jezus : asi sme pisali skoro subezne

Asi jo. :)
3. negativnu fukam trocha viac - pri odsrubovani pumpicky sfukne viac ako pozitivna
4. pri odsrubovani pumpicky vzdy odfukne "slza" vzduchu, skus ju nasrobavat hned spat a nameras nizsi tlak

Este k tomuto - nie je to pravda, precitajte si este raz jfabov post na prvej strane.

K bodu 4:
Ked nafukas komoru na 100 psi, odsrobujes a znovu nasrobujes, tak uz nenamerias 100 psi a to nie preto, ze pri odsrobovavani unikol tlak z komory, ale preto, ze pri opätovnom nasrobovani sa dostane cast tlaku z komory do hadicky a to je pricinou nizsieho nameraneho tlaku pri opätovnom nasadeni pumpy.

K bodu 3: Ten pocit, ze z negativnej komory Ti vyfuci o nieco viac ako z pozitivnej si nadobudol predpokladam prave tym meranim tlaku po vysrobovani a nasrobovani opisanym v mojom commente k bodu 4. Vyssia strata tlaku je dana tym, ze negativna komora je mensia a teda ked sa z nej ma natlakovat aj hadicka tak tlak poklesne vyraznejsie nez pri pozitivnej komore.

A k pumpam doplnim asi tolkoto (hovorim o autoventilovej koncovke):
Ak je tesnenie v koncovke pumpy na ventil OK, tak tlak neunikne z komory, ale z hadicky. Je to dane tym, ze tesnenie dosadne na okraj ventilu skor, ako sa stlaci poistka ventilu a teda pri odsrobovavani sa poistka opät uvolni skor ako tesnenie prestane tesnit, cize v komore zostane povodny tlak a nic z nej uniknut nemoze. Pravdou je, ze castym pouzivanim a hlavne prilis silnym dotahovanim moze dojst k opotrebeniu tesnenia a potom sa moze stat, ze tlak zacne unikat pri odsrobovavani hadicky aj z komory. Kto ma taketo obavy resp. chce mat 100%-nu istotu, moze pouzit toto (dolezity druhy bod popisu, prekladat hadam netreba).
03.01.2008 - 20:26:59
00
No chlapi, Rebu mam zvolenu spravne, lebo nechcem makke pruzenie, len ma to zarazilo ze sa zo zdvihu vidly prakticky vyuzije max. 75-80% ak je dobre nastavena..uvazte je to moja prva vidla tak som nevedel co ocakavat...Na to, aby mi vyhovovala ta tvrdost pri sliapani zo sedla ju musim mat zatvorenu a floodgate trocha pootvorene ako vravi gejza. Cisto otvorenu ju mavam len dole kopcom, s pruzenim som spokojny, nekope, neponara sa, zehli dobre...islo mi o ten zdvih..Takze ju budem mat troska menej nafukanu ako poradili inzinieri z USA :) . Mozno je to aj tym, ze mam 62 kil a je to predsa len krajna hodnota. Mozno stredny tlak a tomu odpovedajuca hmotnost jazdca by to odporucane nastavenie splnalo lepsie, ak rozumiete co tym myslim.. :lol:
03.01.2008 - 20:37:35
00
Tak potom je vsetko ako ma byt - staci ak trochu priberies a hned bude chodit viac. :) Alebo voz okrem 2 litrov vody v cameli aj 10 kil kamenov. :lol:
03.01.2008 - 20:54:27
00
Staci ze mam 14 kilovy bike..
03.01.2008 - 20:57:40
00
Jezus a na čo sa potom predáva redukcia s uzatváracím ventilkom na fúkanie vidiel?Asi by to potom nebolo potrebné nie? :wink:
03.01.2008 - 21:08:23
00
No ved preto som dal link na tu BBB pumpu - to je to iste co redukcia. :) Samozrejme nemozem garantovat kvalitu tesneni, ale ak je tesnenie OK, tak to ma fungovat tak, ako som napisal.
03.01.2008 - 21:21:26
00
ale ja som reagoval nato že ste ***** matta ked to napísal on myslel na normálnu pumpu čo dostaneš k vidle nie na nejakú čo si dokupiš s tou je to samozrejme o inom ale BBB by som sa z daleka vyhol :wink:
03.01.2008 - 21:31:16
00
ja som dostal pumpu k vidle a je to tak ako vravi jezus.
Dokaz je to ze da sa nasrubovat na vetil tak, ze mozes tlacit/pumpovat a vzduch nejde do vidly, lebo je ventil este zavrety, ale tesnenie je uz na ventile a nepusti tlak, cize nevies pumpovat...staci?
03.01.2008 - 21:35:19
00
Ale ved zas taky zly nanho jfab nebol, len si dovolil nesuhlasit a ja sa s tym nesuhlasom stotoznujem. :)

