Inak voziť
plášť podľa najhorších podmienok čo stretnem mi príde blbosť. Keď chcem ísť na 70-80 km výlet, kde sa môže stať, že 5% trasy bude niečo náročnejšie, tak to radšej zídem pomalšie ako ťahať taký kanón na vrabce ako je skoro kilový plášť. Napr. s tým Rocket Ronom zjazdím viac menej všetko čo aj s Maxxismi na druhých kolesách, len pomalšie. Keď si chcem užívať zjazdy, tak vezmem druhé
kolesá a nemusím sa báť to pustiť rýchlejšie.
Toto je tak torsku vytrhnute z kontextu, ale zase suhlasim ze zjazdne je kde co s kde cim, len s inym pocitom a s inou rychlostou. No k tomu este:
1. 70-80km vylet si len tak bezne clovek asi nedava, natoz na enduro biku. Nie ze by sa to nedalo a neda, ale ked uz na endure takyto vylet niekto da, tak ho urcite nebude brzdit nejaky plast. Ano siel som aj viacdnovku s dupacmi, co presli take veci na "biku po dedovi" ze nejaky dezen a vaha plasta, bolo to posledne na co by sa vobec pozerali.
2. Netreba hned hadzat vsetko do jedneho vreca, svet ani veci okolo niesu ciernobiele. Nikto predsa netvrdi, ze ked si nevezme ten najlahsi a najlepsie odvalujuci sa
plast na svete, tak hned ten dalsi v poradi musi byt FR/DH zubata kotva co ma kilo.
3. Nie kazdy ma dve sady kolies, alebo dve sady plastov ktore sa mu chce prezuvat ci menit. A ako som pisal aj na zaciatku, tak nie kazdy chodi 70-80km "denne" na vylety a vybera si na zaklade toho, kam pojde a aky tam je teren. Dost vela ludi (pravdepodobne vacsina) ma proste jednu sadu a hlada co navhodnejsi dezen na jeho najcastejsie pouzitie v podmienkach, v ktorych chodieva pravidelne. Samozrejme ze dnes aj na toto pouzitie existuju plaste, ktore su na to vhodne a clovek nemusi volit hned specificky zamerane plaste.