Planujem kupit cestny bicykel ako doplnok k mtb.
Bude to urcite nejaky komfortnejsi endurance model na dlhe vyjazdy.(karbon na 105ke)
Neviem sa ale rozhodnut ci ist do kotucovych brzd (vyssia vaha a aj cena) alebo mi budu stacit klasicke.
Budem rad za kazdy postreh.
21.01.2017 - 16:38:11
00
Tiež som si kúpil pred rokom cesťák ako doplnok k MTB a krosáku. Ak by som sa rozhodoval znovu beriem kotúče, som už na ne zvyknutý a účinosť klasických cesťákových brzd mi je slabá.Čiastočne pomohol upgrade na brzdy Ultegra zo špalkami BBB, ale kotúče to nie su...
Toto je moja skúsenosť, zarytý žiletkári samozrejme nebudú súhlasiť ...
21.01.2017 - 16:59:58
00
Ja podobne ako bonfo,len s rozdielom - kotucaky (mechanicke) tam mam. Ucinnost je o trochu lepsia ako kvalitne klasiky a na cestu uplne postacuje. Aj dobre spalkove su ok. MTB je o inom. Zalezi aj na tom,ci budes jazdit za mokra. V tom pripade radsej kotuce.
21.01.2017 - 17:33:28
00
Za mokra moc nejazdim, skor som biker "vychutnavac"
21.01.2017 - 19:12:37
00
Ked to bude nejaky obycajny cestak kam neplanujes davat karbonove kolesa alebo jazdit ho zavodnym tempom za mokra kludne ber obycajne brzdy ak su lacnejsie a lahsie
Ja som si sice v lete v zjazde za mokra skoro nabil hubu kedze (hlinikove) mokre rafiky par sekund VOBEC nebrzdili (gumicky museli zmyt vodu/spinu az potom sa to chytilo), ale v 99.9% pripadoch by mi to bolo jedno :)
Ak by vsak bola cena a vaha rovnaka bral by som kotuce
21.01.2017 - 20:34:51
00
Studoval niekto, o kolko su tie discove rafiky lahsie oproti klasike? To by mohlo ciastocne kompenzovat vyssiu celkovu hmotnost discov.
21.01.2017 - 20:45:11
00
Napr.Mavic Aksia disk verzia ma 2045g a klasicka 1880g.
https://shop.mavic.com/en-be/aksium-rr0700.html
https://shop.mavic.com/en-be/aksium-disc-rr0886.html
21.01.2017 - 20:57:20
00
Kedze chce kupit endurance carbon na 105ke,tak nieco okolo 1500,- - tam toho vela v otazke hmotnosti nenavybera - 8-9kg a postupne vsetci prechadzaju na kotuce.
Zaklad u cestakov nanajvys dolezity je,ze treba vybrat spravny (geo,velkost) a dobry (tlmenie vs tuhost) ram. Na zaciatok trebars aj s nejakymi tazitkami. Moznost upgrade neskor.
21.01.2017 - 21:09:09
00
Canyo napísal:

Rozdiel v hmotnosti rafika?
21.01.2017 - 21:45:49
00
Canyo napísal:
Planujem kupit cestny bicykel ako doplnok k mtb.
Bude to urcite nejaky komfortnejsi endurance model na dlhe vyjazdy.(karbon na 105ke)
Neviem sa ale rozhodnut ci ist do kotucovych brzd (vyssia vaha a aj cena) alebo mi budu stacit klasicke.
Budem rad za kazdy postreh.


Pani mozete moje uvazovanie pokladat za spiatocnicke, no podla mna su kotuce na cestakoch len dalsia modna vlna. V MTB je ich pouzitie opodstatnene, tam je tych extremnych situacii vela. Vtedy clovek naozaj potrebuje okamzity brzdny ucinok, ale kolko takych situacii zazijete na ceste? Plusy kotucov: ked su kvalitne, tak lepsi brzdny ucinok, minusy - su tazsie, drahsie, narocnejsie sa servisuju, za predpokladu, ze idem co i len amatersky pretek a niekto ma kotuce a niekto rafkove brzdy, vznikaju nebezpecne situacie vplyvom rozdielneho nabehu brzdenia. V cenovej hladine okolo 1500 Euro dostanem asi nejake low end kotucove brzdy na zakladnych kolesach. Nedavno som mal taky bike na servise /FELT 65X/. Koncernove lacne kolesa samozrejme brzdenie nevydrzali, postupne odchadzali spice aj rafiky. To mi prislo ako typicky nedomysleny bike robeny v style "ostatni robia kotuce tak musime aj my, aby sme neboli pozadu"

Canyo - v dobrom by som radil ist do cestaku na shimanackych rafikovych brzdach, ci uz 105 alebo Ultegra. Shimano je ucinnostou svojich rafikovych brzd zname. V tejto cenovej hladine uzivatelsky rozdiel bude minimalny, zato si zjednodusis zivot, ked budes chciet robit zakladny servis doma. Myslim, ze takto budu peniaze najlepsie investovane.

Aby to nevyznelo, ze som zasadne proti kotucom, nasa pripravovana karbonova cyklokroska CX-R ich bude mat, ale opat, bude sa jednat o bike pre pouzitie v terene a jeho cena bude zrejme dvojnasobna oproti cestaku, o ktorom sa teraz bavime.
22.01.2017 - 13:39:24
010
Canyo - no, pokial viem, tak klasicke brzdy ( az na vynimky ako TRP RG957 s vacsim dosahom...) su stavane na max 28 mm plast. Moznost je pouzit cantilever. Mal by si si ujasnit, aky siroky plast/galusku chces. Pokial viem, tak phodlie je u ziletky, okrem ramu. najma v plastoch. Takze ak pohodlny endurace na max 28mm plastoch tak klasicke brzdy stacia.
22.01.2017 - 16:21:56
00
MartinD: Neberiem nazor, ale zamyslel si sa nad zadavatelom temy?
On chce doplnok k MTB a chce endurance ram.
V tej kategorii v dnesnej dobe velmi na vyber s brzdami nema. A kazdym rokom je toho viac.
Pisat MTB jazdcovi o servise kotucakov je asi zbytocne.
Ci bude mat nakoniec klasiky alebo kotucaky, v ramci cenoveho limitu bude mat takmer urcite zakladne resp. nizsiu triedu kolies, a podobnu celkovu hmotnost. Pretoze setrit na rame v prospech lahko uskutocnitelneho upgradu je hlupost. Kolesa byvaju v kategorii do 1500eur prvy kandidat na zmenu, ak je to potreba.

...teda pokial sa nerozhodne pre individualnu stavbu :-)
22.01.2017 - 16:37:59
00
Plaste budem chciet mat idealne 28mm.
Od kotucov ma zlahka odradza +cca.1kg a +cca.300 eur naviac...
22.01.2017 - 17:13:32
00
Akych +1kg a 300 eur naviac??? To je predsa nonsens.
Daj sem linky, o com uvazujes, a potom mozeme porovnavat porovnatelne.
22.01.2017 - 17:16:52
00
Nema este vybraty model, ale napr. v hline toto:
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/endurace-al-disc-6-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-al-6-0.html

V karbone napr. toto:
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2016/endurace-cf-7-0.html
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/endurace-cf-sl-disc-8-0.html
22.01.2017 - 17:23:38
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty / Brzdy / Cestné brzdy)
keyboard_arrow_up