Pali65 Každý z nás má právo urobiť si názor a to akým spôsobom chce...
Tvoja krivka pochádza zo 60. rokov minulého storočia. (The curve was based on research conducted by David Solomon in the late 1950s and published in 1964.) Netuším, aké boli vtedy priemerné rýchlosti, ale zrejme nižšie. Netuším, aká bola vtedy hustota premávky, ale zrejme výrazne nižšia.
Ja som našiel článok, kde sa píše: "1 km/h increase in speed → 3% increase in accidents" (Informácia z roku 1997.) Našiel som články, kde sa "obúvajú" do tej Solomonovej krivky, ako už nepravdivej.
Tvrdiť, že treba ísť rýchlejšie ako priemerná rýchlosť (bez ohľadu na to či v meste, alebo mimo, alebo na diaľnici) je scestné. Čisto logicky: Ak to urobia všetci, ako odporúčaš, dvihne sa aj priemerná rýchlosť, takže tí bezpečnejší vodiči sa stanú rovnako nebezpeční ako tí pred tým nebezpečnejší. Takže, aby sa stali opäť bezpečnejšími, musia zdvihnúť rýchlosť. A to sa bude opakovať. Toto určite nekonverguje k riešeniu bezpečnosti a ohľaduplnosti na cestách.
(Som toho názoru, že bezdôvodná pomalá jazda by mala byť rovnako trestaná ako rýchla jazda. Len sa to zle dokazuje.)


Naposledy upravil domino dňa 31.05.2016 - 11:17:25, celkovo upravené 1 krát.

31.05.2016 - 11:14:28
08
hocikde kde je väčšia premávka tak čokoľvek pomalšie spôsobuje kolízne situácie, môžem vám budúci rok natočiť jazdu traktorom na STK, koľko vodičov ma predbieha cez plnú čiaru a aké rizikové situácie pri tom vznikajú..
31.05.2016 - 11:17:06
01
ale stále je to stále zapríčinené "nevychovanosťou" vodičov, ktorí sa strašne musia ponáhľať a zbytočne riskujú..
31.05.2016 - 11:29:09
00
aj ja cakam odpoved od PALIHO65 ohladne konvexnosti a asi sa jej Jezus nedockame


Naposledy upravil canopus dňa 31.05.2016 - 12:06:55, celkovo upravené 1 krát.

31.05.2016 - 11:45:12
00
Ja som síce tiež zástancom názoru, že ak je to možné, mali by cyklisti jazdiť po krajnici, no v prípade že krajnica chýba alebo nie je zjazdná, treba ísť holt v jazdnom pruhu. Nevravím že rovno meter od kraja cesty, no určitý primeraný odstup od kraja si treba nechať, v opačnom prípade by ho autá jedno za druhým lízali a v skutočnej krízovej situácii by sa už nemal kam vyhnúť. A napríklad v neprehľadných zákrutách je dokonca žiaduce, aby išiel cyklista kľudne aj bližšie k stredovej čiare než ku krajnici, lebo inak by si ho zozadu prichádzajúce autá nevšimli včas. A aj ten žiletkár z Paliho príspevku mohol mať na tú jazdu ďalej od kraja dobrý dôvod, takže netreba hneď vynášať súdy.

A čo sa týka tých pomalších účastníkov cestnej premávky, či už sú to cyklisti, traktory, kombany alebo vozidlá autoškoly, tak tam platí, že tie nebezpečné situácie nevytvárajú oni, ale tí čo idú za nimi a tlačia sa predbiehať aj tam, kde na to naozaj nie je vhodná príležitosť.
31.05.2016 - 11:50:02
03
CraObs Veď hej, len tebou uvádzaný príklad sa líši od zraniteľného cyklistu v tom, že traktor či povoz je od cyklistu 4x širší, je omnoho lepšie viditeľný, ľahšie ich zbadáš aj spoza iného auta, tiež býva dobrým zvykom vodičov traktorov natlačiť sa celkom na krajnicu a dobrí šoféri v protismere to urobia tiež (mimochodom, ak vidím v protismere cyklistu, tak sa autom tlačím na svoju krajnicu často viac, ako on, aby protiidúce autá mohli obiehať plynulejšie a bezpečnejšie). A legislatívci asi vedeli, prečo napr. v mnohých krajinách zaviedli pre pomalé vozidlá obmedzenia. Napr.:

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky dáva do pozornosti prevádzkovateľom vozidiel ustanovenie § 39 ods. 7 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podľa ktorého používanie zvláštnych motorových vozidiel na cestách je s výnimkou ciest III. triedy, miestnych komunikácií a účelových komunikácií zakázané, to neplatí

pre traktory a pracovné stroje samohybné povinne opatrené tabuľkou s evidenčným číslom, ktoré môžu používať aj cesty I. a II. triedy s tým, že cesty I. triedy nemôžu používať
v pondelok až piatok v čase od 07.00 do 09.00 hodín a
v piatok a v dňoch pracovného pokoja v čase od 16.00 do 20.00 hodín


Existujú zákazy jazdy kamiónov v určitých časoch, atď.

Najdôležitejšia mantra v tejto súvislosti je "plynulosť"...

Chápem aj tú snahu cyklistov virtuálne zväčšiť svoj rozmer a donútiť premávku zozadu zabrzdiť, ale zároveň vravím, že tento štýl bohužiaľ dramaticky zvýši nebezpečnosť daného úseku vo všeobecnosti pre všetkých zúčastnených. Tomu, samozrejme, nikto nemusí veriť, ale opäť musím vyzvať, aby sa ľudia pozerali vlastnými očami.


______________

Jezuško, stále tu niekto nevie pochopiť podstatu problému a rešerše zaňho robiť nebudem. Ale môžem ľudí zabávajúcim sa čítaním tohto fóra vyzvať na osobné pozorovanie: všímajte si vlastnými očami rôznych šoférov. Ak pravidelne jazdíte, narazíte na tých svižnejších aj tých pomalých, čo pre istotu idú v obci 45km/h.

Možno si všimnete, že ten pohotovejší šofér, čo sa nebojí používať povolený rozsah rýchlostí, zbadá autobus na zastávke a bude ho obchádzať s nohou na brzde rýchlosťou 28km/h. A ten opatrnučký si ten autobus ani deti na zastávke vôbec nevšimne a ďalej pôjde svojich 45. Lebo tu sa nebavíme o tupom stískaní plynového pedálu, ale o tom, ako je niekto bdelý a prispôsobuje svoju jazdu tomu, čo sa okolo neho deje. Volá sa to aj súdnosť. Najmenej súdni šoféri sú potom tí, čo jazdia ako blázni, k dianiu na ceste a okolo nej sú "slepí" a tí sú aj najnebezpečnejší.

Je logické, že náraz vyššou rýchlosťou je apriori nebezpečnejší, ale výsledok stretu je predovšetkým závislý na tom, či vodič vnímal okolie a predvídal. Ale dosť už, začnite si všímať šoférov a možno pochopíte, čo sa tu snažím povedať.
31.05.2016 - 11:51:01
04
Jezus napísal:
Stale cakam odkaz na tie studie nizsieho poctu umrti pri vyssich rychlostiach potvrdzujuce Tvoju "pravdu". ;) Dovtedy sa nemame o com bavit, takze sa nesnaz odbocovat od temy.
31.05.2016 - 11:52:44
00
canopus Tento môj post si videl? Alebo na ktorú otázku ešte nemáš odpoveď?
31.05.2016 - 12:05:36
00
citam citam, ale pohoda, iba som troska zaflejmoval: chcel som vediet dovod tej konvexnosti grafu.....ale kedze to je v davnej minulosti 60te roky,tak hodnota grafu je 0,tymto koncim tuto debatu,nema to vyznam
31.05.2016 - 12:07:57
02
Pali65 napísal:

Možno si všimnete, že ten pohotovejší šofér, čo sa nebojí používať povolený rozsah rýchlostí, zbadá autobus na zastávke a bude ho obchádzať s nohou na brzde rýchlosťou 28km/h. A ten opatrnučký si ten autobus ani deti na zastávke vôbec nevšimne a ďalej pôjde svojich 45. Lebo tu sa nebavíme o tupom stískaní plynového pedálu, ale o tom, ako je niekto bdelý a prispôsobuje svoju jazdu tomu, čo sa okolo neho deje. Volá sa to aj súdnosť. Najmenej súdni šoféri sú potom tí, čo jazdia ako blázni, k dianiu na ceste a okolo nej sú "slepí" a tí sú aj najnebezpečnejší.


