Dano: toto caka mojho kolegu...... klasika: panvicky

Kimlo: studeny motor sa nehodnoti podla vody predsa....... 99% uzivatelov tohto fora si tuto zalezitost stale pletie s vodou a nie olejom: myslia si,ze ked tam maju rucicku vody na 90C,ze maju zohriaty motor: prd makovy:takze bacha: aj po 5minutovom dosiahnuti 90C vody,je stale olej zohriaty cca medzi 55-60C a to je stale malo
21.02.2017 - 19:27:36
00
[quote="@1210831"]pozor na náhlu demoláciu motora,týka sa motorov VW group 1,9TDi PD 77 kW , kód motora najmä BXE ,BLS v rokoch výroby 2006 - 2008 ...
Vies mi povedat kolko je cca cena prace a cena materialu?
Da sa to nejako diagnostikovat bez demontaze vane?
21.02.2017 - 19:41:45
00
ono treba dbat hlavne na tu pravidelnu vymenu oleja po tych 30.000 ako udava vyrobca :lol:
21.02.2017 - 20:33:45
02
long life je *****.... treba menit po 15,000km :-)
21.02.2017 - 20:37:10
07
Dano5 napísal:
pozor na náhlu demoláciu motora,týka sa motorov VW group 1,9TDi PD 77 kW , kód motora najmä BXE ,BLS v rokoch výroby 2006 - 2008 (teda montovaných do jedného z najpočetnejších áut na našich cestách - Octavia ll , na stokách motorov sa bez varovania odtrhne ojnica,následne vyrazí do bloku motora dieru-olej sa rozleje na cestu ... samozrejme VW group sa tento prieser snaží ututlať,namiesto aby nariadil hromadnú zvolávačku... už ani nemusí,záruka dávno vypršala-obšírne vlákno o tomto probléme tu:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100&postdays=0&postorder=asc&start=0
dnes som na jednom motore BXE menil ojničné ložiská a skrutky,na tachometri 307 000 km,horné ložiská to už mali za sebou,ja aj majitel dúfame,že výmena neprišla neskoro-pár fotiek:


nieco podobne ale na "opacnom" konci motora som mal aj ja :( . Motor v VW Caddy 1,9TDi PD 55 kW kod motora BSU. Motor aj po zahriati (cca 10km) hlasnejsie klapal, tak som to kontroloval, odokyryjem stupel nalievacieho hrdla oleja a vybehli na mna vyfukove splodiny. Z netu som ved,l ze nieco podobne "sa deje" motorom BLS. Nakoniec sa menilo: vacka, zdvihatka , klzne loziska vacky. Menene pri cca 270 000km, rovno som vymenil samozrejme olej+ filtre, ked uz to bolo rozobrate. Navyse sa muselo menit tesnenie pod palivovym cerpadlom lebo tieklo. Fotky nie moc kvalitne ale aku-taku vypovednu hodnotu maju, viac som nenafotil.

Prílohy:

Komentár súboru: lave stare/prave nove
klzne lozisko vacky.JPG
klzne lozisko vacky.JPG 221.31 KiB thumb_up0thumb_down

vacka 1.JPG
vacka 1.JPG 133.3 KiB thumb_up0thumb_down

vacka 2.JPG
vacka 2.JPG 201.74 KiB thumb_up1thumb_down

vacka 3.JPG
vacka 3.JPG 183.19 KiB thumb_up0thumb_down

vacka 4.JPG
vacka 4.JPG 162.05 KiB thumb_up0thumb_down

zvihatka.JPG
zvihatka.JPG 221.69 KiB thumb_up0thumb_down

21.02.2017 - 21:25:48
00
som sa tu nejak zatulal. ja rozmýšlam, žeby som menil olej až po 20tis lebo 15tis sa mi zdá málo. Mám rocný nájazd okolo 30tis a nechce sa mi tolko chodit po servisoch. Jedna sa ale o benzinové auta resp toyota hybrid a kia ceed. Myslíte ze je to zlý nápad. Pri tej toyote sa mi motor dost casto vypína a zapína tak tu neviem ci by som mal nechat tých 15tis alebo práve naopak ked jazdí niejake tie km na elektriku a je vypnuty by mu tých 20tis bolo ok.
22.02.2017 - 08:58:17
00
Tak toto je veľmi pozitívna správa! :) Pretože odtialto vedú dve cesty:

1. Smradľavé a hnusné motory z dielne VW sa sami vyradia, čím spravia dobrý skutok spoločnosti.
2. Držgroši, ktorí kupovali tieto sradľavé a hnusné autá, aby "ušetrili", teraz budú musieť priplatiť. Tým dajú prácu mechanikom, dodávateľom súčiastok, čo je dobré pre ekonomiku. Keď nie, potom Go To bod 1.
22.02.2017 - 09:04:31
00
momentálne využívam striedavo dva "Smradľavé a hnusné motory z dielne VW" a ani jeden nie je smradľavý a ani hnusný, ak sa o neho primerane staráš .... :-)
k druhej poznámke, škoda drať klávesnicu ...
22.02.2017 - 09:10:27
04
Loser napísal:
Tak toto je veľmi pozitívna správa! :) Pretože odtialto vedú dve cesty:

1. Smradľavé a hnusné motory z dielne VW sa sami vyradia, čím spravia dobrý skutok spoločnosti.
2. Držgroši, ktorí kupovali tieto sradľavé a hnusné autá, aby "ušetrili", teraz budú musieť priplatiť. Tým dajú prácu mechanikom, dodávateľom súčiastok, čo je dobré pre ekonomiku. Keď nie, potom Go To bod 1.

