Planujem kupit cestny bicykel ako doplnok k mtb.
Bude to urcite nejaky komfortnejsi endurance model na dlhe vyjazdy.(karbon na 105ke)
Neviem sa ale rozhodnut ci ist do kotucovych brzd (vyssia vaha a aj cena) alebo mi budu stacit klasicke.
Budem rad za kazdy postreh.
Pani mozete moje uvazovanie pokladat za spiatocnicke, no podla mna su kotuce na cestakoch len dalsia modna vlna. V MTB je ich pouzitie opodstatnene, tam je tych extremnych situacii vela. Vtedy clovek naozaj potrebuje okamzity brzdny ucinok, ale kolko takych situacii zazijete na ceste? Plusy kotucov: ked su kvalitne, tak lepsi brzdny ucinok, minusy - su tazsie, drahsie, narocnejsie sa servisuju, za predpokladu, ze idem co i len amatersky pretek a niekto ma kotuce a niekto rafkove brzdy, vznikaju nebezpecne situacie vplyvom rozdielneho nabehu brzdenia. V cenovej hladine okolo 1500 Euro dostanem asi nejake low end kotucove
brzdy na
zakladnych kolesach. Nedavno som mal taky bike na servise /FELT 65X/. Koncernove lacne kolesa samozrejme brzdenie nevydrzali, postupne odchadzali spice aj rafiky. To mi prislo ako typicky nedomysleny bike robeny v style "ostatni robia kotuce tak musime aj my, aby sme neboli pozadu"
Canyo - v dobrom by som radil ist do
cestaku na shimanackych rafikovych brzdach, ci uz 105 alebo Ultegra. Shimano je ucinnostou svojich rafikovych brzd zname. V tejto cenovej hladine uzivatelsky rozdiel bude minimalny, zato si zjednodusis zivot, ked budes chciet robit zakladny
servis doma. Myslim, ze takto budu peniaze najlepsie investovane.
Aby to nevyznelo, ze som zasadne proti kotucom, nasa pripravovana karbonova cyklokroska CX-R ich bude mat, ale opat, bude sa jednat o bike pre pouzitie v terene a jeho cena bude zrejme dvojnasobna oproti cestaku, o ktorom sa teraz bavime.