Môže byť, ale to vôbec neznamená, že tí čo prekračujú rýchlosť sú automaticky "bezpečnejší vodiči" ako to prezentoval ten tvoj graf. Takisto pozorný a vnímavý môže byť aj ten, ktorý rýchlosť neprekračuje.
31.05.2016 - 12:25:49
01
boze, vsetci pisete dobre ,len nechapem preco do seba nekomplexne zadrapujete v suvisiacich veciach....a mame na cestach "uz" aj novu modu 70km/h vsade...to je uplne "uzasne" :fubar:
31.05.2016 - 12:35:35
02
Pali65 napísal:
A legislatívci asi vedeli, prečo napr. v mnohých krajinách zaviedli...

a (nielen) v rakusku asi legislativci tiez vedeli preco zaviedli a je povinne dodrziavat urcitu vzdialenost pri predbiehani cyklistov...
opat zas a znovu opakujem to iste - preco v inych (v ohladuplnosti civilizovanych) krajinach nemaju vodici problem s plynulostou a kludne za cyklistom pojdu 5minut 10km/h ako by ho mali nebezpecne obiehat. to len na slovensku sa hrame na pseudo argumenty ktorymi si polovodici ako ty ospravedlnuju ze jazdia ako ***** :)

a fakt som zvedavy na tu studiu ktora ukaze ze vyssia rychlost je bezpecnejsia - to co si od teba pyta Jezus. ti triezvo uvazujuci vedia ze fyziku neodrbes.
31.05.2016 - 12:59:23
04
zase premavka nie je len o fyzike, ze ano...
31.05.2016 - 13:00:50
00
pri nepredvidanych veciach je LEN o fyzike
31.05.2016 - 13:04:29
00
Hosť napísal:
ludia, ak na dialnici za sebou v spatnom zrkadle uvidite cierny Range Rover s SPZ BL-383IB, radsej sa hned zaradte do praveho pruhu a nechajte ho prejst. Dnes na D1 v smere od TT na PN cca o 13:00 som videl ako vybrzdoval jedneho nemca len kvoli tomu, ze nemec isiel 130tkou v lavom pruhu, obiehal kamion, a tento sofer z BA mal pocit, ze ho Opel zamerne zdrzuje. To co som videl, by som neprial zazit nikomu.. len len, ze to neskoncilo burackou.. vodic RangeRovera sa niekolko krat snazil vytlacit Opel na krajnicu, ci uz do zvodidiel, alebo do stredovych panelov ... a ospravedlnujem sa, ze som za jazdy narabal s mobilom, ale citil som potrebu tohoto uboziaka zaznamenat...


tak po 5 mesiacoch mi prislo vyrozumenie z KR PZ v BA, ze dotycny arogantny sofer bol rieseny a dostal pokutu, ktoru uhradil (neviem kolko)... dokonca musel ist vypovedat do TT na dialnicnu policiu (vypovedat som tam bol aj ja).
takze uz len to, ze minimalne 2x musel ist na policiu (v TT a v BA) a zaplatit pokutu ho snad od dalsieho podobneho konania odradi...

edit: timto by som aj rad poukazal na to, ze nahlasovat takychto zmrdov sa oplati...
edit2: oprava hrubiek, na ktore ste ma nikto neupozornili :D


Naposledy upravil kimlo dňa 31.05.2016 - 21:11:17, celkovo upravené 1 krát.

31.05.2016 - 13:18:48
022

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up