Tie motory ale mali 307 a 270 000km :y: K tomu sa niektoré terajšie "eko" motory ani nedostanú...
22.02.2017 - 09:16:58
01
canopus napísal:
Dano: toto caka mojho kolegu...... klasika: panvicky

Kimlo: studeny motor sa nehodnoti podla vody predsa....... 99% uzivatelov tohto fora si tuto zalezitost stale pletie s vodou a nie olejom: myslia si,ze ked tam maju rucicku vody na 90C,ze maju zohriaty motor: prd makovy:takze bacha: aj po 5minutovom dosiahnuti 90C vody,je stale olej zohriaty cca medzi 55-60C a to je stale malo


ale logicky k tej foto, ked ma voda 40 stup., tak olej nebdue taktiez zohriaty = studeny motor :)
22.02.2017 - 09:17:28
02
Dano5 ten motor co si robil by este vydrzal. Tie salky vyzeraju na dane km este v pohode. Kusnu sa az vtedy ked z nich zacnu odpadavat kusky. Vtedy sa tie salky pretocia, zaseknu a vytrhne to skrutky a ojnica vyleti von z bloku.
A stava sa to len na tych motoroch ktore menili olej v longlife intervale alebo este neskor aj ked jazdili v stazenych podmienkach kde je aj 10000km na jeden olej vela.
Na octavii BXE s intervalom vymeny 15-20tis podla toho ci jazdila viac dialnice alebo mesto 750+tisic bez toho aby sa do toho muselo zasahovat.
22.02.2017 - 09:39:27
00
double napísal:
som sa tu nejak zatulal. ja rozmýšlam, žeby som menil olej až po 20tis lebo 15tis sa mi zdá málo. Mám rocný nájazd okolo 30tis a nechce sa mi tolko chodit po servisoch. Jedna sa ale o benzinové auta resp toyota hybrid a kia ceed. Myslíte ze je to zlý nápad. Pri tej toyote sa mi motor dost casto vypína a zapína tak tu neviem ci by som mal nechat tých 15tis alebo práve naopak ked jazdí niejake tie km na elektriku a je vypnuty by mu tých 20tis bolo ok.

Ad Kia - ak pouzivas longlife, jazdis len dlhe trasy (minimum studenych startov a kratkych presunov) a netrapis motor v extra nizkych ani vysokych otackach, tak sa s tymi 20 000 km po vymenu este da zit. Je to atmosfera, vydrzi viac ako turbo. Ale aj tak by som menil olej tak neskoro jedine za predpokladu, ze si to auto nechcem nechavat 300+ tisic km.

Ad Toyota - podla mna presne naopak. Kedze najväcsie opotrebenie vznika pri starte motora, tak tam by som olej menil este skor, uz 15 000 je na caste startovanie az az. Kedze tie hybridne Toyoty na elektrinu jazdit v podstate nevedia a motor sa spina takmer nonstop celu jazdu mestom, tak s olejom vyjazdenym na hranu sa na nom tie caste starty podpisu skor.
22.02.2017 - 09:39:28
00
Ok dik tiez si myslim,že máš pravdu. Naviac urcite natom najazdím cez 200t km len budem musiet najst nejaky lacnejsi servis ked skoncí záruka lebo tie oficiálne pytaju strasne peniaze. Hned po prvom raze ked si vypýtali 100EUr za olej si nosím vlastný.
22.02.2017 - 11:39:54
00
Nemusis servisovat v oficialnom znackovom servise, zakonna zaruka Ti nepada. Otazna je ta predlzena 7 rocna u Kie, ako su definovane jej podmienky.

https://auto.sme.sk/c/5578714/hoci-mate-auto-v-zaruke-servis-si-mozete-vybrat.html
http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/26189-s-autom-v-zaruke-mozete-ist-aj-do-nezavisleho-servisu/
22.02.2017 - 12:06:56
00
Ok, ale v prípade problemov nechcem nejak riskovat. Este tam je nejake specialna záruka na hybridný pohon a baterku. Určite to má hladši priebeh ked ideš do servisu pokazeným autom kde vedia ze bolo tam servisnované. PO 100t co je za rok potom auto chcem prepísat na seba takže si ten servis nebudem moct dat ani do nákladov tak pohladám nejaký garážový. Kiu už mám viac ako 7 rokov.
22.02.2017 - 12:15:12
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up