Dnes sa tu rozbehla debata o správaní sa tmelu v mínusových teplotách. Akurát som došiel z pojazdu a mám čerstvú skúsenosť. ( Používam Caffelatex.) Krátko na to, ako som vyrazil, počul som pravidelný zvuk od predného kolesa. Predpokladal som, že je to skalka zaseknutá v profile dezénu. Po troch km som zišiel z asfaltu a už bolo ticho. Keď som cca po 15 km znova vyšiel na asfalt, pravidelné zvuky sa znova ozvali. Zastal som a obzrel prednú pneumatiku. Bol v nej vrazený menší klinec a trčala mu von hlavička. V jej okolí bolo vlhko. (tmel)
Nechal som to tak a pokračoval už len domov ešte nejaké 4 km. (nechcel som klinec vyťahovať keď tlak v pneumatike bol stále OK) Doma som začal
koleso znova obzerať a zistil som, že po klinci už ani stopy. Zrejme sa hlavička zodrala a po zvyšku klinca ani stopy, len v tom mieste vlhká pneumatika.
Počas pojazdu bola teplota cca. 1-2 stupne pod 0. No a z tejto mojej praktickej skúsenosti vyplýva, že tmel Caffelatex je funkčný i pri mínusových teplotách. Z tej vlhkej pneumatiky usudzujem, že tuhnutie mu už ide poslabšie ale i tak si svoju prácu spravil.