Inak toto s tým dobíjaním hlavnej batérie bola aj moja pôvodná idea, keď som to chcel bastliť - teda nie štartovať priamo z LiION-iek, ale pripojiť ich na hlavnú batériu a nechať hlavnú batériu niekoľko minút dobíjať, aby sa občerstvila. Tým pádom by ani neboli potrebné hrubé káble, ani veľké ampére. Ale pripojiť to cez zapaľovač ma nenapadlo, to je celkom dobrá vychytávka...
20.01.2017 - 08:24:23
00
ja pouzivam nabijacku CTEK Multi XS 5000. ma rezim desulfatacie ktory dokaze odstranit sirany z akumulatora. rezim Recon ktory ozivuje bateriu a bateria sa da nabijat aj cez zapalovac v aute. svedsky vyrobok aj ked trochu drahsi ale myslim ze investicia dobra mozem doporucit.
uz to tu bolo spominane ak ma clovek kvalitnejsiu baterku o ktoru sa patricne stara s dobrou nabijackou nemalo by ho zaskocit nic. tie powerbanky su zaujmava vec ale nic na co by sa clovek mohol na 100% spolahnut. tam ta powerbanka konci.
http://www.olej.8u.cz/najlepsia-nabijacka-autobaterii-na-svete-je-ctek-multi-xs-5000/
"najlepsia na svete" :lol:
edit: pozeram co asi stoji momentalne. alza ukazuje ze tento tyzden hu zakupilo 74 zakaznikov. ta zima je pre niekoho riadny biznis :D

Prílohy:

ctek.jpg
ctek.jpg 68.07 KiB thumb_up0thumb_down

20.01.2017 - 08:41:44
01
za tie ceny čo to stojí sa stále viac oplatí kúpiť novú baterku, lebo keď začne stará v zime štrajkovať je obyčajne po smrti... to tak pre nejakého sklerotika čo si zle zatvorí dvere a svetlo interiéru mu vyšľahá baterku za noc (dva krát som tu takého chalupára zachraňoval káblami) ak chceš nabíjať baterku bez odpojenia, tak sú na to nabíjačky, napríklad tá čo som si teraz kúpil, tá má aj mód napájania, že ju pripojíš a zabezpečí ti že pri výmene baterky tam bude furt napätie... jasné je to závislé na dostupnosti siete pri aute, čo je pre mnohých problém.... automobilky by sa v krátkej budúcnosti mohli skôr uberať cestou vymeniť PB akumulátory za niečo iné
20.01.2017 - 09:00:23
00
bedo: ano, akurat to tak ci tak musis dobijat dlhsie, hodinu asi minimalne
bikejoring: PB je tazko nahradit .. li-ion a li-pol ma obmedzeny pocet nabiti a vybiti .. oloveny aku je prakticky neobmedzeny.
matvej: problem je, ak nechces, alebo nemozes vyberat bateriu z auta, ako ju dobit, ak nemas garaz. Hento co som nasiel, je prave cesta .. powerbanka tuto moznost zial nema (mohli to dorobit), ale cez regulator na 13.2-14V a idealne pouzit prave zapalovac, by to malo ist . Ono, konkretne tato ma sice aj vystup 16-19V pre dobijanie notebooku, ale 16V je prilis, toz bude potrebne DC-DC regulator 12->13.2(14) alebo regulator z 16V na nizsie.
20.01.2017 - 09:32:11
00
Tak som test opakoval, tentokrat za svetla a bez stresu :) .. teplota vonku -5, vsade lad. Prvy pokus dopadol rovnako ako minule, starter vydal zvuk a cele to umrelo (ani palubovka uz nesvietila). Tak som znovu sa posnazil poriadne uchytit kliestiky (uplne prvy test som skusal tak, ze bola odpojena bateria uplne, takze relativne lahko som uchytil oba konce kablov, tentokrat som odpajal len minus, plusovy je trosku komplikovane poriadne uchytit - aj dat dole). Palubovka znovu ozila, auto nastartovalo bez problemov. Kedze je zima, startoval asi 2-3sec. Opakovany start rovnako. A cele bez problemov, ako keby bola pripojena nabita baterka. Toz zaver (predpoklad) z tohto je ten, ze tento startovaci box nastartuje bez problemov aj pri -10, povedal by som, ze aj -15 az -20 mu nebude robit problem, sudiac podla ochoty startovania. Ale! .. to vsetko jedine v pripade, ze dokaze pretlacit prislusny startovaci prud do kablov. A to moze byt dost problem, ako som zistil. Zrejme bude nutnost niekedy odmontovat kablove uchyty z baterie a poriadne to uchytit takto. Ale ak to je zaoxidovane .. kliestiky su tiez robene tak, ze je tam pomerne tenka cast, ktora sa akokeby zahryzavala (fotky neskor, nechce sa mi, mam alergiu na fotak :lol:).

Co by som rad vedel je, co je taka mala krabicka na kabli, ktory vedie ku kliestikom. Ma to cca 100ohmov .. napetovy booster /to je asi blbost/ ? Inak naprazdno to ma cca 12.06V /hodne tvrdy zdroj to bude .. mozno s tym pojde robit bodove zvaranie bateriovych uchytov :lol:/, olovena baterka cez 13V. A druha vec .. nameral som odpor 0.4ohma na jednom kabli, ale dost mozne ma merac sam prilis velku odchylku, alebo nedostatocny pritlak pri merani .. ako presne zmerat tak maly odpor, ma niekto skusenost ? Kliestovy ampermeter zatial nemam (ale uz je na ceste), takze neviem pozriet ani odbery, co ma zaujima, kolko si to cucne. V kazdom pripade, to ale 0.4ohma to nemoze byt, 12v by nepretlacilo cez to prakticky nic.