Ale suhlasim aj s tym, ze nekvalitne tesnenia v pumpe nemusia splnit to, co sa od nich ocakava, ale to uz zachadzame do velkych teorii a okrem toho si ja osobne nemyslim, ze FOX, Marzocchi, RS abo Manitou dodavaju shitove pumpy. :)

P.S. Ten test co napisal geriii je na overenie funkcnosti tesnenia asi najlepsi, potom si clovek moze byt viac-menej isty.


Naposledy upravil Jezus dňa 03.01.2008 - 21:41:14, celkovo upravené 1 krát.

03.01.2008 - 21:37:36
00
ale ja som reagoval nato že ste ***** matta ked ...

Kde sa tak stalo? Skus sa vyjadrovat inac, citaju to aj dochodcovia.
03.01.2008 - 21:40:06
00
no skoro rovestnici :P
03.01.2008 - 21:47:46
00
kazdopadne geriii, az sa ti to "ponorenie" zdvihu nepaci, tak si ju daj zvysit na 115 mm (mam ju na 115tich a na doraz som ju este nedal, je tam cca 10 mm rezerva) alebo az sa ti ani to nebude vidiet, tak potom si kup inu vidlu...viac ti uz na to proste povedat nemozme, kedze reba je taka aka je....reba nie je na zehlenie kazdeho mravca na ceste..
03.01.2008 - 21:52:04
00
aj ja ju mam zvysenu na 115 no este som ju poriadne nevyskusala (nakolko som prisla o tlmic) no pokial si to nenastavis na svoj styl jazdy a svoju hmotnost, nebudes spokojny.. ja som sa s tym hrala asi 3 hodiny cisteho casu..
03.01.2008 - 21:57:01
00
jedna sa mi o to hlavne ze ked tam dam taky tlak aby vidla jak-tak vyuzivala zdvih budem mat velky sag..

potom v + nechaj tlak aky mas a sag upravis (aj) cez nizsi tlak v negativke...

anyway s Rebou nejsou zerty a fakt to chce trpezlivost kym najdes relativne optimum ;)

ked sa budes velmi nudit daj si vyhladavanie Reby na bikeforum.cz tam sa toho na tuto temu popisalo mraky...
04.01.2008 - 00:27:02
00
... ak nie je zaverecnych 20% zdvihu dostatocne progresivnych na to, aby ta vidlica podrzala a nedala doraz aj pri necakanom naraze, tak je to z mojho pohladu skor negativne, nez pozitivne. Roman ma na toto iny nazor :), ...


Progresivita Reby je až príliš vysoká čo ničí komfort z jazdy a je to škoda. Na konci bude tlak tak velký, že ťa nepustí na doraz ani pri využitelných 95% zdvihu.
príklad: pri prekážke 3cm bude zanorenie vidly 20mm a ostatných 10mm dostaneš do ruky. Upravená s nižšou progresivitou pôjde do zdvihu lahšie a do ruky dostaneš len 5mm. (je to príklad kde nieje zohladnenie pneu....)

Napríklad upravená R7 (michalz) chodi viac ako 95% zdvihu a pri extremnom zaťažení (náraz na protikopec, ostrá hrana ... ) je 1mm od elastomerového dorazu. Ten sa dokáže ešte zdeformovať na každých 400N o 1mm. Tomu sa povie vyladená vidla. Samozrejme je nutné pohrať sa aj s tlakmi, ale úpravou negatívky, prerobením komory a tlmiča je možné dosiahnúť skoro nemožné. Po roku závodného nasadenia neviem že by ju dal na doraz.
04.01.2008 - 09:16:14
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Vidlice a tlmiče / Odpružené vidlice)
keyboard_arrow_up