Pozeral som teraz na tu
Gilu Plus TnL 07 aj
Capu ML 07 a su medzi nimi zasadne rozdiely (zdvih, prevedenie lockoutu), takze z tych dvoch urcite Gila. Capu by som odporucal len kvoli hmotnosti (vdaka tomu, ze ma mechanicky lockout v nej nie je olejova patrona a teda je podstatne lahsia), ale jedine ak staci realny zdvih okolo 50 mm (co je dost malo). Inak sranda, ze sa tie
vidlice konstrukcne od tej mojej Mozo Comp nikam neposunuli a funguju na uplne rovnakych suciastkach. Inak povedane, uz v roku 1998 boli tie RST na spickovej urovni.
Co sa tyka toho oleja v Gile, tak je nim robeny hydraulicky lockout a obavam sa, ze je tam ten
olej len a len kvoli tomu lockoutu a tlmi to stale tym MCU elastomerom. Naco by inak pridavali MCU k podstatne funkcnejsej pruzine keby tlmil olej, ze? Z toho vyplyva aj to tuhnutie v zime - nie kvoli vazeline (ta netuhne pri +5° ani pri 0°), ale kvoli tomu, ze je tam elastomer. A aby tlmenie odskoku fungovalo dostatocne, musi byt viac elastomeru nez pruziny, tzn. pruzina tvori asi 25% zdvihu (aspon na mojej Mozo to je 25%) a zvysok tvoria MCU elastomery, preto je to stuhnutie vidlice vyrazne a na pruzine to chodi len cca 15 mm, co vlastne ani necitit a javi sa to v zime ako pevna vidla.
Ale toto je len teoria, musel by som vidiet vnutornosti aby som to vedel potvrdit na 100%, takze predpokladam tak z vlastnej skusenosti s mojou RST. Jedine ak tu Gilu niekto jazdi by sa mohol vyjadrit aku velku cast zdvihu tvori pruzina a aku cast tvori MCU a ci hustota oleja v pravej nohe ma vplyv aj na tlmenie odskoku alebo sluzi len na lockout. V kazdom pripade vyrobca o tlmeni odskoku nepise nic, takze sa obavam, ze to funguje presne tak, ako som napisal vyssie...