no jo....očistené ich mám,to ma trklo hned....skusim samozrejme špalky....ale ...mekšie?tvrdšie?aký typ...
mám tam klasicke 105
05.11.2016 - 17:47:16
00
Karbonové plášťové ráfky je tak trochu výzva vyrobiť. Nafúknutý plášť na 8 bar pôsobí veľkou silou na steny ráfku a snaží sa ich roztiahnuť. Počas jazdy to nie je problém. Problém nastáva počas intenzívneho brzdenia, alebo brzdenia v dlhých a strmých zjazdoch. Brzdením sa steny ráfku prehrievajú a karbon sa tak stáva slabším. U galuskových ráfkov tento problém neexistuje. Kotúčové brzdy tento problém riešia tiež :)
05.11.2016 - 17:50:27
01
ja mam brzdnú plochu AL
05.11.2016 - 17:52:51
00
Kristina...ta dvihaj telefon :lol:
05.11.2016 - 17:54:37
00
Peter0608 napísal:
no jo....očistené ich mám,to ma trklo hned....skusim samozrejme špalky....ale ...mekšie?tvrdšie?aký typ...
mám tam klasicke 105

Najlepšie také, aké odporúča výrobca ráfkov. Ak nejaké konkrétne neodporúča tak skús žlté (yellow king) alebo čierne SwissStop (black prince).
05.11.2016 - 17:54:57
00
OK....skusim....vdaka za rady...
05.11.2016 - 17:57:02
00
Ja som si posledne kúpil tieto na hliník a brzdia super a žiadne hlúpe sprievodné zvuky okolo toho :-)
http://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-spaliky/force-cnc-brzdove-gumicky-cestne-vymenne-42207.html
a náhradné gumičky do toho sú predpokladám tieto
http://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-spaliky/force-brzdove-gumicky-cestne-7818.html
a za tie drobné :-)
05.11.2016 - 18:32:38
01
bboonn napísal:
Prečo na karbon galusky?

Lebo pri karbone je vahovy rozdiel vacsi pri plastovej verzii.tiez som spekuloval nad plastovymi ale kupil som nakoniec galuskove a som spokojny
05.11.2016 - 19:15:26
00
Kristina napísal:
Karbonové plášťové ráfky je tak trochu výzva vyrobiť. Nafúknutý plášť na 8 bar pôsobí veľkou silou na steny ráfku a snaží sa ich roztiahnuť. Počas jazdy to nie je problém. Problém nastáva počas intenzívneho brzdenia, alebo brzdenia v dlhých a strmých zjazdoch. Brzdením sa steny ráfku prehrievajú a karbon sa tak stáva slabším. U galuskových ráfkov tento problém neexistuje. Kotúčové brzdy tento problém riešia tiež :)


Souvisí s tím nějak tento obrázek? Tzn. průřez karbonovým ráfkem galusková verze / průřez karbonovým ráfkem plášťová verze. Polopatisticky - jakože nalepíš galusku, nemá to tam víceméně na co tlačit, kdežto u toho pláště je to asi očividné, že ten tlak působí na ty "stěnky" a může být onen problém při přehřívání.
Sestra vozí plášťové verze jedné nejmenované, dosti vyhlášené, řekla bych i docela dobré značky a přesně tento problém nastal, měla tam podélné prasklinky, naštěstí jí to tehdy vyměnili, avšak závada se tehdy nijak neodůvodnila. Ptala jsem se jednoho mechanika, ten mi tohle poslal s komentářem, že to komentovat nebude, že tohle je důvod, proč by kombinaci plášť+karbon nebral a já taky ne.
Je ten obrázek tak trochu odpovědí na otázku bboonna: "Prečo na karbon galusky?"
No fuj, jak já se bojím tady na něco ptát :whew:.

Oprav mě prosím, ať nežiju v omylu, díky :$ .

Prílohy:

l.jpg
l.jpg 2.15 KiB thumb_up0thumb_down

05.11.2016 - 19:37:21
00
tu si pozri videá o karbónovch kolesách: https://www.youtube.com/watch?v=ET1jRVynOBA https://www.youtube.com/watch?v=bFdG2NgIc7s
05.11.2016 - 19:45:58
00
Ano katerinamostkova, presne tento problém som mala na mysli. Vysvetlila si to správne aj s obrázkami. Ja som kedysi vlastnila kvalitné karbónové plášťové ráfky. Avšak preventívne som ich fúkala na 6,5 - 7bar a prakticky nikdy nezažili dlhé alebo veľmi intenzívne brzdenie. Takže aj po 3 mesiacoch jazdenia vypadali brzdné plochy ako nové.
A opýtať sa nabudúce neboj. Ja sa taktiež pýtam keď niečomu nerozumiem. Iba ten kto sa pýta sa niečo nové dozvie :) Alebo ak chceš kľudne mi nabudúce napíš do správy ;)
05.11.2016 - 22:58:47
01
Nazdar potreboval by som poradiť. Mám vyhliadnuté dva sety bazárových kolies. Pri oboch predajcovia udávajú top stav a pri oboch je rovnaká cena (850€). A chcel by som sa poradiť do ktorých sa oplatí ísť.

1. Reynolds 46 Aero s galuskami a Dura Ace kazetou
2. Zipp Firecrest 404 s galuskami a kazetou

Mne osobne sa viacej pozdávajú Reynolds, keďže majú pre mňa vyhovujúcejší ráfik, sú o viac ako 200g ľahšie a predajca je 10 km vzdialený. Na druhú stranu ale značka Reynolds pre mňa nie je až taká známa tak preto sa radím.

Díky vopred za pomoc
07.11.2016 - 23:12:57
00
Reynolds ok.mali by mat tusim dr swis 240 náboje
08.11.2016 - 07:06:04
00
Zipp Firecrest sú podľa mnohých testov najlepšie kolesá aké si v tejto kategórií môžeš kúpiť. Slúžia ako "benchmark" voči ostatným produktom. 850,- Eur je neuveriteľná cena pokiaľ pochádzajú z legálneho obchodu. Treba však dobre skontrolovať stav karbonovej brzdnej plochy.
08.11.2016 - 07:54:40
00
Kristina napísal:
Ano katerinamostkova, presne tento problém som mala na mysli. Vysvetlila si to správne aj s obrázkami. Ja som kedysi vlastnila kvalitné karbónové plášťové ráfky. Avšak preventívne som ich fúkala na 6,5 - 7bar a prakticky nikdy nezažili dlhé alebo veľmi intenzívne brzdenie. Takže aj po 3 mesiacoch jazdenia vypadali brzdné plochy ako nové.
A opýtať sa nabudúce neboj. Ja sa taktiež pýtam keď niečomu nerozumiem. Iba ten kto sa pýta sa niečo nové dozvie :) Alebo ak chceš kľudne mi nabudúce napíš do správy ;)


Tak už je my to jasne. Popravde mal som obavy ktoré smerovali presne niekde sem ohľadom tlaku ktorý pôsobí na steny.
Tak už viem ze budem vyberať galusky. Už iba aké?
Dura ace c50, alebo, Mavic Cosmic Ultimate?
08.11.2016 - 08:53:29
00
keyboard_arrow_up