytrubul/skoro zostrelil z cesty ked isli poslusne pri krajnici), ale nie je to naozaj nic protipravne a z principu tym nemozu nikoho ohrozit, *pokial* su ostatni ucastnici cestnej premavky rozumni ludia a drzia sa pravidiel. A tu sa dostavame k veci, ty povazujes taketo (neempaticke, ale nie protipravne, ani ohrozujuce) spravanie za horsie ako jasne porusenie predpisov v podobe idiota, co nebezpecne predbiehal ked na to zdaleka nemal vyhovujuce podmienky a este vacsieho idiota, ktory nedodrzal bezpecny odstup + spravil to iste. Naozaj mi to hlava neberie.

Je plno inych "prekazok" na ceste, ktore sa obchadzaju omnoho horsie ako cyklista (traktor s vleckou, kombajn, kamion s navesom v prudkych serpentinach), donutia ta takisto vyrazne spomalit, vyskytuju sa na niektorych miestach castejsie ako cyklisti a napriek tomu, nikto nevymysla teorie o tom, ako za tu nehodu/skoronehodu mohol vodic obiehaneho kamionu, kazdemu je jasne, ze sa to mohol idiot co predbiehal kamion bez prehladu, cez horizont, atd.

Naozaj si nerobim iluzie o tom, ze cyklisti su plosne lepsi/ohladuplnejsi ludia ako vodici, to je zavisle od urovni spolocnosti ako takej, ale jednoducho bezohladny idiot na bicykli v nemoze pri jazde na okreske nic strasne spravit (ignorujeme jazdu v meste/v lese, tam je to iny pribeh), akonahle vsak rovnaky clovek sadne do auta, situacia sa meni...
30.05.2016 - 20:39:02
010
Pali65 mozem sa opytat,odkial mas tu konvexnost v tom grafe,ked si teda musel profesionalne studovat manazment bezpecnosti a zistil si profesionalne, ze vo fabrikách su pomalsi ludia rizikovejsi: v niektorých odvetviach toto platit asi nebude:u nas psychotest nie je o rychlosti,ze das napr. 998 z 1000(z toho 40% zlych) ale o to ze das 800/1000 (z toho 98% dobrych)
s tou rychlostou soferou zdielam s Tebou nazor: ja tiez idem radsej rychlejsie v ramci medzi: ti "autobusari" je pre mna osobne velke riziko na ceste,obehnem ho pri najblizsej prilezitosti
mozno nieco na tom bude, bud brutalne riskujem alebo sa snazim prejst kazdou krizovatkou co to da: moj vnutorny pocit je rychle doprec z tych potencionalne vysokých riskatne zivot ohrozujúcich krizovatiek, na tom cestaku viem rychlejsie zareagovat ako niekto v aute
CraObs odteraz nabiehame reaktor s turbinami tak rychlo,aby sme neboli pre istotu rizikovi pre okolie :o:
31.05.2016 - 06:35:10
00
Vy ste riziko pre okolie či nabiehate pomaly alebo rýchlo. :-)
A K téme čo tak kompromis?
31.05.2016 - 07:01:38
00
http://www.teraz.sk/regiony/video-tragicka-zrazka-horovce-vojcice/199248-clanok.html :tmi: ;(
31.05.2016 - 07:04:57
00
Vodicsky zobrat na trvalo a aspon 20rokov basy
31.05.2016 - 08:03:11
03
Pali65 napísal:
urob si jeden žiletkový švih medzi Šamorínom, Dunajskou Stredou a späť.

ako nič v zlom ale toto sa asi teda bavíme o úplne inom svete.. lebo aj u mňa najväčší "lízači" sú značky NZ :tmi: tam na juhu sa proste jazdí inak.. to aj zo skúseností z auta viem že ak ja nablízku DS značka treba byť ostražitý..

dnes zamnou pribrzdili dokonca 2 kamióny (UA a H :y: ) lebo šli autá v protismere a to brzdiť a rozbiehať taký kolos rozhodne nie je taká sranda ako osobák..
a taktiež sa potvrdilo že keď ma obieha dodávka tak tie autá tesne za ňou idú bližšie a bližšie ku krajnici, lebo nevidia a zároveň nereagujú na smerovku a vybočenie dodávky :n:
31.05.2016 - 08:13:03
02
vikino1 Duslo Sala,Slovnaft a rozne zavody co vypustaju tony sraciek do ovzdusia zial nikomu nevadia
31.05.2016 - 08:22:47
01
Hack3r napísal:
Vodicsky zobrat na trvalo a aspon 20rokov basy

4 AŽ 10 , mali by to prekvalifikovať na vraždu
31.05.2016 - 08:51:30
01
ja som si všimol včera a dnes dva fenomény bratislavskej premávky, za bežnej jazdy ťa 90% áut obieha natesno nezávisle od toho či si na krajnici alebo v tretine pruhu ... ale v zápche pekne sledujú a keď ide cyklista pomknú sa jemne k stredu cesty a ako prejdem zase prejdú smerom ku krajnici (keďže sanitky sa púšťajú stredom)
31.05.2016 - 09:38:54
00
sanitka predsa chodí kade ju mercedes vedie :lol:
31.05.2016 - 09:43:36
016
Pali65 napísal:
Takže sa na to pozrime. Jezus by si asi mal pozrieť článok, ktorý odkazuje na odborné práce z oblasti dopravného inžinierstva a hovorí presne to, čo som tu pred časom tvrdil. Vedecké výskumy hovoria úplne jasne, že mnou navrhovaný spôsob jazdy spôsobuje štatisticky najmenší počet nehôd.

