Skúsenosť + pár otázok: mám ráfy UST Mavic, na nich klasické
plášte + duše. 12 dní dozadu som zadný plášť rozsekol, v piatok 28.4. mi v Sportservise nahodili bezdušák (TR Maxxis Ardent), mlieko použili moje, nepoužité, ktoré som mal kúpené už mesiac predtým (Vredestein Tyre Sealant). Po prevoze domov bolo
koleso sfúknuté na cca 0,5 atm. Dofúkal som, potom už držalo, cez víkend najazdil cca 80 km, no v priebehu týždňa v pivnici sfúklo na cca 1 atm. Dnes som na ňom dostal defekt, dofúkaval som každé 1-2km aby som sa dostal domov. Mikrodierka/vlas (dieru ani nevidno, len miesto kde slzí mlieko) na boku plášťa sa nie a nie zapchať, stále púšťala bublinky. Skúšal som dofúkať aj na benzínke, nabombovať na 4 atm., nepomohlo. Doma, keď to úplne sfúklo, som rozobral ventil a dolial mlieko (asi 100 ml...). Roztočil som pedálmi, a stále fučalo a prskalo okolo. Potom mi napadlo ešte
skúsiť roztočiť kolo do opačnej strany a hneď pomohlo, diera sa zalepila. A teraz otázky:
- Mohla byť diera situovaná tak, že sa pri jazde nezalievala, ale ju to prelievalo len malou vrstvou?
- Asi tam mám teraz veľa mlieka? Treba to dať preč, alebo je to jedno?
- Môže byť, že mám nejake staré mlieko a preto dierku nezalepilo? (kupované v marci 2017, na dne je dátum x180116- len neviem či je výroba alebo spotreba..).
- Je v poriadku kombinácia UST ráf a TR plášť? (uvedomil som si to až neskôr; priniesol som
kolesá nech mi tam dajú niečo s priemerom okolo 2,2 a so stredným dezénom, predajca videl kolesá aj plášte.. aj tak mali v predajni len jeden plášť, takže vpredu mám stále dušu v plášti, ale ten je v podstatne lepšom stave ako bol zadný.
Vopred ďakujem za vaše postrehy.