Cize je mozne, ze ten mensi startovaci box by si mohol aj v zime poradit s mensim benzinom.

Zostava vymysliet, ako z tohto geretu nabijat baterku. Zatial to vidim na DC-DC invertor 12V->13.2(14) a sup ho do cigaretoveho pluginu. Este je moznost DC-DC 16V->13.2(14) redukcie.

Nemam vyskusane, ako sa bude spravat box , ak ho necham cez noc v aute chladit, ale predpokladam, ze nabity by to mal zvladnut aj tak.
21.01.2017 - 10:53:22
03
ahojte hosi, vdaka za pomoc s konektorom, kedze mate prehlad chcem sa spytat, potrebujem dobit bateriu v aute mam nabijacku CTEC MXS 5.0 http://www.ctek.com/cy/en/chargers/MXS 5.0 a tento konektor, ktorym je mozne dobijat cez konektor zapalovaca http://www.ctek.com/cy/en/chargers/Comfort Connect Cig Plug. Isiel som to takto dobijat ale foter zacal stresovat, ze v aute je plno elektroniky (RJ) a ta nabijacka prechadza urcitymi krokmi kde je aj impulzne-prvy krok a to je problem. Pls, pozrite obrazky, ci v tom vidite problem, vyrobca deklaruje ze by to malo byt OK ... The MXS 5.0 is easy and safe to use, protects vehicle electronics, is spark-free,reverse polarity protected and short circuit proof ... No need to
disconnect battery from the vehicle when charging. http://www.ctek.com/Archive/ProductFolderPdf/MXS 5.0_EN.pdf

Prílohy:

nab.png
nab.png 297.73 KiB thumb_up0thumb_down

nab2.png
nab2.png 94.23 KiB thumb_up0thumb_down

02.03.2017 - 12:25:02
00
Desulfaciu by si mal urcite vypnut, normalne nabijanie by nemalo vadit. Ak chces robit desulfaciu tymi pulzami, tak bateriu vybrat a vetrat. A robi sa to len pre nie gelove baterie.
http://www.faymarine.com/Pauls Information Site/Battery_desulphation.htm Ale neviem co presne ta nabijacka robi ..
02.03.2017 - 13:03:32
00
praveze to nedokazes vypnut, vies vypnut iba ozivenie RECOND
02.03.2017 - 13:36:41
00
ja by som sa toho vôbec nebál, mám podobnú nabíjačku od boschu a už som tak dva krát nabíjal... ale tak pre istotu by som sa vyhol používaniu palubných prístrojov, štartovaniu a podobne počas toho nabíjania..
02.03.2017 - 13:41:46
00
No ak tam nepusta vysoke napatie, tak to nic nepokazi :D .. , tak som nasiel tuna prave tu otazku a je to teda naozaj tak http://www.olej.8u.cz/ctek-mxs-7-0-verzus-ctek-mxs-5-0-ktora-nabijacka-je-lepsia/ cize nabijanie ok .. to desulfatovanie je asi ten RECOND, tam je vyssie napatie. Cize to ked vypnes, tak je to ok. Pulzacia ak tam aj nejaka je by vadit nemala, pokial nie je vybita bateria, ta sluzi ako usmernovac.
02.03.2017 - 14:44:09
00
nabijacka ide krokovo 1 az 8 (krok 6 vies vypnut)
krok 1 je DESULPHATION (to su tie impulzy /15,8v/) toto nevies vypnut ale vies vypnut krok 6 co je RECOND kde je vyssie napatie 15,8V (1,8A). Tak vypnem co sa da krok6-RECOND a snad to bude OK
02.03.2017 - 15:33:18
00
Máš aj nejaký dôvod prečo chceš nabíjať cez zapaľovač? Ja by som pripojil svorky rovno na batériu, ak máš elektriku v poriadku tak sa nemá čo stať, ale jednak zbytočne zaťažuješ elektroinštaláciu auta a predlžuješ "cestu" nabíjacieho prúdu.
02.03.2017 - 22:18:41
02
ked budem dobijat chcem mat zatvorene auto (aj na dvore to musim riesit, nakolko byvam rovno v strede dediny a kvoli pamiatkarom (regulativ) mam nizky plot), tak by som iba okno jemne stiahol pre kabel predlzovacky. Od motora to nedostanem bez otvorenia kapoty, mame 4x4 ktora ma ochranu spodku :-(
03.03.2017 - 15:44:53
00
Skusil by som bezdratove nabijanie :D :D
03.03.2017 - 16:28:49
01
nabíjal som to tak isto, auto parkujem vedla cesty len, otvoril som kapotu, auto zamkol, pripojil nabíjačku a kapotu privrel, možno by šla aj zabuchnúť pri tenkej predlžovačke... ale tak mne by to šlo aj spodkom okolo motora potiahnuť, ale bol som lenivý sa v zime ohýbať pod auto :D
03.03.2017 - 19:40:07
00
keyboard_arrow_up