Si myslis, ze si jediny, co vie citat, ze? To, ze si nasiel dalsieho pacienta co vytrhava veci z kontextu aby obhajil neobhajitelne, este neznamena, ze mate pravdu a recept na zivot. Nikto iny ziadne studie nikdy nevidel, len Ty a Tvoj kamarat bloger ich poznate a preto mate pravo stanovovat ostatnym co je spravne a ako to maju robit, ze? Mas skutocne "velky" rozhlad a "chapes" veci v suvislostiach ked Ti staci jednym smerom zamerana nejaka studia potvrdzujuca Tvoju naivnu neobjektivnu uvahu.

Takze teraz nam sem prosim daj odkaz na studiu, ktora potvrdzuje, ze pri tachometrovych 58 v meste je mensia umrtnost chodcov a cyklistov pri nehodach s autami ako pri tachometrovych 48 km v meste. A potom nam sem sem daj este odkaz na studiu, ktora potvrdzuje, ze pri tachometrovych 98 mimo mesta su zranenia pri nehodach menej zavazne a umrtia v mensom pocte ako pri tachometrovych 85. Velmi sa na tie studie tesim. A ak take nenajdes, tak uz sem laskavo nevypisuj hluposti typu "väcsia rychlost je bezpecnejsia". Ludia ako Ty, zahladeni len do seba a obhajujuci svoju vlastnu "pravdu" za kazdu cenu a nepripustajuci, ze sa mozu mylit, su ti najnebezpecnejsi pre spolocnost celkovo. A v premavke dvakrat tak.

Pali65 napísal:
Je mi úplne fuk, čo si väčšina myslí, občas niekto príde na to, že fakty sú niekde úplne inde. Myslím, že to bol Churchill, čo povedal, že prejavom zdravého rozumu je nesúhlasiť s väčšinou voličov. Želám pekný večer.

Presne o tomto som pisal. Si hotovym stelesnenim rozhladu, tolerancie, snahy o objektivitu. Rovnako ako pri tych rybaroch a ako pri tych cyklistoch jazdiacich v pruhu. A este sa utesujes, ze Tvoj skresleny neobjektivny zaslepeny postoj neberuci do uvahy plno faktorov je prejav zdraveho rozumu. Na Teba presne sedi "Vsetci ste blazni, len ja som lietadlo!" Proste dalsi pripad potvrdzujuci, ze pri aute s ECV s pismenami DS si treba davat dvojnasobny pozor.
31.05.2016 - 09:55:45
07
Jezus S niektorými ľuďmi na tomto fóre sa dá korektne diskutovať aj v prípade, keď majú odlišný názor. Ale ty vieš o tom, koľko som sa takýmito vecami zaoberal, úplný prd, nedostatok argumentov už nahrádzaš invektívami. Vo väčšine fór existujú moderátori, ktorí upratujú práve podobné ad hominem výplody aj s ich autormi. Ale ak sa samotný moderátor správa takto, integrita fóra je v ohrození. Ak sa rozohní cyklista, ktorý môže mať pocit, že som sa neprimerane dotkol jeho najväčšej životnej vášne, no budiž. Ale moderátor, ktorý nikdy nepochopil, čo pôvodne znamená výraz "moderato", to už je na pováženie.

Zhodou okolností som čosi k téme práve písal vo vlákne "Pieskovisko", stojím si za tým a myslím si, že mnoho ľudí sa tu ubezpečuje o tom, ako sa správať na ceste, no ja som si dovolil to označiť za skupinovú sugesciu a je takmer zábavné sledovať, aké vášne to potom dokáže vyvolať.

A to, čo som písal predtým, že by som si rád pozrel videodokumentáciu navrhovaného spôsobu jazdy v jazdnom pruhu po ceste 63, stále platí. Chlapci, poďte to predviesť, pozrieme si video a potom môžeme dokončiť diskusiu. Ale mám obavy, že takúto guráž tu nikto nebude mať.
31.05.2016 - 10:50:36
06
Stale cakam odkaz na tie studie nizsieho poctu umrti pri vyssich rychlostiach potvrdzujuce Tvoju "pravdu". ;) Dovtedy sa nemame o com bavit, takze sa nesnaz odbocovat od temy.
31.05.2016 - 10:59:28
00
ono povedzme si rovno obaja majú pravdu a v tom Paliho názore je veľa múdreho ... ale zdôvodňovať "vedecky" tieto personálne názory je také srandovné :)
31.05.2016 - 11:01:18
00
Pali65 skúsim tak trochu inak.. cyklistu si zameň za traktor, kombajn, konský povoz to sú účastníci cestnej premávky cca rovnakej (alebo menšej) rýchlosti takže vodiči musia na nich reagovať veľmi podobne ako na cyklistu! akurát s tým rozdielom že títo ostatní účastníci si svojimi rozmermi to bezpečné predbiehanie vynútia automaticky.. a kľudne si namontuj tie kamery na tieto "vozidlá" a pozoruj správanie sa vodičov pri prekážke "potrebujem miesto na predbehnutie" a potom namontuj kamery na bicykel a sleduj správanie sa vodičov "tam sa zmestím"..
cyklista teda tým že nejde tesne po krajnici ale viac v pruhu vlastne len virtuálne zväčšuje svoj rozmer a tým núti neuvedomelých vodičov vyčkať a predbehnúť bezpečne.. tak ako to urobí keď sa vlečie za traktorom, akurát tam to každému príde normálne lebo "tam sa nezmestím"

no s tou teóriou že pomalší účastníci narúšajú plynulosť a možno aj bezpečnosť premávky celkom súhlasím, lebo samozrejme najjednoduchšie je ísť v kolóne konštantnou rýchosťou všetci, ale to je nereálne v praxi..
31.05.2016 - 11:07:50
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up